مهاجرت تحصیلی اتریش

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اتریش

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اتریش

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اتریش هر ساله به دلیل برتری سیستم آموزشی و امکان تحصیل رایگان مورد استقبال دانشجویان زیادی قرار گرفته است. اتریش یکی از کشورهایی است که دانشگاه های معتبری دارد. بدین ترتیب از سطح علمی بالا و پیشرفته ای برخوردار است. به همین دلیل دانشجویان زیادی علاقه به ادامه تحصیل در دانشگاه های کشور اتریش را دارند. در این مقاله می خواهیم اطلاعاتی در رابطه با تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اتریش، چگونگی دریافت ویزا تحصیلی، هزینه های تحصیل در سال 2023 در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. این مقاله توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در باب تحصیل پیراپزشکی در اتریش نگارش شده است.

دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران در اتریش

برخی از دانشگاه ها به طور خاص مورد تایید وزارت علوم و یا وزارت بهداشت هستند. برای فردی که دغدغه بازگشت و کار در ایران را دارد می تواند این امر حائز اهمیت باشد. اما به طور کلی شخصی که به اتریش مهاجرت کرده معمولا این دغدغه را نخواهد داشت.

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران شامل موارد زیر هستند:

  • دانشگاه های وین
  • دانشگاه های علوم پزشکی وین
  • دانشگاه گراتس
  • دانشگاه اینسبروک

بررسی تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اتریش

یکی از دانشگاه های برتر پزشکی در اتریش دانشگاه علوم پزشکی وین است. دانشگاه علوم پزشکی وین از سال 2004 به بعد یک دانشگاه مستقل شده است. این دانشگاه جزء بزرگترین دانشگاه پزشکی در کشورهایی است که آلمانی صحبت می کنند. متقاضیان تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی باید اقامت تحصیلی و پذیرش تحصیلی دریافت کنند. پس از دریافت این موارد و گذشتن وقت می توانند تابعیت کشور اتریش را دریافت کنند و شهروند آن کشور شوند. جهت اطلاع از شرایط تحصیل در اتریش پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله مشخص شده می باشد.

همچنین هزینه های ماهیانه زندگی دانشجویی در این کشور با توجه به نمودار زیر قابل توصیف خواهد بود:

حداقل هزینه های زندگی ماهانه دانشجویی در اتریش

معرفی دانشگاه علوم پزشکی وین:

  • بزرگترین موسسه علوم پزشکی در کشور اتریش است.
  • جزء یکی از موسسات تحقیقاتی توسعه یافته و مدرن می باشد.
  • این موسسه علوم پزشکی دارای بزرگترین بیمارستان در اروپا می باشد.
  • این دانشگاه رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی را تدریس می کند.
  • مدت تحصیل در رشته پزشکی حدودا 6 سال می باشد.
  •  دانشجویان می توانند در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ادامه تحصیل دهند.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه اینسبروک اتریش

دانشگاه پزشکی اینسبروک یکی از بزرگترین مراکز آموزشی برای پزشکان و محققان پزشکی در اتریش است. به طور متوسط ​​بیش از 3000 دانشجو در دوره ها شرکت می کنند. تقریباً 300 فارغ التحصیل دکترا یکی از 9 برنامه دکتری ارائه شده را می گذرانند. علاوه بر این، یک برنامه دکتری پاره وقت – PhD بالینی – برای فارغ التحصیلان رشته های پزشکی و دندانپزشکی در اتریش ارائه می شود. طیف وسیعی از دوره ‌ها، از دوره‌ های آموزش تکمیلی حرفه ‌ای تا سخنرانی ‌های پزشکی برای افراد بدون آموزش پزشکی نیز ارائه می شود. در قلب تیرول و در نتیجه در قلب کوه های آلپ، دانشگاه پزشکی اینسبروک بهترین شرایط را برای تحقیقات، مطالعات و تدریس موفق در مکانی جذاب فراهم می کند. اهداف اصلی دانشگاه پزشکی اینسبروک ارائه آموزش و آموزش با کیفیت بالا، تحقیقات در سطح جهانی و پیشرفت مداوم در پزشکی برتر است.

برنامه های تحصیلی:

  • پزشکی (فقط به زبان آلمانی)
  • دندانپزشکی (فقط به زبان آلمانی)
  • پزشکی مولکولی (لیسانس) (فقط به زبان آلمانی)
  • پزشکی مولکولی (کارشناسی ارشد)

برنامه های دکتری:

  • دکتری – دکترای فلسفه – علوم پزشکی
  • دکتری بالینی – دکترای فلسفه – علوم پزشکی بالینی (فقط به زبان آلمانی)

دروس دانشگاهی:

  • کارشناسی ارشد علوم دندانپزشکی در پزشکی کرانیومندیبولار و اسکلتی عضلانی
  • کارشناس ارشد حقوق (حقوق پزشکی فقط به زبان آلمانی)
  • کارشناسی ارشد ژنتیک و مشاوره ژنومیک (فقط به زبان آلمانی)

شرایط پذیرش و بورسیه در دانشگاه های اتریش

فردی که متقاضی تحصیل در دانشگاه های هر کشور است باید در ابتدا شرایط آن را مطالعه نماید. این شرایط هر دانشگاه برای پذیرش دانشجو متفاوت است. این شرایط با توجه به زبان انتخابی دانشجو و دانشگاه مد نظر متفاوت است. پذیرش در دانشگاه های دولتی سخت تر از دانشگاه های خصوصی می باشد. دانشگاه پزشکی وین دارای خوابگاه هایی با وضعیت بسیار عالی و مجهز می باشد. این خوابگاه ها در نزدیکی محل دانشگاه ها واقع شده اند. هزینه های خوابگاه ماهیانه حدود 200€ الی 350€ (یورو) می باشد.

بورسیه های تحصیلی برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکترا می باشد. این بورسیه شرایط های تحصیل برای دانشجویان این مقاطع را آسان تر کرده است. بورسیه های تحصیلی معمولا به افرادی تعلق می گیرد که بتوانند رزومه های قوی را به دانشگاه ارائه دهند. در صورت بورسیه شدن فرد در دانشگاه، می تواند تحصیلات خود را به صورت رایگان ادامه دهد. از این رو هزینه زندگی در اتریش در مقاله مذکور قابل مطالعه خواهد بود.

شهریه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اتریش

میزان شهریه برای دانشجویان خارجی و دانشجویان اتحادیه اروپا متغیر است و به شرح زیر است:

آیتمشهریه به یورو
دانشجویان اتحادیه اروپا برای هر ترم363€
دانشجویان خارجی برای هر ترم726€

همچنین جهت تحصیل در این کشور پیشنهاد می شود ابتدا مقاله ویزای تحصیلی اتریش را مطالعه بفرمائید.

بررسی شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اتریش

بررسی شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اتریش

شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اتریش برای افراد با تابعیت خارجی بدین صورت است:

  • نزدیکی محل زندگی فرد به دانشگاه
  • فرد باید سطح A دیپلم دبیرستان را داشته باشد.
  • این سطح از دیپلم معادل دیپلم در کشور اتریش می باشد.
  • در غیر این صورت فرد باید در دانشگاه مورد تایید وزارت علوم آموزش در یک دوره 3 ساله مشغول به تحصیل شود.
  • فرد باید قبلا در دانشگاهی تحصیل کرده باشد که مورد تایید دانشگاه فعلی او در اتریش باشد.
  • اگر فرد تحصیلات دانشگاهی ندارد باید نمرات دوره دیپلم وی دارای سطح A باشد.
  • مدارسی برای افراد زیر 18 سال و زیر سن ورود به دانشگاه برای تحصیل در اتریش وجود دارد.

شرایط رشته تحصیلی قبلی فرد بدین صورت است:

  • باید رشته تحصیلی قبلی فرد در کشوری که آنجا زندگی می کرد، با رشته پزشکی یا دندانپزشکی مرتبط باشد.
  • اگر در کشوری که فرد در آن جا زندگی داشت این رشته وجود نداشته باشد. بدون انطباق می تواند به تحصیل بپردازد.
  • دانشجو باید تسلط کافی بر زبان آلمانی داشته باشد، و مدرک معتبری را ارائه دهد.
  • دانشجو باید در مصاحبه ای برای تعیین صلاحیت شرکت کند.

هزینه تحصیل در اتریش

در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی، دانشجویان بین‌ المللی از شهریه بسیار پایینی در این کشور برخوردار هستند. برخی از آنها اصلا شهریه پرداخت نمی‌کنند. این تا زمانی است که دوره ای را که در آن ثبت نام کرده اید در زمان مقرر یا 2 ترم دیگر تکمیل کنید. اگر از این بازه زمانی تجاوز کنید، به عنوان شهروند اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا (EEA) باید  36336€ (یورو) در هر ترم بپردازید. اگر از خارج از اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا، مانند بریتانیا هستید، این هزینه به 72672€ (یورو) در هر ترم افزایش می یابد. با این حال، دانشگاه‌ های علوم کاربردی حق دریافت هزینه ‌های  36336€ (یورو) در سال را دارند، در حالی که دانشگاه‌ های خصوصی و دوره ‌های آموزش معلمان می ‌توانند هزینه ‌های خود را تعیین کنند.

با موسسه خود تماس بگیرید تا ببینید چه هزینه هایی ممکن است برای شما اعمال شود. هر جا که تحصیل در این کشور را انتخاب کنید، باید هزینه کمی برای عضویت در اتحادیه دانشجویان بپردازید. معمولا حدود 20€ (یورو) در هر ترم می باشد. این هزینه اجباری بیمه حوادث دانشجویی شما را نیز پوشش می دهد. هزینه عمومی زندگی در این کشور در مقایسه با سایر کشورهای اتحادیه اروپا (EU) پایین است، که این خبر خوبی برای دانشجویانی است که می خواهند مقداری پول اضافی برای کشف خانه جدید خود خرج کنند.

مدرک زبان برای تحصیل در دانشگاه های کشور اتریش

همه دانشجویان باید تسلط کافی به زبان انگلیسی داشته باشند و بتوانند مدارک معتبری را ارائه دهند. آزمون هایی برای اثبات مهارت آن ها بر زبان انگلیسی در دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی از دانشجو گرفته می شود. تحصیل در دانشگاه های اتریش بدون تسلط بر زبان ممکن نیست. فقط بعضی از دانشگاه ها در اتریش به زبان انگلیسی می باشند. دانشجویان حداقل 3 ماه در سال می توانند به صورت تمام وقت مشغول به انجام کار شوند. به صورت نیمه وقت و حداقل 20 ساعت در هفته مشغول به کار شوند. مزد دریافتی آنها برای هر ساعت، مبلغی بین 8€ الی 10€ (یورو) خواهد بود. جهت کار قانونی در این کشور ابتدا می باید ویزای کاری اتریش را مطالعه بفرمائید.

در هر 2 صورت کارفرما باید پرونده اخذ اشتغال فرد را بررسی کرده است. برای صدور مجوز پرونده را به موسسات دولتی محلی ارجاع دهد. این امکان وجود دارد تا بعد از اتمام تحصیلات فرد به کار در بیمارستان های اتریش مشغول به کار شود. به عنوان کارمند به دولت اتریش مالیات بپردازند. از این رو چند سال بعد درخواست خود را برای دریافت اقامت دائم ارائه دهند. اگر شما نیاز به مشاوره بیشتر در رابطه با تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اتریش، شرایط دانشگاه ها، مدارک مورد نیاز و سایر موارد در رابطه با تحصیل در اتریش دارید. می توانید طی تماس با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، مشاوره های لازم را دریافت کرده و اقدامات درستی را در این رابطه انجام دهید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *