مهاجرت کاری مکزیک

حقوق بازنشستگی در مکزیک

حقوق بازنشستگی در مکزیک

یکی از برترین کشورها برای بازنشستگی مکزیک بوده که مزایا و حقوق بازنشستگی در مکزیک برای افراد 65 سال به بالا بسیار عالی می باشد. همسایه جنوبی ایالات متحده به طور مداوم در لیست 5 کشور برتر زندگی در International Living قرار می دهد. این کشور دارای کیفیت زندگی عالی، زیبایی طبیعی، زیرساخت های مدرن و ایمنی است. همچنین باید بازنشستگی در این کشور را در نظر بگیرید. زیرا، به شما نزدیکی با ایالات متحده می دهد که به نوبه خود انعطاف بیشتری را در انجام حرکت بازنشستگی به شما می دهد. می ‌توانید در آخر هفته ‌های طولانی در این کشور جستجو کنید، و وقتی اینجا هستید، می‌توانید برای گذراندن تعطیلات با دوستان و خانواده خود به کشور خودتان برگردید. به دلیل پوشش تلفن همراه عالی و اینترنت پرسرعت به طور گسترده در دسترس، این کشور همچنین برای تعداد فزآینده ای از متخصصان و افراد تجاری که نیمه بازنشسته به این کشور می شوند.

تامین مالی سیستم تامین اجتماعی از محل مشارکت کارگران، کارفرمایان و دولت تامین می شود. کمک ها براساس سطح حقوق است. در محدوده حداقل و حداکثر، مشارکت کارکنان 2% از درآمد برای مزایای بازنشستگی، به علاوه 3.15% از درآمد برای مزایای از کارافتادگی و بازماندگان است. برای کارفرمایان، نرخ مشارکت 5.15% از حقوق و دستمزد تحت پوشش برای مزایای بازنشستگی است. سهم دولت به 7.43% از درآمدهای تحت پوشش، به علاوه میانگین نرخ ثابت 4.07$ (دلار) بسته به محدوده حقوق برای هر روزی که یک کارگر برای مزایای بازنشستگی کمک می کند، و 0.125% از درآمد تحت پوشش برای مزایای از کارافتادگی و بازماندگی است. برای اطلاع درباره حقوق بازنشستگی در مکزیک پیشنهاد می کنیم این نگارش را که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است را مطالعه کنید.

برترین شهرها برای بازنشستگی در مکزیک

بیش از هر کشور دیگری مردم جهان به خصوص آمریکایی ها در این کشور بازنشسته شده اند. هزینه کم زندگی، نور خورشید، دسترسی، جوامع مستقر مهاجرین و تنوع گزینه های سبک زندگی، بسیاری از بازنشستگان را به جنوب مرز می کشاند.

در لیست زیر 10 بهترین مکان برای بازنشستگی در این کشور آمده است:

  • آجیجیک، دریاچه چاپالا
  • آلاموس
  • شهر دورانگو
  • Hualtulco
  • مازاتلان
  • مورلیا
  • اواکساکا
  • پلایا دل کارمن
  • پورتو والارتا
  • تولوم

نمودار زیر هزینه زندگی در مکزیک را نشان می دهد:

نمودار هزینه زندگی در مکزیک

 نحوه بازنشستگی در سال 2023

از شهرهای ساحلی آرام گرفته تا شهرهای جهان وطنی، چالش تصمیم گیری در مورد محل بازنشستگی در این کشور است. این مکان ‌های بازنشستگی بالقوه در این کشور را در نظر بگیرید، جایی که می ‌توانید به دنبال ماجراجویی در خارج از کشور بگردید، اما مجبور نیستید تمام امکانات خانه را رها کنید. دولت مکزیک تخمین می زند که نزدیک به 20000 مهاجر تمام وقت در ایالت جالیسکو زندگی می کنند. منطقه اطراف دریاچه چاپالا خانه یک جامعه سازمان یافته و توسعه یافته بازنشستگان مهاجر است. انجمن دریاچه چاپالا حدود 4000 ساکن آمریکا و کانادا را گزارش می دهد.

با نقل مکان به این کشور، می توانید سبک زندگی خود را تنظیم کنید که تفاوت چشمگیری با زندگی ای که در کشور خود به جا گذاشته اید ندارد. نگران یادگیری زبان محلی نباشید. زیرا، این یک جامعه کامل است. از افراد غیر محلی با بازنشستگی به آجیجیک، می توانید در مکانی زیبا، امن، مقرون به صرفه و همچنین عجیب و غریب، زندگی راحت برای خود بسازید. هزینه اقامت مکزیک در شهر آجیجیک 40% تا 50% کمتر از اکثر شهرهای ایالات متحده است. در طی 4 دهه گذشته، آجیجیک چنان حجمی از بازنشستگان خارجی را جذب کرده است که با ساکنان خارجی بسیار دوستانه شده است.

جدول زیر هزینه اجاره آپارتمان در این شهر را نشان می دهد:

پارامترهزینه به پزوی مکزیک
آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر12103.31MXN
آپارتمان 1 خوابه در خارج از کشور9693.69MXN
آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر25769.73MXN
آپارتمان 3 خوابه در خارج از مرکز شهر21653.61MXN

بررسی حقوق بازنشستگی در مکزیک

بررسی حقوق بازنشستگی در مکزیک

برای مزایای ناتوانی، IMSS مسئولیت مدیریت و جمع آوری کمک ها را حفظ می کند، اما شرکت های بیمه خصوصی مزایا را ارائه می دهند. کارگرانی که برای اولین بار قبل از اول جولای 97 تحت پوشش سیستم تامین اجتماعی قرار گرفته‌اند، در صورتی که با 50% کاهش دائمی در ظرفیت عادی درآمد و حداقل 150 هفته حق بیمه، ارزیابی شوند، واجد شرایط دریافت مستمری از کارافتادگی هستند. سایر کارگران در صورتی واجد شرایط دریافت مستمری از کارافتادگی هستند که با از دست دادن دائمی حداقل 75% از ظرفیت درآمد عادی ارزیابی شوند و حداقل 150 هفته حق بیمه تامین اجتماعی داشته باشند، یا اگر با ضرر 50 تا 74 در هر مورد ارزیابی شوند. درصد از ظرفیت عادی درآمد و حداقل 250 هفته مشارکت داشته باشند.

مزایای مستمری از کارافتادگی برابر با 35% میانگین درآمد تعدیل شده کارگر در طول 500 هفته گذشته حق بیمه است. علاوه بر این، 15% مستمری کارگر برای همسر و 10% برای هر فرزند کمتر از 16 سال (سن 25 سال در صورت دانشجو، بدون محدودیت سنی در صورت ازکارافتادگی) پرداخت می شود. در صورت عدم وجود همسر، شریک یا فرزند، 10% برای هر یک از والدین تحت تکفل پرداخت می شود. کارگری که برای انجام وظایف روزانه نیاز به حضور مستمر دیگران دارد نیز واجد شرایط دریافت کمک هزینه حضور ثابت تا سقف 20% از مبلغ مستمری است.

مزایا و حقوق بازنشستگی در مکزیک

سیستم بازنشستگی فعلی در این کشور یک سیستم مشارکت تعریف شده با بودجه کامل است که براساس 3 ستون است:

سیستم بازنشستگی مکزیکمزایای حقوق بازنشستگی در مکزیک هم برای مردان و هم برای زنانی که به سن 65 سالگی رسیده اند و حداقل 1250 هفته حق بیمه تامین اجتماعی دارند، در دسترس است. مزایای بازنشستگی پیش از موعد در سن 60 سالگی در دسترس است. مزایای بازماندگان به شرطی قابل پرداخت است که کارگر متوفی مستمری بگیر بوده و در زمان فوت حداقل 150 هفته حق بیمه داشته باشد. مزایای بازماندگان به یک بیوه بازمانده یا بیوه از کارافتاده دائم و کلی معادل 50% مستمری که به کارگر پرداخت می شد قابل پرداخت است.

هر کودک بازمانده زیر 16 سال مزایایی معادل 20% مستمری کارگر یا 30% در صورت یتیم بودن کودک دریافت می کند. در صورت نداشتن همسر یا فرزند واجد شرایط، به هر نفر کمکی معادل 20% مستمری کارگر تعلق می گیرد. مزایای بازماندگان نمی تواند از 100% مستمری که به کارگر پرداخت می شود تجاوز کند. در صورت فوت کارگر تحت پوشش، تأمین اجتماعی معادل دو ماه حقوق کارگر به خانواده کمک هزینه می‌پردازد. مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در امر مهاجرت به مکزیک می تواند به متقاضیان عزیز کمک کند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *