مهاجرت تحصیلی اتریش

تحصیل رشته طراحی لباس در اتریش

تحصیل رشته طراحی لباس در اتریش

اتریش یکی از بهترین کشورها در اروپا برای تحصیل هنر است. تحصیل رشته طراحی لباس در اتریش یکی از رشته های ارائه شده در حوزه مد است. دانشگاه های معتبری در اتریش وجود دارند که دوره های طراحی لباس و مد را برگزار میکنند. همچنین موسسات و مدارس مد در اتریش وجود دارد که دوره های مربوط به این صنعت را ارائه می کنند. تحصیل در اتریش به زبان های آلمانی، فرانسوی و حتی ایتالیایی در کنار زبان انگلیسی است. البته اکثر دوره ها به زبان آلمانی می باشد. اگر علاقه مند به تحصیل رشته طراحی لباس در اتریش هستید می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره کنید و شرایط مهاجرت و تحصیل در این کشور را ارزیابی کنید.

تحصیل رشته طراحی لباس در کشور اتریش

از آنجایی که پایتخت اتریش میزبان هفته های مد در طول سال است، موضوعات مد در وین همواره به ویژه در میان کسانی که رویای مطالعه طراحی لباس و مد را دارند داغ است. اخیرا افراد زیادی به مد اتریشی علاقه مند شده اند. این افراد فرصت دارند را تا در مدارس مد در وین مجموعه های کلاس های فارغ التحصیلی را پشت سر بگذارند. این کلاس ها در کنار نمایش های مد برای جوانان الهام بخش است. از این رو دانشجویان بیشتری می خواهند تحصیل مد را در یکی از بهترین شهرهای جهان یعنی وین آغاز کنند.

برخی از بهترین دانشگاه ها و مدارس مد اتریش برای تحصیل رشته طراحی لباس به شرح زیر هستند:

ردیفنام دانشگاه
1دانشگاه هنرهای کاربردی وین
2دانشگاه هنر و طراحی لینز
3آکادمی هنر هتزندورف
4مدرسه طراحی کونست مود
5مدرسه طراحی میچلبرن

تحصیل رشته طراحی لباس در دانشگاه هنرهای کاربردی اتریش

بسیاری از طراحان لباس و مد مشهور از مدارس مد در وین، به ویژه از دانشگاه هنرهای کاربردی آمده اند و برخی نیز استاد شده اند. به عنوان مثال، هلموت لانگ در سال 1993، کرسی استادی در بخش مد در دانشگاه عالی هنرهای کاربردی وین را پذیرفت. اما قبل از او، دپارتمان مد پیش از این توسط چندین طراح مد مشهور بین المللی اداره می شد. به عبارت دیگر تحصیل در رشته طرحی لباس در وین می تواند به این معنا باشد که در دهه 80 استادانی مانند کارل لاگرفلد خواهید داشت. علاوه بر این، Jil Sander، Vivienne Westwood، Raf Simons و Viktor&Rolf نیز ریاست بخش طراحی مد را در بر عهده داشتند. روسای فعلی Modeklasse لوک و لوسی مایر، مدیران خلاق خانه مد Jil Sanders هستند.

پتار پتروف و اوته پلویر از جمله طراحان مد هستند که کار خود را با تحصیل در رشته مد در وین آغاز کردند. آنها هر 2 از گروه مد دانشگاه هنرهای کاربردی وین فارغ التحصیل شدند. به هر حال، Angewandte تنها برنامه مدرک در سطح کارشناسی ارشد در طراحی لباس در اتریش را ارائه می دهد. جای تعجب نیست که Angewandte پرطرفدارترین دانشگاه برای تحصیل طراحی لباس و مد در وین است.

تحصیل رشته طراحی لباس در آکادمی هتزندورف اتریش

در آکادمی مد Hetzendorf، می توانید بین یک دوره 3 ساله یا یک دوره 5 ساله انتخاب کنید. علاوه بر این، دانشجویان در مورد یکی از 5 حوزه اصلی آموزشی تصمیم می ‌گیرند:

  • طراحی مد
  • طراحی بافندگی
  • طراحی محصول
  • مدلسازی
  • طراحی پارچه

مدرسه فنی مد به دانشجویان مبانی نظری عملی از صنعت مد و نساجی می دهد. علاوه بر این، کلاس هایی با درجه بالایی از ارتباط عملی دانش تجارت و بازرگانی را برای دانشجویان به ارمغان می آورد. شما می توانید مد را در کاخ شگفت انگیز باروک Hetzendorf، در وین مطالعه کنید. اما از آنجایی که مدرسه مد Hetzendorf یکی از مشهورترین موسسات آموزشی در وین است، یک فرآیند انتخاب سختگیرانه برای ورود به آکادمی مد وجود دارد.

شرایط کسب ویزای تحصیلی اتریش اینجا شرح داده شده است.

تحصیل رشته طراحی لباس در آکادمی هتزندورف اتریش

مدرسه طراحی کنست مود و میشلبرن در اتریش

مدرسه طراحی Kunst Mode برای اولین بار در سال 1874 افتتاح شد. این مدرسه به عنوان یک مدرسه هنر گلدوزی شروع شد و بعداً یک مدرسه فنی برای خیاط‌ ها اضافه شد. چندین سال پس از آن، آنها یک دوره کارگردانی را با هدف تولید مدیران برای مد لباس بالا تأسیس کردند. در دهه ‌های 70 و 80، دوره‌ هایی برای ترمیم پارچه و طراحی صحنه و لباس از جمله بسیاری دیگر آغاز شد. امروزه Herbststrasse یک مدرسه شناخته شده در وین برای مطالعه طراحی لباس و مد است. اما شما همچنین در مورد تعامل فن آوری، فرم، عملکرد و زیبایی شناسی یاد می گیرید. علاوه بر این، دوره عصرانه آن تنها دوره آموزشی هنر و طراحی جواهرات در اتریش است.

مدرسه مد Michelbeuern که در منطقه 9 وین واقع شده است، تخصص فنی لازم برای طراحی را به شما می دهد. علاوه بر این، مدرسه به شما می آموزد که یک مجموعه مد را بسازید و بفروشید. و در آخر، اساتید دانش لازم برای به روز رسانی نمونه کارها و برنامه ریزی یک محدوده محصول را به شما می دهند. به عبارت دیگر، تحصیل مد در این مدرسه در وین شما را برای پیشرفت شغلی شخصی در آینده آماده می کند.

درآمد طراحین لباس در اتریش

اتریش از بهترین های جهان برای زندگی است. بالطبع این به دلیل رفاه، امنیت، خدمات و همچنین وضعیت مناسب زندگی در این کشور است. میزان درآمد کار در اتریش بالاست و کفاف هزینه های زندگی در این کشور را می دهد. میزان حقوق طراحان لباس در اتریش به صورت متوسط به میزان 3330€ (یورو) در ماه است. این میزان مبلغی بالغ بر 40000€ (یورو) در سال است. همچنین به صورت کلی میزان بازه درآمد افرادی که در حوزه مد کار میکنند در بازه 1300€ الی 6700€ (یورو) می باشد.

میزان درآمد طراحان لباس در برخی از بهترین شهرهای اتریش در نمودار زیر آورده شده است:

بهترین شهرهای اتریش

لیسانس طراحی لباس و فناوری مد دانشگاه هنر لینز اتریش

برنامه لیسانس مد و فناوری آموزش طراحی لباس معاصر در 7 ترم است. دنیای مد در حال تغییر است. در بسیاری از موارد، مد در شرایط غیرانسانی به یک محصول یکبار مصرف تبدیل می شود. ایده مد در ارتباط با فناوری به سرعت سؤالاتی را در مورد حریم خصوصی یا محیط زیست ایجاد می کند. مد و فناوری، فناوری را به عنوان یک کاتالیزور برای راه‌ حل ‌های طراحی نوآورانه و پایدار و مفاهیم زیبایی‌ شناختی جایگزین می کند. هدف از این آموزش، آماده سازی دانشجویان برای نیازهای نوظهور و مشخصات شغلی در تلاقی مد و فناوری است. در طول دوره مطالعات، بین فناوری های مدرن و سنتی پیوند برقرار می شود. علاوه بر این، کارآموزی و کارگاه‌ های بین‌ المللی با متخصصان در زمینه‌ های طراحی مد، عکاسی، استایل ‌سازی، روابط عمومی، عملکرد و فناوری بینشی جامع از تحولات فعلی مد ارائه می‌ شود.

مهاجرت به اتریش و سایر کشورهای جهان را می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تجربه کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *