مهاجرت تحصیلی هلند

تحصیل پزشکی در هلند

تحصیل پزشکی در هلند

تحصیل پزشکی در هلند در سال 2023 رویایی می باشد که در سرزمین اصلی اروپا که رهبری آموزش به زبان انگلیسی را بر عهده دارد، به وقوع می پیوندد. هلند دارای دانشگاه های بسیار معتبر و فوق العاده ای است که شرایط تحصیلی خوبی را برای دانشجویان بین المللی فراهم آورده است. حال باید دید شرایط تحصیل در گروه پزشکی در این کشور برای دانشجویان خارجی به چه صورت است. اکثر برنامه های تحصیلی در این کشور به زبان انگلیسی ارائه می گردد در ادامه به بررسی این موضوع پرداخته ایم.

  • شرایط تحصیل پزشکی در این کشور به چه زبانی ممکن است؟
  • آیا دانشگاه های هلند دانشجویان خارجی را جهت تحصیل پزشکی پذیرش می نمایند؟
  • کدامیک از دانشگاه های پزشکی در هلند مورد تائید وزارت بهداشت ایران می باشد؟
  • هزینه تحصیل در رشته پزشکی در چگونه است؟

در برخی کشورهای اروپایی تحصیل رایگان است. البته هلند از جمله کشورهایی است که تحصیل در آن برای دانشجویان خارجی رایگان نبوده و تحصیل پزشکی در این کشور اصلا برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا و ایرانیان ارزان نیست. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پیشنهاد می نماید برای آشنایی بیشتر با دانشگاه های هلند و نحوه تحصیل در دانشگاه های این کشور در رشته پزشکی مقاله ذیل را دنبال کنید.

بررسی تحصیل پزشکی در هلند

دانشجویان مشغول تحصیل پزشکی در این کشور می توانند 3 سال اول تحصیلی را به زبان تحصیلی انگلیسی به پایان برسانند. بنابراین در دوره های کارشناسی می توانند به مدت 3 سال اولیه را به زبان انگلیسی ادامه داد. از بین کلیه دانشگاه هایی که در هلند وجود دارد، تنها 2 دانشگاه هستند که تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در آنها مقدور خواهد بود. دانشگاه های ماستریخت و خرونینگنن دروس تحصیلی را صرفا به زبان انگلیسی ارائه می دهند. بنابراین به دلیل ظرفیت کم، رقابت در بین دانشجویان برای تحصیل به زبان انگلیسی بسیار فشرده می باشد.

ساختار تحصیل پزشکی در هلند

مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی به مدت 3 سال می باشد. ارائه مدرک تحصیلی دیپلم متوسطه با معدل بالا برای پذیرش در این مقطع الزامی است. چنانچه قصد تحصیل به زبان هلندی را داشته باشید. همچنین می باید دارای مدرک زبان هلندی سطح B1 باشید. اما اگر قصد دارید به زبان انگلیسی ادامه تحصیلی دهید، مدرک زبان انگلیسی آیلتس با نمره 6 را در دست داشته باشید. رشته فناوری در مقطع کارشناسی ارشد از جمله رشته هایی است که به زبان انگلیسی ارائه می گردد.

در نمودار زیر به رشد تعداد دانشجویان بین المللی که این کشور را برای تحصیل انتخاب نموده اند پی خواهید برد:

تعداد دانشجویان بین المللی در هلند

اکثریت رشته های پزشکی دراین کشور به زبان هلندی می باشد. بنابراین شخص متقاضی جهت تحصیل رشته پزشکی بایستی دارای مدرک زبان هلندی سطح B2 باشد. چرا که دانشجویان در سال آخر تحصیلی و فارغ التحصیلی دوره هایی به نام آموزش را در بیمارستان می گذرانند که مستقیما با بیماران در تماس هستند. بنابراین آشنایی کامل به زبان هلندی از الزامات است. به طور کلی به جزء رشته های معدود، زبان تحصیلی در کلیه مقاطع تحصیل پزشکی در هلند به صورت هلندی است.

دوره های پزشکی هلند

مدت زمان تحصیل در مقاطع مختلف تحصیل پزشکی دراین کشور به صورت ذیل برگزار می گردد که عبارتند از:

مقطع تحصیلیطول دوره
کارشناسی پزشکی3 سال
کارشناسی ارشد پزشکی3 سال
دوره آموزشی سال آخر1 سال

یکی از دلایلی که می تواند شانس پذیرش دانشجو در رشته های پزشکی در این کشور را افزایش دهد. گذراندن دوره های متوسطه یا سال 12 به زبان هلندی در این کشوراست. در این صورت با کسب نمرات بالا بهتر می توانند در رشته های پزشکی پذیرش بگیرند. از این رو پیشنهاد می شود مقاله تحصیل داروسازی در هلند را نیز مطالعه بفرمائید.

مدارک لازم برای تحصیل پزشکی در هلند

دانشجویان متقاضی تحصیل پزشکی در هلند بایستی مدارکی را جهت پذیرش در دانشگاه تهیه و ارائه نمایند. این مدارک به شرح ذیل است:

  • ارائه پاسپورت متقاضی
  • ارائه شناسنامه
  • ارائه کلیه مدارک تحصیلی شامل دیپلم و پیش دانشگاهی همراه با ریز نمرات به صورت ترجمه شده
  • گواهی تمکن مالی و توانایی دانشجو در پرداخت هزینه های تحصیلی و زندگی
  • نامه پذیرش از سوی دانشگاه هلند
  • دارا بودن مدرک زبان انگلیسی یا هلندی

فهرست دانشگاه های پزشکی در هلند

این کشور جهت تحصیل پزشکی دانشگاه های شناخته شده ای دارد، این دانشگاه ها عبارتند از:

  • دانشگاه آمستردام
  • دانشگاه نایمنگن
  • دانشگاه گرونینگن
  • دانشگاه اراسموس روتردام
  • دانشگاه ماستریخت (ارائه کلیه دروس صرفا به زبان انگلیسی است.)
  • دانشگاه خرونینگنن (ارائه کلیه دروس صرفا به زبان انگلیسی است.)
  • دانشگاه اوترخت

البته اضافه بر این دانشگاه ها 12 دانشگاه پزشکی دراین کشورمورد تائید وزارت بهداشت ایران می باشد.

نام دانشگاه تحصیل پزشکی دارد؟مورد تائید وزارت بهداشت ایران است؟
آکادمیک دندانپزشکی آمستردام خیربله
دانشگاه تکنولوژی دلفتخیر، رشته مهندسی پزشکی دارد.بله
دانشگاه اراسموس روتردامبلهبله
دانشگاه لیدنبلهبله
دانشگاه ماستریختبلهبله
دانشگاه رادبودبلهبله
دانشگاه خرونینگننبلهبله
دانشگاه توئنته خیر، رشته مهندسی پزشکی دارد.بله
دانشگاه آمستردامبلهبله
دانشگاه اوترختبلهبله
دانشگاه ویرجهبلهبله
دانشگاه وارنینگنبلهبله

هزینه های زندگی در هلند

زندگی و هزینه های مربوط به آن برای اشخاص مختلف، متغیر است. چراکه میزان هزینه زندگی در این کشور از نوع و سبک زندگی افراد مشخص می نماید.این کشور دارای مناطق و شهرهایی است که هزینه های زندگی در آنها با یکدیگر متفاوت است. ممکن است دانشجویان ترجیح دهند که از منازل شخصی و اجاره مسکن برای اقامت خود دراین کشوراستفاده نمایند. در این صورت هزینه های این دسته از دانشجویان مبلغی بین €700 الی 1000€ (یورو) را در بر می گیرد.

چنانچه دانشجویان مشغول تحصیل در این کشور قصد استفاده از خوابگاه های دانشجویی  را داشته باشند، می باید مبلغی معادل €250 الی 600€ (یورو) به صورت ماهیانه بپردازند. آگاهی های بیشتر در زمینه های هزینه و خوابگاه های دانشجویی را از موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پیگیری نمائید. جهت کسب اطلاعات دقیق مقاله هزینه زندگی در هلند را مطالعه بفرمائید.

زبان تحصیل پزشکی در هلند

زبان تحصیل پزشکی در هلند

زبان تحصیل پزشکی دراین کشور به 2 زبان انگلیسی و هلندی به دانشجویان ارائه می گردد. دانشجویانی که تحصیل به زبان هلندی را انتخاب می کنند، می باید تسلط کافی به این زبان داشته باشند. همچنین ممکن است دانشجویان زبان انگلیسی را برای تحصیل در بهترین دانشگاه های این کشور را ترجیح دهند. در این صورت نیز می باید مدرک زبان انگلیسی را داشته و ارائه نمایند. البته زبان تحصیل انگلیسی طرفداران بسیاری در بین دانشجویان دارد. از این رو رقابت در تحصیل پزشکی در کشور هلند به زبان انگلیسی فشرده می باشد. اما به یاد داشته باشید که می باید تا زمان فارغ التحصیلی می باید به زبان هلندی تسلط یابید. چراکه با بیماران هلندی سر و کار دارید و می باید به زبان رسمی این کشور کاملا آشنا باشید.

کار دانشجویی در هلند

دانشجویانی که در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مشغول تحصیل در هلند هستند، این اجازه را دارند که به فعالیت شغلی به صورت پاره وقت بپزداند.جهت اطلاع از شرایط کار در این کشور مقاله ویزای کاری هلند را مطالعه بفرمائید.

میزان ساعات کاری مجاز در طول هفته برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد متغیر و به شرح زیر است:

مقطع تحصیلیمجوز کاری در هفتهمبلغ دریافتی به ازای هر ساعت به یورو
کارشناسی10€8
کارشناسی ارشد20€8

هزینه تحصیل پزشکی در هلند 2023

امروزه تحصیل پزشکی یک رشته بسیار محبوب است که علاقه مندان زیادی دارد. هلند از سایر کشورهای اروپایی می باشد که دانشجویان می توانند در خصوص تحصیل پزشکی رویای خود را دنبال کنند. این کشور سرشار از دانشگاه های برتر می باشد که دارای فرهنگ غنی نیز هستند. عمده دانشگاه های این کشور دولتی هستند. از همین رو توسط دولت تامین می گردد. دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا موظف به پرداخت شهریه می باشند. شهریه تحصیل پزشکی در این کشور به طور میانگین €20000 الی 30000€ (یورو) می باشد.

دانشکده پزشکی ارزان در هلند

در این بخش از مقاله لیست کوتاهی از ارزان ترین دانشگاه های پزشکی را برای شما ارائه خواهیم کرد که به شرح زیر می باشد:

نام دانشگاهرشتهشهریه دانشجویان تمام وقت هلندی به  یوروشهریه دانشجویان بین المللی در سال اول به یورو
دانشگاه صنعتی دلفتتصویربرداری پزشکی، روباتیک جراحی و اندام های چاپی 3 بعدی€2.06€10259.42
دانشگاه Twenteمهندسی پزشکی€2.06€10360.62
دانشگاه پزشکی آیندهوونلیسانس علوم و فنون پزشکی€2.06€10840.09
دانشگاه واژنینگن زیست شناسی ، علوم زندگی مولکولی ، بهداشت و جامعه و غذا و بهداشت€2.06€15482.24
دانشگاه آمستردامپزشکی€2.06€19561.83
دانشگاه اوترختپزشکی€2.06€21832.79
دانشگاه خرونینگننپزشکی€2.06€31.59

درآمد پزشکان در هلند

افرادی که در زمینه بهداشت و پزشکی در این کشور مشغول به کار است، معمولاً ماهانه حدود 14400€ (یورو) درآمد دارد. پائین ترین میانگین از 4660€ (یورو) و بیشترین میانیگن 45100€ (یورو) می باشد. درآمد سایر مشاغل مرتبط به شرح زیر می باشد:

  • پزشک آکادمیک: 15100€ (یورو)
  • پرستار مراب حاد: 8870€ (یورو)
  • مدیر خدمات سرپایی: 13000€ (یورو)
  • متخصص بیهوشی: 31700€ (یورو)
  • دستیار مدیر پرستاری: 11500€ (یورو)
  • متخصص قلب و عروق: 37900€ (یورو)
  • روانشناس بالینی: 30500€ (یورو)

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این تضمین را می دهد که در انجام کلیه مراحل حقوقی جهت مهاجرت به اروپا در کنار شما حضور داشته باشد. گرفتن مشاوره های بیشتر از طریق تماس تلفنی رایگان و یا مراجعه حضوری برای شما عزیزان میسر خواهد بود. همچنین مطالعه مقاله تحصیل پزشکی در هلند یکی دیگر از مقالات مرتبط با تحصیل در این کشور می باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *