مهاجرت تحصیلی کلمبیا

رشته آسیب شناسی در کلمبیا

رشته آسیب شناسی در کلمبیا

از میان کشورهای مختلف آمریکای لاتین سیستم درمان و بهداشت کلمبیا از دیرباز زبانزد بوده و رشته آسیب شناسی در کلمبیا از انتخاب دانشجویان است. در واقع باید گفت که پزشکان و کادر درمان در کلمبیا از بیشترین میزان احترام برخوردار هستند که این احترام و اعتبار هم در میزان درآمد مادی و هم نحوه برخورد مردم و جامعه خود را نشان می دهد. از سوی دیگر دانشگاه های این کشور بودجه های مالی خوبی برای پرورش استعدادهای برتر در حوزه پزشکی اختصاص می دهند و چناچه شما قصد عزیمت به این کشور را دارید، می توانید از طریق مشورت با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده است و واسپاری امور خود به متخصصان ما، در کمترین زمان مسیر مهاجرت خود را طی نمایید.

هزینه زندگی دانشجویی در کلمبیا

یکی از مزایای اصلی زندگی در کلمبیا هزینه پایین زندگی است. و علاوه بر این، هزینه پایین زندگی در کشوری است که بسیاری از امکانات رفاهی و زیرساخت های جهانی را ارائه می دهد که در مکان های بسیار گران تری انتظار دارید. هزینه زندگی در کلمبیا به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله شهر و محله ای که در آن زندگی می کنید. در شهرهای بزرگ، مانند مدلین و بوگوتا، قیمت خانه و آپارتمان اغلب با قیمت هایی که در شهرهای آمریکای شمالی پیدا می کنید، رقابت می کند. به عنوان مثال، یک مهاجر آمریکایی که در محله لوکس ال پوبلادو مدلین زندگی می کند، ماهیانه حدود 1250$ (دلار) برای اجاره یک آپارتمان سه خوابه بلندمرتبه می پردازد. با این حال، طیف بسیار گسترده ای از قیمت ها در سراسر شهر در دسترس است که از حدود 500$ (دلار) شروع می شود.

در حالی که می توانید یک میلیون دلار یا بیشتر برای یک خانه دو طبقه بزرگ ال پوبلادو بپردازید، یک خانه قابل مقایسه در شهرهایی مانند Manizales یا Pereira بین 250000$ تا 300000$ (دلار) هزینه خواهد داشت. آپارتمان (یا کاندو) زندگی در شهرها بسیار متداول است و معمولاً نسبت به خانه های مستقل ارزان تر است. خانه های ساده در کشور و شهرهای کوچکتر از شهرها ارزان تر هستند. املاک کنار اقیانوس یا نمای اقیانوس گرانتر از آنهایی هستند که چندین مایل دورتر از آب قرار دارند. در بحث خدمات شهری، کلمبیا از یک سیستم لایه ‌بندی شده استراتو برای تعیین هزینه ‌های خدمات شهری، از جمله برق، گاز طبیعی، آب و تلفن و خدمات اینترنت استفاده می ‌کند. این سیستم بر اساس میانگین درآمد ساکنان آن، شماره استراتو به محله ها اختصاص می دهد. محله‌ های استراتو پایین ‌تر نسبت به استراتو بالاتر، نرخ‌ کمتری پرداخت می‌ کنند.

بررسی هزینه زندگی برای دانشجویان آسیب شناسی در کلمبیا

اگر بخواهیم با ارائه مصداق ها به هزینه های زندگی در کلمبیا اشاره کنیم، می توان به مثال های فوق اشاره کرد:

  • اجاره (دو خوابه، دو حمام) $325 تا 1300$ (دلار)
  • برق (بدون گرما، اما هوا در ساحل) $35 تا 100$ (دلار)
  • آب و فاضلاب $15 تا 30$ (دلار)
  • گاز (آب پخت و پز و گرمایش) $10 تا 20$ (دلار)
  • حمل زباله $5 تا 20$ (دلار)
  • اینترنت (20 مگ) $15 تا 20$ (دلار)
  • تلفن – تلفن ثابت (بدون مسافت طولانی) $15 تا 20$ (دلار)
  • تلویزیون کابلی (بسته اصلی) $10 تا 30$ (دلار)
  • تلفن همراه (طرح اولیه پس از بازی) $15 تا 30$ (دلار)
  • سرویس خدمتکار (یک بار در هفته) $40 تا 60$ (دلار)
  • طرح سلامت (طرح عمومی پایه) $40 تا 80$ (دلار)
  • داروها (با پرداخت هزینه متوسط) $10 تا 25$ (دلار)
  • حمل و نقل (اتوبوس، تاکسی، اوبر، مترو) $40 تا 75$ (دلار)
  • مواد غذایی $250 تا 400$ (دلار)

در مورد سایر هزینه ها، ناهار خوری به $100 تا 300$ (دلار) هزینه نیاز دارد و فیلم / تئاتر / کنسرت (1/هفته) به$20 تا 60$ (دلار) بودجه نیاز دارد و لباس (مارک‌های اصلی محلی) $60 تا 10$ (دلار) و متفرقه (مراقبت شخصی، آرایشگاه، مانیکور) $25 تا 50$ (دلار) هزینه روی دست شما خواهد گذاشت. سرگرمی، از جمله غذاخوری، عامل دیگری است که به طور قابل توجهی بر هزینه زندگی شما تأثیر می گذارد. تهیه وعده های غذایی خود با استفاده از غذاهای تازه و محلی از فروشگاه های اطراف مطمئناً بودجه غذایی شما را پایین نگه می دارد. با این حال، نیازی به صرف غذا در بیرون از منزل ندارید. اکثر شهرها دارای انواع انتخاب رستوران از منوی دل دیا تا قیمت های متوسط ​​تا غذاخوری های عالی هستند. قیمت ها به طور متوسط ​​حدود 50% تا 60% کمتر از قیمت های ایالات متحده است.

بررسی هزینه زندگی برای دانشجویان آسیب شناسی در کلمبیا

ویزای دانشجویی رشته آسیب شناسی در کلمبیا

ویزای دانشجویی کلمبیا برای دانشجویان خارجی در نظر گرفته شده است که می خواهند در یک برنامه تحصیلی در یک مدرسه یا دانشگاه در کلمبیا ثبت نام کنند. برای واجد شرایط بودن برای ویزای دانشجویی باید در یک موسسه آموزشی دولتی یا خصوصی ثبت نام کنید. این نهاد باید توسط دولت کلمبیا به رسمیت شناخته شود. اکثر دانشگاه های کلمبیا برای دریافت ویزای دانشجویی کلمبیا شناخته شده و مورد تایید هستند. علاوه بر این، شما باید حداقل 10 ساعت در هفته کلاس داشته باشید. ویزای دانشجویی در بین خارجیانی که برای مدت طولانی تری در کلمبیا تحصیل و اقامت دارند بسیار محبوب است و دریافت آن بسیار آسان است. طول مدت ویزای دانشجویی بستگی به طول برنامه آموزشی دارد که در آن ثبت نام کرده اید. در اغلب موارد مدت اقامت بیش از 6 ماه و تا 1 سال می باشد.

ویزای دانشجویی کلمبیا قبلا به عنوان ویزای TP-3 شناخته می شد. اما در پایان سال 2017، دولت کلمبیا ویزای دانشجویی را تغییر داد و اکنون به عنوان ویزای مهاجرتی M از دسته 9 یا ویزای M-9 برای کوتاه مدت و ویزای ویزیتور شناخته می شود. علاوه بر این، اگر ویزای دانشجویی TP-3 موجود دارید، به یکی از انواع جدید ویزای دانشجویی تغییر نمی کند. یکی از سوالات متدوال این است که شرایط مالی برای ویزای دانشجویی کلمبیا چیست؟ در پاسخ باید گفت که نامه ای (به زبان اسپانیایی) از طرف مسئول اقتصادی دانشجو که هزینه های دانشجو را تضمین می کند و مدارکی مبنی بر پرداخت بدهی اقتصادی. اگر دانشجو هستید، در نامه باید بگوید که در کلمبیا مسئولیت مالی خود را بر عهده خواهید داشت. برای نشان دادن «پروانه پرداختی اقتصادی» می‌توانید از «گواهی» بانکی استفاده کنید.

در شکل زیر سایر مسائل مربوط به مسائل مالی ویزای دانشجویی کلمبیا اشاره شده است:

مسائل مربوط به مسائل مالی ویزای دانشجویی کلمبیا

درآمد شاغلان رشته آسیب شناسی در کلمبیا

فردی که به عنوان پزشک پاتولوژی در کلمبیا کار می کند معمولاً حدود 10300000COP (پزو) در ماه درآمد دارد. این میانگین حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است که بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی به شدت متفاوت است و از 5040000 COP (پزو) در ماه (حداقل حقوق) تا 16100000 COP (پزو) در ماه (حداکثر حقوق) متغیر است. با این حال حقوق متوسط ​​10500000 COP (پزو) در ماه است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان پزشک پاتولوژی کار می کنند کمتر از 10500000 COP (پزو) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 10،500،000 COP (پزو) درآمد دارند. از سوی دیگر 25% از پزشکان پاتولوژی کمتر از 6990000 COP (پزو) درآمد دارند در حالی که 75% از آنها بیش از 6990000 COP (پزو) درآمد دارند. همچنین 75% از پزشکان پاتولوژی کمتر از 13500000 COP (پزو) درآمد دارند.

بر حسب تجربه که یک فاکتور مهم در سطح حقوق است یک پزشک پاتولوژی با کمتر از 2 سال تجربه تقریباً 5980000 COP (پزو) در ماه می گیرد. در حالی که انتظار می‌رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال، 7680000 COP (پزو) در ماه کسب کند که 29% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال است. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل 10،600،000 COP (پزو) در ماه به دست می آورد که 38% بیشتر از فردی با 2 تا 5 سال تجربه است.

نمودار زیر نمایشگر سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته آسیب شناسی در کلمبیا می باشد:

سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته آسیب شناسی در کلمبیاعلاوه بر موضوعاتی که تاکنون و در این مقاله خواندید، سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقالات دیگری را درباره کلمبیا منتشر نموده است که در جهت انتخاب آگاهانه می توانید از آن استفاده نمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *