مهاجرت تحصیلی چین

بورسیه تحصیلی در چین

بورسیه تحصیلی در چین

با موفقیت در گرفتن بورسیه تحصیلی در چین در سال 2023 می توان هزینه های تحصیل در چین را با بورسیه در سال تحصیلی پوشش داد که در این محتوا به بررسی کامل این موضوع پرداخته می شود. در صورتی که شما هم علاقه مند به داشتن اطلاعاتی در رابطه با شرایط بورسیه تحصیلی در چین می باشید با مطالعه نمودن این مقاله و هم چنین مشاوره نمودن با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید به اطلاعات جامعی در رابطه با تحصیل در چین به دست آورید.

در ادامه این مقاله، شما با 3 روش رایج در مورد بورسیه چین آشنا خواهید شد. در اکثر موارد، کمک هزینه تحصیلی نه تنها در دوره تحصیل هزینه تحصیل و اقامت شما را پوشش می دهد. بدین ترتيب بلکه می تواند هزینه های ماهانه برای شما هم مورد پوشش قرار دهد.

انواع بورسیه تحصیلی در چین

مهم ترین بورسیه تحصیلی در چین که در دانشگاه های این کشور مورد استفاده قرار می گیرد عبارتند از:

  • بورس تحصیلی از دولت مرکزی چین
  • بورس تحصیلی از دولت های استانی چینی
  • بورس تحصیلی از موسسه کنفوسیوس (نوعی بورسیه دولتی برای آموزش چینی به خارج از کشور می باشد.)

مطمعنا انواع دیگری از بورسیه تحصیلی نیز مانند بورسیه تحصیلی دانشگاه های بین المللی این کشور وجود دارد. بررسی آنها نیازمند بحث مفصلی است.

اینفوگرافیک بورسیه تحصیلی در چین

تحصیل متقاضیان با بورسیه تحصیلی در چین

به صورت کلی متقاضیان بورسیه تحصیلی چین در راستای شرایط تحصیل در چین و معرفی دانشگاه های چین نمودن در این کشور دارای 2 راه ممکن می باشند. این اشخاص یا می توانند به مطالعه دروس چینی بپردازند. در نهایت می توانند دیپلم خود را از کالج بدست آورند یا می توانند برای کسب یک مدرک کارشناسی یا مدرک کارشناسی ارشد خود اقدام نمایند.

جمعیت دانشجویان بین المللی در این کشور در نمودار زیر به صورت آمار می باشد:

جمعیت دانشجویان بین المللی در چین

اشخاصی که موفق به دریافت کمک هزینه تحصیلی می شوند این اشخاص باید دارای توافقاتی با برخی از دانشگاه ها در سطح ملی می باشند. این اشخاص باید این موضوع را در نظر داشته باشند که در چین همه چیز مربوط به دولت یا به نوعی به دولت این کشور مربوط خواهد شد. در نهایت، ادارات دولتی این کشور که اقدام به تامین نمودن تسهیلات مالی خود می کنند. برخی از این ادارات عبارتند از: موسسه کنفوسیوس و دانشگاه های متعددی که همه بخشی از ساختار دولتی این کشور را تشکیل می دهند. دانشجویان کنفوسیوس برای کمک نمودن به سایر دانشجویان و محققان اقدام به پرداخت نمودن کمک هزینه تحصیلی می کنند.

بورسیه های تحصیلی دولتی چین

بورسیه دولتی چین یک بورسیه تحصیلی کامل است که برای همه دانشجویان خارجی که وارد چین می شوند در دسترس است. همه دانشگاه ها این نوع سهمیه را ندارند. به عنوان مثال، دانشگاه هایی که در 80 رتبه برتر دانشگاه های چین قرار دارند، این فرصت را دارند. شانگهای بین المللی ترین شهر چین است. این کشور دارای بیشترین تعداد مؤسسات و شرکت های خارجی است. در اینجا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد تحصیل در شانگهای بخوانید. دولت استانی شانگهای بورسیه دولتی شانگهای  SGS را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. امتیازات این بورسیه تحصیلی SGS بسیار شبیه به CSC  شورای بورس تحصیلی چین) است. به دانشجویان خارجی سه نوع بورسیه تحصیلی شانگهای برای تکمیل مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری ارائه می شود. روش درخواست برای بورس تحصیلی مانند شورای بورس تحصیلی چین (CSC) است.

مهلت ارسال درخواست ها بستگی به دانشگاه دارد، اما معمولاً لازم است تا قبل از 20 آوریل برای درخواست بورسیه دولت پکن وقت داشته باشید. دولت استان جیانگ سو “بورسیه دولتی Jasmine Jiangsu” را برای دانشجویان بین المللی در استان جیانگ سو ایجاد کرده است. تحت این جایزه می توانید در نانجینگ تحصیل کنید. در سال های اخیر، استان جیانگ سو، به لطف همکاری با شرکت های نهادی در سراسر جهان، موفق به گسترش تعداد دانشجویان شده است. این بورسیه برای تمامی دانشگاه های رتبه بندی شده در شهرهای نانجینگ، چانگژو، تایژو ارائه شده است. چین دارای قلمرو عظیمی است و از34 استان و 4 شهرداری (شانگهای، تیانجین، چونگ کینگ، پکن) تشکیل شده است. هر کدام از آنها یک استراتژی توسعه دارند. بورسیه های دولت محلی چین توسط مدارس چینی با همکاری دولت استانی چین و در برخی موارد، شورای بورس تحصیلی چین تامین می شود.

بورسیه های تحصیلی دولتی چین

اطلاعات موثر بورسیه تحصیلی در چین

داشتن اطلاعات در موارد مهمی می تواند به متقاضیان تحصیل در این کشور کمک نماید. به همین دلیل این موضوع بسیار مهم است که هنگامی که این اشخاص می خواهند با یک ایده روشن از آنچه می خواهند به مطالعه بپردازند. همچنین باید به این موضوع که در کدام شهر مایل به تحصیل هستند خوب فکر کنند. دانشگاه های مورد نظر خود را بررسی کنند. سایر این موارد عبارتند از: متقاضیان ملزم به داشتن اطلاعات در رابطه با موضوع رشته تحصیلی خود می باشند یا این که این اشخاص به چه مقدار کمک هزینه تحصیلی نیاز دارند. به طور کلی شرایط اعزام دانشجو به چین به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

الزامات متقاضیان بورسیه تحصیلی در چین

متقاضیان دریافت بورسیه  چین، پیش از هر اقدامی باید با پیش نیازهای این کشور مسیر آشنا شوند. تهیه و آماده سازی مدارک به طور کامل اهمیت بسیار زیادی دارد. چرا که می تواند مانع از اتلاف وقت و هزینه شما باشد.

از جمله الزامات و شرایط که مختص متقاضیان تحصیل در این کشور می باشد عبارتند از:

  • متقاضیان نباید یک شهروند چینی باشند.
  • متقاضیان نباید از قبل اقدام به دریافت نمودن یک بورس تحصیلی دیگر کرده باشند. بدین ترتیب توسط دولت چین ارائه شده باشد.
  • سن متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی نباید بیش از 25 سال باشد.
  • سن این اشخاص در مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد نباید بیشتر از 35 سال باشد.
  • سن متقاضیان در مقطع دکتری نباید بیش از 40 سال باشد.
  • اخذ نمودن مدرک دیپلم دبیرستان برای دانشجویان کارشناسی، و اخذ نمودن مدرک کارشناسی برای دانشجویان کارشناسی ارشد و الی آخر
  • فرم درخواست بورسیه به درستی پر شده باشد.
  • فرم پزشکی رسمی یا فرم تست های مربوطه
  • بالای عکس پاسپورت این اشخاص که قبلا بر روی آن قرار گرفته است. مهر شده باشد در غیر این صورت فرم ها پذیرفته نمی شوند.
  • اعتبار پاسپورت حداقل 6 ماه

موافقت نامه های بورسیه تحصیلی در چین

بورسیه زبان چینی در کشور چین

کشور چین سومین مقصد تحصیلی در جهان می باشد و علاوه بر تمام مزایایی که دارد بخاطر داشتن بورسیه های تحصیلی متنوع نیز مورد توجه بسیاری از دانشجویان می باشد. یادگیری رایگان زبان چینی یکی از راهای محبوب برای مهاجرت به کشور چین می باشد. این دوره ها فرصتی مناسب برای یادگیری زبان و ثبت نام در یک دانشگاه معتبر در کشور چین می باشد. برای افزایش شانس خود برای دریافت این بورسیه بهتر است این امر زیر نظر وکلا و متخصصین حوزه مهاجرت صورت بگیرد.

انواع دوره های زبان در کشور چین به شرح زیر است:

شمارهشرح
1دوره های یک ساله با هدف ثبت نام در مقطع کارشناسی
2دوره های یک ترمی به منظور گسترش دانش زبان چینی
3برنامه های تعطیلات کوتاه مدت برای دانش آموزان

در ادامه لیستی از دانشگاه های کشور چین که بورسیه زبان چینی ارائه می دهند را مشاهده می کنید:

لیستی از دانشگاه های کشور چین

دانشگاه های معتبر چین

معرفی دانشگاه های چین و آشنایی با شرایط این دانشگاه ها، قبل از هرگونه اقدام برای اخذ ویزای این کشور می تواند برای متقاضیان، ثمربخش باشد.

معتبرترین دانشگاه های چین از این قرارند:

  • دانشگاه فودان
  • دانشگاه نانجینگ
  • دانشگاه پکن
  • دانشگاه شانگهای جیائو تونگ
  • دانشگاه تسینگوآ (چینهوآ)
  • دانشگاه بیهانگ
  • دانشگاه مطالعات خارجی بیجینگ
  • دانشگاه موسسه فناوری بیجینگ
  • دانشگاه نرمال بیجینگ
  • دانشگاه طب چینی بیجینگ
  • دانشگاه علم و فناوری چین
  • دانشگاه نرمال گوآنشی

در صورت که شما هم پس از مطالعه نمودن مقاله بورسیه تحصیلی در چین برای در یافت این نوع از بورسیه تحصیلی دارای علاقه بیشتری شدید. برای کسب اطلاعات بیشتری می توانید به سایر لینک های موجود در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نظیر مهاجرت به چین از طریق تحصیل به اطلاعات جامعی دست یابید.

سوالات متداول در باب بورسیه چین

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب بورسیه چین می باشیم:

  • معتبرترین دانشگاه های چین کدام اند؟ دانشگاه فودان، دانشگاه نانجینگ، دانشگاه پکن، دانشگاه شانگهای جیائو تونگ، دانشگاه تسینگوآ (چینهوآ)، دانشگاه بیهانگ، دانشگاه مطالعات خارجی بیجینگ، دانشگاه موسسه فناوری بیجینگ، دانشگاه نرمال بیجینگ، دانشگاه طب چینی بیجینگ، دانشگاه علم و فناوری چین و دانشگاه نرمال گوآنشی
  • انواع بورسیه تحصیلی در چین کدام اند؟ بورس تحصیلی از دولت مرکزی چین، بورس تحصیلی از دولت های استانی چینی، بورس تحصیلی از موسسه کنفوسیوس (نوعی بورسیه دولتی برای آموزش چینی به خارج از کشور می باشد.)
5/5 - (5 امتیاز)

2 دیدگاه برای “بورسیه تحصیلی در چین

  1. دینی گفت:

    با توجه به اینکه الزامات متقاضیان بورسیه تحصیلی در چین خیلی زیاد هست و گزینه ها و موارد زیادی رو باید رعایت کرد نظر خود شما در مورد احتمال گرفتن بورسیه در کشور چین با توجه به روند طولانی چقدر هست ؟ با توجه به هزینه تحصیلی تو این کشور صرف کردن این همه وقت و انرژی منطقی هست یا اینکه بهتره ادم قید بورسیه رو بزنه ؟

    1. صادقی گفت:

      یا سلام در خصوص بررسی شرایط بورسیه چین و شرایط تحصیل در چین می توانید با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *