مهاجرت تحصیلی سوئیس

کار ضمن تحصیل در سوئیس

کار ضمن تحصیل در سوئیس

مشغله ذهنی بسیاری از متقاضیان بین المللی جهت تحصیل در کشورهای اروپایی از جمله سوئیس برخورداری از شرط کار ضمن تحصیل در سوئیس می باشد. اهمیت این موضوع در تامین هزینه تحصیل و زندگی در طول دوره تحصیلی متقاضی به خصوص در رشته هایی مانند پزشکی و پیراپزشکی بی تاثیر نخواهد بود. .هزینه های زندگی در کشور سوئیس بسیار بالا است. اگرچه میزان حقوق و دستمزد در این کشور جوابگوی هزینه های زندگی مردم می­ باشد. به همین دلیل دانشجویانی که جهت ادامه تحصیل کشور سوئیس را انتخاب نموده اند.  برای اینکه بتوانند بخشی از هزینه های زندگی دانشجویی را تأمین کنند مجبور به انجام کار در این کشور هستند.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در نظر دارد با در اختیار گذاشتن اطلاعات جامع در زمینه راه های جستجوی کار دانشجویان را راهنمایی نماید. دولت به دانشجویان بین المللی که برای تحصیل به این کشور سفر نموده اند. این اجازه را داده است تا بتوانند به انجام کار ضمن تحصیل بپردازند. دانشجویان با توجه به مقاطع تحصیلی می­ توانند ساعاتی از هفته را به انجام کارهای نیمه وقت بپردازند. عزیزانی که قصد ادامه تحصیل در سوئیس را دارند دعوت می ­نمائیم مقاله را تا پایان مطالعه فرمایند.

شرایط کار ضمن تحصیل در سوئیس

همانطور که گفته شد یکی از مهمترین دغدغه های دانشجویان بین المللی که به کشور سوئیس سفر نموده اند، کار ضمن تحصیل در این کشور است. دانشجویان با انجام کار در سوئیس می­ توانند بخشی از نیازهای دانشجویی خود را برآورده نمایند. از همین رو دولت این کشور اجازه انجام کار به دانشجویان را داده است.

دانشجویان برای اخذ اقامت این کشور بایستی مدارکی ارائه نمایند که دال بر توانایی مالی دانشجو در دوران تحصیل باشد. دانشجو می­ تواند در کنار ادامه تحصیل در این کشور به انجام کار نیز بپردازد. در حقیقت دانشجو با اثبات توانایی مالی خود به این دولت بیان می ­نماید که هدف از حضور در این کشور تنها ادامه تحصیل است. پس از آن دانشگاه مورد نظر نیز تأییدیه ای را به وزارت مهاجرت ارسال می­ کند که با انجام کار دانشجو مشکلی از جمله طولانی شدن دوره تحصیلی متقاضی بوجود نخواهد آمد.

مدت زمان و نوع کار دانشجویی در سوئیس

کار ضمن تحصیل در سوئیس برای دانشجویان بین المللی بستگی به نوع کار و نوع اقامت دانشجو در این کشور دارد. اما بطور متوسط دانشجویان بین المللی در این کشور 15 ساعت در هفته اجازه انجام کار دارند. دانشجویان در برخی از دانشگاه های کشور سوئیس بیش از 30 ساعت در هفته مشغول به تحصیل هستند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پیشنهاد می­ نماید تا دانشجویان در طول دوره تحصیل خود تمرکز بیشتری روی مباحت تحصیلی خود داشته باشند. زیرا مطالعه و تحصیل در این کشور نیازمند زمان مناسب می­ باشد. نباید کار ضمن تحصیل به گونه ای باشد که به وظایف تحصیلی دانشجویان آسیبی برساند.

تعداد متقاضیان تحصیلی این کشور با توجه به نمودار زیر بدین شرح می باشد:

تعداد متقاضیان تحصیلی در کشور سوئیس

جستجوی کار ضمن تحصیل در سوئیس

تمامی دانشگاه ها دارای یک دفتر کاریابی برای دانشجویان است که در زمینه کار دانشجویی اطلاعاتی را در اختیار دانشجویان قرار می­ دهد. اگر چه طبق قوانین دولت سوئیس بایستی دانشجویان از لحاظ کاری در این کشور حمایت گردند. اما باید هدف اصلی آنها در این کشور تحصیل باشد. از همین رو دولت سوئیس قبل از صدور ویزای تحصیلی از آنها مدارکی مبنی بر تمکن مالی آنها درخواست می­ نماید.

دانشجویان با انجام کار ضمن تحصیل می­ توانند در این دوره تجربه های کاری در حرفه ای مشخص را به دست آورند. علاوه بر آن دانشجویان پس از اتمام تحصیلات خود در این کشور نه تنها مدرک دانشجویی خود را اخذ می­ نماید بلکه تجربه کاری در این کشور را نیز دارد. جهت کار در این کشور مقاله ویزای کاری سوئیس را مطالعه بفرمائید.

دانشجویان با انجام کار ضمن تحصیل با توجه به حرفه ای که انجام می ­دهند مدارکی را در قبال تجربه بدست آورده از آن حرفه دریافت می­ کنند. در این صورت دانشجویان توانسته اند تحصیلات خود را در یکی از بهترین کشورهای اروپایی به پایان برسانند. بلکه می توانند به انجام کار پس از تحصیل در این کشور نیز بپردازند. از این رو فرد می ­تواند از این طریق اقامت دائم را اخذ نماید.

جستجوی کار ضمن تحصیل در سوئیس

اقامت دانشجویی در کشور سوئیس

دانشگاه های این کشور امکاناتی برای اقامت دانشجویان بین المللی قرار داده است. خوابگاه هایی در نزدیکی دانشگاه ها ایجاد نموده اند تا دانشجویان بتوانند به موقع در کلاس های درس حضور بیابند. اما دانشجویانی که به انجام کار ضمن تحصیل مشغول هستند مجبور به اجاره مسکن و یا آپارتمان های دانشجویی در مراکز شهر هستند. بطور متوسط دانشجویان برای اجاره خوابگاه های دانشجویی و یا آپارتمان های دانشجویی بایستی ماهانه 1500CHF (فرانک سوئیس) پرداخت نمایند. جهت اخذ اقامت این کشور مقاله اخذ اقامت سوئیس را مطالعه بفرمائید.

وب سایت های کاریابی در سویس

دانشجویان با مراجعه به وب سایت های کاریابی در این کشور می ­توانند مشاغل دانشجویی در این کشور را جستجو نموده و کار مورد نظر خود را بیابند. از جمله مهم ترین وبسایت های کاریابی در سوئیس عبارتند از:

  • EURES
  • Jobs.Ch
  • Jobscout24
  • Emploi
  • Jobwinner

برخی از وب سایت های مذکور به هر 3 زبان رسمی (ایتالیایی، فرانسوی و آلمانی) خدماتی را ارائه می­ دهند.

آژانس های استخدام برای کار ضمن تحصیل در سوئیس

در کشور سوئیس آژانس های استخدامی نیز وجود دارد که مشاغل دانشجویی را به دانشجویان معرفی می ­نمایند. دانشجویان با مراجعه به وبسایت VZAVG می ­توانند آژانس های استخدامی فعال در این کشور را بیابند. دانشجویان بسته به شرایط و مقطع تحصیلی خود می­ توانند 10 الی 30 ساعت در هفته به انجام کار دانشجویی بپردازند. دانشجویان در این کشور 25 الی 35CHF (فرانک سوئیس) به ازای هر ساعت کاری دریافت خواهند نمود.

بازارهای کاری در این کشور در مناطق مختلف با یکدیگر متفاوت است. بطوریکه در در شهر ژنو فرصت های شغلی بسیار زیادی برای کارکنان خارجی وجود دارد. دانشجویان می ­توانند به جستجوی کار از طریق روزنامه های محلی، انجمن های دانشجویی و وب سایت های کاریابی بپردازند. دانشجویان در ایام تعطیل در این کشور اجازه انجام کار بصورت تمام وقت را دارند. در این صورت بایستی کارفرما دانشجو با مراجعه به وزارت اقتصاد و کار ایالت مورد نظر برای اخذ مجوز کار برای اقدام نماید.

دانشجویان ممکن است با سوالات زیادی در زمینه کار ضمن تحصیل در سوئیس روبرو شوند. از جمله:

  • آیا دانشجویان می ­توانند در حین تحصیل به سرمایه گذاری در این کشور بپردازند؟
  • آیا دانشجویان به همراه اعضاء خانواده خود می ­توانند به این کشور سفر نمایند؟
  • آیا به دانشجویانی که در حین تحصیل دوره های کارآموزی را می­ گذرانند حقوق پرداخت می ­نماید؟

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پاسخگوی تمامی سوالات دانشجویان در این زمینه می­ باشد. عزیزان می توانند جهت مشاوره و راهنمایی با کارشناسان این مجموعه ارتباط برقرار نمایند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *