مهاجرت تحصیلی مالزی

رشته بینایی سنجی در مالزی

رشته بینایی سنجی در مالزی

رشته بینایی سنجی در مالزی در مقطع کارشناسی در یکی از معتبرترین کالج های خصوصی در کشور است و بسیاری از متقاضیان جویای پذیرش در این رشته هستند. سوابق عالی هیات علمی آن که از سال 2004 در آموزش خصوصی اپتومتریک بوده اند خود گویای این موضوع است. امکانات آزمایشگاهی و بالینی آن همتراز با موسسات خارج از کشور است که برنامه اپتومتری را در مقطع کارشناسی ارائه می دهند.

این برنامه توسط مدرسان تمام وقت واجد شرایط بینایی سنجی اجرا می شود، در حالی که از تخصص اساتید خارجی بازدید کننده متشکل از دانشمندان بیومدیکال، پزشکان، جراحان چشم و اپتومتریست های شاغل استفاده می شود. آموزش بالینی دانشجویان هم در کلینیک‌ های داخلی دانشگاه و هم در مکان ‌های خارجی از مراکز خصوصی اپتومتری، مراکز جراحی انکساری، کلینیک ‌های خصوصی چشم پزشکی و بخش ‌های چشم بیمارستان انجام می ‌شود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت تحصیلی به مالزی و اخذ پذیرش تحصیلی همراه شماست.

بررسی رشته بینایی سنجی در مالزی

BOptom (Hons) در دانشگاه SEGi یک برنامه 4 ساله است که کاملا در داخل کشور رشد می کند و پتانسیل اعتبار سنجی خارجی توسط یک شریک کیفیت خارج از کشور را دارد. تلاش‌ها برای مشارکت با یک موسسه معتبر در بریتانیا برای به دست آوردن اعتبار خارجی مذکور در حال انجام است. این به طور مؤثر به این معنی است که فارغ التحصیلان این برنامه از نظر تحصیلی معادل فارغ التحصیلان از برنامه شریک محسوب می شوند. برنامه SEGi BOptom (Hons) توسط شورای نوری مالزی تایید شده است. پس از تأیید اعتبار کامل، این برنامه در فهرست مدارک قابل ثبت در قانون نوری مالزی گنجانده خواهد شد.

اپتومتریست ها در مطب خصوصی در مالزی از:

  • رضایت زیادی از کمک به بیماران خود برای غلبه بر مشکلات بینایی دارند
  • یک موقعیت مسئول در جامعه به عنوان یک متخصص بهداشت دارند
  • فرصتی برای خوداشتغالی، چه به عنوان یک شریک یا یک پزشک انفرادی دارند
  • پاداش پولی قابل توجه، به ویژه در مواردی که آنها مالک یا بخشی از یک دفتر کار هستند
  • ارتباط مستقیم با مردم در بیشتر روزهای کاری آنها به چشم می خورد.

دروس رشته بینایی سنجی در مالزی

BOptom (Hons) در SEGi برنامه‌ای است که هدف آن ایجاد فارغ التحصیلانی است که نه تنها از نظر بالینی در هنر و علم مراقبت از چشم دارای مهارت هستند، بلکه دانش عالی کسب و کار مراقبت از بینایی را در چشم ‌اندازی وسیع‌ تر نیز دارند. فارغ التحصیلان بینایی سنجی این فرصت را دارند که در بیمارستان های دولتی، مطب های خصوصی، صنعت چشم پزشکی یا لنزهای تماسی، تحقیقات و همچنین تحصیلات عالی کار کنند. به این ترتیب، مدیریت چشم ممکن است شامل هر یک از موارد زیر باشد: تجویز عینک یا لنزهای تماسی، کمک بینایی، درمان بینایی، مدیریت مشکلات دانش آموزان دیرآموز، داروها، و ارجاع مناسب بیماران در صورت لزوم.

در جدول زیر شاهد دروس رشته بینایی سنجی در مالزی می باشید:

سال اولسال دومسال سومسال چهارم
علوم پایه ضروریعلوم زیست پزشکی برای بینایی سنجی IIIمبانی بیماری های چشمیپزشکی عمومی در بینایی سنجی
تکنیک های ریاضیاپتیک چشمی I/IIمطالعات بالینی تخصصی IIبهداشت عمومی و بینایی سنجی جامعه
علوم زیست پزشکی برای بینایی سنجی I / IIعلوم تجسمی I / IIتمرین بالینی پایهبهداشت عمومی و بینایی سنجی جامعه

دروس رشته بینایی سنجی در مالزی

الزامات اخذ پذیرش رشته بینایی سنجی در مالزی

بینایی سنجی یک حرفه مراقبت های بهداشتی اولیه است که به بهبود و حفظ بینایی اختصاص دارد. آموزش بینایی سنجی شامل تشخیص و مدیریت بیماری های چشمی، استفاده از عینک و لنزهای تماسی و مدیریت افراد با نیازهای ویژه (کودکان و افراد کم بینا) است. اپتومتریست ها چشم ها را نه تنها از نظر مشکلات بینایی، بلکه برای تشخیص زودهنگام بیماری های چشمی و سایر شرایط سیستمیک غیرطبیعی بررسی می کنند. آنها همچنین بیماران را از نظر عمق بینایی، درک رنگ، حساسیت کنتراست و توانایی تمرکز و هماهنگی چشم ها آزمایش می کنند. رشته شنوایی سنجی در مالزی هم یکی از رشته های مهم و خوب محسوب می شود.

تست های انجام شده در رشته چشم پزشکی در مالزی معاینه چشمی جامعی از ساختارهای داخلی و خارجی چشم است که از ابزار دقیق استفاده می کند. این امکان تجزیه و تحلیل دقیق نتایج آزمایش بیمار را فراهم می کند که بیشتر برای توسعه برنامه درمانی وی برای اطمینان از مدیریت صحیح مراقبت از چشم مورد استفاده قرار می گیرد.  این برنامه 4 ساله تمام وقت در مقطع کارشناسی، راه هایی را برای دانش آموزان فراهم می کند تا آموزش مناسبی در مدیریت بیماری های چشمی مختلف داشته باشند. تاکید عمده بر درک و مدیریت شرایط بالینی مرتبط با چشم در یک محیط عملی است و دوره ‌ها عمیق، چالش برانگیز و برای پیشرفت قابل توجه مهارت ‌های بالینی بینایی ‌سنجی در همه زمینه ‌های مراقبت بینایی طراحی شده‌ اند.

در نمودار زیر شاهد نرخ فارغ التحصیلی در رشته بینایی سنجی در مالزی می باشید:

نرخ فارغ التحصیلی در رشته بینایی سنجی در مالزی

طول دوره رشته بینایی سنجی در مالزی

اپتومتریست ها در مالزی برای معاینه چشم ها برای تشخیص نقص بینایی، علائم آسیب، بیماری های چشمی یا ناهنجاری ها و مشکلات سلامت عمومی مانند فشار خون بالا یا دیابت آموزش دیده اند. آنها ارزیابی سلامتی انجام می دهند، توصیه های بالینی ارائه می دهند، عینک یا لنزهای تماسی را تجویز می کنند و در صورت لزوم بیماران را برای درمان بیشتر ارجاع می دهند. تقاضای کار برای اپتومتریست های واجد شرایط در مالزی زیاد است. بینایی ‌شناسان در مالزی نمی ‌توانند آزمایش ‌های بینایی انجام دهند و نسخه ‌ای برای اصلاح بینایی بنویسند. دولت مالزی از ارائه دهندگان مراقبت از چشم می خواهد که به عنوان اپتومتریست آموزش ببینند، بنابراین فرصت های شغلی برای فارغ التحصیلان بینایی سنجی افزایش می یابد.

اپتومتریست ها حداقل به مدت 4 سال در دانشگاه تحصیل می کنند و باید در دوره ای از آموزش های بالینی ارزیابی شده در عمل شرکت کنند، قبل از اینکه به نظر برسند که دانش و مهارت های لازم برای ثبت نام را دارند. دانشجویانی که مایل به تحصیل خوب در اپتومتری هستند باید به دانشگاه برتر مالزی که توسط شورای اپتیکال مالزی به رسمیت شناخته شده است بروند. همه اپتومتریست ها در مالزی باید در شورای اپتیکال مالزی ثبت نام کرده باشند. انجام اپتومتری در مالزی برای یک فرد ثبت نام نشده (به غیر از یک پزشک) غیرقانونی است. پس از اتمام مدرک بینایی سنجی ، می توانید به عنوان اپتومتریست در شورای اپتیکال مالزی ثبت نام کنید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در حوزه اعزام دانشجو به مالزی به سوالات شما پاسخ می دهد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *