مهاجرت تحصیلی ترکیه

دانشگاه های فارسی زبان در ترکیه

دانشگاه های فارسی زبان در ترکیه

شرایط تحصیل در دانشگاه های فارسی زبان در ترکیه برای دانشجویان بسیار مناسب است و هر ساله دانشجویان زیادی برای ادامه تحصیل اقدام می کنند. مراکز تحصیلی در این کشور بیش از 85 سال قدمت دارند. نظام آموزشی در کشور ترکیه شامل 2 بخش رسمی و غیر رسمی است. کشور ترکیه یکی از کشورهای اوراسیایی می باشد که در همسایگی کشور هایی چون ایران، ارمنستان، گرجستان، عراق، سوریه، بلغارستان، یونان همچنین دریای سیاه قرار گرفته است. پایتخت آن آنکارا نام دارد. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با ارائه اطلاعات کامل آماده مطلع سازی شما از عزیزان از شرایط تحصیل در دانشگاه های فارسی زبان در این کشور می باشند.

تحصیل در رشته های تحصیلی به زبان ایرانی در ترکیه

در سال 1884، جمعی از فرهنگیان و تاجران ایرانی مقیم استانبول با ایجاد یک انجمن، اقدام به تاسیس اولین مرکز تحصیلی ایرانیان در ترکیه کردند که توسط رضا قلی خان خراسانی مدیریت می شد. این انجمن شامل افراد زیر می شد:

  • حاجی محمود آقا تاجرصدقیانی
  • حاجی حسن آقا تاجر صدقیانی
  • حاجی عباس آقا تاجر ایروانی
  • عبدالهادی آقا تاجر تبریزی
  • مشهدی آقا تاجر حبشی
  • حاجی میرزا حسین آقا تاجر اصفهانی
  • حاجی زین ‌العابدین
  • آقا تاجر خویی مشهور به بیت‌الله
  • حاج رضا قلی خراسانی

امروزه دانشجویان زیادی برای شرکت در دوره ها و برنامه های تحصیلی نظیر یادگیری متون کلاسیک و جدید، مترجمی، یادگیری گرامر زبان، مکالمه و گفتگو، دانش ادبی، یادگیری تاریخ و فرهنگ وارد دانشگاه های فارسی زبان ترکیه می شوند. دانشجویان با شرکت در این دوره ها می توانند درباره تاریخ و ادبیات معاصر کشور ایران (در دوره های صفوی، سلجوقی وغیره) اطلاعات کاملی کسب کنند. با اشعار شاعرها و نویسنده های بزرگ ایرانی آشنا شوند.

دوره ها و برنامه های تحصیلی در دانشگاه های فارسی زبان در این کشور برای دانشجویانی مناسب می باشد که تسلط کامل بر زبان فارسی دارند. از این رو می توانند به راحتی به زبان فارسی صحبت کنند. در دانشگاه های فارسی زبان در این کشور برنامه های تحصیلی با بالاترین سطح و کیفیت ارائه می شوند. متقاضیان گرامی می توانند سطح دانش خود را در این دانشگاه های ارتقا دهند.

 آموزش زبان فارسی در ترکیه

این کشور در 20 سال اخیر پیشرفت چشمگیری در زمینه های مختلف تحصیلی و آموزشی داشته است. این امر باعث شده تا نام این کشور اوراسیایی در لیست کشور های برتر جهت تحصیل و ارتقای سیستم آموزشی قرار بگیرد. تحصیل در کشور ترکیه علاوه بر زبان ترکی، به زبان های انگلیسی و فارسی نیز امکان پذیر می باشد. لازم به ذکر است که دانشجویانی که به زبان انگلیسی تسلط دارند. شرایط بسیار مناسب برای تحصیل در این کشور خواهند داشت. زیرا دولت کشور ترکیه مشتاق به جذب دانشجویانی می باشد که مسلط به زبان انگلیسی هستند. از این رو می توانند به زبان انگلیسی صحبت کنند. موجب پیشرفت سایر دانشجویان دانشگاه های این کشور شوند . تحصیل در ترکیه به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

بررسی آموزش در دانشگاه های فارسی زبان در ترکیه

شرح دانشگاه های دولتی و خصوصی ترکیه

در کشور ترکیه دانشگاه های دولتی و دانشگاه های خصوصی وجود دارند. همانطور که می دانید شرایط ورود به دانشگاه های دولتی هر کشوری آسان نمی باشد. هزینه های تحصیل در دانشگاه های خصوصی کشور ترکیه بالاتر از هزینه های تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور می باشد. لازم به ذکر است که تمامی دانشگاه های کشور ترکیه از لحاظ سطح علمی و آموزشی بسیار پیشرفته می باشند. دانشجویان می توانند از تمامی امکانات این دانشگاه های بهره مند و برخوردار شوند.

هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی کشور ترکیه بسیار مقرون به صرفه و کم می باشند. دانشجویانی که موفق به ورود به دانشگاه های دولتی می شوند. شرایط خوبی برای تحصیل در ترکیه خواهند داشت. زیرا هزینه های تحصیل و اقامت آن ها در این کشور بسیار ناچیز خواهد بود. متقاضیان بین المللی می توانند در 3 دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه های کشور ترکیه مشغول به تحصیل شوند.

میانگین تعداد دانشجویان این کشور در نمودار زیر بیان گردیده است:

میانیگین رشد دانشجویان بین المللی در ترکیه

شایان ذکر است که گوناگونی رشته ها و زبان های تحصیل در این کشور باعث شده تا دانشجویان بین المللی زیادی برای تحصیل در ترکیه وارد دانشگاه های این کشور شوند. در دانشگاه های کشور ترکیه تحصیل به زبان های ترکی، انگلیسی، فارسی و حتی فرانسوی و آلمانی نیز امکان پذیر می باشد. هموطنان عزیز جهت کسب اطلاعات و مطلع شدن از شرایط کسب ویزای تحصیلی ترکیه می توانید به مقاله ویزای تحصیلی ترکیه مراجعه کنید و از شرایط مهاجرت تحصیلی به این کشور به صورت کامل آگاه شوید.

چگونگی پذیرش از دانشگاه های Turkey

ورود به دانشگاه های این کشور با داشتن شرایط لازم و همچنین کسب قبولی در آزمون ورودی دانشگاه مورد نظر امکان پذیر خواهد بود. تعداد زیادی از دانشگاه های این کشور در بین 500 دانشگاه برتر دنیا قرار گرفته اند. هر ساله دانشجویان زیادی وارد این دانشگاه های می شوند. دانشجویان بعد از اتمام دوره های تحصیلی خود می توانند با یافتن شغل مناسب، در کشور ترکیه مقیم شوند. متقاضیان خارجی جهت کاهش هزینه های تحصیلی خود می توانند اقدام به اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه کنند. با این کار هزینه ها و مخارج خود را به صورت چشمگیری کاهش دهند.

برای کسب قبولی و پذیرش در دانشگاه های کشور ترکیه متقاضیان و دانشجویان می باید مدارک زیر را ارائه دهند:

  • پاسپورت
  • مدرک دیپلم و مدرک پیش دانشگاهی
  • مدرک زبان ترکی و یا انگلیسی
  • مدارک پزشکی
  • قبولی در آزمون ورودی با نمره مورد نیاز

تحصیل در دانشگاه های این کشور در صورتی امکان می باشد که متقاضیان بعد از سپری کردن دوره های زبان ترکی، در آزمون تعیین سطح زبان ترکی کسب قبولی کنند. هموطنان و متقاضیان محترمی که قصد تحصیل در دانشگاه های فارسی زبان در ترکیه را دارند می توانند برا مطلع شدن از شرایط تحصیل در دانشگاه های فارسی زبان ترکیه با هماهنگی های قبلی به دفتر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

26 دیدگاه برای “دانشگاه های فارسی زبان در ترکیه

  1. یاسین گفت:

    سلام من میخواهم ادامه تحصیل از کلاس نهم به بعد را در ترکیه داشته باشم باید چه کار کنم راهنمایی می کنید آیا مدرسه فارسی زبان هم در ترکیه وجود دارد

    1. صادقی گفت:

      سلام لطفا در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  2. Parham گفت:

    سلام و عرض ادب، در دانشگاه فارسی زبان ترکیه چه رشته های تحصیلی و در چه مقاطعی به زبان فارسی تدریس می شود؟

    1. صادقی گفت:

      سلام در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  3. دانیال گفت:

    سلام برای کارشناسی ارشد رشته های تربیت بدنی دانشگاه فارسی زبان هم دارن؟

    1. صادقی گفت:

      با سلام در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  4. ایمان گفت:

    سلام و عرض ادب خدمت مشاور محترم.
    زبان تحصیل در دانشگاه که فارسی می‌باشد.
    آیا دانشگاه شرط داشتن مدرک زبان ترکی یا انگلیسی
    یا تسلط داشتن به اون ها رو هم داره یا نه
    فقط زبان فارسی کفایت میکنه.؟

    1. صادقی گفت:

      باسلام ارائه مدرک زبان نیاز است. در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  5. زهرا گفت:

    سلام و عرض ادب در دانشگاه های ترکیه ، در چه رشته هایی به زبان فارسی صحبت می شود ؟

    1. صادقی گفت:

      سلام اکثر رشته ها به زبان ترکی و انگلیسی می باشد و زبان فارسی رایج نمی باشد.

  6. سیما گفت:

    سلام کدوم دانشگاه ها به زبان ترکی تدریس میکنند؟؟؟

    1. صادقی گفت:

      سلام دانشگاه های زیادی در این کشور به زبان ترکی تدریس می کنند با توجه به رشته و مقطع تحصیلی دانشگاه متغیر است. برای بررسی بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  7. صدف گفت:

    سلام ،آیا تدریس رشته حقوق هم کامللا به زبان فارسی است؟و اینکه میتوان آنلاین تدریس شود یا حضوری فقط؟

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب. فقط رشته های که مربوط به زبان فارسی است به زبان فارسی در برخی دانشگاه ها ارائه می گردد.

  8. محمد کاظم گفت:

    سلام آیا امکان تحصیل در رشته مهندسی مکانیک هم به زبان فارسی هست یا خیر؟ ممنوم

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب. تحصیل به زبان فارسی در محدود رشته های امکان پذیر است. برای تحصیل در این رشته باید به زبان انگلیسی پذیرش گرفته شود. برای بررسی اطلاعات با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  9. شبنم گفت:

    سلام میشه در ترکیه رشته ی بازیگری یا گرافیک یا عکاسی را به زبان فارسی تحصیل کرد؟و آیا باید زبان ترکی را بلد باشیم؟

    1. صادقی گفت:

      با سلام و عرض رشته های فارسی برای تحصیل در این کشور محدود هستند. برای این رشته باید به زبان انگلیسی یا ترکی تحصیل کنید. برای بررسی بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  10. آرزو گفت:

    سلام در ترکیه دانشگاه هنر فارسی زبان هم هست؟

    1. صادقی گفت:

      با سلام تحصیل در محدود رشته های به زبان فارسی مهیا است. برای این رشته باید به زبان انگلیسی تحصیل کنید. برای بررسی شرایط با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

    2. حنانه گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      من روانشناسی ترم ۳ هستم و برای ادامه تحصیل میخوام به دانشگاه فارسی زبان ترکیه بیام
      آیا روانشناسی در دانشگاه فارسی زبان ترکیه تدریس میشه،؟
      و اینکه اگر میشه شرایط پذیرشش به چه صورته؟

      1. صادقی گفت:

        با سلام خدمت شما.در خصوص شرایط پذیرش ترکیه با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  11. Arman گفت:

    با سلام و عرض ادب جناب منظور از ازمون کنکوره سراسریه یا ازمون خود دانشگاه اگر ازمون خود دانشگاه است چگون در این ازمون شرکت کنم

    1. صادقی گفت:

      سلام در حال حاضر تعداد محدودی دانشگاه فارسی زبان در این کشور وجود داردکه برای ورود به این دانشگاه ها باید آزمون ورودی که به صورت یک پارچه می باشد را سپری کنید. برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  12. فرزاد گفت:

    سلام.ایا استاد ها به زبان فارسی درس میدهند؟ و اینکه این دانشگاه چه رشته های را قبول میکند؟

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب.بله زبان تحصیل در این دانشگاه به زبان فارسی است. برای اطلاعات بیشتر با شماره 021-91003232 تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *