مهاجرت کاری موناکو

حقوق بازنشستگی در موناکو

حقوق بازنشستگی در موناکو

متقاضیانی که در کشور موناکو اقامت دارند و به سن یازنشستگی رسیده اند می توانند از حقوق بازنشستگی در موناکو و مزایا آن برخوردار شوند. این کشور، یک دولت-شهر مستقل و دولت کوچک در ریویرای فرانسه در چند کیلومتری غرب منطقه ایتالیایی لیگوریا، در اروپای غربی است. از شمال، شرق و غرب با فرانسه و از جنوب با دریای مدیترانه همسایه است. این شاهزاده خانه 38682 ساکن است، که 9486 نفر از آن ها اتباع مونگاسک هستند. به طور گسترده به عنوان یکی از گران ترین و ثروتمندترین مکان های جهان شناخته شده است. زبان رسمی فرانسه است، اگرچه مونگاسک (گویش زبان لیگوری)، ایتالیایی و انگلیسی توسط گروه قابل توجهی صحبت و درک می شود. با مساحت 2.1 کیلومتر مربع، این کشور پس از شهر واتیکان، دومین کشور مستقل در جهان است. 19009 نفر جمعیت آن در هر کیلومتر مربع آن را به پرجمعیت ترین ایالت مستقل در جهان تبدیل کرده است.

این کشور توسط استعمارگران یونانی در 600 سال قبل از میلاد مسیح سکونت یافت. طبق افسانه، این به معبدی باستانی اشاره دارد که توسط خود هرکول در آنجا ایجاد شده است. به عنوان بخشی از تکه تکه اروپای فئودالی، مدتی به عنوان یک تحت الحمایه از یک قدرت اروپایی به قدرت دیگر منتقل شد، اما فرانسه در سال 1861 به طور رسمی حاکمیت خود را به عنوان مستقل به رسمیت شناخت. به زودی به یکی از ثروتمندترین کشورهای روی زمین تبدیل شد. در نتیجه کازینویی که در مونت کارلو در سال 1858 افتتاح شد، و همچنین یک بهشت مالیاتی تبدیل شد. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه به بررسی حقوق بازنشستگی در موناکو پرداخته اند.

سیستم حقوق بازنشستگی در موناکو

حمایت اجتماعی و حقوق بازنشستگی در موناکو در محدوده صندوق اجتماعی این کشور قرار می گیرد. این اصطلاح عمومی معمولا برای اشاره به طرح‌های تامین اجتماعی اجباری برای کارمندان و خوداشتغال‌ ها در شاهزاده استفاده می‌ شود. این طرح ‌ها توسط 4 نهاد حقوقی خصوصی مختلف مدیریت می‌شوند که همگی توسط قانون برای ارائه خدمات عمومی ایجاد شده‌اند که دارای نهادهای مدیریت اداری و حسابداری مشترک هستند. این نهادها توسط کمیته نظارت به ریاست وزیر امور اجتماعی و بهداشت متشکل از اعضای دولت شاهزاده و نمایندگان کارفرمایان و کارمندان یا کارگران خوداشتغال بسته به طرح و کمیته مالی به ریاست وزیر دارایی و امور اقتصادی و متشکل از افرادی که به دلیل تخصص منصوب می شوند.

در این کشور، اصطلاح «صندوق های اجتماعی» به موارد زیر اشاره دارد:

 

صندوق های اجتماعی  در موناکو

بررسی حقوق بازنشستگی در موناکو

به منظور تشویق ایجاد شرکت ها و توسعه بخش تحقیقات علمی و فنی، دولت سلطنتی مزایای مالی خاصی را ارائه می دهد. در واقع، این شرکت ها واجد شرایط معافیت مالیاتی هستند. اعتبار مالیاتی تا سقف ممکن است اعطاء شود. کلیه شرکت هایی که در شاهزاده ایجاد می شوند و مشمول مالیات بر سود شرکت می شوند برای 2 سال اول از مالیات معاف و برای سال سوم تا حدی معاف هستند. هر شخص یا شرکتی که مایل به استخدام پرسنل است باید مجوز استخدام دریافت کند و باید پرسنل را در صندوق جبران خدمات اجتماعی (CCSS) و در صندوق طرح بازنشستگی مستقل (CAR) ثبت نام کند.

این ثبت به کارمند حقوق خاصی می دهد:

  • یارانه خانواده برای فرزندان تحت تکفل
  • بازپرداخت جزئی هزینه های پزشکی در صورت بیماری
  • همچنین حقوق بازنشستگی در موناکو

نرخ های جاری بیمه تامین اجتماعی برای کارفرمایان به شرح زیر است:

پارامترتوضیحات
16% CCSSباید از حقوق ناخالص باید توسط کارفرما پرداخت شود.
7.04% اتومبیلباید از حقوق ناخالص توسط کارفرما پرداخت شود.
6.15%از حقوق ناخالص توسط کارمند پرداخت می شود.

CCSS شرایط بیماری، زایمان، ناتوانی یا مرگ را پوشش می دهد. این محدودیت در ژانویه و اکتبر هر سال با نمایه مرتبط است و اصلاح می شود. درصدهای کمکی هر سال در زمان های مشخصی تغییر می کند. سهم به اولین 8500€ (یورو) حقوق ناخالص محدود می شود.

بررسی حقوق بازنشستگی در موناکو

مزایای بازنشستگی در موناکو

زوجی که در زمان فوت با متوفی زندگی می ‌کرده یا طلاق گرفته و از او نفقه می ‌گرفت، بسته به سن بازماندگان، بین 30% تا 50% حقوق سالانه متوفی تعلق می‌گیرد. در صورت ازدواج، ازدواج باید حداقل 2 سال قبل از فوت انجام شده باشد، مگر اینکه زوج صاحب فرزند شده باشند. اگر بازماندگانی نفقه دریافت می‌ کردند، نفقه بازماندگان نمی ‌توانست از میزان نفقه پرداخت شده بیشتر باشد. در ازدواج مجدد، بازماندگان مبلغی مقطوع دریافت می ‌کنند و هر گونه مزایای دیگری را از دست می‌ دهند. بازماندگانی که واجد شرایط دریافت کمک هزینه خانواده هستند، از مزایای بازماندگی برخوردار خواهند شد. مقدار آن به تعداد فرزندان بازمانده بستگی دارد. در مجموع تا 85% از حقوق سالانه متوفی ممکن است به بازماندگان از جمله همسر، فرزندان، والدین تحت تکفل و پدربزرگ و مادربزرگ پرداخت شود.

هزینه زندگی در موناکو

میانگین هزینه زندگی در موناکو حدود 3749$ (دلار) است. به طوری که، در 1% گران ترین شهرهای جهان قرار دارد، در فهرست جهانی ما رتبه اول از 9294 و در این کشور رتبه اول را دارد. رتبه 1684 (بالاترین 19%) در لیست بهترین مکان های زندگی در جهان و اولین شهر بهترین برای زندگی در این کشور می باشد. متوسط حقوق ماهیانه کار در موناکو پس از کسر مالیات 7398$ (دلار) است که برای پوشش هزینه های زندگی برای 2 ماه کافی است.

هزینه زندگی در این کشور در نمودار زیر آمده است:

تشریح هزینه زندگی در موناکواین کشور یکی از مطلوب ترین کشورهای جهان است که در فرانسه و ایتالیا مستقر شده است. شاهزاده این کشور به عنوان یک مرکز تجاری جدی و محل اقامت ایده آل برای مهاجرانی که مایل به زندگی در یک مکان اروپایی بسیار امن و قابل دسترس با امکانات درجه یک، آب و هوای مطبوع و سیستم مالیاتی مطلوب هستند، به شهرت رسیده است. این کشور کشور کوچکی در اروپا در دریای مدیترانه است که از یک شهر با حدود 36 هزار نفر جمعیت تشکیل شده است. آنقدر کوچک است که شلوغ ترین تراکم جمعیت را در بین هر کشوری در جهان به آن می دهد. تنها همسایه زمینی آن فرانسه است. برای اطلاع از شرایط مهاجرت به موناکو می توانید با متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *