مهاجرت تحصیلی آمریکا

خلبانی در آمریکا

خلبانی در آمریکا

دانشگاه های خلبانی در آمریکا از تجهیزات بسیار پیشرفته ای برخوردار هستند. بطوریکه می توان گفت پیشرفته ترین آموزش ها در این کشور ارائه داده می شود. ایالات متحده دارای بیش از 1500 کالج خلبانی می باشد که پذیرش در این کالج های خلبانی به صورت محدود و رقابتی است. تدریس در کالج های خلبانی آمریکا به زبان انگلیسی ارائه می گردد. از همین رو یکی از شرایط پذیرش در دانشگاه های ایالات متحده برخورداری از مدرک زبان انگلیسی می باشد. متقاضیان تحصیل در آمریکا می توانند در زمینه رشته های تحصیلی مختلف اطلاعات لازم و جامعی را از طریق کارشناسان و مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت کسب نمایند.

خلبانی در آمریکا همانند تحصیل در دیگر رشته ها در این کشور طرفداران زیادی دارد. زیرا دولت آمریکا سرمایه گذاری های کلانی را بخش آموزش اختصاص داده است. می توان گفت آمریکا قطب علمی جهان است. دانشجویای که تحصیلات را در کشور آمریکا به اتمام می رسانند. براحتی و بدون تعیین صلاحیت می توانند در تمامی کشورهای جهان به انجام کار بپردازند. البته دانشجویان در صورتیکه بتوانند پس از اخذ مدرک تحصیلی خود شغل مورد نظر را در آمریکا بیابند، امکان اخذ اقامت پس از تحصیل و دریافت گرین کارت آمریکا را خواهند داشت. با توجه به هزینه های تحصیل و زندگی بالا در آمریکا، متقاضیان تحصیل درآمریکا می باید از تمکن مالی لازم برخوردار باشند.

معرفی رشته خلبانی در آمریکا

در خصوص شرایط تحصیل در آمریکا بایستی بدانید که رشته خلبانی یکی از گرایشات مهم در رشته هوانوردی است. خلبان به فردی اطلاق می گردد که وظیفه هدایت هواپیما، هلیکوپتر، هواپیمای مسافربری و یا هواپیماهای جنگنده و نظامی را برعهده دارد. از آنجاییکه مسئولیت های خلبانان بسیار سنگین و با ریسک زیادی همراه است. این افراد می باید از توانمندی های لازم را بخوبی کسب نمایند. با توجه به اینکه شغل خلبانان با فشارهای روانی بالایی همراه است. این دسته از افراد می باید از رفاه و آسایش کافی برخوردار باشند. سعی نمایند خود را کمتر درگیر دغدغه های ذهنی نمایند.

علاوه بر این برخورداری از سلامت جسمانی، روحی، انرژی بالا، صبر و متعهد بودن از دیگر الزامات این شغل بشمار می رود. می توان گفت خلبانان قشری از نخبگان جامعه را تشکیل می دهند. زیرا این افراد می باید از تبحر لازم در چندین علوم برخوردار باشند. ترمودینامیک، آیرودینامیک، ریاضی و فیزیک از جمله علومی هستند که این افراد مهارت خاصی در این زمینه ها دارند. خلبانی شغلی همراه با هیجان و جذابیت های فراوانی است. خلبانان در این شغل کمتر خسته و دلزده می شوند.

دسته بندی خلبان ها در کشور آمریکا

در مجموع خلبان ها به 2 دسته اصلی نظامی و غیرنظامی تقسیم می شوند. گروه های غیرنظامی شامل آموزشی و مسافربری می شوند.
2 نوع خلبان درارتش غیرنظامی این کشور وجود دارد:

  • خلبان بین المللی: این افراد به کشورهای مختلف مسافر جا به جا می کنند.
  • خلبان دامستیک: این دسته افراد فقط پروازهای داخلی را بر عهده دارند.

درآمد خلبان دامستیک نزدیک به ماهی 10000$ الی 15000$ (دلار) است. اما خلبان بین المللی بین $170000 الی $200000 (دلار) سالانه هست. برای پیوستن به ارتش و نظام این کشور شرط تابعیت یا گرین کارت آمریکا الزامی است. دوره های خلبانی هم حداقل 6 ماه و حداکثر عموما در بسیاری از مدارس 2 ساله هستند. در پایان مدرک تخصصی خلبانی اعطاء می گردد.

 

تحصیل هوانوردی در آمریکا

دانشگاه های آمریکا در لیست برترین دانشگاه های جهان قرار دارند. از همین رو خلبانی در این کشور متقاضیان زیادی دارد. شرایط پذیرش و هزینه های تحصیل خلبانی در هریک از دانشگاه های خلبانی در این کشور با یکدیگر متفاوت است. دانشجویان می باید با توجه به بودجه و هدف خود نسبت به اخذ پذیرش تحصیلی در این دانشگاه ها اقدام نمایند. ناگفته نماند پس از حادثه 11 سپتامبر پذیرش مسلمانان در رشته خلبانی در کشور آمریکا دشوار گردیده است. بطوریکه آمار پذیرش دانشجویان مسلمان در این رشته درصد کمی از دانشجویان را در بر می گیرد.

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی در آمریکا عبارتند از:

  • مدارک تحصیلی پیشین به همراه ریز نمرات آنها
  • مدرک زبان انگلیسی آیلتس و یا تافل
  • ارائه مدارکی که تمکن مالی دانشجو را برای تامین هزینه های زندگی بیان می نماید.
  • مدارک هویتی دانشجو

از معروفترین دانشگاه های آمریکا که رشته خلبانی را به دانشجویان ارائه می نمایند عبارتند از:

  • موسسه تکنولوژی ماساچوست
  • انستیتو فناوری جورجیا
  • آکادمی دریایی ایالت متحده آمریکا
  • موسسه پلی تکنیک رنسلر
  • دانشگاه اوهایو
  • دانشگاه پودرو
  • دانشگاه ایالتی سن خوزه

هزینه تحصیل رشته خلبانی در آمریکا

بطور کلی هزینه تحصیل در آمریکا بالا است. دانشجویانی که قصد تحصیل خلبانی در آمریکا را دارند، می باید از قبل هزینه های تحصیل در این کشور را مد نظر قرار داده باشند. همانطور که بیان شد هزینه های تحصیل خلبانی با توجه به دانشگاه های کشور آمریکا و در ایالت های مختلف این کشور با یکدیگر متفاوت است. بطور مثال هزینه تحصیل خلبانی در آمریکا در دانشگاه اوهایو 55000$ (دلار) و در دانشگاه پودرو 28000$ (دلار) در سال تخمین زده شده است. هزینه های زندگی دانشجویی در آمریکا نیز 1000$ (دلار) در ماه تخمین زده شده است.

می توان گفت دانشجویان می باید هزینه ای معادل 75000$ (دلار) در سال برای تحصیل خلبانی در آمریکا در نظر داشته باشند. برخی از دانشگاه های آمریکا بورسیه هایی را به دانشجویان ارائه می نمایند که این بورسیه ها بیشتر متعلق به دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری می باشد. همچنین دانشجویان در حین تحصیل اجازه انجام کار ضمن تحصیل را خواهند داشت. از این طریق می توانند برخی از هزینه زندگی در آمریکا را پوشش دهند.

هزینه تحصیل رشته خلبانی در آمریکا

درآمد فرد خلبان در آمریکا

با توجه به اینکه مدارک صادر شده از سوی دانشگاه های آمریکا در تمامی جهان معتبر است. دانشجویان پس از پایان تحصیلات خود براحتی می توانند به انجام کار بپردازند. از آنجائیکه خلبانی یکی از مشاغل حساس و پراسترس در جهان است. به همان نسبت حقوق و درآمد متخصصین این رشته نیز بالاست. متوسط حقوق و درآمد خلبانان در این کشور ماهانه $10000 الی 12000$ (دلار) برآورد شده است.

مهمترین وظایف خلبانان به شرح زیر می باشد:

شمارهوظایف خلبانان
1جلوگیری از برخورد هواپیماها در مسیرهای هوایی
2هدایت هوایپما در مسیر درست هوایی
3برقرار نظم و امنیت در جریان پروازها
4برقراری ایمنی و سلامت پرواز
5انتخاب بهترین مسیر هوایی پس از آگاهی از گزارشات هواشناسی
6بررسی اجزای هواپیما و سوخت آن قبل از پرواز

کارشناسان خبره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با بررسی شرایط تحصیلی و کاری در کشورهای مختلف، اطلاعات جامع و دقیقی در زمینه های مختلف مهاجرتی در اختیار متقاضیان عزیز قرار می دهند.

4.3/5 - (7 امتیاز)

37 دیدگاه برای “خلبانی در آمریکا

  1. محمدسلیم گفت:

    سلام ببخشید در امریکا بیدون کلاس ۱۰،۱۱،۱۲ می‌توان درس خلبانی را بخواند در صورتیکه زبان انگلیسی در حد تافل باشه آیا امکانش است

    1. صادقی گفت:

      سلام در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  2. سروش مومنی گفت:

    سلام چگونه میشه از طریق خلبانی جنگنده مهاجرت کرد و ایا امکان پذیر است؟

    1. صادقی گفت:

      سلام لطفا در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  3. ازیتا گفت:

    سلام وقتتون بخیر من اتباع هستم و کلاس ۱۱هوانوردی هستم خاستم بدونم آیا امکان تحصیل دارم و دارای مدرک تافل هستم و آیلتس هم شرکت خاهم کرد ایاامکان تحصیل هست؟

    1. صادقی گفت:

      سلام در خصوص مشاوره تحصیلی برای کشور آمریکا با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  4. سامان گفت:

    باسلام بنده ده روزه وارد آمریکا شدم از طریق لاتاری و علاقمند ب شغل خلبانی هستم با توجه به ایرانی بودنم آیا میتونم بعد از گذروندن دوره های مربوطه مشغول به این کار بشم? و اینکه آیا محدودیت سنی داره?

    1. صادقی گفت:

      با سلام خدمت شما. با توجه به ملیت ایرانی بودن شما بایستی شرایط استخدام رو از سازمان مورد نظر پیگیری کنید.

  5. مهدیار گفت:

    سلام یه سوال داشتم من اگه تو آمریکا رشته خلبانی بالگرد ارتش آمریکا رو بخونم و تو همونجا فارغ‌التحصیل شم میتونم به ارتش آمریکا ملحق بشم؟

    1. صادقی گفت:

      در این خصوص ملیت شما نقش مهمی دارد و امکان دارد که مجوز اشتغال در ارتش به شما داده شود. در خصوص تحصیل در آمریکا با شماره 02191003232 تماس بگیرید. توصیه می شود که مقاله تحصیل در کانادا را نیز مطالعه کنید.

  6. آریا گفت:

    یعنی من که ٢۵ سالمه نمیتونم برای آموزش خلبانی تجاری در آمریکا اقدام کنم؟

    1. صادقی گفت:

      با سلام خلبانی جزء مشاغلی که ملیت متقاضی بررسی میشه، برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس حاصل فرمائید.

  7. ملینا گفت:

    سلام وقت بخیر ، ممنون بابت مطالب مفیدتون .
    کسی که ایرانی باشه و دانشجوی هوافضا ، می‌تونه توی آمریکا تحصیل کنه در رشته خلبانی و اونجا مشغول به کار بشه ؟ بعد مسلمان هم هست .
    شرایط قد هم همون ۱۶۵ سانته ؟

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب. در این رشته شرایط ملیت ایرانی در خصوص اشتغال پذیرفته نمی شود.

      1. ایلیا بلوک آذری گفت:

        سلام من ۱۷ سالمه کلاس ۱۱ رشته هوانوردی می خوانم و در ایران ساکنم میخواستم بدونم میتونم برای دانشگاه به آمریکا بیام با تشکر 🙏🏻🌹

        1. صادقی گفت:

          با سلام در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  8. امین گفت:

    سلام من در حال حاضر ۱۶ سالمه و میخوام خلبان جنگنده بشم.ولی من میخوام تو آمریکا آموزش ببینم و جزو نیرو هوایی آمریکا بشم
    میخواستم بدونم که نیرو هوایی آمریکا،نیرو از کشورهای دیگه قبول می‌کنه یا نه ؟؟

    1. صادقی گفت:

      سلام وقت بخیر خیر امکان پذیر نمی باشد. برای مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  9. امیر گرجی گفت:

    سلام روزتون به خیر
    چطور میشه برای تحصیل خلبانی در کالج آمریکا اقدام کرد ؟ برای کسی که تا الان سفر نداشته به امریکا، امکانش هست ؟از کدام کشور باید ویزا بگیریم؟
    من ۲۴سالمه دیپلم دارم و علاقه دارم به رشته خلبانی و میخوام این رشته رو ادامه بدم صد در صد و در حد ۱۰۰هزار دلار هم تمکن مالی دارم

    1. صادقی گفت:

      با سلام خدمت شما. بله تحصیل در کشورهای خارجی برای شما مقدور است. منتها شرایط پذیرش و ویزا در هر کشور متغیر است. بهتر است قبل از هر اقدامی مشاوره بشید. در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  10. حسین گفت:

    سلام حداکثر سن برای پذیرش در دانشگاه های خلبانی آمریکا چقدر است؟

    1. صادقی گفت:

      با سلام حداکثر 20 سال می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  11. شهاب گفت:

    سلام خیلی ممنون از زحمتاتون
    من ۱۸ سالمه و دیپلم هوانوردی دارم
    اینجور مدرک ها داخل امریکا از طرف دانشگاه ها خریدار داره یا بی ارزشه؟
    نه فقط در زمینه خلبانی
    هم خلبانی هم هوافضا،برای گرفتن بورسیه قابل قبول هست این نوع مدارک خاص؟

    1. صادقی گفت:

      سلام . شرایط اخذ بورسیه بسته به استاد راهنما و دانشگاه محل تحصیل دارد. در خصو بررسی شرایط با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  12. محمد گفت:

    سلام من 15 سالمه و چون ایرانی ام میتونم ویزای آمریکا بگیرم؟

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب. با توجه به شرایط سنی امکان اخذ ویزا تحصیلی برای شما مقدور است. منتها باید شرایط مورد بررسی قرار گیرد. در خصوص بررسی بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  13. Zara گفت:

    سلام، خیلی ممنونم از مطالب مفیدتون. سوالی دارم اینکه ایا حقوق خلبانی در آمریکا به طور متوسط بالا هست، برای مثال کسی که تجربه ی پروازی کمی رو داره ایا حقوقی داره که بتونه زندگی به راحتی بگذرونه؟ خیلی ممنونم

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب. این مهارت جزئ مشاغل پر درامد محسوب می شود. برای بررسی و مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

    2. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب. این مهارت جزء رشته های پردرآمد در هر کشوری محسوب می شود. در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  14. mahdi گفت:

    سلام وقت بخیر
    من ۱۶ سالمه و میخوام برای تحصیل خلبانی به امریکا برم
    ایا اونجا بعد از اتمام اموزش ارتش امریکامن را استخدام میکند ?!

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب. در صوت فارغ التحصیلی این امکان با توجه ملیت شما وجود ندارد.

  15. مهدی گفت:

    سلام من ۱۶ سالمه و میخوام برای خلبانی در امریکا مراجعه کنم ولی چطور به امریکا بروم ؟!

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب. برای بررسی شرایط ویزای تحصیلی با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  16. محمدحسن گفت:

    یک سوال من دارم الان تو ایران خلبانی میخونم و اگه بخوام برای استخدام به یک شرکت هوایی آمریکایی برم باید چه کار کنم؟

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب. باید از این کشور پیشنهاد کاری داشته باشید.

  17. علی گفت:

    سلام
    من برای دوره خلبانی ۲ ساله میخواهم اقدام کنم

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *