مهاجرت کاری ایرلند

درآمد رشته های پزشکی در ایرلند

درآمد رشته های پزشکی در ایرلند

درآمد رشته های پزشکی در ایرلند نیز مانند سایر کشورهای اروپایی با توجه به تخصص مورد نیاز و حساسیت کاری در این مشاغل، جزو مشاغل پر درآمد است. ایرلند یکی از کشورهای مطرح برای تحصیل رشته های پزشکی است و دانشجویان با تحصیل این رشته می توانند مدرک لازم برای ورود به بازار کار رشته های پزشکی در ایرلند را بدست آورند. رشته های پزشکی در ایرلند مشاغل مختلفی را شامل می شوند و هر کدام درآمد و حقوق متناسب با کار دارند. چنانچه علاقه مند به کار در رشته های پزشکی در ایرلند هستید برای اطلاع از درآمد رشته های پزشکی در ایرلند به مقاله ارائه شده توسط مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توجه فرمایید.

مشاغل پر درآمد رشته های پزشکی در ایرلند 2023

بر اساس آمار اعلام شده در سال 2023 مشاغل پزشکی و برخی از رشته های خاص پزشکی در ایرلند جزو مشاغل بسیار پر درآمد در کشور ایرلند است. بخش بهداشت و درمان در ایرلند به دلیل افزایش جمعیت خود با کمبود فزاینده متخصص پزشکی روبرو است که منجر به ایجاد شغل های متعدد برای پزشکان می شود. برخلاف پزشکان عمومی، پزشکان تخصصی در یک زمینه خاص پزشکی تخصص دارند و مهارت ها و دانش خود را در آن بخش بهبود می بخشند. مشاغل پر درآمد پزشکی در ایرلند اکثرا مربوط به متخصصین مانند متخصصین قلب و مغز و جراحی است.

در جدول زیر می توانید میزان درآمد رشته های پزشکی در ایرلند در بالاترین سطح را مشاهده می کنید:

رتبهشغلمیزان درآمد سالانه متوسط به یورو
1جراح قلب172000€
2سرپرست جراحی166000€
3جراح ارتوپدی160000€
4جراح پلاستیک155000€
5متخصص قلب و عروق153000€
6جراح مغز148000€
7جراح کودکان134000€
8اورولوژیست127000€
9پزشک امراض داخلی119000€
10سرپرست روانشناسی114000€

درآمد متوسط رشته های پزشکی در ایرلند

در حال حاضر میزان درآمد رشته های پزشکی در ایرلند به صورت متوسط در سال 2023 در بازه 12000€ الی 172000€ (یورو) می باشد. همچنین طبق این آمار میزان 50% از افرادی که در رشته های پزشکی در ایرلند کار می کنند بیش از 52800€ (یورو) در سال حقوق دریافت می کنند. لازم به ذکر است افرادی که 2 تا 5 سال تجربه کاری دارند حدود 30% بی از افراد دارای تجربه زیر 2 سال حقوق دریافت می کنند.

در نمودار زیر می توانید مشاهده کنید که متوسط درآمد رشته های پزشکی در ایرلند از متوسط درآمد تمامی مشاغل در ایرلند بیشتر است:

مقایسه درآمد متوسط رشته های پزشکی با دیگر مشاغل در ایرلند

سیستم مراقبت های بهداشتی در ایرلند

ایرلند دارای یک سیستم بهداشت عمومی است که از سال 2005 توسط مجری خدمات بهداشتی (HSE) با بودجه دولتی و در کنار گزینه های مراقبت خصوصی اداره می شود. اگر یک سال یا بیشتر در ایرلند زندگی کرده باشید و اقامت ایرلند داشته باشید یا اگر موفق به متقاعد کردن مقامات برای این کار شدید، می توانید به مراقبت های عمومی دسترسی پیدا کنید. سه طبقه مراقبت های بهداشتی عمومی وجود دارد که عمدتا بر اساس میزان درآمد شما می توانید متعلق به آنها باشید. افرادی که کمترین درآمد را دارند واجد شرایط دریافت کارت پزشکی هستند. بر اساس داده های دولت، این رقم %37.1 از مردم ایرلند را شامل می شود. فردی که تنها زندگی می کند تنها در صورتی می تواند واجد شرایط کارت پزشکی شود که حداکثر در هفته 184€ (یورو) درآمد داشته باشد.

کارت های پزشکی تقریبا همه خدمات بهداشتی را شامل می شوند از جمله:

  • قرار ملاقات با پزشک عمومی
  • هزینه های نسخه
  • خدمات خارج از بیمارستان
  • آزمایش چشم و گوش و مراقبت های اساسی دندانپزشکی

اگر شما بیش از 70 سال یا کمتر از شش سال دارید، به طور خودکار واجد شرایط کارت ویزیت GP می شوید که به شما امکان می دهد به طور رایگان به پزشک مراجعه کنید. در غیر این صورت، دسترسی براساس درآمد شما و با نرخ بالاتر از کارت های پزشکی است. به عنوان مثال، یک فرد تنها که زندگی می کند و می تواند تا €304 (یورو) در هفته درآمد کسب کند واجد شرایط است.

میزان درآمد رشته های پزشکی در ایرلند

در ایرلند همانند سایر کشورها مشاغل مختلفی در پزشکی وجود دارد. پزشکان در کشور ایرلند به صورت متوسط حدود 32200€ الی 153000€ (یورو) حقوق دریافت می کنند که میزان متوسط آن در حدود 90400€ (یورو) می باشد. پزشکان ماهر می تواند به گروه های خاصی از فارغ التحصیلان پزشکی بین المللی کمک کند تا در ایرلند در موقعیت های شغلی و نقش دائمی قرار بگیرند. پزشکان واجد شرایط باید آماده باشند تا حداقل برای مدت 6 ماه برای نقش های دائمی و برای نقش 3 ماه برای نقش ثابت به وظایف خود متعهد شوند.

برای به عهده گرفتن نقش دائمی یا اقامت در ایرلند، شما باید به عنوان یک پزشک ثبت نام کرده و حق کار در ایرلند را داشته باشید. شورای پزشکی نهاد نظارتی پزشکان در جمهوری ایرلند است. برای واجد شرایط بودن برای کار در ایرلند، همه پزشکان باید در شورای پزشکی ثبت نام کرده و حق کار داشته باشند.

برای اطلاع از میزان حقوق مشاغل مختلف پزشکی در ایرلند جدول زیر را مشاهده کنید:

شغلمیزان درآمد میانگین به یورو
تکنسین بیهوشی43800€
متخصص اعصاب و روان بالینی80800€
متخصص آلرژی77900€
متخصص بیهوشی121000€
متخصص مغز و اعصاب85600€
متخصص اطفال96700€
فیزیوتراپیست73500€
پرستار31500€
ارتوپتیست94100€
دندانپزشک99400€
جراح126000€
رادیولوژیست112000€
روانپزشک106000€
متخصص زنان و زایمان106000€
اورولوژیست136000€

میزان درآمد رشته های پزشکی در ایرلند

درآمد پرستاری در ایرلند

رشته پرستاری در ایرلند نیز با توجه به نقش مهم پرستاران در مراقبت از بیماران از رشته ها و مشاغل مهم در این کشور است. با افزایش جمعیت ایرلند و افزایش بیماری های ویروسی در جهان، پرستاران در ایرلند و کشورهای مختلف نقش مختلفی دارند. درآمد پرستاران در ایرلند به صورت متوسط در حدود 31500€ (یورو) است. البته پرستاری خود دارای مشاغل مختلفی است و میزان حقوق و درآمد نیز با توجه به بخش و نوع کار متفاوت است. یک پرستار نقش اساسی در بهبود سلامت و رفاه عمومی دارد. آنها همیشه نیازهای بیماران خود را در اولویت قرار می دهند و یک پیوند حیاتی بین افراد تحت درمان و تیم پزشکی گسترده تر هستند. به عنوان یک پرستار این فرصت را خواهید داشت که در سطوح مختلف عملی مانند پرستار کارمند یا پرستار پیشرفته و در تخصصهای مختلف به عنوان یک پرستار بهداشت روان یا کودک کار کنید.

شغل شما از مراقبت های کلینیکی تا حمایت عاطفی و اجتماعی گسترده تر خواهد بود و می تواند شما را به سمت آموزش، آموزش و مدیریت نیز سوق دهد. برای بررسی بازار کار رشته پرستاری در ایرلند می توانید مقاله ارائه شده را مشاهده کنید و در لیست زیر میزان درآمد برخی از این مشاغل آورده شده است.

  • رئیس پرستار: 36100€ (یورو)
  • پرستار خانگی: 30100€ (یورو)
  • پرستار ICU: 33100€ (یورو)
  • متخصص پرستار انفورماتیک: 35100€ (یورو)
  • پرستار عمل: 33500€ (یورو)
  • پرستار بهداشت روانی: 34100€ (یورو)
  • مربی خدمات پرستاری: 37200€ (یورو)
  • پرستار: 31500€ (یورو)
  • ماما پرستار: 38000€ (یورو)
  • پزشک پرستار: 39700€ (یورو)
  • دستیار پرستاری: 29100€ (یورو)

درآمد دندانپزشکی در ایرلند

از تمیز کردن دندان ها تا انجام جراحی های جزئی، دندانپزشکان مسئول حفظ بهداشت دندان بیماران خود هستند. این یک مسیر شغلی بسیار پر درآمد در ایرلند با پتانسیل درآمد عالی است. اما قبل از اینکه بتوانید به عنوان دندانپزشک دارای مجوز در ایرلند کار کنید، ابتدا باید در شورای دندانپزشکی ایرلند ثبت نام کنید و در فهرست دندانپزشکان ایرلند ثبت نام کنید. دندانپزشکان خدمات درمانی دندانپزشکی را به مردم ارائه می دهند و می توانند به صورت خصوصی یا به صورت دولتی یا هر دو کار کنند. شما معمولا بهداشت دندان و دهان و دندان بیماران خود را بررسی می کنید، به آنها می آموزید که چگونه از دندان ها و لثه های خود مراقبت کنند و در صورت بروز هرگونه مشکل درمان را انجام دهند. نقش دندانپزشک بسته به محل کار و موقعیت آنها می تواند متفاوت باشد.

وظایف و مسئولیت های معمول دندانپزشک شامل موارد زیر است:

  • آموزش بهداشت دهان و دندان به بیماران
  • معاینه دندان های بیمار و شناسایی یا تشخیص مشکلات احتمالی دندانپزشکی
  • انجام درمان های دندانپزشکی مانند پرکردن و کشیدن دندان
  • سفید کردن دندان ها
  • استفاده از تجهیزات فنی مانند دستگاه های اشعه ایکس برای شناسایی مسائل احتمالی
  • ثبت سوابق برای هر بیمار
  • مراجعه بیماران به یک متخصص بهداشت دندانپزشکی یا دندانپزشک
  • کار با یک متخصص پذیرش و پرستار پزشکی
  • نظارت بر بودجه

در ایرلند دندانپزشکان به صورت متوسط حدود 99400€ (یورو) حقوق دریافت می کنند. برای تحصیل در ایرلند و دندانپزشکی در ایرلند و اخذ مدرک معتبر به سایر مطالب ارائه شده در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *