مهاجرت تحصیلی جمهوری چک

رشته ارتودنسی در جمهوری چک

رشته ارتودنسی در جمهوری چک

رشته ارتودنسی در جمهوری چک یک موقعیت عالی از نظر تحصیل در کشوری با کیفیت بالای زندگی و هزینه پایین زندگی در قلب تپنده اروپا می باشد. اگر به دنبال یک تجربه تحصیلی منحصر به فرد اروپایی در خارج از کشور هستید، جمهوری چک همان کشور است. این کشور که به خاطر قلعه‌ های چشمگیر، شهرهای قدیمی قرون وسطایی و مناظر زیبا شناخته می‌ شود. شهرهای محبوب تحصیل در خارج از کشور در جمهوری چک شامل پایتخت پراگ، لیبرک، برنو و اولوموک هستند. با این حال، با 61 موسسه آموزش عالی که در بیش از 20 شهر در سراسر کشور واقع شده اند، مکان های جذاب دیگری نیز برای انتخاب در این کشور وجود دارد. اگر شما هم قصد ادامه تحصیل در رشته ارتودنسی در جمهوری چک را دارید همین حالا با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

تاریخچه جمهوری چک

جمهوری چک، کشوری واقع در مرکز اروپا است که شامل استان های تاریخی بوهمیا و موراویا به همراه بخش جنوبی سیلسیا است که در مجموع اغلب سرزمین چک نامیده می شود. در سال 2016، این کشور نام «چکی» را به عنوان یک نام کوتاه و غیررسمی برای جمهوری چک انتخاب کرد. علیرغم موقعیت محصور در خشکی، دوره‌های کوتاهی در قرون وسطی وجود داشت که بوهمیا به سواحل دریای بالتیک و آدریاتیک دسترسی داشت که بدون شک در ذهن ویلیام شکسپیر زمانی که بیشتر نمایشنامه‌اش «داستان زمستان» را در آنجا قرار داد، بود. منطقه ای متشکل از تپه ها و کوه ها، بوهمیا تحت سلطه پایتخت ملی، پراگ است. این شهر زیبا از پل‌ها و مناره‌ها که بر روی رودخانه ولتاوا قرار دارد، اثر منحصربه‌فرد نسل‌های هنرمندانی است که توسط حاکمان بوهمیا آورده شده‌اند.

شرایط تحصیل در جمهوری چک

دانشجویان به دلیل میراث فرهنگی غنی، تاریخ جذاب، و غذاهای استثنایی، جذب جمهوری چک می شوند. خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده قدیمی، قلعه‌ها و کلیساهای باستانی همه خاطرات دوران قدیم این کشور را زنده می کنند. جمهوری چک همچنین زمانی محل زندگی نوابغ هنری مانند آلفونس موچا، فرانتس کافکا، یاروسلاو سیفرت و آنتونین دوورژاک بود. دانشجویان از سراسر جهان به دلیل سیستم آموزشی عالی آن به جمهوری چک کشیده می شوند. دانشگاه های چک با حدود 299000 دانشجو که 50000 نفر از آنها دانشجویان بین المللی هستند در میان برخی از محبوب ترین دانشگاه های جهان قرار دارند. سیستم دانشگاه چک همچنین دارای برخی از بهترین آموزش های ارائه شده در اروپا با تاکید بر کیفیت، تنوع، دسترسی و ارتباط است.

ویزای تحصیلی رشته ارتودنسی در جمهوری چک

بسته به ملیت شما، شرایط ویزا ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. اگر برای تحصیل در خارج از کشور در یکی از دانشگاه های جمهوری چک پذیرفته شده اید، باید از قبل بررسی کنید که آیا برای تحصیل در جمهوری چک به ویزا نیاز دارید یا خیر. بسته به کشور مبدأ شما، شرایط ممکن است تغییر کند، اما معمولاً شهروندان کشورهای خارج از اتحادیه اروپا ملزم به درخواست ویزا برای تحصیل در دانشگاهی در جمهوری چک هستند. در بیشتر موارد، دانشجویان برای اقامت بیش از نود روز باید برای ویزای طولانی مدت درخواست دهند. اگر بیش از یک سال در خارج از کشور تحصیل می کنید، باید برای مقاصد تحصیلی برای اجازه اقامت طولانی مدت اقدام کنید.

ویزای تحصیلی رشته ارتودنسی در جمهوری چک

دانشگاه های برتر رشته ارتودنسی در جمهوری چک

4 دانشگاه زیر بر اساس عملکرد پژوهشی انتخاب شدند:

  • دانشگاه چارلز
  • دانشگاه پالاکی، اولوموک
  • دانشگاه فنی چک
  • دانشگاه ماساریک

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزا تحصیلی جمهوری چک

در اینجا لیستی از مدارک مورد نیاز برای پذیرش رشته ارتودنسی در جمهوری چک آمده است:

  • فرم درخواست
  • مدارک قبولی برای تحصیل در یکی از دانشگاه های جمهوری چک
  • گذرنامه معتبر
  • اثبات منابع مالی برای اقامت (به عنوان مثال صورت حساب بانکی یا اطلاعات بورسیه)
  • تاییدیه محل اقامت
  • بیمه سلامت بین المللی معتبر
  • کپی گزارش سوء پیشینه کیفری

هزینه های رشته ارتودنسی در جمهوری چک

هزینه های تحصیل و زندگی در جمهوری چک نسبت به کشورهای همسایه اروپایی آن زیاد نیست. گزینه بودجه محبوب برای زندگی دانشجویان در خوابگاه است. اکثر دانشگاه‌های جمهوری چک به دانشجویان بین‌المللی این فرصت را می‌دهند که در محوطه دانشگاه در خوابگاه‌های دانشجویی متعلق به خود دانشگاه‌ها زندگی کنند. اگر فضای بیشتری را ترجیح می دهید، می توانید یک آپارتمان خصوصی یا یک اتاق تک نفره را در یک آپارتمان مشترک با قیمت مناسب اجاره کنید.

حدود پرداختی اجاره در ماه:

  • خوابگاه دانشجویی (اتاق با هم اتاقی ها، معمولاً 2 نفر در یک اتاق) – حدود 120$ (دلار)
  • اتاق خصوصی حدود 250$ (دلار)
  • آپارتمان خصوصی 2-3 خوابه حدود 500$ تا 800$ (دلار)

این قیمت ها بسته به مکان متفاوت است. اگر در شهر پرجمعیت‌تری مانند پراگ زندگی می‌کنید، می‌توانید انتظار پرداخت بیشتر داشته باشید.

درآمد یک ارتودنتیست کار در جمهوری چک

در این کشور موقعیت های شغلی فراوانی وجود دارد و کسانی که رشته ارتودنسی در جمهوری چک را با موفقیت در این کشور به پایان می برند، نیازی به معادل سازی مدارک تحصیلی برای دریافت شغل مناسب را ندارند. درآمد یک ارتودنتیست کار در این کشور حدود 183000CZK (کرونای چک) است. این درآمد برای داشتن یک زندگی با کیفیت مناسب است. بعد از چند سال کار کردن در این کشور شما می توانید اقامت دائم خود را دریافت کنید. توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ ویزای تحصیلی جمهوری چک با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *