مهاجرت تحصیلی ترکیه

دانشگاه هوانوردی ترکیه

دانشگاه هوانوردی ترکیه

علاقمندان به تحصیل در رشته های مرتبط به علوم هوایی بهترین گزینه را می توانند در تحصیل در دانشگاه هوانوردی ترکیه جستجو کنند. این دانشگاه که وابسته به سازمان نیروی هوایی کشور ترکیه است، یکی از برترین فرصت ها برای کاریابی در این حرفه را برای افراد فراهم می کند. این دانشگاه تنها محلی برای یادگیری علوم هوانوردی است. سایر رشته های تحصیلی در این دانشگاه ارائه نمی شود. محدودیت هایی در اخذ پذیرش از دانشگاه هوانوردی ترکیه وجود دارد که در ادامه به بررسی برخی از آن ها خواهیم پرداخت. چرا که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همواره آسودگی خاطر شما را رمز موفقیت خود می دانند.

تاریخچه دانشگاه هوانوردی ترکیه

انجمن حمل و نقل هوایی کشور ترکیه در نظر داشت تا تجربیات عملی خود در سال های متمادی را به صورت علمی در اختیار مخاطبینی قرار دهد که به علوم هوانوردی علاقمند هستند. به همین منظور دانشگاه هوانوردی ترکیه در این رابطه افتتاح شد تا هدف این موسسه در عمل نیز تحقق پیدا کند. آن ها با هدف ایجاد یک ترکیه متفاوت که توانایی تولید و صادرات محصولات مرتبط با صنایع هوایی را داشته باشد. دست به احداث یک موسسه علمی در قالب یک دانشگاه زده اند.

هدف اصلی این موسسه در اختیار داشتن نیروی متخصص و کارآمد در شاخه های مختلف عملی و تحقیقاتی در حوزه صنایع هوا و فضا است. اولین اقدامات رسمی برای احداث این دانشگاه در تاریخ 21 آپریل 2010 صورت گرفت. درخواست رسمی احداث دانشگاه به مقامات رسمی کشور ترکیه تقدیم شد. در این زمان هیئت تحقیقاتی متشکل از متخصصین حوزه هوا و فضا در کشور ترکیه به تحقیق در رابطه با شرایط دانشگاه های هوانوردی سایر کشورهای جهان پرداختند. همچنین موفق شدند تا زمینه های فعالیتی خود را در قالب یک گزارش جامع در تاریخ 3 سپتامبر 2010 در اختیار هئیت آموزش عالی کشور ترکیه قرار دهند.

طرح تاسیس اولین دانشگاه هوا و فضا در کشور ترکیه در تاریخ 3 مارس 2011 به صورت رسمی به تایید رسید. در روزنامه های کثیر الانتشار این کشور به اطلاع عموم مردم رسید. آنکارا اولین شهر کشور ترکیه بوده است که میزبان دانشگاه هوانوردی ترکیه بوده است. در سال 2011 اولین دانشجویان ورودی را مورد پذیرش قرار داد.

معرفی دانشگاه هوانوردی کشور ترکیه

در رابطه با این دانشگاه تازه تاسیس در کشور ترکیه اطلاعات مهمی وجود دارد. همچنین باید در معرفی آن مورد توجه قرار گیرند.

مهم ترین نکاتی که در رابطه با دانشگاه هوانوردی می توان به آن اشاره داشت به شرح زیر هستند:

  • انجمن هواپیمایی کشور ترکیه شرایط ایجاد این دانشگاه را فراهم کرده است. بنابراین یک سابقه علمی بلند مدت از سال 1925 پشتوانه اصلی ایجاد این موسسه علمی بوده است.
  • دانشگاه هوانوردی ترکیه دارای 4 دانشکده مجزا در 3 شهر کشور ترکیه است. این دانشکده ها دارای محیط آموزش پرواز است. شرایط تجربی را نیز در اختیار دانشجویان قرار می دهد.
  • دانشگاه هوانوردی در کشور ترکیه مجهز به 77 فروند هواپیمای فوق پیشرفته است. در حقیقت یکی از قدرتمندترین ارگان های هوایی کشور ترکیه است. فرصت مناسب آموزشی در اختیار دانشجویان خود قرار می دهد.
  • این دانشگاه اولین و بزرگترین مرکز آموزش علوم هوا و فضا در کشور ترکیه است.
  • نیاز به نیروی کار متخصص در کشور ترکیه در این زمینه بر اهمیت دانشگاه هوانوردی در این کشور افزوده است. روابط قدرتمند این دانشگاه با بخش خصوصی سبب شده است تا دانشجویان پس از پایان تحصیل خود بتوانند به راحتی در بازار کار مشغول شوند.
  • 2 فرودگاه، 6 مرکز پرواز، 2 برج مراقبت با تجهیزات پیشرفته سبب شده است. این دانشگاه قدرتمندترین دانشگاه هوانوردی در کشور ترکیه باشد.

جهت اطلاع از شرایط تحصیل در ترکیه و بررسی تعداد دانشجویان این کشور نمودار زیر را مشاهده بفرمائید:

تعداد متقاضیان بین المللی در ترکیه

گروه های آموزشی هواپیمایی در ترکیه

4 گروه آموزشی در دانشگاه هوانوردی کشور ترکیه مشغول به فعالیت هستند که هر یک دارای زیر شاخه های مشخصی است. گروه ها و زیر شاخه گروه ها بدین صورت است:

گروهرشته
حمل و نقل هواییرشته آموزش پرواز
مدیریت و بازرگانیمدیریت حمل و نقل هوایی، مدیریت جریان کالا و مدیریت
هوانوردی و فضانوردیرشته های مهندسی هوانوردی و مهندسی فضاپیمایی
آموزشی مهندسیرشته های مهندسی برق و الکترونیک، صنایع و سیستم های هوانوردی، مهندسی کامپیوتر، مهندسی مکانیک و مهندسی مکاترونیک

در صورتی که یکی از متقاضیان به تحصیل در این دانشگاه موفق به اخذ پذیرش نهایی خود شود. امکان اقدام برای دریافت ویزای تحصیلی ترکیه را خواهند داشت.

آموزش زبان در دانشگاه هوانوردی ترکیه

دانشگاه هوانوردی کشور ترکیه به علاقمندان به تحصیل در این دانشگاه فرصت می دهد که در دوره های تابستانه آموزش زبان این دانشگاه حضور داشته باشند. دوره های آموزش زبان انگلیسی در این دانشگاه به صورت فوق فشرده برگزار می شود. کلاس های آموزشی 5 روز هفته دانشجویان را به کلاس درس فرا می خواند. این کلاس ها در طول هفته به مدت 25 ساعت برگزار می شود. در نهایت 100 ساعت آموزشی در طول 1 ماه به صورت پیوسته برای مخاطبین امکان آموزش را فراهم می آورد. هزینه دوره های تابستانه برای مخاطبین 1750TL (لیر ترکیه) است.

این کلاس ها در صورتی برگزار خواهد شد که حداقل 8 دانش آموز برای ثبت نام در این دوره های آموزشی اعلام آمادگی کرده باشند. در پایان این دوره آموزشی یک آزمون برگزار خواهد شد و کسانی که بتوانند نمره قبولی این آزمون را بدست آورند. قادر خواهند بود تا با استفاده از مدرک آن برای ادامه تحصیل در دانشگاه فضانوردی اقدامات مورد نیاز را انجام دهند. شرایط اعزام دانشجو به ترکیه را از طریق لینک مذکور مطالعه بفرمائید.

آموزش زبان در دانشگاه هوانوردی ترکیه

ایرلاین های هواپیمایی ترکیه

از معروف ترین لاین های هوانوردی ترکیه عبارتند از:

  • Anadolujet Havayolları
  • Atlasglobal Havayolları
  • Onur Air Taşımacılık
  • Pegasus Hava Taşımacılığı
  • Güneş Ekspres Havacılık
  • Türk Hava Yolları

با توجه به اهمیت موضوع حمل و نقل هوایی در کشور ترکیه در سال های اخیر و قدرتمند شدن هواپیمایی این کشور و با توجه به کمبود نیروی متخصص در این زمینه، مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به همه علاقمندان به کار در ترکیه در این حوزه توصیه می کنند. با حضور در دانشگاه هوانوردی این کشور به نوعی آینده شغلی خود را تضمین نمایند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *