مهاجرت تحصیلی کانادا

تحصیل پزشکی در کانادا با مدرک لیسانس

تحصیل پزشکی در کانادا با مدرک لیسانس

هر ساله تحصیل پزشکی در کانادا با مدرک لیسانس مورد توجه بسیاری از محاطبین قرار می گیرد اما آیا امکان تحصیل برای متقاضیان وجود دارد؟ از آنجاییکه پزشکی یکی از مشاغل مورد نیاز در این کشور است، دانشجویان پزشکی پس از اتمام تحصیلات با شرایط بسیار مناسبی می­ توانند به انجام کار در ایالت های مختلف کانادا بپردارند. لازم است بدانید پزشکان در کانادا بالاترین حقوق و دستمزدها را در میان دیگر مشاغل دریافت می­ نمایند. کانادا دارای 17 دانشگاه پزشکی است. از این میان تنها 7 دانشگاه اجازه پذیرش دانشجویان بین المللی را دارد. از همین رو پذیرش دانشجویان بین المللی در کانادا به صورت کاملا رقابتی و نسبتا دشوار است. دانشجویانی که دارای مدرک کارشناسی در رشته های شیمی، فیزیک، زیست و دیگر رشته های مرتبط هستند. برای پذیرش در دانشگاه های پزشکی کانادا می­ باید در آزمون ورودی دانشگاه های مجاز شرکت نمایند.

متقاضیان تحصیل پزشکی در کانادا با مدرک لیسانس بایستی در آزمون ورودی ذکر شده موسوم به MCAT رتبه قبولی را کسب نمایند. نمره­ی قبولی در این آزمون در دانشگاه های پزشکی کانادا با یکدیگر متفاوت است. علاوه بر این مهارت و نمره زبان نیز از دیگر شرایط پذیرش در دانشگاه های پزشکی کانادا هستند. طول دوره­ تحصیل پزشکی 3 الی 5 سال است. دانشجویان دارای لیسانس مرتبط با پزشکی پس از گذشت 4 سال مدرک پزشکی را اخذ ی نمایند. کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تلاشند تا همواره اطلاعات کامل مهاجرتی را در اختیار علاقمندان به این موضوع قرار دهند.

شرایط تحصیل پزشکی در کانادا

دانشجویانی که دارای مدرک دیپلم هستند و قصد ادامه تحصیل در رشته پزشکی را دارند، بایستی ابتدا در یکی از رشته های علوم زیستی، شیمی، زیست ابتدا مدرک کارشناسی خود را اخذ نمایند. پس از شرکت در آزمون MCAT امکان تحصیل پزشکی در کانادا را خواهند داشت. اما دانشجویانی که دارای لیسانس مرتبط با پزشکی هستند، دیگر نیازی به گذراندن دوره های کارشناسی در کانادا را نخواهند داشت. MCAT آزمونی برای پذیرش دانشجویان برای تحصیل پزشکی در دانشگاه های آمریکا، کانادا و استرالیا می ­باشد. این آزمون با هدف سنجش مهارت های تفکری، انتقادی، دانش مفاهیم طبیعی و رفتاری اخذ می­ گردد. این آزمون توسط انجمن کالج های پزشکی آمریکا از متقاضیان اخذ می­ گردد. دانشجویان با توجه به شرایط تحصیل پزشکی در کانادا با مدرک لیسانس باید دروس پیش نیاز این دوره تحصیلی شامل بیولوژی و آزمایشگاه، شیمی آلی و آزمایشگاه، فیزیک و آزمایشگاه و انگلیسی را گذرانده باشند.

مزایای تحصیل پزشکی در کانادا با مدرک لیسانس

دانشجویانی که تحصیل در دانشگاه های کانادا را برگزیده اند، علاوه بر بهره ­مندی از آموزش های باکیفیت دانشگاه های این کشور از مزایای زیر نیز برخوردار خواهند بود:

  • پرداخت شهریه های مناسب نسبت به دانشگاه های پزشکی در دیگر کشورها
  • امکان دریافت بورسیه تحصیلی
  • اجازه انجام کار دانشجویی به همراه تحصیل
  • امکان اخذ اقامت دائم کانادا بعد از تحصیل
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی و استفاده از خوابگاه های دانشجویی

هزینه های تحصیل پزشکی در کانادا با مدرک لیسانس

اگرچه بسیاری معتقد بر اینند که هزینه های تحصیلی در کشور کانادا بالاست. اما هزینه های تحصیل پزشکی در کانادا با مدرک لیسانس در مقایسه با دانشگاه های انگلیسی زبان در سایر کشورها مقرون به صرفه تر است. هزینه تحصیل پزشکی دانشجویان با توجه به دانشگاه آنان در کانادا متفاوت است.

جدول زیر شهریه تحصیلی دانشجویان در دانشگاه های مختلف این کشور را نشان داده است.

دانشگاههزینه تحصیلی به دلار
تورنتو27850$
بریتیش کلمبیا1775538$
آلبرتا1204416$
کلگری15986$
دالهاوزی$17616 الی 18300$
لاوال$16000 الی 19000$
ساسکاچوان16236$

لازم بذکر است دانشجویان امکان پرداخت شهریه تحصیلی را به صورت اقساطی و در برخی موارد با دریافت وام های دانشجویی در کانادا دارند. از طرفی دانشجویان با انجام 20 ساعت کار دانشجویی در کانادا می ­توانند به ازای هر ساعت کاری 9$ الی 13$ (دلار) دریافت نمایند. از این طریق امکان پرداخت شهریه تحصیلی برای وی مقدور خواهد بود. ناگفته نماند هزینه های زندگی دانشجویی در کانادا 1200$ الی 2500$ (دلار) بسته به سطح زندی دانشجویان تخمین زده شده است. از پر طرفدارترین دانشگاه های پزشکی در کانادا می ­توان به بریتیش کلمبیا، تورنتو، مک گیل، مونترال و آلبرتا اشاره نمود.

هزینه های تحصیل پزشکی در کانادا با مدرک لیسانس

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش تحصیل پزشکی در کانادا

دانشجویانی که علاقمند به تحصیل پزشکی هستند با ارائه مدارک زیر می­ توانند نسبت به پذیرش دانشگاه های پزشکی کانادا اقدام نمایند:

  • مدارک دیپلم، پیش دانشگاهی به همراه ریز نمرات آن ها (با حداقل معدل 15)
  • مدرک کارشناسی در رشته های شیمی، زیست، فیزیک و یا دیگر رشته های مرتبط با پزشکی
  • مدرک زبان انگلیسی (آیلتس، تافل)
  • کسب نمره قبولی در آزمون ورودی MCAT

اخذ بورسیه جهت تحصیل پزشکی در کانادا با مدرک لیسانس

دانشجویان پزشکی در کانادا امکان دریافت بورسیه تحصیلی در این کشور را خواهند داشت. دانشگاه های پزشکی در کانادا ابتدا وضعیت اقتصادی دانشجویان را بررسی می­ نمایند. با توجه به شرایط مالی آنان بورسیه هایی را اعطاء می نمایند. بورسیه های تحصیلی grants و Bursaries کمک هزینه ها و بورسیه هایی هستند که بدون در نظر گرفتن وضعیت تحصیلی دانشجویانی که توانایی پرداخت شهریه را ندارند، اعطاء می ­شود. بورسیه­ تحصیلی Scholarships به دانشجویانی که تعلق می­ گیرد که از سطح علمی بالایی برخوردار هستند. از شرایط اخذ این بورسیه معدل و نمره زبان بالا و همچنین مقالات چاپ شده توسط دانشجویان می­ باشد.

دوره های رزیدنتی در کانادا

تمامی دانشجویانی که در حال تحصیل پزشکی در کانادا هستند، پس از اتمام دوره­ تحصیلی خود ملزم به گذراندن دوره های رزیدنتی می­باشند. بدین منظور دانشجویان ابتدا با بررسی تخصص ها در بیمارستان ها و کلینیک های کانادا، رشته های مورد نظر را اولویت بندی می­ نمایند. پس از آن در سیستم پذیرش کامپیوتری ثبت نام می­ نمایند. مدت زمان دوره های زریدنتی با توجه به تخصص دانشجویان پزشکی متفاوت است.

جدول زیر در بردارنده طول دوره های رزیدنتی در کانادا است.

تخصصطول دوره­ رزیدنتی
پزشکان خانواده2 سال
داخلی و اطفال4 سال
جراحی5 سال

همانطور که می ­دانید پزشکان در کانادا یکی از گروه هایی هستند که بالاترین دستمزدها را دریافت می ­نمایند. میزان حقوق دریافتی پزشکان بسته به شهر و ایالت های کانادا متغیر است. میانگین حقوق بدین صورت است:

  • متوسط حقوق پزشکان در کانادا 85$ (دلار) به ازای هر ساعت کاری
  • متوسط حقوق پزشکان در کانادا 339000$ (دلار) در سال
  • درآمد پزشکان در برخی از شهرها همچون انتاریو 403500$ (دلار) در سال

متقاضیانی که قصد تحصیل و مهاجرت به کانادا را دارند، با برقراری ارتباط با کارشناسان خبره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می­ توانند اطلاعات جامعی در زمینه های مختلف کسب نمایند. موسسه ما مفتخر به راهنمایی متقاضیان در باب تحصیل پزشکی در کانادا با مدرک لیسانس نیز می باشد.

Rate this post

2 دیدگاه برای “تحصیل پزشکی در کانادا با مدرک لیسانس

  1. نوشین گفت:

    سلام
    با مدرک لیسانس میکروبیولوژی دانشگاه شیراز و ایتلس بالا آیا میتونم کانادا برای پزشکی اقدام کنم؟
    زول دوره تحصیل چقدر کوتاه تر میشه با توجه به این که لیسانسو تو ایران گذروندم
    آیا میشه بورسیه بشم؟
    خواهش میکنم جواب بدید ممنونم

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب. برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا یکی از اصلی ترین موارد شرایط سنی ایده آل است. برای این رشته هم امکان پذیرش برای شما وجود داره. برای بررسی بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *