مهاجرت تحصیلی چین

تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در چین

آشنایی با تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در چین

همواره موضوع تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در چین می تواند یکی از رویاهای افراد زیادی از مردم کشورهای مختلف جهان و همچنین هموطنان ما می باشد. افراد زیادی هستند که قصد تحصیل نمودن در این رشته و در این کشور را دارند. در صورتی که شما هم علاقه مند به داشتن اطلاعاتی در رابطه با موضوع تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در چین می باشید در ادامه این مقاله همراه ما باشید. البته در صورتی که متمایل به کسب اطلاعات بیشتری در مورد این کشور می باشید می توانید به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه فرمایید.

آشنایی با تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در چین

آموزش پزشکی به آموزش و پرورش مرتبط با تمرین یک متخصص پزشکی مربوط می شود. افرادی که از آموزش پایه پزشکی پیروی می کنند، تبدیل به یک پزشک می شوند، همچنین سایر آموزش های اضافی به دانش آموزان پزشکی این اجازه را می دهد تا در یک منطقه پزشکی موفق به گرفتن تخصص شوند.

دانشگاه های پزشکی و دندان پزشکی و کلیه دانشکده ها و مدارس که توسط شورای عالی آموزش عالی چین تأیید شده است. به میزان 6 سال تحصیل در مقطع کارشناسی را ارائه می دهند. برای کنترل استانداردهای آموزش پزشکی در چین، وزارت آموزش و پرورش چین به تنظیم مقررات کنترل کیفیت در زمینه آموزش پزشکی را می پردازد. هم چنین به تصویب مقررات ویژه ای با توجه به ایجاد یک محیط انگلیسی زبان برای دانشجویان مقطع کارشناسی کرده اند.

در حال حاضر حدود 50 دانشگاه پزشکی در سطح این کشور وجود دارد. همچنین تعدادی از مدارس در این کشور وجود دارند که به ارائه برنامه های تحصیلی MBBS و BDS به زبان انگلیسی می پردازد و دارای مجوز این کار می باشند. در این دوره ها دانشجویانی که دارای تابعیت خارجی می باشند. دارای شرایط ورود به این کشور می باشند می توانند برای ورود به این کشور اقدام نمایند.

تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در چین و MBBS

آموزش پزشکی در چین به منظور رعایت استانداردهای بین المللی بهبود یافته است، امروزه اکثر مدارس پزشکی چینی MBBS، برنامه های BDS را در زبان انگلیسی به زبان انگلیسی تدریس می کنند. دانشجوی پزشکی که برنامه تحصیلی پزشکی MBBS را به پایان رساندمی تواند برای کسب مدرک MBBS اقدام نماید. اما دانشجویی که برنامه تحصیلی پزشکی BDS را دنبال کند. فقط می تواند مدرک تحصیلی BDS را دریافت نماید. در بیشتر دانشگاه های پزشکی موجود در این کشور و کلیه مدارس وکالج های این کشور اکثر دانشجویان به فعالیت در زمینه برنامه های ذکر شده خواهند پرداخت. زمینه های موضوع علمی عبارتند از:

  • ریاضیات
  • زیست شناسی
  • شیمی
  • فیزیک

میانگین مهاجرت از طریق تحصیل در کشور چین با توجه به نمودار زیر بدین صورت می باشد:

میانگین مهاجرت از طریق تحصیل در کشور چین

لازم به ذکر می باشد که دانش آموزان باید ثابت کنند که می توانند دوره های پزشکی را به زبان انگلیسی دنبال کنند. این افراد برای پذیرش در هر مدارس پزشکی چینی لازم است. سایر نیازهای پزشکی متفاوت رایاد بگیرند. علاوه بر برنامه MBBS و BDS، سیستم آموزش پزشکی چین، دانشجویانی که تحصیلات تکمیلی خود را در تمام رشته های پزشکی در رشته های کارشناسی ارشد و همچنین در مقطع دکتری، کارشناسی ارشد در هر زمینه بالینی در 3 سال گذشته در اکثر مدارس پزشکی چین و دکترا در 3 الی 4 سال گذشته در بیشتر موسسات آموزشی پزشکی در این کشور را گذارنده باشند می توانند برای شرکت در این برنامه ها اقدام نمایند.

تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در چین و BDS

از جمله دیگر برنامه های آموزشی در رابطه با پزشکی که اغلب دانشگاه های موجود این کشور به آن پرداخته اند. برنامه تحصیلی BDS می باشد این برنامه پزشکی که نیاز به وجود متخصصان زیادی دارد که مختص متخصصانی می باشد که هدف اشتغال در رشته دندان پزشکی پزشکی را دارند. به آموزش این اشخاص در این حرفه خواهد پرداخت.

این برنامه درسی اخیرا مورد تجدنظر و بازبینی قرار گرفته است. به تازگی توانسته که موفق به اخذ استانداردهای بین المللی بشود. به نوعی توانسته که زمینه دندان پزشکی را به صورت مدرن ارائه کند.

اصلی ترین دوره های موجود در زمینه آموزش پزشکی این کشور عبارتند از:

  • آسیب شناسی دهان
  • رشته دارو دهان
  • رشته آناتومی دهان انسان
  • رشته میکروبیولوژی دهان
  • رشته مواد مورد استفاده در دندانپزشکی
  • رشته بافت شناسی
  • رشته مورفولوژی دندان
  • رشته جراحی فک و صورت

لازم به ذکر می باشد که همه این رشته های موجود به زبان انگلیسی تدریس می شوند. آموزش پزشکی BDS در چین 5 سال طول می کشد از جمله کارآموزی.

تکمیل موفقیت آمیز آموزش پزشکی BDS اجازه می دهد تا یک دانشجوی پزشکی به لیسانس دندانپزشکی و درجه جراحی دندان منتقل شود. روع تمرین به عنوان یک دندانپزشک و عملیات جراحی دندان بستگی به قوانین و مقررات جایی که صاحب درجه BDS مایل به انجام کار خود می باشد.

شرح سطح تحصیل پزشکی و دندانپزشکی چین

جزئیات تحصیل پزشکی در چین

در حال حاضر دانشگاه های پزشکی این کشور در بر گیرنده دوره های اولیه بر علوم پایه مانند دوره آناتومی، دوره فیزیولوژی، دوره بیوشیمی، دوره فارماکولوژی و دوره آسیب شناسی می باشد. در سال های اخیر دارای پیشرفت چشم گیری بوده اند. کلیه دانشجویان پزشکی که در زمینه بالینی مشغول به درس خواندن می باشند ملزم به گذراندن این دروس می باشند که عبارتند از:

  • اطفال
  • زنان و مامایی
  • پزشکی داخلی
  • روانپزشکی
  • بهداشت عمومی
  • جراحی عمومی

با این توضیح که این دوره ها مختص دانشجویانی می باشد که تحت برنامه MBBS قرار خواهند گرفت که بعد از گذراندن 5 سال از زمان تحصیلی در این کشور می توانند برای شروع کار درسی اقدام نمایند.

کلیه دانشجویان رشته پزشکی که قصد دارند به کارآموزی خود در میان یکی از بیمارستان وابسته به دانشگاه مدرسه پزشکی مختص به خود آغاز نمایند. در صورت موفقیت دانشجویان در دوره کارآموزی به دانشجوی پزشکی این مجوز داده خواهد تا اجازه تا بتوانند مدرک کارشناسی پزشکی جراحی را دریافت کنند. شروع دوره پزشکی حرفه ای پس از MBBS بستگی دارد به درجه قوانین و مقررات این کشور دارد که در آن یک دانشجوی تحصیلات تکمیلی می خواهید به کار حرفه ای خود بپردازد.

دانشگاه های معتبر چین

کشور چین دارای بهترین دانشگاه ها در رتبه بندی های جهانی است. جایگاه علمی دانشگاه های این کشور رو به روز در حال بهبود است. طبق آمارهای 2023 بهترین دانشگاه های چین از این قرار است:

نام دانشگاهرتبه در چینرتبه در جهان
دانشگاه پکن158
دانشگاه فودان281
دانشگاه جیائو تونگ شانگهای3106
دانشگاه چینهوا4136
دانشگاه ژجیانگ5156
دانشگاه سان‌ یات سن چین6161
دانشگاه نانجینگ7231
دانشگاه علم و فناوری چین8291
دانشگاه ووهان9291
دانشگاه هوآژونگ10298

سطح تحصیل پزشکی و دندانپزشکی چین

تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در چین همچنان موفق بوده است. در برگیرنده پزشکان آینده و متخصصان زبده به دلیل داشتن استادان و معلمان با تجربه و بوده است. همچنین زیرساخت های مدرن و استفاده از تکنولوژی مدرن در آموزش پزشکی باعث می شود. آموزش پزشکی چین در میان بهترین دانشگاه های موجود در سراسر جهان باشد. اکثر دانشگاه های پزشکی این کشور و هم چنین کلیه مدارس و کالج های موجود در این کشور موفق به اخذ مجوز از جانب سازمان بهداشت جهانی شده اند.

با این توضیح که در طی 4 سال اخیر موضوع آموزش پزشکی این کشور به وسیله سازمان بهداشت جهانی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته است. درجه های پزشکی که توسط دانشگاه های پزشکی یا دانشکده های پزشکی چین و کالج پذیرفته شده و شناخته شده در سراسر جهان دارای اعتبار است. این مدارک اجازه می دهند تا فارغ التحصیلانی که می خواهند تخصص های پزشکی عمده یا جزئی را در هر دانشگاه پزشکی فرا بگیرند به این مراکز مراجعه نمایند.
در صورتی که شما هم با مطالعه نمودن مقاله تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در چین دارای علاقه بیشتری به تحصیل نمودن در این رشته های پر متقاضی شدید می توانید با مراجعه به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقالاتی نظیر شرایط کار در چین و موسسات کاریابی در کشور چین را مطالعه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *