مهاجرت تحصیلی مالزی

رشته آنکولوژی در مالزی

رشته آنکولوژی در مالزی

رشته آنکولوژی در مالزی به عنوان یک تخصص در دانشگاه مالایا ارائه میشود. علاقه مندان میتوانند در دوره های آنکولوژی بالینی شرکت کنند. دوره های ارائه شده در این بخش به زبان انگلیسی ارائه می شوند. یکی از نکات مهم درباره پذیرش در این برنامه شرط سنی ورود است. بدین ترتیب دانشجویانی که زیر 40 سال سن دارند می توانند برای کسب تخصص رشته آنکولوژی در مالزی اقدام کنند. مالزی کشوری هزار جزیره در شرق آسیا می تواند گزینه ای جذاب و ارزان برای کسب تخصص رشته آنکولوژی و مطالعه سرطان باشد. با اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید بررسی کاملی درباره رشته آنکولوژی در مالزی داشته باشید.

تحصیل رشته آنکولوژی در مالزی

در مالزی در رشته آنکولوژی فقط زمینه آنکولوژی بالینی آموزش داده می شود (یعنی آنکولوژی پزشکی و پرتو درمانی همزمان ارائه می شود). چند متخصص سرطان شناسی در کشور وجود دارد و همه آنها در خارج از کشور آموزش دیده اند. سنگاپور، یک آموزش فوق تخصصی در زمینه طب داخلی دارد. 2 راه برای واجد شرایط بودن به عنوان متخصص آنکولوژی در مالزی وجود دارد.

ردیفروش اخذ تخصص آنکولوژی در مالزی
1تحصیل کارشناسی ارشد در دانشگاه مالایا
2بورسیه در کالج سلطنتی رادیولوژی

کارشناسی ارشد در آنکولوژی بالینی توسط دانشگاه مالایا اعطا شده است. این مسیر اصلی است و این مسیر به شدت توصیه می شود. مدت زمان تحصیل آن 4 سال است. مطالعات بالینی در این دوره با همکاری با مرکز پزشکی UM، مرکز پزشکی UKM، موسسه Kanser Negara در Putrajaya و بیمارستان کوالالامپور به صورت چرخشی است. تعداد داوطلبان در سال 16 نفر در جدیدترین گروه است و طی این سال ها افزایش یافته است. شرط ورود شامل:

برای دارندگان بورسیه تحصیلی از وزارت بهداشت حداقل 3 سال خدمت و نمره 85 و بالاتر و برای دانشجویان دیگر حداقل 1 سال تجربه غیر آنکولوژی در بخش داخلی، جراحی، O&G یا اطفال (فوق تخصص در این زمینه ها نیز محاسبه می شود). می تواند 1 سال در 1 بخش باشد، ترکیبی از پست های مختلف. این تجربه 1 ساله باید در 5 سال گذشته انجام شود. شما باید این تجربه را تا زمان ثبت نام داشته باشید.

شرح رشته آنکولوژی در مالزی

تحصیل آنکولوژی در دانشگاه مالایا مالزی

واحد بالینی آنکولوژی در طبقه اول Menara Timur واقع شده است. این برنامه شامل برنامه های آموزشی اولیه، پس از پایه، کارشناسی و کارشناسی ارشد برای دانشجویان پزشکی و پیش پزشکی بود. این مرکز به عنوان مرکز ارجاع عالی برای درمان سرطان با استفاده از روش های غیر جراحی عمل می کند که شامل پرتودرمانی و درمان های ضد سرطانی سیستمیک مانند شیمی درمانی، هورمون درمانی، درمان بیولوژیکی و ایمونوتراپی است. واحد بالینی آنکولوژی تسهیلاتی را برای محققان بالینی و آموزش مطابق با عملکرد بالینی خوب فراهم می کند. همچنین با موسسات دولتی و غیردولتی در داخل یا خارج از کشور در زمینه خدمات، آموزش و تحقیق همکاری دارد.

واحد بالینی آنکولوژی در سال 1997 افتتاح شد و مساحت آن 28000 فوت مربع است و فضایی برای درمانگاه های سرپایی، مهدکودک شیمی درمانی، اتاق خونگیری، رادیوتراپی و مناطق برنامه ریزی درمان، یک دفتر اداری عمومی، اتاق تحقیقات و اتاق هایی برای کارکنان دارد. همچنین در تدریس سایر برنامه ها مشارکت دارد:

  • کارشناسی ارشد فیزیک پزشکی
  • کارشناسی ارشد پرستاری (آنکولوژی)
  • دیپلم پرستاری (آنکولوژی)
  • دیپلم رادیوگرافی
  • مدرک فیزیک پزشکی

شرایط ویزای تحصیلی در مالزی در اینجا آمده است.

کارشناسی ارشد رشته آنکولوژی در دانشگاه مالایا مالزی

تخصص آنکولوژی بالینی شامل همه جنبه های مدیریت بیماران مبتلا به بیماری های بدخیم است، از تشخیص از طریق درمان با پرتودرمانی و درمان های سیستمیک تا مدیریت و کنترل علائم در بیماری های پیشرفته و عود کننده است. مدیریت سرطان در انواع مختلف آن مستلزم داشتن ذهنی پرسشگر، پیش زمینه پزشکی عمومی قوی، مهارت های عملی خوب و تعهد کامل به مراقبت از بیمار است. این یک برنامه درسی بالینی برای پزشکان واجد شرایط است که مایل به تخصص در زمینه سرطان بالینی هستند.

  • برنامه کارشناسی ارشد بالینی آنکولوژی در سال 2002 آغاز شد.
  • دانشگاه مالایا تنها دانشگاهی در مالزی است که این برنامه را ارائه می دهد.
  • این یک برنامه 4 ساله است که شامل علوم اولیه آنکولوژی، آموزش بالینی در تمام جنبه های مدیریت غیر جراحی سرطان ها با تأکید بر انکولوژی تشعشعی و استفاده از درمان سیستمیک و تحقیقات است.

برنامه تحصیلی شامل 2 مرحله به شرح زیر است:

مرحلهشرح
مرحله اول:در سال اول مطالعه شامل آموزش در علوم اولیه سرطان شناسی، آسیب شناسی سرطان، فیزیک رادیوتراپی و آمار پزشکی و آموزش بالینی
مرحله دوم:در سال های 2، 3 و 4 مطالعه شامل آموزش بالینی با ارزیابی مستمر برای پوشش همه جنبه های درمان سرطان “غیر جراحی” برای مناطق مختلف تومور با تأکید بر سرطان شناسی تشعشع و استفاده از سمیت سلولی و تحقیق

ساختار کنونی آزمون پایانی به شرح زیر است:

  • بخش 1 امتحان شامل آسیب شناسی، فیزیوتراپی، بیولوژی مولکولی، فارماکولوژی، رادیوبیولوژی و آمار پزشکی است.
  • بخش 2 از نظر بالینی است و آزمایشی از مهارت های بالینی و تمرین بالینی روزانه است.
  • امتحان نهایی بر اساس گزارش تحقیق و ارزیابی کتاب است.

کارشناسی ارشد رشته آنکولوژی در دانشگاه مالایا مالزی

کار آنکولوژی در مالزی

یک متخصص آنکولوژی بالینی به مهارت های بالینی عالی نیاز دارد و باید با علوم پایه مربوط به پرتودرمانی و درمان سیستمیک بیماری های بدخیم، جنبه های آسیب شناختی و عملکردی بیماری و عناصر اساسی تحقیقات در سرطان شناسی بالینی آشنا باشد. این یک تخصص بسیار بالینی است و بیشتر هفته کاری در تماس مستقیم بیماران در درمانگاه های سرپایی و بخش ها سپری می شود. کار گروهی بسیار مهم است. اکثر آنکولوژیست های بالینی در تیم های چند رشته ای از پرستاران، رادیوگرافیست ها، فیزیکدانان، جراحان و سایر پزشکان تحت آموزش آنکولوژی کار می کنند که همه آنها باید به طور موثر ادغام شده و ارتباط برقرار کنند. مهارت های ارتباطی خوب، هم برای مدیریت بیمار و هم برای کار تیمی مهم است.

  • شیوع سرطان در حال افزایش است و به سرعت به یکی از عوامل اصلی مرگ و میر در مالزی تبدیل شده است.
  • به دلیل افزایش بار بیماری و کمبود متخصصان آنکولوژی، تقاضای زیادی در مالزی برای متخصصان در این زمینه وجود دارد.

برای گرفتن ویزای کار مالزی این مقاله را مطالعه کنید.

درآمد آنکولوژیست ها در مالزی

 میزان درآمد کار در رشته آنکولوژی در مالزی همانند سایر رشته های پزشکی در مالزی بالاست. بدین ترتیب میزان حقوق ماهیانه کار در مالزی در مشاغل مربوط به رشته آنکولوژی به صورت متوسط 17900MYR (رینگیت مالزی) در ماه است که سالانه حدود 214000MYR (رینگیت مالزی) می باشد. همچنین در حداقل میزان درآمد ماهیانه کار مشاغل رشته آنکولوژی در مالزی به میزان 9640MYR (رینگیت مالزی) و حداکثر به میزان 27000MYR (رینگیت مالزی) می باشد.

در نمودار زیر میزان مقایسه حقوق مشاغل آنکولوژی در مالزی با سایر مشاغل آورده شده است:

خقوق رشته انکولوژی در مالزی

برای بررسی سایر رشته های پزشکی مانند رشته فارماکولوژی در مالزی مطالب را در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت دنبال کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *