مهاجرت به کشور هلند

تبدیل اقامت به تابعیت هلند

همان طور که در مقاله های پیشین مطالعه فرمودید تبدیل اقامت به تابعیت هلند از روش های مختلفی صورت می پذیرد. در این نوشتار مورد بررسی قرار گرفته است. اینکه شما با چه اقامتی در هلند هستید و چگونه می خواهید به اقامت دائم این کشور دست یابید راهکارهای مختلفی وجود دارد. اخذ اقامت دائم قبل از اخذ پاسپورت انجام می شود. اقامت دائم با پاسپورت تفاوت دارد.

  • چه مدت زمان می برد تا اقامت دائم در هلند اخذ گردد؟
  • اقامت دائم با تابعیت چه تفاوت هایی دارد؟
  • بعد از چه مدت یک شهروند خارجی می تواند در هلند به اقامت دائم و تابعیت برسد؟

هدف از ارائه این مقاله آشنایی با راه های مختلف اخذ اقامت و تابعیت هلند می باشد. بدین ترتیب از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. پس با مطالعه ادامه این مقاله ما را همراهی بفرمایید.

بررسی تبدیل اقامت به تابعیت هلند

فردی که به کشور هلند و یا هر کشور اروپایی دیگر مهاجرت می کند، می تواند پس از چند سال اقامت دائم این کشور را اخذ نماید. در نهایت طی شرایطی اقامت را به تابعیت هلند تبدیل نماید. البته اخذ اقامت نیاز به رعایت کرد شرایط حقوق مهاجرتی از قبیل شرط حضور و زندگی در آن کشور و پرداخت مالیات می باشد.

تبدیل اقامت به تابعیت هلند و یا همان پاسپورت یا شهروندی این کشور شامل موارد زیر است:

  • حضور و زندگی و در هلند
  • آشنایی با آداب و رسوم و فرهنگ آن کشور
  • تکمیل نمودن زبان هلندی

همه این موارد و سایر موضوعات را اصطلاحا آزمون شهروندی برای اخذ پاسپورت معرفی می نمایند.

اخذ تابعیت هلند

افرادی که موفق به کسب تابعیت هلند می شوند، می باید به رعایت حقوق و آزادی های عمومی و همچنین وفاداری به قانون اساسی سوگند یاد کنند. تابعیت مضاعف برای کشور هلند پذیرفته نیست. بنابراین فرد متقاضی بایستی تابعیت قبلی خود را ترک نماید. یکی از شرایطی که فرد متقاضی بایستی دارا باشد، عدم داشتن هر گونه پرونده کیفری در 4 سال اخیر در این کشور است. بدین منظور که تحت تعقیب یا پیگرد قانونی نبوده و ملزم به پرداخت جریمه های سنگین نیز نشده باشد. جریمه های سنگین مبالغ 810€ (یورو) به بالا را شامل می گردد.

به عبارت دیگر فرد نبایستی به دفعات مبالغ 405€ (یورو) به بالا جریمه شده باشد. همچنین نبایستی مجموع جریمه ها بیشتر از 1215€ (یورو) شود. زمانی که فردی با یکی از اتباع هلندی ازدواج کرده باشد. در این حالت پس از گذشت 3 سال زندگی مشترک و بی‌ وقفه و مستمر در کنار یکدیگر، اقامت دائم هلند به فرد خارجی اعطاء می گردد. حتی اگر این مدت در خارج از کشور هلند سپری گردد.

تبدیل اقامت به تابعیت هلند از طریق تحصیل و کار

افراد علاقمند به تحصیل می توانند ویزای تحصیلی هلند را با اعتبار مدت تحصیل در این کشور دریافت نمایند. از این رو به همان مدت زمان در این کشور اقامت داشته باشند. این افراد تا 1 سال پس از فارغ التحصیلی فرصت دارند برای تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری در این کشور اقدام نمایند. در نهایت پس از یافتن کار و گذشت 5 سال اقامت مستمر در این کشور موفق به تبدیل اقامت به تابعیت این کشور می شوند.

دریافت ویزای برای مهاجرت کاری به این کشور از دیگر طرق مهاجرت و اقامت در این کشور است. متقاضیان کار می توانند پس از یافتن شغل مورد نظر خود اقامت این کشور را دریافت نمایند. سپس با گذشت 5 سال اقامت مستمر می توانند در راستای تبدیل اقامت به تابعیت در این کشور قدم بردارند. ناگفته نماند برای رسیدن به این نوع ویزا، در دست داشتن دعوت نامه کاری از سوی شرکت یا فرد هلندی از جمله موارد الزامی است. ضمنا دریافت ویزای همراه برای خانواده متقاضی اقامت کاری در هلند امکان پذیر خواهد بود. مشروط بر این که فرزندان وی کمتر از 18 سال داشته باشند.

تبدیل اقامت به تابعیت هلند از طریق تحصیل و کار

شرایط تابعیت از طریق تقاضا در هلند

شخصی که قصد تبدیل اقامت به تابعیت هلند دارد، بایستی واجد شرایط تابعیت باشد. اولین قدم در انجام این امر، ثبت در شهرداری محلی و ارائه تقاضاء تابعیت است. ناگفته نماند که فرد متقاضی بایستی واجد شرایط به شرح ذیل باشد:

آیتمشرح
سن18 سال به بالا
سکونتحداقل به مدت 5 سال در این کشور

مشروط بر این که مجوز اقامت معتبر داشته و در زمان مقرر اقدام به تمدید نموده باشد. در صورتی که فرد متقاضی عضو اتحادیه اروپا یا سوئیس است، به ارائه مجوز اقامت نیاز ندارد. در این بخش توجه شما را به مقاله اقامت هلند جلب می داریم.

استثناء در ارائه تابعیت هلند

دولت این کشور در اعطاء تابعیت پس از 5 سال، استثناء برای تبدیل اقامت به تابعیت قائل شده است. این استثناء به شرح ذیل می باشد:

  • اقامت فرد خارجی در هلند
  • در صورتی که با یکی از اتباع هلندی به طور مستمر به مدت 3 سال (بدون ازدواج) زندگی کند.
  • فرد می تواند تابعیت هلند را بگیرد مشروط بر این که در کلیه مراحل انجام پرونده، زندگی خود را ادامه دهند.
  • در صورتی فرد در سال‌ های گذشته، دارای ملیت هلندی بوده اما آن را از دست داده است.
  • فردی که به عنوان پناهنده وارد خاک هلند شده باشد، پس از 3 سال می تواند درخواست اقامت دائم دهد.
  • اگر متقاضی زیر 18 سال هست، به مدت 3 سال از یک شهروند هلندی تحت مراقبت و نگهداری است. اما در حال حاضر سن او بیشتر از 18 سال است. در این حالت می تواند پس از گذشت 3 سال تقاضاء اقامت دائم نماید.
  • در صورتی که فرد قبلا دارای اقامت هلند بوده و چندین سال در این کشور زندگی کرده است. پس از 3 سال مجاز به درخواست اقامت دائم خواهد بود. مشروط بر این که یک سال گذشته را به طور مستمر در این کشور زندگی کرده باشد.

جهت اطلاع از شرایط تحصیل در هلند پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله لینک شده می باشد.

مدارک لازم جهت درخواست تابعیت هلند

افراد متقاضی تابعیت کشور هلند می باید واجد شرایط بوده و مدارکی را به سفارت این کشور تسلیم نمایند. همچنین جهت زندگی در این کشور مقاله هزینه زندگی در هلند را ابتدا مطالعه بفرمائید.

این مدارک شامل موارد ذیل است:

  • پاسپورت یا سند معتبر دیگری که مربوط به سفر شخص متقاضی بوده و دارای اعتبار باشد.
  • ارائه مجوز اقامت دارای اعتبار یا هر سندی که اقامت قانونی و رسمی وی را در کشور هلند به اثبات برساند.
  • ارائه گواهی تولد که از کشور مبدا دریافت شده باشد.
  • ارائه مدرک قبولی در آزمون زبان هلندی که تسلط و درک کامل شما از این زبان را ثابت نماید.
  • گواهی ازدواج (در صورت نیاز)
  • سندی که مشخص و ثابت نماید فرد متقاضی به مدت 3 سال یا بیشتر به همراه یک تبعه هلندی در این کشور زندگی کرده است.

از آنجا که تبدیل اقامت به تابعیت دارای پیچیدگی های حقوقی است، لذا کمک گرفتن از یک وکیل یا مشاوره تخصصی در این زمینه ضرورت دارد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می تواند بهترین مشاوره را در این زمینه و 5 روش تضمینی برای مهاجرت به هلند ارائه نموده و گام به گام در انجام مراحل حقوقی در کنار شما باشد. با مراجعه حضوری یا تماس های تلفنی رایگان از کارشناسان و مشاوران ما کسب راهنمایی و مشاوره نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *