مهاجرت تحصیلی استرالیا

دانشگاه های رایگان استرالیا

دانشگاه های رایگان استرالیا

دانشجویان زیادی علاقه مند به تحصیل در این کشور هستند. دانشگاه های رایگان استرالیا سالانه دانشجویان بین المللی زیادی را پذیرش می­ نمایند. استرالیا از جمله کشورهای مدرن و پیشرفته در جهان است. کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راه های تحصیل رایگان را به دانشجویان عزیز معرفی می ­نماید. دانشگاه های کشور استرالیا از جمله دانشگاه های برتر در جهان محسوب می­ شوند. این دانشگاه ها از سیستم آموزشی بسیار مطلوبی برخوردار هستند. به طوری که هم اکنون دانشجویان زیادی طرفدار ادامه تحصیل در این کشور هستند و این کشور نیز از دانشجویان بین المللی استقبال می­ نماید.

جهت تحصیل در این کشور ابتدا با رشته های پرطرفدار در استرالیا از طریق نمودار زیر آشنا شوید:

رشته های پرطرفدار در استرالیا

تحصیل در دانشگاه های رایگان استرالیا

اگرچه تحصیل در کشور استرالیا رایگان نیست، اما در صورتی که افراد بتوانند شهروندی این کشور را اخذ نمایند، تحصیل رایگان در استرالیا به آنان تعلق خواهد گرفت. از دیگر راه هایی که دانشجویان می­ توانند در دانشگاه های رایگان استرالیا ادامه تحصیل دهند، اخذ بورسیه های تحصیلی و کمک هزینه هایی است که دانشگاه های این کشور در اختیار دانشجویان قرار می­ دهد. همچنین دانشجویان اجازه انجام کار ضمن تحصیل در استرالیا را دارند. آن ها می ­توانند از این طریق برخی از هزینه های زندگی دانشجویی خود در این کشور را تأمین کنند. دانشجویانی که از مهارت زبان انگلیسی در سطح بالا برخوردار باشند، شانس بیشتری در اخذ بورسیه های تحصیلی استرالیا را دارند. البته موارد دیگری همچون رزومه های تحصیلی قوی و انگیزه نامه ای که مقامات دانشگاهی این کشور را متقاعد نماید نیز در این امر دخیل هستند.

شرایط تحصیل در دانشگاه های رایگان استرالیا

دولت استرالیا و برخی از موسسات دولتی و خصوصی در این کشور به دانشجویان کمک هزینه ها و بورسیه های تحصیلی ارائه می دهند. این بورسیه ها، همه و یا برخی از هزینه های زندگی و تحصیل در استرالیا را پوشش می ­دهند. دانشجویانی می­ توانند موفق به اخذ این بورسیه ها شوند که از عملکرد علمی بالایی در دانشگاه های این کشور برخوردار هستند. در این صورت دانشگاه ها به صورت خودکار و بدون درخواست دانشجو به آن ها بورسیه های تحصیلی و یا کمک هزینه های تحصیلی اعطاء می­ نمایند. تحصیل در دانشگاه های استرالیا طرفداران زیادی دارد. درخواست های زیادی از جانب دانشجویان برای اخذ بورسیه های تحصیلی و تحصیل در دانشگاه های رایگان استرالیا وجود دارد.

دانشجویانی موفق به اخذ بورسیه تحصیلی و تحصیل در دانشگاه های رایگان استرالیا خواهند شد که شرایط زیر را دارا باشند:

  • ارائه گواهی فارغ التحصیلی از دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی مورد تأیید دولت استرالیا
  • برخورداری از مهارت بالای زبان انگلیسی (داشتن حداقل مدرک زبان آیلتس با نمره 7 )
  • دارای معدل بالا
  • عملکردهای علمی موفق و سابقه پژوهشی قوی
  • گپ تحصیلی زیر 5 سال

اکثر دانشگاه های استرالیا که در مناطق غربی این کشور و مناطق کوئیزلند واقع گردیده اند دانشگاه های رایگان استرالیا می­ باشند. البته این دانشگاه ها به دلیل این که بورسیه های تحصیلی فراوانی را در اختیار دانشجویان قرار می­ دهند، به دانشگاه های رایگان استرالیا معروف گردیده اند. این بورسیه های تحصیلی به تمامی دانشجویان بین المللی با هر ملیتی تعلق می­ گیرد. ناگفته نماند تمامی این بورسیه های توسط سازمان ارائه دهنده بورس با ارزیابی شرایط دانشجویان ارائه می­ گردد.

انواع بورس های تحصیلی در استرالیا

تحصیل در استرالیا رایگان نیست. شهریه های تحصیلی در این کشور نسبت به دیگر کشورها کمی بیشتر است. اما این کشور بورسیه های زیادی را در اختیار دانشجویان قرار می­ دهد که تحصیل دانشجویان به نوعی در دانشگاه های رایگان استرالیا صورت می گیرد. به طور کلی شرایط اعزام دانشجو به استرالیا به طور کامل در مقاله مذکور شرخ داده شده است.

ما در این بخش به معرفی برخی از بورسیه های و کمک هزینه های دانشگاهی در استرالیا خواهیم پرداخت:

  • اعطاییه استرالیا: دولت استرالیا کمک هزینه اعطاییه استرالیا را به هدف افزایش ارتقاء سطح آموزشی و ایجاد ارتباطی پایدار میان دانشجویان در کشور استرالیا و همسایگان این کشور قرار داده است. بورسیه تحصیلی فوق توسط وزارت امور خارجه کشور استرالیا به همکاری دیگر سازمان ها برای دانشجویان ایجاد گردیده است.
  • برنامه آموزش تحقیقات دولتی استرالیا: از هنگامی که برنامه های آموزش تحقیقاتی جایگزین برنامه بورسیه های تحصیلی تکمیلی در استرالیا گردید، برنامه کمک هزینه های تحصیلی بطور مستقیم از دانشکده هایی که در این برنامه شرکت می­ نمایند دریافت می ­گردد.
  • کمک هزینه تحقیق زنان APEC در استرالیا: دانشگاه های کشور استرالیا کمک هزینه هایی را برای پژوهشگران زن در دانشگاه ها قرار داده است. این کمک هزینه ها برای انجام کارهای تحقیقاتی با مشارکت موسسات آموزشی برای زنان در حال تحصیل در دانشگاه ها تعلق می ­گیرد. هدف ایجاد این کمک هزینه ها حمایت از زنان در منطقه و ارائه الگوهای زن در زمینه های علوم و فنون مهندسی می­ باشد.

مدارک لازم جهت تحصیل در دانشگاه های رایگان استرالیا

مدارک لازم جهت تحصیل در دانشگاه های رایگان استرالیا

افرادی که درخواست بورسیه تحصیلی در دانشگاه های استرالیا را دارند، باید مدارک زیر را به مسئولین مربوطه در دانشگاه خود تحویل نمایند:

  • تحویل مدارکی مهارت زبان فرد را اثبات می­ نماید. (مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره 7)
  • اخذ 2 توصیه نامه از اساتید دانشگاه محل تحصیل و تحویل آن به دانشگاه
  • ارائه یک انگیزه نامه قوی مبنی بر انگیزه شخصی فرد برای تحصیل در استرالیا
  • ارائه یک رزومه قوی

اخذ بورسیه تحصیلی در این کشور و اجازه تحصیل در دانشگاه های رایگان استرالیا خیلی آسان نیست. دانشجویان­ بایستی در کنار انجام مراحل اداری در اخذ بورسیه تحصیلی صبوری پیشه نمایند. همچنین پیشنهاد می شود در خصوص اطلاع از هزینه زندگی در استرالیا ابتدا مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

هزینه های زندگی و تحصیل در استرالیا

در صورتی که دانشجویان موفق به اخذ بورسیه های تحصیلی استرالیا نشوند، باید جهت تحصیل در دانشگاه های این کشور شهریه پرداخت نمایند.

نرخ تخمینی هزینه به شرح زیر است:

آیتمهزینه ها به دلار استرالیا
مقطع کارشناسیA$14000 الی 30000A$
مقطع کارشناسی ارشدA$14000 الی 35000A$
دکترا در استرالیاA$14000 الی 35000A$
تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استرالیاA$35000 الی 60000A$
هزینه زندگی سالانه20000A$

دانشجویان ممکن است با سوالات بسیاری در زمینه دانشگاه های رایگان این کشور روبرو شوند از جمله:

  • آیا برای اخذ بورسیه های تحصیلی استرالیا بایستی از کشور مبدأ درخواست دهیم؟
  • آیا هزینه تحصیل در تمامی دانشگاه های کشور استرالیا یکسان است؟
  • آیا کسانی که بورسیه تحصیلی استرالیا را اخذ می ­نمایند می ­توانند پس از اتمام تحصیلات به انجام کار در استرالیا بپردازند؟

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پاسخگوی تمامی سوالات در زمینه تحصیل در دانشگاه های رایگان استرالیا می باشد. شما می توانید از طریق تماس با خطوط مشاوره و یا به صورت حضوری از اطلاعات ارزشمند در امر مهاجرت به کشور استرالیا و دیگر کشورها بهره مند شوید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *