مهاجرت تحصیلی اسپانیا

تحصیل کارشناسی ارشد در اسپانیا

تحصیل کارشناسی ارشد در اسپانیا

تحصیل کارشناسی ارشد در اسپانیا در سال 2024، با توجه به مدت کمتر از 3 سال این امکان را فراهم می کند تا در مدت کوتاهی افراد بتوانند، اقامت دائم اسپانیا را به دست آورند. همچنین با ورود به مقطع کارشناسی ارشد، ورود به مقطع دکترا نیز بسیار راحت می باشد. دانشگاه های اسپانیا در حال حاضر در مقطع کارشناسی ارشد در اسپانیا برنامه های متعدد و متنوعی را هم به زبان اسپانیایی هم به زبان انگلیسی ارائه می دهند. تحصیل کارشناسی ارشد در شهرهای بزرگ و مهم اسپانیا مانند مادرید، بارسلونا، والنسیا و دیگر شهرها با تنوع و طیف وسیعی از رشته ها و دانشگاه ها امکان پذیر است. در این مقاله، تیم موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت کارشناسی ارشد در اسپانیا را بیشتر شرح داده اند.

شرایط تحصیل کارشناسی ارشد در اسپانیا

شرط اصلی ورود به مقطع کارشناسی ارشد داشتن مدرک کارشناسی معتبر ترجمه شده می باشد. با امکان تحصیل به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی ارشد در اسپانیا دیگر نیازی به ارائه مدرک زبان اسپانیایی نیست و در کنار تحصیل به زبان انگلیسی امکان یادگیری زبان اسپانیایی وجود دارد و دانشجویان حتی می توانند در دانشگاه های 2 زبانه به تمرین یادگیری زبان اسپانیایی بپردازند. افرادی که خواستار تحصیل به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی ارشد هستند بایستی مدرک معتبر تافل یا ایلتس داشته باشند. داشتن نمره حداقل 6.5 آیلتس از موارد لازم می باشد. دانشگاه های این کشور مانند بسیاری دیگر از دانشگاه ها با دریافت مدرک تحصیلی معتبر و مدارکی مانند نمرات خوب، مدرک زبان و رزومه مناسب به راحتی متقاضیان خارجی را پذیرش می کنند و از این بابت مانند برخی دیگر از کشورها آنچنان سخت گیر نیستند و از پذیرش دانشجویان بین المللی استقبال می کنند.

در این بخش شاهد دلایل تحصیل در اسپانیا در مقطع ارشد هستید:

دلایل تحصیل در اسپانیا در مقطع ارشد

مزایای تحصیل کارشناسی ارشد در اسپانیا

زبان اسپانیای در جهان دومین زبان محبوب می باشد و در بسیاری از کشورها مانند ایالات متحده آمریکا این زبان، زبان دوم می باشد و یادگیری این زبان می تواند مزایا و فرصت های مناسبی را برای دانشجویان پدید آورد. همچنین سیستم آموزشی دانشگاه های اسپانیا تحت فرایند بولونیا می باشد. این کشور دارای دانشگاه های مناسبی از نظر کیفیت و امکانات است. لازم به ذکر است برخی دانشگاه های این کشور در رده بندی جهان بین 500 دانشگاه برتر جهان قرار دارند. علاوه بر این کشور اسپانیا با توجه به مناطق جذاب و دیدنی خود هر سال گردشگران زیادی را به خود می کشاند و آب وهوای این کشور نیز بسیار مناسب می باشد و در کل زندگی در محیطی مفرح و جذاب را پدید می آورد.

به صورت کلی تحصیل در این کشور به خصوص تحصیل کارشناسی ارشد در این کشور مزایای زیادی دارد که به صورت خلاصه در زیر آمده است:

  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی بدون نیاز به مدرک اسپانیایی
  • امکان یادگیری دومین ربان محبوب دنیا
  • پذیرش بدون دردسر
  • شهریه مقرون به صرف
  • زندگی و تحصیل در محیطی مناسب
  • امکان ادامه تحصیل در مقطع دکترا
  • امکان استفاده از بورسیه تحصیلی

درباره تحصیل کارشناسی ارشد در اسپانیا

مدرک کارشناسی ارشد در این کشور، دومین مرحله از تحصیلات عالی در اسپانیا می باشد و مقدمه ای برای تحصیل دکترا در اسپانیا است. تحصیل کارشناسی ارشد با توجه به ورود بیش از هزاران دانشجوی بین الملل در این مقطع اغلب به زبان انگلیسی می باشد اگرچه امکان تحصیل به زبان اصلی یعنی اسپانیایی کماکان پابرجا می باشد. مدت زمان تحصیل کارشناسی ارشد در اسپانیا در اکثر رشته ها 2 سال به طول می انجامد.

این کشور که عضو اتحادیه اروپا می باشد، اعتبارها در دانشگاه ها تحت فرایند بولونیا است و سیستم واحد بندی نیز به صورت یکپارچه و به صورت ECT می باشد. برای اتمام مقطع کارشناسی ارشد در اسپانیا مجموعا کسب 120 ECT یا واحد که هر سال 60 ECT اختصاص می یابد مورد نیاز است. پایان این مقطع با ارائه یک پایان نامه همراه است. تحصیل به زبان انگلیسی نیز نیازمند مدرک معتبر می باشد.

درباره تحصیل کارشناسی ارشد در اسپانیا

رشته های تحصیلی رایج کارشناسی ارشد در اسپانیا

از جمله رشته های محبوب و رایج برای تحصیل کارشناسی ارشد در این کشور در جدول زیر آمده است:

انسانیمهندسیعلوم پایهپزشکی
مدیریت بازرگانیمهندسی صنایعشیمیپزشکی
مدیریت امور مالیمهندسی مخابراتاقتصاددندانپزشکی
مدیریت پروژهمهندسی کشاورزیریاضیاتمیکروبیولوژی
تجارت و کسب و کارمعماریحقوق
علوم انسانیمهندسی مکانیکهنر
حسابداریمهندسی انرژیعلوم پایه
روزنامه نگاریمهندسی ITعلوم کامپیوتر
محیط زیستهوافضا
بازاریابی

تحصیل کارشناسی ارشد در دانشگاه های اسپانیا

در اسپانیا حدود 85 دانشگاه اعم از دانشگاه های دولتی و دانشگاه های خصوصی مشغول به فعالیت هستند که حدود 50 مورد آنها را دانشگاه های دولتی تحت حمایت سازمان های دولتی تشکیل می دهد. تحصیل کارشناسی ارشد در این کشور در حوزه بسیار وسیعی از رشته ها و دانشگاه ها به 2 زبان انگلیسی و اسپانیایی صورت می گیرد. در لیست زیر برخی از این دانشگاه ها معرفی شده اند.

نام دانشگاهمقطع و رشتهشرح
University of Oviedoکارشناسی ارشد در منطقه آموزش عالی اروپا (EHEA) را در کلیه رشته های تحصیلی کارشناسی ارشد با همکاری دانشگاه های ملی و بین المللیدانشگاه دولتی آموزش عالی و تحقیق
Universitat Internacional de Catalunyaکارشناسی ارشد

هنر و طراحی، تجارت، بهداشت، قانون و آموزش

واقع در کاتالونیا اسپانیا
Universidad Autonoma de Madridکارشناسی و کارشناسی ارشدشامل دانشکده های هنر و فلسفه، آموزش و آموزش معلمان، اقتصاد و مطالعات بازرگانی، علوم، حقوق، روانشناسی و پزشکی و پلی تکنیک و همچنین چندین ساختمان خدمات
Real Madrid Graduate Schoolرشته های ورزشیتحصیلات تکمیلی خود را مبتنی بر تجربه گسترده مدیریت رئال مادرید، باشگاه برتر جهان از نظر درآمد، نتایج و غیره پیش می برد.
Universidad de La Lagunaتوریسم و مهمانداری، بازرگانی، علوم پایه، وکالت، بهداشت، مهندسی و تکنولوژی
University of Las Palmas de Gran Canariaمطالعات فنی و مهندسی (مهندسی عمران، معماری، مهندسی نرم افزار) متمرکز شده اند. همچنین شامل رشته هایی مرتبط با سلامت (پزشکی، پرستاری یا دامپزشکی) و علوم انسانی (تاریخ، حقوق، علوم اجتماعی)در لاس پالماس پایتخت جزیره گران کاناریا واقع شده است.

شهریه مقطع کارشناسی ارشد در اسپانیا

هزینه تحصیل در دانشگاه های این کشور با توجه به تعداد واحد یا همان ECT تعیین می شود. با توجه به اینکه تعداد واحد های تحصیل کارشناسی در این کشور حدود 120 ECT می باشد. هزینه تحصیل نهایتا رقمی بین 3000€ الی 7200€ (یورو) می باشد. البته هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی با توجه به اداره مستقل آن توسط اشخاص و یا سازمان های خصوصی کاملا متفاوت می باشد. توجه داشته باشید امکان استفاده از کمک هزینه های تحصیلی مانند بورسیه تحصیلی توسط برخی از دانشگاه های اسپانیا فراهم شده است تا بتوانید هزینه تحصیل در اسپانیا را بهتر مدیرت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد به سایت دانشگاه های اسپانیا مراجعه کنید. شایان ذکر است که بورسیه های تحصیلی اغلب در دانشگاه های دولتی ارائه می شوند.

توجه داشته باشید با اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا امکان استفاده از ویزای همراه مقدور می باشد بدین منظور دانشجو می تواند همسر و فرزند کم تر از 21 سال خود را با استفاده از ویزای همراه، به این کشور ببرد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید و از مشاوره کارشناسان و مشاورین زبده این موسسه نهایت بهره را ببرید.

سوالات متداول در خصوص کارشناسی ارشد در اسپانیا

در این قسمت از مطلب به سوالات متداول شما در خصوص کارشناسی ارشد در اسپانیا پاسخ داده ایم:

  • هزینه تحصیل در مقطع ارشد در اسپانیا چقدر است؟ هزینه تحصیل نهایتا رقمی بین 3000€ الی 7200€ (یورو) می باشد. البته هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی با توجه به اداره مستقل آن توسط اشخاص و یا سازمان های خصوصی کاملا متفاوت می باشد.
  • شرط تحصیل در مقطع ارشد در اسپانیا چیست؟ شرط اصلی ورود به مقطع کارشناسی ارشد داشتن مدرک کارشناسی معتبر ترجمه شده می باشد.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *