مهاجرت تحصیلی لیتوانی

رشته آسیب شناسی در لیتوانی

رشته آسیب شناسی در لیتوانی

علاقه مندان به تحصیل رشته آسیب شناسی در لیتوانی باید بدانند که تحصل در این کشور در 3 مقطع با کیفیت بالا امکان پذیر است. یکی از مزایای این کشور ارائه دروس به زبان انگلیسی است و از سوی دیگر هزینه های مقرون به صرفه زندگی. علاوه بر این لیتوانی بورسیه ها و موقعیت های حمایتی تحصیلی فراوانی را برای دانشجویان بین المللی فراهم آورده است که شما با مراجعه به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و واگذاری امور مهاجرت تحصیلی خود می توانید احتمال اخذ پذیرش تحصیلی از طریق بورسیه های علمی را بالا ببرید.

در لیتوانی معمولا ترم زمستانی از سپتامبر تا ژانویه طول می کشد. ترم تابستانی هم در لیتوانی از فوریه شروع می شود و در ژوئن به پایان می رسد. دانشگاه های لیتوانی از دستورالعمل های اعلامیه بولونیا پیروی می کنندبا توجه به الزامات زبان تمام برنامه های تحصیلی برای دانشجویان خارجی در موسسات آموزش عالی لیتوانیایی به زبان انگلیسی ارائه می شود. همه موسسات به مدرک زبان انگلیسی نیاز دارند، اکثر آنها به نمره آیلتس نیاز دارند. معمولاً زبان آموزش لیتوانیایی است، بنابراین مهارت های زبانی باید در ابتدای تحصیل به اندازه کافی خوب باشد، در غیر این صورت، ثبت نام برای یک برنامه تحصیلی 1 تا 2 ساله ضروری است که در آن زبان لیتوانیایی از پایه آموزش داده می شود.

در این بخش شاهد مدارک و الزامات برای تحصیل در لیتوانی هستید:

مدارک و الزامات برای تحصیل در لیتوانی

هزینه زندگی دانشجویی در لیتوانی

به طور کلی، لیتوانی مکان خوبی برای زندگی است و این موضوع بارها توسط بومیان و گردشگران بیان شده است. تمام خدمات اولیه ای که در یک شهر غریب به آن نیاز دارید برای هر کسی در دسترس است و کیفیت نسبتاً خوبی دارد، به همان اندازه که در هر کجای اروپا پیدا می کنید و اگرچه ممکن است گران باشد، اما اگر واقعاً نیاز داشته باشید یا بخواهید می توانید در اینجا بسیار ارزان زندگی کنید. قیمت ها و دستمزدها به طور یکسان از زمان پیوستن لیتوانی به اتحادیه اروپا حدود 6% در سال افزایش یافته است، رستوران ها در لیتوانی نسبتاً گران هستند، ولی غذاهای خوشمزه را با قیمت بسیار پایین پیدا کنید. به طور کلی، رستوران های ارزان قیمت برای هر نفر حدود 8$ (دلار) است، اما همیشه غذاهای خیابانی وجود دارد. اگرچه قیمت‌ ها در حال افزایش است، اما همه چیز در دسترس است.

از میوه‌ها و سبزیجات تازه گرفته تا انواع مواد محلی که غذاهای شما را خوشمزه می‌ کنند، همگی با قیمت ها متفاوت قابل یافتن است و مردم می توانند به خوبی غذا بخورند، حتی اگر پول کافی برای خرید مواد اولیه و آشپزی نداشته باشند، کمک های دولتی برای کسانی که توانایی خرید غذا را ندارند در دسترس است. حمل و نقل عمومی در لیتوانی خوب است و به خوبی سازماندهی شده است. اتوبوس ها معمولا به موقع هستند و بلیط ها گران نیستند. همچنین اگر دانشجو هستید هزینه ایاب و ذهاب ارزان وجود دارد. گذرنامه ماهیانه برای حمل و نقل عمومی ارزان است حتی اگر شما یکی از آن ها نباشید، فقط حدود 30$ (دلار) هزینه دارد. خدمات آب و برق در لیتوانی نیز معقول است. آنها برای همه موارد اولیه (مانند گاز، برق، خدمات زباله، گرمایش، سرمایش، و غیره) حدود 160$ (دلار) هزینه دارند.

ویزای دانشجویی رشته آسیب شناسی در لیتوانی

اگر یک شهروند غیر اتحادیه اروپا هستید که امیدوار است برای بیش از 90 روز در خارج از کشور لیتوانی تحصیل کند، باید برای ویزای دانشجویی ویزا (D) و اجازه اقامت موقت درخواست دهید. دانشجویان بین المللی از کشورهای اتحادیه اروپا، EEA یا EFTA از شرایط ویزا معاف هستند و می توانند آزادانه وارد لیتوانی شوند. با این حال، اگر برنامه شما بیش از 3 ماه طول بکشد، باید گواهینامه ای از وزیر کشور دریافت کنید که حق شما برای زندگی در لیتوانی را به رسمیت می شناسد. ویزای لیتوانیایی D معمولاً 120€ (یورو) هزینه دارد و اجازه اقامت نیز 120€ (یورو) اضافی هزینه دارد. در اینجا یک تفکیک ساده از روند درخواست ویزای D و اجازه اقامت لیتوانی آمده است: ابتدا پذیرش محل دانشگاه مهم است و باید نامه پذیرش رسمی از موسسه انتخابی خود دریافت کنید و هزینه های ثبت نام جهت تحصیل در لیتوانی مورد نیاز را بپردازید.

در مرحله بعد تعیین وقت ویزا با سفارت لیتوانی اهمیت دارد که باید فرم درخواست ویزا را دانلود، پرینت و تکمیل کنید و مطمئن شوید که هر بخش از فرم را با اطلاعات دقیق و به روز پر کرده اید. در ادامه مدارک پشتیبان را جمع آوری کنید. شما باید چندین سند پشتیبان را در قرار ملاقات خود ارائه دهید، بنابراین بهتر است این اسناد را از قبل مرتب کنید. سپس در قرار ملاقات ویزای خود شرکت کنید: باید فرم درخواست، مدارک پشتیبان خود را ارسال کنید و قبل از رسیدگی به درخواست شما، هزینه را به صورت حضوری پرداخت کنید و در نهایت منتظر تصمیم باشید. زمان تحویل درخواست ‌ها معمولاً 2 هفته است، اما موارد پیچیده ممکن است تا 6 هفته طول بکشد. زمانی که بتوانید پاسپورت و ویزا خود را دریافت کنید، کنسولگری به شما اطلاع خواهد داد.

ویزای دانشجویی رشته آسیب شناسی در لیتوانی

مدارک ویزای تحصیلی رشته آسیب شناسی در لیتوانی

شما باید درخواست اولیه اجازه اقامت را از طریق سیستم اطلاعات مهاجرت لیتوانی ارسال کنید. مدارک خود را به صورت حضوری در همان سفارت لیتوانی در کشور خود ارائه دهید قبل از صدور مجوز اقامت، باید چندین سند پشتیبان ارائه دهید و اطلاعات بیومتریک خود را ثبت کنید. این باید ظرف 4 ماه پس از ثبت نام الکترونیکی شما انجام شود.

مدارک مورد نیاز برای ویزای دانشجویی لیتوانی عبارتند از:

  • فرم تکمیل شده درخواست ویزا
  • یک عکس جدید به اندازه پاسپورت
  • گذرنامه معتبر با تاریخ انقضا حداقل 3 ماه بیشتر از مدت برنامه تحصیلی
  • نامه رسمی پذیرش از دانشگاه ، حداقل 2 صفحه خالی، و در 10 سال گذشته صادر شده است.
  • نامه میانجیگری ارسال شده به صورت الکترونیکی توسط موسسه آموزش عالی از طریق سیستم اطلاعات مهاجرت لیتوانی
  • اثبات منابع مالی کافی (حداقل 150€ (یورو) برای هر ماه اقامت شما)

در جدول زیر به سایر مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای دانشجویی لیتوانی اشاره شده است:

ردیفمدارک مورد نیاز
1جزئیات ترتیبات و آدرس محل اقامت
2برنامه پرواز شما (از جمله بلیط رفت و برگشت)
3بیمه نامه درمانی با حداقل پوشش 30000€ (یورو)

تصمیم برای صدور ویزای دانشجویی شما ظرف 15 روز از تاریخ دریافت درخواست گرفته می شود. این ممکن است در موارد فردی تا 45 روز تقویمی تمدید شود. بنابراین بهتر است که در اسرع وقت درخواست خود را شروع کنید زیرا تاخیر ممکن است به این معنی باشد که دریافت ویزای خود بسیار بیشتر طول بکشد. یک پرسش متداول پیرامون ویزای دانشجویی لیتوانی این است که مجوز کار هم می توان داشت که در پاسخ باید گفت بله و شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در لیتوانی، می توانید تا 20 ساعت در هفته در طول ترم کار کنید.

درآمد شاغلان رشته آسیب شناسی در لیتوانی

فردی که به عنوان پزشک پاتولوژی در لیتوانی کار می کند، معمولاً حدود 7580LTL (لیتاس) در ماه درآمد دارد. این میانگین حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است و بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی به شدت متفاوت است و از 3940 TL (لیتاس) در ماه (حداقل حقوق) تا 11600 TL (لیتاس) در ماه (حداکثر حقوق) متغیر است. با این حال متوسط ​​حقوق ماهیانه 7280 TL (لیتاس) است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان پزشک پاتولوژی کار می کنند کمتر از 7280 TL (لیتاس) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 7280 TL (لیتاس) درآمد دارند. از سوی دیگر 25% از پزشکان پاتولوژیک کمتر از 5050 TL (لیتاس) درآمد دارند در حالی که 75% از آنها بیش از 5050 TL (لیتاس) درآمد دارند. همچنین 75% از پزشکان پاتولوژی کمتر از 9060 TL (لیتاس) درآمد دارند.

بر اساس تجربه، یک پزشک پاتولوژی با کمتر از 2 سال تجربه تقریباً 4480 TL (لیتاس) در ماه می گیرد. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال، 6010 TL (لیتاس) در ماه دریافت کند، که 34% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال است. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل 7810 TL (لیتاس) در ماه به دست می آورد که 30% بیشتر از فردی با 2 تا 5 سال تجربه است.

نمودار زیر نمایشگر سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته آسیب شناسی در لیتوانی می باشد:

سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته آسیب شناسی در لیتوانیعلاوه بر موضوعات طرح شده پیرامون هزینه و درآمد در لیتوانی شما برای آشنایی با مشکلات زندگی در لیتوانی می توانید از سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت استفاده نمایید.

سوالات پرتکرار در خصوص رشته آسیب شناسی در لیتوانی

در این بخش از مطلب به سوالات پرتکرار شما در خصوص رشته آسیب شناسی در لیتوانی پاسخ داده ایم:

  • میزان درآمد در حوزه آسیب شناسی در لیتوانی چقدر است؟ فردی که به عنوان پزشک پاتولوژی در لیتوانی کار می کند، معمولاً حدود 7580LTL (لیتاس) در ماه درآمد دارد.
  • برای تحصیل رشته آسیب شناسی در لیتوانی چه مراحلی باید طی شود؟ ابتدا پذیرش محل دانشگاه مهم است و باید نامه پذیرش رسمی از موسسه انتخابی خود دریافت کنید و هزینه های ثبت نام مورد نیاز را بپردازید.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *