مهاجرت تحصیلی روسیه

دانشگاه فدرال شرقی روسیه

دانشگاه فدرال شرقی روسیه

یکی دیگر از موسسات تحصیلات عالی کشور روسیه در سال 2023 دانشگاه فدرال شرقی روسیه است. در شهر ولادیوستوک این کشور موقعیت دارد. این دانشگاه از رنکینگ بالایی در میان دانشگاه های روسیه و در سطح جهان برخوردار می ­باشد. در ابتدا دانشگاه فدرال در سال 1899 تأسیس شد. اما بنا به دلایلی در اواخر دهه 1930 بسته شد. این دانشگاه باری دیگر در سال 1952 بازسازی گردید. پس از آن شروع به فعالیت نمود. در گذشته این دانشگاه با نام دانشگاه ایالتی شناخته می­ شد. اما پس از آغاز به کار دوباره نام خود را به دانشگاه ملی شرقی تغییر داد. این دانشگاه یکی از دانشگاه های پزشکی کشور روسیه است. سالانه دانشجویان زیادی این دانشگاه را جهت ادامه تحصیل انتخاب می نمایند.

این دانشگاه دارای دانشکده های متعددی است. تمامی دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را به دانشجویان ارائه می نماید. همچنین دانشگاه فدرال شرقی امکانات بسیار مناسبی را برای دانشجویان فراهم نموده است. بیشترین رشد و پیشرفت این دانشگاه پس از ادغام شدن با دانشگاه های فنی مهندسی خلیج فارس و دانشگاه اقتصاد اقیانوس آرام و موسسه آموزشی UssuriiskUSPI می ­باشد. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تمامی متقاضیان تحصیل در این دانشگاه را یاری و راهنمایی می ­نمایند. مشاورین این موسسه علاقمند به راهنمایی و یاری رساندن به تمامی دانشجویان می ­باشد. دانشجویان می توانند در دانشکده های حقوق، علوم طبیعی، مدرسه بیومدیکال، علوم انسانی و غیره به ادامه تحصیل بپردازند.

درباره دانشگاه فدرال خاور دور

این مکاتب را با شیوه های قدیمی و زمینه های دانشگاهی گرد هم می آورد که به عنوان پایه و اساس بنیاد فکری عمل می کنند. این مرکز به عنوان یک مرکز ملاقات برای کارشناسان روسیه و بین المللی عمل می کند و به تقویت همکاری با منطقه آسیا و اقیانوسیه کمک می کند و یکی از سازمان های فعال در زمینه تحقیق و پیشرفت علم و دانش به شمار می رود. دانشگاه فدرال خاور دور همچنین از نظر پیشرفت علمی و خلاقانه در منطقه آسیا و اقیانوسیه یک رهبر جهانی است. دانشگاه فدرال خاور دور ترکیبی از علم، آموزش، ورزش و فعالیت های هنری را ارائه می دهد. برنامه های مدرک دوگانه با دانشگاه های وابسته در ایالات متحده و 40 کشور دیگر در دسترس هستند و در این دانشگاه آموزش آکادمیک 130 سال است که فعال بوده است و قدمت زیادی است.

خوابگاه راحت و محیطی امن در محل اسکان دانشجویان وجود دارد. دانشگاه شرق روسیه بیش از 290 همکاری بین المللی و برنامه تبادل دانشجو با بیش از 110 دانشگاه در سراسر جهان را در کارنامه خود دارد. همچنین بزرگ ترین تامین مالی برای تحقیقات علمی و سرمایه گذاری به منظور ترویج پروژه های نوآورانه و امیدوار کننده است. همکاری استراتژیک با فارغ التحصیلان دانشگاهی آینده، از جمله رهبران صنعت مانند مایکروسافت نیز در سوابق خود می درخشد. دانشگاه فدرال خاور دور دارای 9 کالج آکادمیک است. این دانشگاه بیش از300 طرح آموزشی دارد و فارغ التحصیلان آن قادر به انجام سرمایه گذاری های بزرگ در زمینه های مختلف هستند. دانشگاه فدرال خاور دور بر اساس مدل های دانشگاه های تحقیقاتی و تجاری تاسیس شد.

تحصیل در دانشگاه فدرال شرقی روسیه

دانشگاه فدرال شرقی در سال 2010 با دانشگاه های فنی و مهندسی دانشگاه اقتصاد ادغام گردید. پس از آن فعالیت های خود را در شهر ولادیوستوک آغاز و توانست به سرعت به رشد و پیشرفت های قابل توجهی دست یابد. همچنین در سال 2013 محوطه دانشگاهی دیگر در جنوب شهر ولادیوستوک برای دانشجویان این دانشگاه افتتاح شد. تحت نظارت این دانشگاه می­ باشد. پس از آن اکثر نشست های جلسات APEC2012 در مکان مذکور برگزار می­ گردید.

دانشکده پزشکی دانشگاه فدرال شرقی روسیه

دانشکده پزشکی این دانشگاه دوره های داروسازی، زیست پزشکی و سیستم های فنی زیستی تغذیه و بیولوژیکی و پزشکی را برگزار می ­نماید. سعی در توسعه رشته های فوق دارد. همچنین این دانشگاه در تلاش است تا دستاوردهای بنیادی خود را به صورت عملی و فناوری های پزشکی انتقالی خود را در آینده ای نزدیک به جهانیان معرفی نماید. ناگفته نماند دانشگاه فدرال شرقی روسیه پس از سال 2012 مدرک کارشناسی ارشد را در رشته های علوم غذایی وآب آشامیدنی به دانشجویان ارائه نموده است. تدریس در این دوره به زبان انگلیسی صورت می­ گیرد. دانشجویان این دوره را دانشجویان بین المللی و دانشجویان روسی تشکیل می­ دهد. تمرکز اصلی دانشجویان در رشته علوم غذایی و آب آشامیدنی بر روی نوشیدنی های الکلی و غیر الکلی می­ باشد. علاوه بر این دانشجویان در این رشته به مطالعه اصول بیوتکنولوژی که شامل علوم بیو شیمیایی، شیمی، فیزیک و الکتروشیمیایی می­ پردازند.

همچنین مطالعه ترکیب و خواص مواد خام، تجزیه و تحلیل انواع نوشیدنی ها و تولید نوشیدنی های جدید و روش های فرآوری آنها از دیگر مباحث مطالعاتی دانشجویان در این رشته می­ باشد. دانشجویان برای تولید انواع نوشیدنی های جدید، گیاهان منطقه را شناسایی و سعی در تولید نوشیدنی های جدید و با کیفیت خواهند داشت. در نهایت دانشجویان پس از اتمام تحصیلات در این دوره می ­توانند به انجام کار در روسیه پس از تحصیل در شرکت های صنایع غذایی ملی و بین المللی که مسئول تضمین کیفیت و کنترل محصولات هستند به انجام کار بپردازند.

هزینه تحصیل در دانشگاه فدرال شرقی روسیه

همانطور که می­ دانید هزینه تحصیل در روسیه در دانشگاه ها نسبت به دانشگاه های دیگر کشورها مناسب تر است. اکثر دانشجویان بین المللی علاقه زیادی به تحصیل در دانشگاه های روسیه را دارند. زیرا دانشگاه های این کشور علاوه بر برخورداری از کیفیت و امکانات بسیار مناسب، شهریه های مناسب تری از دانشجویان دریافت می­ کنند. در جدول زیر هزینه برخی از رشته های دانشکده پزشکی در این دانشگاه را نشان داده ایم.

رشتهطول دورهشهریه سالانه به روبل روسیه
سیستم های مهندسی زیستی و فناوری6 سال170000RUB
فناوری زیستی6 سال170000RUB
فناوری تولید و سازماندهی غذا6 سال170000RUB
پزشکی بیوشیمی6 سال210000RUB
پزشکی بیوفیزیک6 سال210000RUB
پزشکی عمومی6 سال195000RUB
داروسازی5 سال170000RUB

هزینه تحصیل در دانشگاه فدرال شرقی روسیه

دانشکده های دانشگاه فدرال روسیه

دانشگاه فدرال دارای دانشکده های مطالعات منطقه ای و بین المللی، دانشکده هنر، فرهنگ و ورزش، دانشکده اقتصاد و مدیریت، دانشکده فنی، دانشکده حقوق، مدرسه آموزش و پرورش، دانشکده علوم طبیعی، مدرسه بیومدیکال و دانشکده علوم انسانی می باشد. هر یک از این دانشکده ها رشته های مختلفی را به دانشجویان ارائه می­ دهد. این دانشگاه از بزرگترین و قدیمی ترین دانشگاه های روسیه محسوب می ­شود. اکثر دانشجویان بین المللی نیز جهت تحصیل دندانپزشکی در روسیه به این دانشگاه مراجعه می ­نمایند.

رتبه و رنکینگ دانشگاه فدرال شرقی روسیه

همانطور که در بخش های قبل بیان نمودیم این دانشگاه پس از یک دوره فعالیت، بسته شد. پس از بازسازی دوباره و ادغام با دیگر دانشگاه شروع به فعالیت و رشد نمود. این دانشگاه در سال 2000 نام انگلیسی خود را به نام روسی به نام دانشگاه ملی روسیه تغییر داد. هم اکنون دانشگاه فدرال روسیه یکی از برترین دانشگاه های روسیه و جهان شناخته می ­شود. موفق به کسی دستاوردهای بسیاری گردیده است.

دانشگاه فدرال شرقی از اولین دانشگاه های روسیه است که آغازگر تدریس به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی ارشد می باشد. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گزینه های مناسبی را برای ادامه تحصیل در اختیار دانشجویان عزیز قرار می ­دهند. همچنین این دانشگاه ارتباطات گسترده ای با دانشگاه های حاشیه اقیانوس آرام داشته و بیش از 80 پروژه علمی را با دیگر دانشگاه های اروپایی و دیگر دانشگاه های جهان به اتمام رسانیده است. علاوه بر تمامی موارد فوق این دانشگاه دارای شعبه های بسیاری در دیگر کشورهای جهان از جمله چین، ژاپن، آمریکا و کره می ­باشد.

سوالات رایج در مورد دانشگاه فدرال شرق روسیه

در این قسمت از مقاله مفتخریم تا به سوالات رایج شما در باب دانشگاه فدرال شرق روسیه پاسخ دهیم:

  • دانشکده های فدرال شرق روسیه کدامند؟ دانشگاه فدرال دارای دانشکده های مطالعات منطقه ای و بین المللی، دانشکده هنر، فرهنگ و ورزش، دانشکده اقتصاد و مدیریت، دانشکده فنی، دانشکده حقوق، مدرسه آموزش و پرورش، دانشکده علوم طبیعی، مدرسه بیومدیکال و دانشکده علوم انسانی می باشد.
  • هزینه تحصیل در دانشگاه فدرال شرق روسیه چقدر است؟ هزینه های تحصیل در دانشگاه فدرال شرق روسیه از 170000 RUB  (روبل) 210000 (روبل) RUB متغیر است.
4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *