مهاجرت تحصیلی مالزی

ویزای تحصیلی در مالزی

بررسی مراحل ویزای تحصیلی در مالزی

اخذ ویزای تحصیلی در مالزی فرصتی عالی در خصوص تحصیل در دانشگاه های معتبر این کشور می باشد که با درخواست زیاد متقاضیان نیز مواجه شده است. در صورتی که شما هم علاقه مند به گرفتن ویزای تحصیلی در مالزی هستید با مطالعه نمودن این مقاله و هم چنین مراجعه نمودن به سایر مقالات موجود در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید به اطلاعات جامعی در رابطه با این موضوع به دست آورید.

اینفوگرافیک ویزای تحصیلی در مالزی

وضعیت دانش آموزان بین المللی در مالزی

در کشور مالزی هر جنبه ای از زندگی دانشجویی، از جمله تحصیل، امور مالی، مسائل مربوط به ویزا و حرفه ای، در دانشگاه های این کشور در دسترس می باشد که دانشجویان متقاضی اطلاعات پیش از ورود به عنوان یک دانشجوی بین المللی، به طور کلی باید برای گذراندن یک دوره تحصیلی برای تحصیل در مالزی درخواست بدهید. وزارت آموزش و پرورش در مالزی از طریق آموزش خدمات جهانی مالزی (EMGS) کمک می کند تا با تسهیل روند روادید برای دانشجویان بین المللی که برای تحصیل در مالزی درخواست تحصیل می کنند. پروسه های درخواست برای ویزای دانشجویی شما پس از پذیرش پیشنهاد بی قید و شرط آغاز خواهد شد.

دلایل محبوبیت ویزای تحصیلی در مالزی

متقاضیان ویزای تحصیلی می توانند به تجربیات با ارزشی در مورد مردم، فرهنگ ها، غذاهای متنوع، آب و هوا گوناگون، اقتصاد، مکان های مورد علاقه و موارد دیگری را به دست آورند. هم چنین این اشخاص می توانند به دست آوردهای بسیاری در مورد این کشور و نحوه ادامه این کشور در جامعه بین المللی را به دست آورند.

این اشخاص می توانند شروع به بررسی نمودن گزینه آموزش عالی در مالزی و درک بهتر از اینکه چگونه کیفیت دوره های آموزش عالی توسط آژانس صلاحیت مالزی تضمین شده است نمایند و از همه مهم تر متقاضیان تحصیل در این کشور این تجربه را به دست می آورند که چگونه به وسیله آموزش مقرون به صرفه در این کشور می توانند به تحصیلات عالیه بپردازند.

موسسات آموزشی در مالزی

دانشجویان بین المللی ملزم به توجه نمودن به این موضوع می باشند که فقط آنها می توانند در موسسات آموزشی دولتی یا خصوصی که توسط دو اداره دارای صلاحیت زیر مورد تأیید می باشند ثبت نام نمایند که عبارتند از:

  • وزارت آموزش عالی کشور مالزی: این وزارت خانه که به موسسات اجازه می دهد برای انجام دوره های مختلف که دارای مجوز باشند موسسات را تأیید می کند تا دانشجویان بین المللی را استخدام کند.
  • موسسات خصوصی کشور مالزی: در حال حاضر بیش از 400 موسسه خصوصی در مالزی وجود دارد، اما تنها به میزان 216 نفر از این موسسات آموزشی خصوصی دارای مجوز از اداره مهاجرت برای استخدام دانشجویان بین المللی برای تحصیلات عالی هستند. همه دانشگاه های دولتی می توانند دانشجویان بین المللی را استخدام کنند.

بررسی مراحل ویزای تحصیلی در مالزی

در بخش زیر به نحوه گذراندن دانشجویان و سایر مراحل لازم برای ورود و اقامت در مالزی به عنوان یک دانش آموز توضیح داده خواهد شد که در بر گیرنده مراحل درخواست ویزا برای دانشجویان و نحوه درخواست ورود به مالزی در زمینه تحصیلی می باشد این روش ها عبارتند از :

روششرح
روش اولدرخواست برای ویزا و گذر دانشجویی
روش دومورود به مالزی از طریق مراکز مهاجرت مالزی
روش سومارائه برچسب های عبور دانشجویی و دانشجویان به انضمام ویزای این اشخاص

در ادامه مقاله به بررسی نمودن انواع روش های ذکر شده خواهیم پرداخت.

شرایط ویزای تحصیلی در مالزی

درخواست ویزای تحصیلی در مالزی

در این روش دولت مالزی روش های که به صورت ورود ساده و بدون دردسر برای پذیرش دانشجویان بین المللی در زمینه تحصیل نمودن در موسسات آموزشی دولتی و خصوصی این کشور را ارائه کند. در این روش اخذ ویزا لازم است، اما به صورت کلی این روش یک روش ساده است. این ویزا به متقاضیان پس از ورود به مالزی در محل بازرسی مهاجرت ارائه می شود، اگر این اشخاص دارای مدارک مسافرتی معتبری می باشند و موفق به دریافت نمودن نامه ای برای تصویب دانشجویان توسط اداره مهاجرت مالزی دریافت کنند.

درخواست گذراندن اخذ پذیرش از مالزی

روند درخواست برای گذراندن دانشجو ساده است. به این صورت که مؤسسه آموزش عالی مالزی برای دانشجویان بین المللی را برای تحصیل در مؤسسه خود ارائه می دهد. برنامه های کاربردی توسط موسسه عالی آموزشی ارائه شده به مدیر اداره گذرنامه و اداره مهاجرت مالزی در کوالالامپور ارائه خواهد شد. دانش آموزان آینده نگر از طریق اداره های مهاجرت خود در مالزی، از وضعیت تحصیلی خود در مدت 7 تا 14 روز پس از درخواست، مطلع خواهند شد. یک دانشجوی بین المللی آینده نگر باید قبل از ورود به کشور، مدارک مورد نیاز دانشجویان را تأیید کند.

شرایط ویزای تحصیلی در مالزی

شرایط مورد نیاز برای تقاضای ویزای تحصیلی مالزی به شرح زیر می­ باشد:

  • تکمیل و امضاء فرم درخواست ویزای تحصیلی از سوی متقاضی
  • ارائه نامه از سوی موسسه آموزشی که مورد تأیید قسمت­ های عبور و مجوز در اداره مهاجرت این کشور باشد.
  • 2 قطعه عکس همانند عکس گذرنامه یا پاسپورت
  • ارائه 2 نسخه کپی از گذرنامه یا پاسپورت
  • ارائه سوابق علمی، پژوهشی و تحقیقاتی
  • مدرک مقطع تحصیلی تمام وقت مورد تأیید وزارت امور داخلی
  • مدرک تمکن مالی جهت پرداخت شهریه مقطع تحصیلی و سایر مخارج
  • گواهی سلامت

مراحل ویزای تحصیلی در مالزی

مراحل درخواست ویزای تحصیلی مالزی و صدور گذرنامه، برای متقاضیان علاقه مند به تحصیل در مالزی بسیار ساده می ­باشد، زیرا متقاضیان نیازی به مراجعه به سفارت مالزی در کشور خود ندارند. مراحل درخواست ویزای دانشجویی به شرح زیر است:

  • مراجعه مستقیم به موسسه آموزشی
  • منتظر ماندن برای تأیید پذیرش
  • ارسال مدارک مورد نیاز
  • ارسال نامه تأیید ویزای تحصیلی از سوی موسسه
  • اطلاع رسانی به موسسه آموزشی
  • منتظر ماندن برای برچسب دانشجویی
  •  ارائه تأییدیه پذیرش متقاضیان

با توجه به اتمام مقاله ویزای تحصیلی در مالزی در صورتی که شما هم برای کسب اطلاعات بیشتری در مورد کشور مالزی علاقه مند شدید توانید با مراجعه نمودن به مقالات موجود در سایت سفیران سروش سعادت نظیر مدارک و شرایط لازم برای پذیرش در مالزی و یا اقامت پس از تحصیل در مالزی به اطلاعات جامعی دست یابید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *