مهاجرت به کشور آمریکا, مهاجرت به کشور کانادا

مهاجرت به کانادا بهتره یا آمریکا

مهاجرت به کانادا بهتره یا آمریکا

در میان مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان، همواره بین 2 انتخاب مهاجرت به کانادا بهتره یا آمریکا سوالاتی ذهن متقاضیان را درگیر میکند. زیرا هر 2 کشور مهاجرپذیر بوده و مزایای ویژه ای دارند. این 2 کشور در همسایگی یکدیگر واقع گردیده اند. هر 2 کشور کانادا و آمریکا دارای دانشگاه های تراز اولی هستند که رنکینگ های بالایی را بخود اختصاص داده اند. دولت آمریکا بودجه های کلانی را به بخش آموزش و تحقیقات اختصاص داده است. همین امر یکی از دلایل پیشرفت این کشور در زمینه های مختلف علمی نسبت به دیگر کشورها می باشد. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با ارائه جزئیات شرایط زندگی در کشورهای مختلف سعی بر این دارند تا متقاضیان مهاجرت را در انتخاب بهترین گزینه مهاجرتی یاری و همراهی نمایند.

در پاسخ به سوال مهاجرت به کانادا بهتره یا آمریکا؟ باید بیان کنیم، افرادی که بدنبال زندگی آرام و بدون دغدغه ای هستند، کانادا گزینه مناسب تری است. زیرا این کشور از شرایط امنیتی بسیاری مناسب تری نسبت به آمریکا برخوردار است. از آنجائیکه خرید و فروش اسلحه در آمریکا رایج است. امنیت در این کشور نسبتا ضعیف است. بطوریکه در اکثر مدارس کشور آمریکا حضور پلیس الزامی است. مردم کشور کانادا در مقایسه با آمریکا از خدمات اجتماعی مناسب تری همچون حقوق و مزایای مرخصی و زایمان، کمک هزینه های تحصیلی و غیره برخوردار هستند.

مهاجرت به کانادا بهتره یا آمریکا از لحاظ تحصیل

این 2 کشور از سیستم های آموزشی بسیار مناسب و با کیفیتی برخوردار هستند. دانشگاه ها در هر 2 کشور در لیست دانشگاه های تراز اول جهان قرار دارند. اما هزینه تحصیل در آمریکا بسیار گرانتر از دانشگاه های کانادا می باشد. بطوریکه هزینه های تحصیل در کالج های معمولی آمریکا 37000$ (دلار) در سال و هزینه تحصیل در دانشگاه های معتبر این کشور همچون هاروارد تا 160000$ (دلار) در سال نیز می رسد. اما هزینه های تحصیل در کانادا از 8000$ الی 26000$ (دلار) در سال تخمین زده شده است. البته این نکته فراموش نشود که دانشگاه های کانادا در مقایسه با دانشگاه های آمریکا بسیار کوچک هستند.

دانشجویان بین المللی که برای ادامه تحصیل به کشور کانادا مراجعت نموده اند. پس از اتمام تحصیلات در این کشور امکان اخذ اقامت پس از تحصیل در کانادا را خواهند داشت. در نهایت پس از چند سال انجام کار و زندگی این افراد می توانند اقامت دائم و پاسپورت کشور کانادا را دریافت نمایند. در حالی که این امر برای دانشجویان بین المللی در آمریکا دشوار بوده است. همین موضوع باعث می شود تا بسیاری از دانشجویان پس از اتمام تحصیلات خود خاک این کشور را ترک نمایند.

هزینه های درمان در آمریکا و کانادا

یکی از مهمترین مواردی که می باید در مبحث مهاجرت به کانادا بهتره یا آمریکا مورد بررسی قرار گیرد. هزینه های درمانی در این 2 کشور است. مردم در کشور آمریکا گرانترین هزینه ها را برای درمان پرداخت می نمایند. ناگفته نماند رتبه یک گرانترین سرانه سلامت مربوط به کشور آمریکا است. از همین رو پیشگیری بهتر از درمان سر لوحه زندگی تمامی مردم این کشور بشمار می رود. در حالی که هزینه های درمانی در کشور کانادا برای افرادی که تحت پوشش بیمه ها درمانی قرار دارند، رایگان است. علاوه بر این هزینه های درمان برای آن دسته از افرادی که از بیمه های درمانی برخوردار نیستند. در مقایسه با کشور آمریکا پایین تر است.

با توجه به مهاجرت بیشتر متقاضیان به کشور کانادا در نمودار زیر تعداد متقاضیان این کشور شرح داده خواهد شد:

حداقل تعداد متقاضیان به کشور کانادا

هزینه های زندگی در آمریکا و کانادا

اگر چه هزینه های زندگی در کانادا بستگی به عادات و سطح زندگی افراد دارد، اما هزینه های زندگی در کشورهای آمریکا و کانادا به شرح زیر است:

کشورهااجاره مسکن (آپارتمان یک خوابه) به دلارمتوسط درآمد سالانه به دلارپوشاک (شلوار جین)خوراک (3 وعده غذا برای 2 نفر)
آمریکا$878$3600040$44$
کانادا$907$3530055$60$

با توجه به ارقام ذکر شده تفاوت متوسط حقوق و درآمد در بین کشورهای آمریکا و کانادا برابر با 700$ (دلار) است. اگر قیمت اقلامی که قیمت آنها در کشور کانادا گرانتر است. آر نشان می دهد خیلی بیشتر از این مقدار 700$ (دلار) می باشد. می توان نتیجه گرفت هزینه زندگی در آمریکا نسبت به کانادا کمتر می باشد.

مهاجرت به کانادا بهتره یا آمریکا از لحاظ برخورد با مهاجران

تعصبات نژادی در کشور آمریکا نسبت به کانادا بیشتر مشاهده می شود. این تعصبات بیشتر در بخش های جنوب شرق آمریکا بچشم می خورد. اگر چه مردم این مناطق خونگرم هستند. اما از سطح تحصیلات پایین تری برخوردار بوده و مذهبی و محافظه کارانه تر عمل می نمایند. اما مردم شمال شرق آمریکا افرادی با تحصیلات بالا، دموکرات و پیشرفته می باشند. تعصبات نژادی در این مناطق کمرنگ تر است. اما مردم کشور کانادا همانند مردم شمال شرق آمریکا می باشند. نژاد پرستی در میان آنان مشاهده نمی شود.

در یک جمع بندی در زمینه کیفیت زندگی برای مهاجرت به کانادا بهتره یا آمریکا می توان موارد زیر را بیان نمود:

  • مردم کشور کانادا از مزایا و حقوق شهروندی بیشتری همچون (خدمات درمانی رایگان، کمک هزینه های تحصیلی و غیره) نسبت به مردم آمریکا برخوردار هستند.
  • میزان درآمد و حقوق در هر 2 کشور آمریکا و کانادا تقریبا برابر است. اما هزینه های زندگی در کشور آمریکا نسبتا کمتر از کاناداست. مردم کشور کانادا هزینه های کمتری را برای امور مازاد زندگی اختصاص می دهند.
  • مردم کشور آمریکا هزینه های کمتری را صرف هزینه های زندگی روزمره همچون خوراک و پوشاک و غیره می نمایند.
  • مردم آمریکا از سبک زندگی سالم و کارآمدی برخوردار هستند. زندگی در آمریکا برای افرادی که بفکر بچه دار شدن نیستند گزینه مناسبی است.
  • اما افرادی که قصد داشتن فرزندان زیاد و ادامه تحصیل را دارند. از این کانادا می تواند انتخاب مناسبی باشد.

جهت اطلاع از هزینه‌ زندگی و شرایط مهاجرت به کانادا مقاله مهاجرت به کانادا را مطالعه بفرمائید.

مهاجرت به کانادا بهتره یا آمریکا از لحاظ برخورد با مهاجران

مزایای زندگی در آمریکا و کانادا

زندگی در هر یک از این 2 کشور مزایای مخصوص به خود را دارد. بطوریکه مهمترین مزایای زندگی در کشور کانادا عبارتند از:

  • بالا بودن رشد اقتصادی
  • رعایت اصول و موازین بهداشتی
  • نرخ پایین جرم و جنایت در کانادا
  • تنوع فرهنگی زیاد
  • برخورداری از منابع طبیعی

در مقابل زندگی در کشور کانادا با معایبی همچون بالا بودن هزینه های زندگی و کنترل دولتی و سیستم مراقبت بهداشتی نامطلوب همراه است. همچنین زندگی در کشور آمریکا با مزایای زیر را در پی خواهد داشت:

  • تنوع نژادی
  • اقتصاد قدرتمند
  • طبیعت زیبا
  • سیستم های آموزشی با کیفیت

زندگی در آمریکا نیز همانند کانادا دارای معایبی می باشد که برخی از آنها عبارتند از:

  • سیستم حمل و نقل ضعیف
  • سیستم سلامت گران و نامطلوب
  • امنیت پایین
  • تعصبات نژادی

مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همواره ارائه دهنده خدمات مهاجرتی به تمامی متقاضیان می باشند. همچنین دوستان نیز می توانید در زمینه چگونگی مهاجرت تحصیلی به کانادا از مشاوره ها مفید این مجموعه بهره مند گردید.

Rate this post

1 دیدگاه برای “مهاجرت به کانادا بهتره یا آمریکا

  1. پیمان گفت:

    عالی بود خیلی ممنون که شما این اطلاعات را به ما داده اید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *