مهاجرت تحصیلی آمریکا

تحصیل مهندسی صنایع در امریکا

تحصیل مهندسی صنایع در امریکا

تحصیل مهندسی صنایع در امریکا علم مهندسی است که با علم ریاضی، اقتصاد و مدیریت در راستای بهبود سیستم های تولیدی سازمان ها و فرآیندها می پردازد. این علم در ابتدا توسط فردریک تیلور معرفی و به عنوان علمی در دانشگاه ها ارائه شد. در ابتدا یکی از زیر شاخه های علم مکانیک محسوب می گردید. مراکز تحقیقاتی زیادی در آمریکا در زمینه علم صنایع مشغول به فعالیت می باشند. این مراکز دستاوردهای زیادی را کسب نموده اند. از طرفی اکثر دانشگاه های آمریکا از امکانات پیشرفته و مجهزی برای آموزش دانشجویان در رشته های مختلف بهره مند بوده که تمامی این موارد موجب گردیده است.

تا اکثر دانشجویان بین المللی دانشگاه های این کشور را برای ادامه تحصیل انتخاب نمایند. اگر چه هزینه های تحصیل در کشور آمریکا زیاد است. اما دانشجویانی که از رزومه های قوی تحصیلی برخوردار هستند. از این رو امکان اخذ بورسیه تحصیلی آمریکا را خواهند داشت. این مقاله توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نیز نگارش شده است.

بررسی تحصیل مهندسی صنایع در امریکا

همانطور که در مقدمه اشاره شد علم مهندسی صنایع به بهبود سیستم ها و فرآیندها می پردازد. این رشته ارتباط نزدیکی با رشته های مدیریتی داشته و تمامی سیستم های ارتباطی، مالی، اطلاعاتی، تولید، ریاضی و فیزیکی و همچنین سیستم های اجتماعی را مورد بررسی قرار می دهد. دانشجویانی با تحصیل مهندسی صنایع در آمریکا در مقطع کارشناسی امکان ادامه تحصیل در یکی از گرایشات زیر در این حوزه را خواهند داشت:

  • مهندسی مالی Financial engineering
  • مدیریت زنجیره های تأمین Supply chain management
  • سیستم های اجتماعی و اقتصادی Socioeconomically System engineering
  • تولید صنعتی Industrial manufacturing

اگر چه رشته مهندسی صنایع بر پایه اصول مهندسی است. اما شباهت بسیار زیادی با رشته های مدیریت دارد. دانشجویان زیادی در مقاطع بالاتر (کارشناسی ارشد و دکترا) با تغییر رشته خود به رشته های مدیریتی (MBA) مدرک مدیریت را اخذ می نمایند. ناگفته نماند بزرگترین انجمن مهندسی صنایع در کشور آمریکا است. در سال 1948 با هدف ارتقا و کیفیت آموزشی در رشته های صنایع مهندسی شکل گرفت.

از معروفترین مراکز تحقیقاتی در رشته صنایع در این کشور موارد زیر هستند:

ردیفبهترین مراکز تحقیقات مهندسی صنایع در آمریکا
1مرکز تحقیقات و مهندسی صنایع و سیستم ها دانشگاه بوفالو
2آزمایشگاه تحقیقاتی دانشگاه پوردو
3مرکز تحقیقات لجستیک Arkansas
4مرکز بزرگ تحقیقاتی دانشگاه MIT
5مرکز تحقیقاتی دانشگاه کلمبیا

پذیرش برای تحصیل مهندسی صنایع در امریکا

آن دسته از دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل مهندسی صنایع در آمریکا را دارند، می باید ابتدا نسبت به اخذ پذیرش در این رشته اقدام نمایند. اگر چه شرایط پذیرش در دانشگاه های مختلف آمریکا با یکدیگر متفاوت است. اما بطور کلی شرایط عمومی پذیرش برای تحصیل مهندسی صنایع عبارتند از:

  • برخوردری از مدرک زبان انگلیسی آیلتس یا تافل
  • کسب نمره قبولی در آزمون GRE که نمره مورد پذیرش در این آزمون در دانشگاه های مختلف با یکدیگر متفاوت است.
  • برخورداری از تمکن مالی برای تامین هزینه های تحصیل در آمریکا

میانگین تعداد متقاضیان تحصیلی در این کشور با توجه به نمودار زیر قابل رویت می باشد:

تعداد دانشجویان بین المللی در آمریکا

دانشجویانی که در آزمون GRE نمره های بالایی را کسب نموده اند، از شانس بیشتری برای دریافت بورسیه تحصیلی برخوردار خواهند بود. از آنجاییکه یکی از گرانترین کشورهای جهان بشمار می رود. اکثر دانشجویان بین المللی به دنبال اخذ بورسیه تحصیلی می باشند تا از این طریق بتوانند در این کشور به ادامه تحصیل بپردازند. جهت اطلاع از شرایط و هزینه زندگی در آمریکا مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

از جمله شرایط لازم برای اخذ بورسیه تحصیلی در این کشور موارد زیر می باشند:

  • برخورداری از معدل بالای 16
  • برخورداری از ایده های علمی و تحقیقاتی برای ارائه مقالات بین المللی
  • برخورداری از معدل بالای 14 در مقطع کارشناسی برای اخذ بورسیه در مقطع کارشناسی ارشد
  • معدل بالای 15 در مقطع کارشناسی ارشد برای اخذ بورسیه در مقطع دکتری

لازم بذکر است اکثر دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی امکان تحصیل به همراه فاند در آمریکا را خواهند داشت.

بازار کار و درآمد تحصیل مهندسی صنایع در آمریکا

نرخ رشد اشتغال در رشته مهندسی صنایع در آمریکا برابر با 6% است. دانشجویان امکان انجام کار در آمریکا را خواهند داشت. متخصصین و مهندسین صنایع در کشور آمریکا بیش از 203000 شغل را در این کشور بخود اختصاص داده اند. متوسط درآمد دانشجویانی که از مقطع کارشناسی در رشته مهندسی صنایع فارغ التحصیل گردیده اند، 76100$ (دلار) در سال برآورد شده است. دانشجویانی که تحصیلات را در مقاطع بالاتر به اتمام رسانیده اند، با فرصت های شغلی بیشتری روبرو خواهند بود. بیشترین درآمد مهندسین دارای مدرک کارشناسی ارشد 112830$ (دلار) تخمین زده شده است.

رشته مهندسی صنایع علمی بسیار منعطف است. دانشجویان با تحصیل در این رشته امکان انجام کار در صنعت های مختلف را خواهند داشت. مهندسینی که در بخش های تولید صنایع الکترونیکی مشغول به فعالیت هستند. درآمدهای بالایی را دریافت می نمایند. جهت اطلاع از شرایط کار در این کشور مقاله کار در آمریکا را مطالعه بفرمائید.

بازار کار و درآمد تحصیل مهندسی صنایع در آمریکا

وظایف مهندسین صنایع در آمریکا

همانطور که می دانید مهندسین در شاخه های مختلف دارای وظایف مشخصی می باشند. از آنجاییکه علم مهندسی صنایع ترکیبی از مباحث مهندسی و مدیریتی است. متخصصین این حوزه با استفاده از متدهای مدیریتی به انجام فعالیت های مهندسی می پردازند. از مهمترین وظایف مهندسین این حوزه عبارتند از:

  • بررسی و ارزیابی خدمات و فعالیت ها
  • بررسی روش های ارائه خدمات یا تولید محصولات و ارائه بهترین روش
  • تحلیل هزینه ها و برنامه ریزی مالی سازمان ها
  • طراحی سیستم ها و فرآیندها برای انتقال قطعات
  • بررسی و ارزیابی کیفیت انجام کارها توسط پرسنل و ایجاد هماهنگی لازم برای اطمینان از کیفیت محصول نهایی در صنایع مختلف

مشاورین و کارشناسان خبره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با معرفی فرصت های شغلی در رشته های مختلف تحصیلی در کشورهای مختلف علاقمند به راهنمایی و یاری رساندن به متقاضیان مهاجرت می باشند. دوستان می توانند در زمینه مهاجرت به کانادا بهتره یا آمریکا با کارشناسان این مجموعه مشاوره نمایند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *