مهاجرت تحصیلی مکزیک

رشته آسیب شناسی در مکزیک

رشته آسیب شناسی در مکزیک

با توجه به توسعه اقتصادی مکزیک در طی سال های اخیر، تحصیل در رشته آسیب شناسی در مکزیک گزینه ای عالی برای راه یافتن به جمع پزشکان است. علاوه بر این میزان توجهی که دولت مکزیک به موقعیت شغلی و آینده پزشکان دارد، موجب می شود که فارغ التحصیلان پس از اتمام دوران تحصیلی دارای امنیت شغلی باشند و نگرانی برای آغاز کار نداشته باشند. جذابیت دیگری این کشور برای دانشجویان بین المللی هزینه های پایین تحصیل و شهریه های معقول دانشگاه های مکزیک است. باتوجه به همه این موارد، همکاران حاضر در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده هستند تا اطلاعات بیشتری را در مورد انتخاب رشته آسیب شناسی و مزایای تحصیل در مکزیک به شما ارائه دهند.

هزینه زندگی دانشجویی در مکزیک

برای دانشجویان طبقه متوسط، هزینه تحصیل و زندگی در مکزیک در مقایسه با کشورهای همسایه این کشور نسبتا پایین است. در واقع، هزینه زندگی در مکزیک کمتر از هزینه زندگی در برخی از کشورهای قاره آمریکا و همچنین در اروپا است، به ویژه برای مواد اولیه مانند میوه ها و سبزیجات و سایر مواد غذایی اساسی. همچنین، هزینه محصولات پخته شده در مکزیک و خواربارهای مختلف دیگر پایین است. در مکزیک، هزینه های تحصیل برای برنامه های کارشناسی به نوع موسسه و دوره بستگی دارد. دانشگاه‌های دولتی می‌توانند هزینه‌هایی را در محدوده 378$ تا 818$ (دلار) در هر سال تحصیلی اعمال کنند. از سوی دیگر، مؤسسه خصوصی شهریه های بسیار بالاتری را برای تحصیل در مقطع لیسانس دریافت می کند و معمولاً بین 1636$ تا 16353$ (دلار) در هر سال تحصیلی است. در مورد مخارج غذا، شما می توانید 150$ تا 200$ (دلار) برای هزینه های ماهانه غذا بپردازید.

علاوه بر این، در صورتی که بیرون غذا می خورید، طیف وسیعی از گزینه ها وجود دارد. شما می توانید یک وعده غذایی را با قیمت 1.50$ (دلار) میل کنید. با این حال، توجه داشته باشید که رستوران های مجلل در مکزیک بسیار گران هستند و برای هر وعده غذایی 100$ (دلار) هزینه دارند. برخی از هزینه های معمول در مکزیک عبارتند از: یک قرص نان: 1.60$ (دلار)، همبرگر، سیب زمینی سرخ شده و نوشابه: 3.40$ (دلار)، بلیط اتوبوس در مکزیکوسیتی: بین 20¢ تا 33¢ (سنت) و بلیط فیلم: بین 3.60$ تا 4.60$ (دلار). هزینه های ماهانه آب و برق در مکزیک بسیار کم است، در حالی که قبوض آب نسبتاً ارزان تر است زیرا ممکن است 7$ (دلار) در ماه بپردازید. علاوه بر این، آب تحویلی به خانه شما نسبتاً ارزان است، اما همیشه نوشیدنی ایمن نیست.

در شکل زیر سایر هزینه های زندگی در مکزیک ارائه شده است:

سایر هزینه های زندگی در مکزیک

ویزای تحصیل رشته آسیب شناسی در مکزیک

هر خارجی که قصد تحصیل بیش از 180 روز در مکزیک را دارد باید برای ویزای تحصیلی مکزیک اقدام کند. 2 نوع ویزای تحصیلی مکزیک وجود دارد: ویزای دانشجویی مقیم موقت، که برای دانشجویانی است که دوره ای بیش از 180 روز را می گذرانند ویزای دانشجویی بازدید کننده، که برای دانشجویانی است که دوره ای کوتاه تر از 180 روز را می گذرانند. هنگام درخواست ویزای تحصیلی مکزیک، باید مدارک زیر را (به صورت اصلی و کپی) به سفارت مکزیک ارسال کنید:

فرم درخواست ویزای مکزیک تکمیل و امضاء شده است

  • پاسپورت شما به همراه فتوکپی صفحات مربوطه (صفحه اول و آخر، هر گونه ویزا و مهری که دریافت کرده اید)
  • عکس در اندازه پاسپورت با پس زمینه سفید که در شش ماه گذشته گرفته شده است.
  • بلیط پرواز رزرو شده (لزوما خریداری نشده است) و نامه پذیرش از موسسه آموزشی خطاب به سفارت مکزیک.

البته نامه پذیرش حاوی مواردی باید باشد که عبارتند از: نام کامل، سطح، مدرک، و حوزه تحصیلی که خواهید گرفت، نام رشته ای که در آن پذیرفته شده اید، مدت دوره شامل تاریخ شروع و پایان دوره، هزینه شهریه، همراه با مشخصاتی که آیا بورسیه دریافت کرده اید یا خیر، اطلاعات تماس دانشگاه، صورت های بانکی یا سرمایه گذاری در سه ماه گذشته، مدارکی دال بر تمکن مالی کافی برای پوشش اقامت شما، مانند:، اثبات اینکه حداقل 400$ (دلار) در ماه درآمد ثابتی دارید، اثبات اینکه پس انداز یا سرمایه گذاری دارید، مدرکی که شما بورسیه دریافت کرده اید، اگر خردسال هستید: شناسنامه و شناسنامه والدین یا قیم قانونی خود را درج کنید. به یاد داشه باشید که تمام مدارکی که ارسال می کنید باید به زبان انگلیسی یا اسپانیایی باشد. اگر نیستند، آنها را ترجمه کنید و هم اصل و هم ترجمه را درج کنید.

جزئیات مربوط به ویزای تحصیل در مکزیک

تمام مدارک رسمی که ارائه می کنید (گواهی تولد، مدرک تحصیلی / ریز نمرات، و غیره) باید قبل از ارسال قانونی شوند، مانند یک آپوستیل یا سفارت مکزیک. این فهرست جامعی از الزامات نیست. شهردار سفارت مکزیک هر گونه مدارک اضافی را که صلاح بداند درخواست می کند. حال پرسش این است که چگونه برای ویزای تحصیلی مکزیک اقدام کنیم فرآیند درخواست ویزای تحصیلی مکزیک شامل دو بخش است: درخواست ویزای تحصیلی مکزیک در سفارت مکزیک در کشور شما، تبدیل ویزا به کارت اقامت موقت مکزیک پس از ورود (برای اقامت بیش از 180 روز) و روند درخواست ویزای تحصیلی مکزیک به شرح فوق است: برای تعیین وقت با سفارت مکزیک تماس بگیرید. سپس فرم درخواست ویزای دانشجویی مکزیک را تکمیل کنید. می توانید فرم درخواست را در وب سایت سفارت مکزیک که در آن درخواست می دهید یا در خود سفارت پیدا کنید.

در مرحله بعد باید درخواست را ارسال کنید و هزینه ویزا را پرداخت کنید. در تاریخ قرار ملاقات، ممکن است مجبور شوید در مصاحبه شرکت کنید و صبر کنید تا ویزا پردازش شود. به خاطر داشته باشید: دفاتر مختلف سفارت ممکن است شرایط متفاوت خود را در مورد فرآیند درخواست ویزا داشته باشند. به همین دلیل مهم است که همیشه با آنها تماس بگیرید یا از وب سایت آنها بازدید کنید تا در مورد شرایط خاص، ساعات کاری و غیره اطلاعات کسب کنید. اگر دوره تحصیلی شما بیش از 180 روز طول بکشد، پس از 30 روز پس از ورود به مکزیک، باید برای دریافت کارت اقامت موقت خود در دفتر موسسه ملی مهاجرت در مکزیک اقدام کنید. هنگام درخواست، باید موارد فوق را همراه خود داشته باشید: فرم درخواست کارت اقامت، پاسپورت، نامه پوششی برای کارت اقامت موقت خطاب به موسسه ملی مهاجرت

درآمد شاغلان رشته آسیب شناسی در مکزیک

درآمد شاغلان رشته آسیب شناسی در مکزیک

فردی که به عنوان پزشک پاتولوژی در مکزیک کار می کند، معمولاً حدود 71700MXN (پزو) در ماه درآمد دارد که این میانگین حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است. پزشک حقوق پاتولوژی بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی متفاوت است و از 37300 MXN (پزو) در ماه (حداقل حقوق) تا 11000 MXN (پزو) در ماه (حداکثر حقوق) متغیر است. علی رغم این موارد، میانگین حقوق 68800 MXN (پزو) در ماه است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان پزشک پاتولوژی کار می کنند کمتر از 68800 MXN (پزو) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 68800 MXN (پزو) درآمد دارند. از سوی دیگر 25% از پزشکان کمتر از 47800 MXN (پزو) درآمد دارند در حالی که 75% از آنها بیش از 47800 MXN (پزو) درآمد دارند. همچنین 75% از پزشکان پاتولوژی کمتر از 85700 MXN (پزو) درآمد دارند.

یک پزشک آسیب شناسی با کمتر از 2 سال تجربه تقریباً 42400 MXN (پزو) در ماه می گیرد. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال، 56900 MXN (پزو) در ماه کسب کند، که 34% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال است. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل 73900 MXN (پزو) در ماه به دست می آورد که 30% بیشتر از فردی با 2 تا 5 سال تجربه است.

نمودار زیر نمایشگر سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته آسیب شناسی در مکزیک می باشد:

سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته آسیب شناسی در مکزیکمشاوران و متخصصان همکار با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشتاقانه آماده ارائه خدمات لازم برای مهاجرت به مکزیک است.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *