مهاجرت کاری سوئیس

راه اندازی کسب و کار در سوئیس

راه اندازی کسب و کار در سوئیس

یکی از روش های بارز سرمایه گذاری در سوئیس مربوط به شروع کسب و کار و پروژه های کارآفرینی می باشد. راه اندازی کسب و کار در سوئیس با توجه به شرایط و قوانین این کشور برای متقاضیان بین المللی و شهروندان اروپایی امکان پذیر می باشد. به صورت کلی 2 روش برای انجام فعالیت و شروع کسب و کار در این کشور وجود دارد، یا شما باید یک شرکت راه اندازی کنید، یا به عنوان معامله گر مستقل در یک گروه مستقل مشغول به کار کردن باشید. این کشور یکی از گزینه های می باشد که به عنوان یک کارگر غیر آزاد یا کارفرمای خود مطرح کرده است.

در برخی بخش های کلیدی برای همکاری و کمک به راه اندازی کسب و کار در سوئیس و ساختار حقوقی این کشور را که برترین روش را انجام می شود. کارشناسان ارشد ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه اقامت از طریق کار، خرید بیزنس، اقامت از طریق تحصیل، راه اندازی کسب و کار در سوئیس، اقامت از طریق سرمایه گذاری، اقامت از طریق خرید ملک، تحصیل رایگان، معرفی دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم و غیره به صورت تلفنی و حضوری به شما سروران عالی قدر مشاوره تخصصی و حرفه ای ارائه می دهند.

شرایط و مجوز کار در سوییس

این مقاله در مورد قوانین کار در سوئیس و مجوزهای لازم برای فعالیت در سوئیس می پردازد. از آنجاییکه سهمیه کارگران خارجی در سوئیس محدود گشته است. از این رو، افرادی که قصد فعالیت در سوئیس را دارند بایستی اجازه ویزای کار در این کشور را بگیرند. شرایط مختلفی برای افراد در رابطه با دریافت ویزای کار وجود دارد. بنابراین شهروندان کشورهای اتحادیه اروپا و انجمن تجارت آزاد اروپا به علاوه ایسلند، لیختن اشتاین ، نروژ ، سوئیس با اتباع سایر کشورها متفاوت هستند. وکلای کارآزموده ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند شما را در اخذ ویزای کار یاری می نمایند.

اقتصاد کشور سوئیس

اقتصاد این کشور که بر اساس نیروی کار متخصص و حرفه ای طرح ریزی شده . این موضوع در صورتی می باشد که اکثر نیروی کار در قسمت های مهم و اصلی مانند: قسمت میکروتکنولوژی، قسمت فن آوری، قسمت بیوتکنولوژی، قسمت داروسازی، قسمت بانکداری و همچنین قسمت بیمه خواهید دید. دانستن این موضوع برای شما خالی از لطف نیست که بدانید کلیه شرکت های این کشور در میان بازارهای جهانی دارای رقابت شدیدی می باشند.

بهترین و مشهورترین اقلام صادراتی این کشور شامل مواردی مانند:

  • صنعت ساعت سازی
  • صنعت شکلات سازی
  • صنایع مربوط به لبنیات و به خصوص پنیر و دیگر صنایع را در بر خواهد گرفت.

در عین حال مشاغلی هم مانند مهندسی مکانیک، مهندسی برق و شیمی بالای بیشتر از نصف درآمد برگرفته شده از صادرات این کشور را به خود اختصاص داده اند. با وجود این موارد قسمت های مشاوره، بانکداری، بیمه و قسمت گردشگری دارای نرخ قابل توجهی از تجارت های بین المللی را به خود اختصاص دادند.

شرکت های چندملیتی جهت کار در سوئیس

کشور سوئیس مرکز کمپانی های بزرگی است که چند ملیتی بوده و به طور سالانه درآمد بسیار بالایی را دارند. فهرست این شرکت ها به شرح ذیل است:

  • Novartis
  • Hoffmann-La Roche
  • ABB
  • Mercurial Energy Group
  • Nestlé
  • Guvnor
  • Glencore
  • Adecco

شرایط اقامت از طریق کار در سوئیس

اقامت از طریق کار یکی از روش های اخذ اقامت کشور سوئیس می‌ باشد. بعد از کسب آن می توان به تابعیت این کشور دست یافت. البته روش‌ های دیگری نیز برای ورود به کشور سوئیس وجود دارد، مانند:

  • مهاجرت تحصیلی
  • مهاجرت سرمایه گذاری
  • مهاجرت از طریق ازدواج
  • مهاجرت از طریق تولد

ولی شایان ذکر است که در سوئیس تابعیت از طریق تولد وجود ندارد. کشور سوئیس در زمینه کار و شغل، قوانین مخصوص به خود را دارد، که متقاضیان گرامی باید درصدد فراگیری آن ها برآیند. همچنین دانشجویان اجازه کار در حین تحصیل دارند. که این مجوز متناسب با مقطع تحصیلی فرد می باشد و تعیین کننده شرایط آن از نظر نیمه وقت یا تمام وقت بودن آن است. البته باید به این امر اشاره کرد که دانشجویان با رسیدن به شغل تمام وقت در این کشور می توانند به اقامت دائم پس از تحصیل دست یابند.

شرایط اشتغال زایی در سوئیس

ابتدا شما برای راه اندازی یک شغل باید ایده قوی داشته باشید که آیا کسب و کاری که می خواهید انجام دهید موفقیت آمیز و درآمد دارد یا خیر. برای انتخاب یک شغل مناسب باید ساختار قانونی داشته باشد. شما باید نیاز های شهروندان این کشور را بدانید که محصولات و خدمات آن ها را ارائه دهید. افراد خارجی باید اصول و شرایط کشور را رعایت کنند.

شرکت های خصوصی جهت راه اندازی کسب و کار در سوئیس

شرکت استاندارد، شرکت سهامی جزء شایع ترین نوع شرکت ها می باشد. شرکت های خصوصی باید صاحبان کسب و کار برای خود فعالیت کنند مثل فارغ التحصیلان و شرکت های کوچک انجام دهند. در اتاق های بازرگانی ثبت نام کنند. به صورت قطعی باید فروش داشته باشند.

در شرکت سهامی عام، شرکای عمومی دارای مسئولیت نامحدود می باشد که امروزه شرکای محدود این امکان را دارند تا مبلغ توافق شده پرداخت کنند. از درآمد به دست آمده که از قبل توافق کردند استفاده کنند. ثبت نام در اتاق بازرگانی به صورت اجباری می باشد. شرکت سهامی عام شایع ترین شرکت های تجاری می باشد. جایی که شرکت به منظور یک نهاد حقوقی مستقل در نظر گرفته می شود که مسئولیت محدود به ارزش دارایی شرکت می باشد. حداقل مقدار صاحبان سهام 100000CHF (فرانک سوئیس) می باشد که 50000CHF (فرانک سوئیس) آن باید ابتدا و به صورت کامل پرداخت شود. جهت کار در این کشور مقاله ویزای کاری سوئیس را مطالعه بفرملئید.

راه اندازی کسب و کار با مسئولیت محدود در سوئیس

یکی از نهاد های حقوقی شرکت با مسئولیت محدود امکان پذیر می باشد. این نوع شرکت احتیاج به حداقل حقوق صاحبان سهام 20000CHF (فرانک سوئیس) دارد که 10000CHF (فرانک سوئیس) را باید ابتدا به صورت کامل پرداخت کنند. سوئیس دارای سیستم دوگانه برای دریافت مجوز کار به کارگران بین المللی است. کارکنان عضو شهروندی اتحادیه اروپا از توافق نامه جنبش آزاد افراد بهره مند می شود. جهت سرمایه گذاری در این کشور مقاله سرمایه گذاری در سوئیس را مطالعه بفرمائید.

مجوز کار بابت کسانی که از کشور های بین المللی از منطقه اتحادیه اروپا که واجد شرایط باشد. ساختار و کیفیت حسابداری بسته به میزان مالی شرکت دارد. شرکت هایی که بیش از 2 آستانه زیر در 2 سال کسب و کار پیوسته دارند باید حساب های خود را به صورت عادی مورد بررسی قرار بدهند :

آیتمشرح
ترازنامه20 میلیون CHF (فرانک سوئیس)
درآمد40 میلیون CHF (فرانک سوئیس)
متوسط کارمند تمام وقت250 نفر در سال مشغول به کار هستند.

قانون حمایت از نیروی داخلی برای کار در سوئیس

البته لازم به ذکر است که این پیشنهاد کاری باید روال قانونی و طبیعی خود را توسط کارفرما در این کشور طی کرده باشد. به این صورت که:

  • ابتدا طبق قانون حمایت از نیروی کار داخلی، کارفرما باید پیشنهاد کاری خود را 3 ماه در سوئیس به اشتراک بگذارد.
  • اگر پس از طی این مدت نیروی مورد نظر یافت نشد، 3 ماه دیگر در کل اتحادیه اروپا آگهی خود را منتشر کند.
  • در وهله آخر در صورت نیافتن نیروی کار مورد نظر، اجازه ارسال پیشنهاد خود به نیروی کار خارجی را دارد.
  • کارفرمای آینده شما باید درخواستی را به مقامات مهاجرت کانتونی یا بازار کار ارائه دهد.
  • در صورت پذیرش درخواست، برای تأیید به دبیرخانه امور خارجه مهاجرت (SEM) ارسال می شود.
  • SEM سپس تصمیم خود را به طرفین و مقامات قاریون اعلام می کند، اما این تصمیم مجاز به ورود به سوئیس نیست.
  • مقامات مهاجرت کانتون مجوز صدور ویزا را از طریق ایمیل به سفارت سوئیس در کشور مقصد می فرستند.
  • سپس نیروی کار مورد نظر می تواند ویزای کاری را در آنجا دریافت کند.

شرایط کاری اتباع خارجی در کشور سوئیس

شرایط زیر در مورد اشتغال اتباع کشورهای ثالث اعمال می شود:

  • اشخاص زمانی پذیرفته می شوند که به نفع اقتصاد عمومی باشد.
  • مجوز فقط در صورتی مجاز می شود که سهمیه های تعیین شده استفاده نشده باشد.
  • فقط در صورتی استخدام می شوند که کسی با صلاحیت معادل آن در سوئیس یا یک کشور عضو اتحادیه اروپا پیدا نشود.
  • فقط مدیران، متخصصان و سایر کارگران واجد شرایط پذیرش می شوند.

«کارگران واجد شرایط» در درجه اول دارندگان مدارک تحصیلات عالی (از دانشگاه یا دانشگاه علوم کاربردی) هستند که همچنین دارای تخصص فنی خاص و چندین سال تجربه حرفه ای هستند. معیارهای ادغام در هنگام صدور مجوز اقامت نیز مورد توجه قرار می گیرد:

  • توانایی تطبیق با یک محیط جدید شغلی و اجتماعی
  • مهارت های زبانی
  • سن

جست و جوی کار در سوئیس در سال 2023

از روش ‌های جستجوی کار در سوئیس می توان به روزنامه ها، مجلات تخصصی و وب سایت‌ های استخدام اشاره نمود. آگهی های شغلی و اطلاعیه های جذب نیرو در این موارد به چشم می ‌خورند. قانون کار در سوئیس به خود این کشور اختصاص دارد. بنابراین می ‌بایست بررسی های لازم جهت شرایط موجود در کشور سوئیس در زمینه کاری انجام گیرد. دانشجویانی مشغول تحصیل در سوئیس مجاز به کار ضمن تحصیل در سوئیس به صورت پاره ‌وقت و تمام وقت هستند. مشروط بر این که از دولت سوئیس اجازه کار داشته باشند.

یافتن مشاغل در زمینه حقوقی در این کشور و سایر کشورهای اروپایی بسیار سخت و دشوار است. اما در زمینه های حسابداری و IT مشاغل مختلفی به وفور یافت می ‌گردد که می توان در آنها مشغول شد. متقاضیان کار دانشجویی می ‌توانند به پایگاه اطلاعاتی شغلی دانشگاه خود مراجعه نمایند. بنابراین پیشنهاد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این است که با پایگاه داده دانشگاه خود در این خصوص مشورت نمایید. در صورتی که هر گونه کمک یا مشاوره در این مورد نیاز داشتید، می ‌توانید از طریق همین موسسه اقدام بفرمایید.

تاثیر مهارت زبان در بازار کار سوئیس

کار در سوئیس نیاز به تسلط کافی بر زبان های سوئیسی، آلمانی، انگلیسی و فرانسوی دارد. چرا که مشاغلی که در این کشور یافت می شوند، به تسلط بر یکی از زبان فوق الذکر نیاز دارند. مناطق غربی و جنوبی ایتالیا و همچنین مناطق مرکزی و شرقی فرانسه نیز از این زبان ها استفاده می نمایند. زبان انگلیسی علاوه بر استفاده در مشاغل مختلف، در محل کار و ارتباط برقرار کردن با اطرافیان استفاده می شود. ناگفته نماند از شرایط مهم و اصلی موفقیت در بازارکار در سوئیس، مسلط بودن به زبان است. به عبارت دیگر فردی که به یکی از زبان ‌های فوق‌ الذکر مسلط باشد. همچنین صحبت به زبان روسی و ماندارین نیز می‌تواند به‌ عنوان یک مزیت برای شخص متقاضی کار به شمار رود.

مزایا و معایب شروع بیزینس در سوئیس

شرکت ها باید به صورت کانتون ها مستقل باشند و به ثبت رسیده باشد. یک SARL احتیاج به سرمایه کمتری نیاز می باشد. مزایا و معایب درباره شرکت های این کشور وجود دارد، نظیر:

  • آسان بودن انجام شغل و فعالیت ها
  • عدم نیاز به سرمایه های بزرگ
  • مدیریت کمتر

کارشناسان ارشد و حقوقی ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه راه اندازی کسب و کار در سوئیس، اقامت از طریق کار در سوئیس، اقامت از طریق سرمایه گذاری در سوئیس، اقامت از طریق تحصیل در سوئیس، اقامت از طریق خرید ملک در سوئیس، معرفی دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در سوئیس، تحصیل رایگان در سوئیس و غیره به صورت تلفنی و حضوری مشاوره تخصصی و حرفه ای ارائه می دهند. جهت سرمایه گذاری در کشورهای اروپایی دیگر مقاله سرمایه گذاری در انگلستان را مطالعه بفرمائید.

سوالات پرتکرار در باب راه اندازی کسب و کار در سوئیس

در این بخش از مقاله مفتخر به پاسخگویی سوالات پرتکرار در باب کار در سوئیس می باشیم:

  • مدارک مورد نیاز ویزای کار در سوئیس چیست؟ پاسپورت معتبر با حداقل 6 ماه اعتبار/ مدارک تحصیلی/ سابقه کار مرتبط بارشته تحصیلی/ مدرک زبان/ فرم درخواست ویزا/ دعوتنامه کاری
  • نرخ بیکاری در کشور سوئیس چه میزان است؟ نرخ بیکاری در این کشور بین 2% تا 3% می باشد، که این یک آمار عالی و فوق العاده برای این کشور به حساب می آید.
  • امکان اخذ ویزای همراه در سوئیس وجود دارد یا خیر؟ بله. فرد در صورتی که ویزای کاری بلند مدت دارد برای همراهان نیز درخواست ویزا نماید و همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را به سوئیس ببرد.
  • نحوه کاریابی در سوئیس به چه صورتی است؟ برای یافتن کار در سوئیس باید به سایت ها و مؤسسات کاریابی در این کشور مراجعه نمایید. در سایت های کشور سوئیس لیستی از سایت ها و مؤسسات کاریابی سوئیس قراردارد که شما می توانید به این سایت ها و مؤسسات مراجعه کرده و رزومه خود را وارد نمایید.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *