مهاجرت تحصیلی لوکزامبورگ

رشته آسیب شناسی در لوکزامبورگ

رشته آسیب شناسی در لوکزامبورگ

دانشجویانی که قصد تحصیل رشته آسیب شناسی در لوکزامبورگ را دارند باید از شرایط مهاجرت و کیفیت زندگی در این کشور اطمینان داشته باشند. چراکه به یکی از هدفمندترین سیستم های اجتماعی زندگی پا می گذارند و با دولتی قانونمند و کشوری با شهروندان آرام و فرهیخته مواجه هستند. اما در کنار این موارد هزینه های زندگی یکی از اصلی ترین دغدغه های افرادی است که به لوکزامبورگ پا می گذارند. شما در این مقاله ضمن آشنایی با میزان هزینه و درآمد زندگی در لوکزامبورگ، می توانید متناسب با رشته خود، اطلاعات دقیق تر را از کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت دریافت نمایید.

هزینه خدمات برای دانشجویان رشته آسیب شناسی در لوکزامبورگ

لوکزامبورگ یکی از گران ترین کشورهای اروپا است، بنابراین اگر قصد دارید به این کشور مهاجرت کنید، روی مخارج و نیاز به پول زیاد حساب کنید. اگر می خواهید در این کشور زندگی کنید باید بدانید که زندگی به عنوان یک فرد مجرد که در آخر هفته ها بیرون می رود، گاهی اوقات بیرون غذا می خورد، زندگی اجتماعی متوسطی دارد، از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می کند و در یک آپارتمان یک خوابه زندگی می کند، می تواند با حدود 2000$ (دلار) 1 ماه زندگی کند. اما هزینه زندگی بر اساس سبک زندگی فراغت محوری که رستوران ها را دوست دارد، بسیار گران است، بنابراین ممکن است عاقلانه باشد که برخی از ترفندهای معمول را دنبال کنید. برای مثال، اگر می‌خواهید بیرون غذا بخورید، بهتر است هنگام ناهار در رستوران غذا بخورید و بشقاب روز را مصرف کنید. این هزینه بین 10$ تا 15$ (دلار) خواهد بود.

اکثر افرادی که به رستوران‌ ها می ‌روند اینگونه غذا می ‌خورند. اگر قهوه یا یک نوشابه اضافه کنید، حدود 3$ (دلار) خواهد بود. این در واقع ارزش زیادی برای پول دارد، زیرا همان وعده های غذایی در عصر 50% تا 100% بیشتر هزینه دارند. غذای معمولی در سوپرمارکت ها (مانند سبزیجات، گوشت، محصولات لبنی و قطعاً بدون مواد غذایی ارگانیک) باید حدود 150$ (دلار) در هفته برای یک خانواده مجرد باشد. ممکن است تفاوت ‌های قیمتی زیادی بین مغازه ‌ها وجود داشته باشد، بنابراین بهتر است بپرسید کدام یک ارزان ‌تر است یا فقط به بازارهای زنجیره ‌ای معروف سری بزنید. حمل و نقل نیز در لوکزامبورگ بسیار پرهزینه است و ممکن است برای همه ایده خوبی باشد که فقط یک کارت حمل و نقل عمومی بخرند زیرا حدود 30$ (دلار) هزینه دارد، در حالی که بلیط 1 طرفه تقریباً 3$ (دلار) است.

سایر هزینه های دانشجویی رشته آسیب شناسی در لوکزامبورگ

خدمات شهری ماهانه خدمات آب و برق، تقریباً 2 برابر گرانتر از کشورهای اروپایی کمتر مرفه است. اگر در آپارتمانی زندگی می کنید که کمی بزرگتر است، به عنوان مثال 85 متر مربع، خدمات اولیه شما از جمله گاز، گرمایش، سرمایش، برق، خدمات زباله و آب حدود 250$ (دلار) برای شما هزینه دارد. اینترنت نیز بسیار گران است و حدود 50$ (دلار) در ماه هزینه دارد. فعالیت های اوقات فراغت مانند رفتن به سینما در واقع آنقدر که در یکی از گران ترین کشورهای اروپا انتظار دارید گران نیست. یک بلیط برای سینما حدود 10$ (دلار) است. اگر می خواهید عضو یک باشگاه تناسب اندام یا یک باشگاه ورزشی باشید، حدود 60$ (دلار) در ماه برای شما هزینه دارد، در حالی که اجاره زمین تنیس برای تنها یک ساعت حدود 30$ (دلار) هزینه دارد. کفش در و خرید لباس نیز گران است.

اگر می خواهید فقط لباس های اولیه بخرید، در اینجا باید واقعاً پول زیادی کنار بگذارید. به عنوان مثال، شلوار جین با کیفیتی مانند Levi’s تقریباً 100$ (دلار) قیمت خواهد داشت و همچنین کفش‌ های کتانی برندهایی مانند نایک. اما به طور کلی، گران ترین چیز در مورد هزینه های زندگی، اجاره یا رهن مسکن است. هر چه به مرکز نزدیکتر باشید، اجاره بها گرانتر می شود. اگر می خواهید یک آپارتمان ارزان قیمت یک خوابه در لوکزامبورگ پیدا کنید و آماده زندگی در حومه شهرها هستید، باید 1400$ (دلار) بپردازید.

سایر هزینه های دانشجویی رشته آسیب شناسی در لوکزامبورگ

ویزای دانشجویی لوکزامبورگ

دانشجویان خارجی که می خواهند در دوره ای بیش از 90 روز در لوکزامبورگ تحصیل کنند، باید ویزای دانشجویی دریافت کنند. این ویزای طولانی مدت برای دانشجویانی است که توسط یک دانشگاه یا کالج معتبر در لوکزامبورگ پذیرش دریافت کرده اند. ویزای دانشجویی برای دانشجویانی که مایل به گذراندن دوره، برنامه دکترا یا انجام تحقیقات هستند معتبر است با این حال، شهروندان برخی از کشورها نیازی به دریافت ویزا ندارند، مشروط بر اینکه اقامت آنها در لوکزامبورگ بیش از 6 ماه نباشد. دانشجویان خارجی که مایل به تحصیل در این کشور هستند باید قبل از ورود به کشور ویزای دانشجویی خود را دریافت کنند. معیارهای واجد شرایط بودن و مدارک ثبت نام به عنوان دانشجوی تمام وقت در یکی از دانشگاه های لوکزامبورگ عبارتند از: مدرکی مبنی بر اینکه شما تمام شهریه دوره را پرداخت کرده اید، پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه پس از اتمام دوره.

علاوه بر این به مدارک دیگری نیاز است همچو: کپی فرم درخواست ویزا تکمیل و امضا شده، اثبات اینکه شما منابع مالی کافی برای حمایت از خود در طول دوره و بودجه لازم برای بازگشت به کشور خود دارید، کپی اصل نامه “مجوز موقت اقامت” از اداره مهاجرت وزارت امور خارجه در لوکزامبورگ، بیمه نامه درمانی که تعداد کل روزهای اقامت شما در طول دوره را پوشش می دهد. این بیمه نامه باید حداقل 30000€ (یورو) را پوشش دهد. از سوی دیگر شما باید قصد خود را برای ترک لوکزامبورگ در پایان دوره خود بیان کنید. همچنین قبل از ورود به این کشور، دانشجویان باید برای مجوز موقت اقامت در کشور اقدام کنند. آنها باید از کشور خود به اداره مهاجرت لوکزامبورگ مراجعه کنند. این باید قبل از سفر به لوکزامبورگ ارائه شود.

در شکل زیر سایر موارد الزامی ویزای لوکزامبورگ اشاره شده است:

موارد الزامی ویزای لوکزامبورگ

درآمد شاغلان رشته آسیب شناسی در لوکزامبورگ

فردی که به عنوان پزشک پاتولوژی در لوکزامبورگ کار می کند، معمولاً حدود 11400€ (یورو) در ماه درآمد دارد. دستمزدها از 5590€ (یورو) تا 17800€ (یورو) متغیر است. این میانگین حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است که بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی به شدت متفاوت استبا این حال حقوق متوسط ​​11600€ (یورو) در ماه است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان پزشک آسیب شناسی کار می کنند کمتر از 11600€ (یورو) درآمد دارند، در حالی که نیمی دیگر بیش از 11600€ (یورو) درآمد دارند. از سوی دیگر 25% از پزشکان پاتولوژی کمتر از 7750€ (یورو) درآمد دارند در حالی که 75% آنها بیش از 7750€ (یورو) درآمد دارند. همچنین 75% کمتر از 15000€ (یورو) درآمد دارند در حالی که 25% بیش از 15000€ (یورو) درآمد دارند.

بر اساس تجربه، یک پزشک پاتولوژی با کمتر از 2 سال تجربه تقریباً 6620€ (یورو) در ماه است. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال 8520€ (یورو) در ماه درآمد داشته باشد که 29% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال است. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل 11700€ (یورو) در ماه دارد که 38% بیشتر از فردی با 2 تا 5 سال تجربه است.

نمودار زیر نمایشگر سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته آسیب شناسی در لوکزامبورگ می باشد:

سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته آسیب شناسی در لوکزامبورگجهت آگاهی دقیق تر از قوانین لوکزامبورگ برای تصمیم آگاهانه قبل از مهاجرت، می توایند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید و از مطالب سایت این موسسه استفاده نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *