شرایط مالزی

هزینه زندگی در مالزی

هزینه زندگی در مالزی

به درخواست متقاضیان و مخصوصا دانشجویان در این مقاله به بررسی موضوع هزینه زندگی در مالزی بر اساس آخرین قوانین سال 2023 پرداخته ایم. مالزی از جمله کشورهایی است در شرق آسیا که به جهت هزینه های پایین به نسبت سایر کشورهای شرق آسیا مورد توجه مهاجران است. معمولا بازنشسته ها و دانشجویان و گردشگران از جمله افرادی هستند که برای سفر به مالزی و یا اقامت در آن اقدام می نمایند.

  • هزینه های زندگی در مالزی برای یک مهاجر به چه صورت است؟
  • کدامیک از شهرها و مناطق مالزی برای زندگی ارزانتر هستند؟
  • برای تامین هزینه زندگی دانشجویی در مالزی به چه میزان بودجه نیاز است؟

میزان برآورد صحیح از هزینه ها در اصل به نوع سبک زندگی شما بستگی دارد که این موضوع توسط کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بررسی می گردد. در این کشور هم همچون سایر کشورها شهر اصلی یعنی پایتخت این کشور کوالالامپور برای زندگی بیشترین هزینه ها را به نسبت سایر شهرهای این کشور دارد. البته همچنان یکی از بیشترین جمعیت مهاجران این کشور را افرادی تشکیل می دهند که در کوالالامپور و پنانگ سکونت دارند. در آخرین رده بندی گرانترین شهرهای دنیا شهر کوالالامپور در رده هجدهمین شهر گران دنیا قرار دارد.

اینفوگرافیک هزینه زندگی در مالزی

زندگی در مالزی

مالزی برای مهاجرت مردم بسیار محبوب است زیرا نه تنها یک ماجراجویی در دوردست ها است، بلکه مکانی زیبا با گنجینه های طبیعی بسیاری است که می توانند در طول اقامت خود به کاوش در آن بپردازند. فرصت های شغلی فراوان است و هزینه های زندگی نسبتاً پایین است. مالزی دارای امکانات عالی مراقبت های بهداشتی است و مدارس بین المللی زیادی وجود دارد که می توانید در صورت اقامت در اینجا با کودکان از بین آنها انتخاب کنید. مالزی یک کشور توسعه یافته است، بنابراین تغییر در دوران گذار چندان قابل کنترل نیست. آنها می آیند تا از زندگی در این کشور شگفت انگیز لذت ببرند. اکثر آنها به برنامه مالزی خانه دوم من MM2H می پیوندند که بر اساس آن آنها حق خرید خانه دوم در مالزی را دارند.

برخی از آنها هر سال چند ماه برای خواب زمستانی در مالزی زندگی می کنند، زیرا آب و هوای گرمسیری مطبوعی است و بنابراین در مقایسه با آب و هوای اغلب سرد اروپا بهتر است. زندگی و کار در مالزی به طرق مختلف امکان پذیر است. این بهترین راه است زیرا یک بسته مهاجرتی معمولاً به این معنی است که شما می توانید در اینجا در مالزی زندگی ثروتمندی داشته باشید. معمولا بهترین شرایط زمانی است که افراد بر خلاف افرادی که شانس خود را پس از ورود به مالزی امتحان می کنند به مالزی اعزام می شوند. بهترین گزینه این است که بدانید چه شرکت های بین المللی در مالزی فعال هستند و بدانید که آیا این شرکت ها در کشور شما هم فعال هستند یا خیر. در این صورت، درخواست و رزومه خود را با یک انگیزه واضح ارسال کنید.

شهریه تحصیل در مالزی

در بررسی هزینه تحصیل و زندگی در مالزی باید حتما شهریه دانشگاهی در این کشور را مورد بررسی قرار دهیم. شهریه دانشگاه در کشور مالزی بسیار کم تر از بسیاری از کشورهای جهان است. به طوری که انتظار می رود به صورت متوسط، شما سالیانه باید $3500 (دلار) را به عنوان شهریه دانشگاه های دولتی در کشور مالزی پرداخت کنید. هزینه تحصیل در دانشگاه مالایا به عنوان برترین دانشگاه کشور مالزی که در جمع 100 دانشگاه برتر جهان نیز قرار دارد. به طور متوسط $2534 (دلار) در سال است.

اشاره کردیم که دانشگاه های بین المللی زیادی در کشور مالزی وجود دارد. همچنین می تواند برای بسیاری جذابیت بیش تری داشته باشد. هزینه تحصیل در این دانشگاه ها به مراتب بیش تر از دانشگاه های دولتی در کشور مالزی است. با این وجود، شرایط به گونه ای است که تحصیل در این شعبه ها، بسیار ارزان قیمت تر تحصیل در شعب اصلی این دانشگاه هاست. هزینه تحصیل در دانشگاه موناش در شعبه اصلی سالیانه در حدود 23500$ (دلار) است. این در حالی است که شعبه مالزی شهریه سالیانه $10000 (دلار) را از دانشجویان دریافت می کند.

هزینه مسکن در مالزی

بخش عمده هزینه ها همواره به تهیه مسکن مربوط می گردد، البته در یک مقایسه با گرانترین شهرهای دنیا شما به میزان 40 تا 50% در تامین هزینه های مسکن در مالزی کمتر هزینه خواهید کرد. برای مثال تهیه یک آپارتمان مبله 900 فوت مربعی در یک محله گران قیمت در پایتخت مالزی ماهیانه حدود 764$ (دلار) هزینه دارد در عوض می توان در یک منطقه ارزان قیمت ماهیانه حدود 443$ (دلار) پرداخت نمائید. میزان اجاره یک آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر ماهانه تقریبا 1030$ (دلار) برای شما هزینه دارد. همچنین میزان شارژ برای دو نفر به مدت یک ماه، از جمله خدمات آب، برق، گاز، گرمایش، برق حدود 50$ (دلار) هزینه دارد. معمولا مهاجران زندگی شهری را دوست ندارند به جای آن در جزیره پنانگ زندگی می کنند که در شهر جزیره پنانگ، یک آپارتمان سه خوابه ماهیانه حدود 560$ (دلار) هزینه دارد.

هزینه زندگی و خدمات درمانی در مالزی

مالزی دارای سیستم بهداشت درمان رایگان برای عموم است، اما اکثر مهاجران ترجیح می دهند برای دریافت خدمات بهتر از بیمه خصوصی استفاده نمایند. همچنین برای درمان و ویزیت به کلینیک های خصوصی پزشکان مراجعه نمایند. معمولا هزینه ویزیت کوتاه مدت یک پزشک در کوالالامپور یا پنانگ حدود 15$ (دلار) است. همچنین تهیه داروهایی همچون قرص سرماخوردگی در این کشور بنا به جایی که دارو را تهیه می نمائید برای هر ورق قرص حدود 4$ تا 5$ (دلار) خواهد بود.

هزینه حمل و نقل در مالزی

در یک مقایسه اجاره در کوالالامپور بیشتر از پنانگ است، اما هزینه های حمل و نقل در جزیره پنانگ بیشتر است. معمولا برای سفر با تاکسی برای مسافت 5 مایلی در پنانگ حدود 8$ (دلار) هزینه باید پرداخت نمائید. همین سفر در کوالالامپور فقط 5$ (دلار) برای شما هزینه خواهد داشت. اما به دلیل سیستم حمل و نقل عمومی به صرفه تر معمولا برای رفت و آمد از وسایل نقلیه عمومی استفاده می شود. بلیط های حمل و نقل ماهانه برای حمل و نقل عمومی از 27$ تا 30$ (دلار) است. هزینه یک لیتر بنزین فقط 0.55$ (دلار) می باشد. هزینه تهیه وسیله نقلیه در مالزی بسیار بالاست و ترجیح مهاجران برای تردد حمل و نقل عمومی است.

هزینه زندگی و رستوران در مالزی

هزینه زندگی و رستوران در مالزی

در یک مقایسه کلی می توان چنین گفت که هزینه تهیه غذا در هر دو شهر به مراتب نزدیک به هم است و شاید در حدود 10% در برخی مناطق شهر پنانگ ارزانتر از کوالالامپور باشد. برای درک بهتر هزینه ها به جدول زیر توجه نمائید:

نوع غذاتعداد افرادهزینه به $ (دلار)
تهیه نهار در مناطق تجاری1 نفر4.42
تهیه یک وعده در فست فود1 نفر3.41
تهیه شام در منطقه مهاجران2 نفر36
تهیه وعده شام در کافه محلی2 نفر18

این کشور همچنین مملو از فروشندگان غذاهای خیابانی است، عموما برای تهیه ارزانترین وعده غذایی بهترین انتخاب هستند و می توان با حدود هزینه ای کمتر از 4$ (دلار) یک وعده غذایی محلی عالی بخرید. مطمئناً با استقبال از روش محلی زندگی می توانید هزینه های ماهانه خود را حتی بیشتر کاهش دهید مثلا از فروشگاه های مواد غذایی و حتی رستوران ها، غذاهای غربی گران است. تهیه میوه بومی مانند انبه، پاپایا و موز و گوشت محلی مانند گوشت خوک و مرغ مقرون به صرفه تر از هر کالای وارداتی در مالزی است. به خاطر داشته باشید که پنانگ در سراسر جنوب شرقی آسیا به غذاهای خوشمزه خود معروف است.

خلاصه هزینه زندگی در مالزی

برای درک بهتر در اینجا در مورد هزینه های زندگی یک زوج در شهر پنانگ به بررسی هزینه ها پرداخته ایم. البته مبالغی که قید شده در رابطه با آخرین قیمت ها در سال 2023 می باشد. معمولا در این کشور میزان تورم به مقدار قابل توجهی با ایران تفاوت دارد:

پارامترمیزان هزینه به $ (دلار)شرح
تهیه مسکن600آپارتمان 1 خوابه
مواد غذایی200مصرف و پخت و پز خانگی
برق100
آب50
تلفن همراه18استفاده برای تماس داخلی
تلفن و اینترنت35تلفن ثابت منزل و اینترنت پرسرعت
تلویزیون45یک ماه
سوخت خودرو25رفت و آمد ماهیانه
خدمتکار804 ساعت در هفته
سرگرمی ها300ماهیانه
گاز0.90برای پخت و پز
کل1760

همانطور که مشخص است می توانید با حذف و یا اضافه کردن برخی از این هزینه ها و یا انتخاب نوع محل سکونت در میزان هزینه ها کاهش و یا افزایش داشت. این هزینه ماهیانه تقریبا در پایتخت به حدود 2000$ (دلار) در ماه نیز می رسد. البته برای زندگی در بهترین کیفیت محل سکونت و استفاده از امکانات کامل در مناطق خوب شهر نیز می توان با 2500$ (دلار) نیز یک زندگی خوب داشت. برای دانشجویان نیز هزینه ها کمتر می شود. چرا که دانشجویان معمولا امکان استفاده از خوابگاه ها را با هزینه کمتر دارند. همچنین دانشجویان در رفت و آمد خود از بلیط های تخفیف دار می توانند استفاده نمایند. تقریبا دانشجویان می توانند برای یک زندگی فردی ماهیانه هزینه ای حدود 500$ تا 600$ (دلار) داشته باشند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مفتخر به راهنمای شما در باب مهاجرت به مالزی و اقصی نقاط دنیا می باشد.

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *