مهاجرت تحصیلی مجارستان

رشته آسیب شناسی در مجارستان

رشته آسیب شناسی در مجارستان

جایگاه شگفت انگیز تحصیلی کشور مجارستان توانسته تحصیل در رشته ها مختلف اعم از رشته آسیب شناسی در مجارستان را به گزینه جذاب تبدیل کند. وجود این جایگاه با ارزش از سویی به دلیل پیوند دانشگاه های پزشکی مجارستان با پژوهش های بین المللی اتحادیه اروپا است و از سوی دیگر به جهت استفاده از اساتید بین المللی در فرآیند تدریس پزشکی و همچنین بازکردن فضا برای تحصیل دانشجویان بین المللی با استعداد. با توجه به وجود چنین وضعیتی، چناچه شما به عنوان یک متقاضی علاقه مند به تحصیل در مجارستان هستید، می توانید از طریق موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای انتخاب دانشگاه و اخذ پذیرش تحصیلی اقدام نمایید.

هزینه زندگی دانشجویی در مجارستان

مجارستان هزینه زندگی نسبتاً ارزانی را به خصوص برای دانشجویان ارائه می دهد. از نظر هزینه اقامت، دانشجویان بسته به شهری که در آن زندگی می کنند، می توانند یک آپارتمان خوب با مبلغ 60000 تا 7000HUF (فورینت) دریافت کنند. به طور معمول شهرهای بزرگتر مانند بوداپست و دبرسن، هزینه های اجاره بالاتری نسبت به شهرهای کوچکتر دارند، هزینه اجاره در شهرهای بزرگتر برای آپارتمان های واقعاً زیبا در مناطق بسیار زیبا با امکانات لوکس می تواند به 150000 تا 200000 HUF (فورینت) برسد. هزینه تغذیه در مجارستان مقرون به صرفه است و دانشجویانی که ترجیح می ‌دهند غذای خود را بپزند، بسیار کمتر از کسانی که بیرون غذا می‌ خورند یا مرتب سفارش می‌ دهند، هزینه می‌ کنند. خرید اقلام غذایی و تهیه وعده های غذایی شما حدود 40000 HUF (فورینت) برای یک ماه هزینه دارد و بلیط ماهانه اتوبوس 2500 HUF (فورینت) هزینه دارد.

. سفرهای بین ایالتی با شبکه های قطار بسیار کارآمد نیز مقرون به صرفه هستند، هزینه بلیط حدود 1000 تا 2000 HUF (فورینت) در هر سفر است. بیمه درمانی در مجارستان بسیار مهم است، دانشجویان بین المللی از کشورهای غیر اتحادیه اروپا باید قبل از ورود و در زمانی که در این کشور زندگی می کنند، بیمه پزشکی دریافت کنند. بیمه درمانی تمام هزینه ‌های پزشکی و صورت‌ حساب ‌های متحمل شده در حین تحصیل در مجارستان را پوشش می‌ دهد، معمولاً هزینه آن تقریباً 10000 HUF (فورینت) در ماه است.

در شکل زیر به سایر هزینه های زندگی در مجارستان برای دانشجویان اشاره شده است:

سایر هزینه های زندگی در مجارستان برای دانشجویان

ویزای تحصیل رشته آسیب شناسی در مجارستان

دانشجویان بین المللی که می خواهند بیش از 90 روز متوالی در مجارستان بمانند و شهروند اتحادیه اروپا نیستند، باید برای اقامت در این کشور ویزای تحصیلی طولانی مدت درخواست دهند. شرایط ویزای دانشجویی برای مجارستان متفاوت است، بنابراین مهم است که از قبل در مورد مقررات ورود که در کشور خود اعمال می شود پرس و جو کنید. برای دریافت ویزای تحصیلی مجارستان ابتدا باید از دانشگاه مجارستان پیشنهاد داشته باشید. شما فقط می توانید قبل از خروج از کنسولگری یا سفارت مجارستان که در ایالت یا کشور محل اقامت دائم شما صلاحیت دارد، برای ویزای دانشجویی خود اقدام کنید. پردازش ویزا معمولاً حدود یک ماه طول می کشد، اما می تواند طولانی تر باشد، بنابراین مطمئن شوید که هر چه زودتر درخواست دهید تا از عوارض غیر ضروری جلوگیری کنید.

مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی مجارستان عبارتند از:

  • اثبات پرداخت شهریه
  • نامه پذیرش از دانشگاه در مورد پذیرش شما
  • گذرنامه حداقل 6 ماه پس از تاریخ ورود شما معتبر است
  • کپی از صفحه عکس پاسپورت شما
  • عکس پاسپورت حداکثر 6 ماه قبل
  • گواهی بیمه سلامت
  • اثبات آدرس یا مسکن در مجارستان
  • اثبات وجوه کافی برای پوشش مخارج زندگی در قالب ضمانت نامه/ اظهارنامه بانکی
  • فرم درخواست ویزا
  • 3 پاکت مهر شده خطاب به متقاضی

زمانی که کنسولگری ها نیاز به وقت ملاقات دارند، ممکن است لازم باشد آن را حدود 4 تا 6 هفته قبل برنامه ریزی کنید زیرا زمان ملاقات محدود است. پس از قرار ملاقات، زمان پردازش ویزا معمولاً 1 تا 4 هفته طول می کشد. شما باید ظرف 15 روز پس از ورود به مجارستان برای اجازه اقامت خود اقدام کنید. این امر در مورد شهروندان اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا نیز اعمال می شود.

ویزای تحصیل رشته آسیب شناسی در مجارستان

دلایل تحصیل رشته آسیب شناسی در مجارستان

مجارستان دارای چهار دانشگاه پزشکی با برنامه های تحسین شده و معتبر است که به زبان انگلیسی تدریس می شود. هر یک از آنها مطابق با استانداردهای اروپایی است و به آنها اجازه می دهد هم توسط اتحادیه اروپا و هم ایالات متحده و همچنین بسیاری از مکان های دیگر در سراسر کره زمین به رسمیت شناخته شوند. در اینجا رتبه بندی دانشگاه های پزشکی با برنامه های انگلیسی، بر اساس رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS، دانشگاه سملویز برترین دانشگاه پزشکی مجارستان دانشگاه Semmelweis است. دانشکده پزشکی که در سال 1769 تأسیس شد، قدیمی‌ ترین و بزرگترین دانشکده دانشگاه است و با دانشگاه ‌های سراسر اروپا برای ارتقای تجربه دانشجویان شریک می ‌شود. دانشکده پزشکی دبرسن که به عنوان اولین دانشکده پزشکی پردیس اروپای مرکزی خدمت می کند، دارای 22 بخش علوم پایه و 25 بخش بالینی است.

این دانشکده در 45 واحد نظری و بالینی خود، درگیر تحقیقات بین المللی در طیف گسترده ای از علوم زیستی است. دانشگاه پچ با یکی از پربیننده ترین برنامه های بین المللی در کشور، هر ساله پذیرای تقریباً 4000 دانشجو از تقریباً 70 کشور جهان برای ثبت نام در دانشکده پزشکی خود است. همچنین محل دانشکده داروسازی و همچنین برنامه های دندانپزشکی و میکروبیولوژی و آسیب شناسی است. دانشکده پزشکی دانشگاه Szeged که دارای آزمایشگاه‌ های پیشرفته‌ ای است که در آنها تحقیقات در زمینه‌ های مختلف علوم زیستی انجام شده است، فهرست برنامه‌ های پزشکی برتر مجارستان را تکمیل می‌کند. این دانشگاه دارای برندگان مختلف جایزه نوبل در شبکه فارغ التحصیلان خود است. علاوه بر وجود دانشگاه های معتبر، مجارستان برای بسیاری از دانشجویانی که هوش و تجربه دارند اما بودجه لازم برای تحصیل در دانشگاه های برتر ایالات متحده و بریتانیا را ندارند، یک جایگزین عالی است.

درآمد شاغلان رشته آسیب شناسی در مجارستان

فردی که به عنوان پزشک پاتولوژی در مجارستان کار می کند، معمولاً حدود 1080000HUF (فورینت) در ماه درآمد دارد. این میانگین حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است و بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی متفاوت است و از 531000 HUF (فورینت) در ماه (حداقل حقوق) تا 1690000 HUF (فورینت) در ماه (حداکثر حقوق) متغیر است. البته متوسط ​​حقوق ماهیانه 1,110,000 HUF (فورینت) است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان پزشک پاتولوژی کار می کنند، کمتر از 1110000 HUF (فورینت) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 1110000 HUF (فورینت) درآمد دارند. از سوی دیگر 25% از پزشکان پاتولوژی کمتر از 737000 HUF (فورینت) درآمد دارند در حالی که 75% از آنها بیش از 737000 HUF (فورینت) درآمد دارند. همچنین 75% از پزشکان پاتولوژی کمتر از 1430000 HUF (فورینت) درآمد دارند.

بر اساس تجربه باید گفت که یک پزشک پاتولوژی با کمتر از 2 سال تجربه تقریباً 630000 HUF (فورینت) در ماه می گیرد. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال، 810000 HUF (فورینت) در ماه درآمد داشته باشد، یعنی 29% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل 1120000 HUF (فورینت) در ماه به دست می آورد که 38% بیشتر از فردی با 2 تا 5 سال تجربه است.

نمودار زیر نمایشگر سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته آسیب شناسی در مجارستان می باشد:

سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته آسیب شناسی در مجارستانشما می توانید از مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در جهت فراهم کردن شرایط ویزای مجارستان کمک بگیرید تا در زمانی کوتاه فرصت مهاجرت پیدا کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *