مهاجرت تحصیلی کانادا

تحصیل رایگان در کانادا

تحصیل رایگان در کانادا

با موفقیت در زمینه تحصیل رایگان در کانادا می توان شرایط مهاجرت و هم چنین اخذ اقامت دائم و تابعیت این کشور را برای خود فراهم نمود. در صورتی که شما هم علاقه مند به کسب نمودن اطلاعات بیشتری با شرایط تحصیل رایگان در کانادا می باشید با مطالعه نمودن این مقاله و هم چنین مراجعه نمودن به سایر مقالات موجود در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت که در مورد کشور کانادا می باشند به اطلاعات جامعی دست یابید.

تحصیل رایگان در کانادا می تواند یکی از رویاهای دانشجویان زیادی باشد که با مطلع شدن از شرایط این موضوع می توانند برای مهاجرت به این کشور اقدام نمایند و در بهترین دانشگاه های کانادا مشغول به تحصیل شوند. لازم به ذکر می باشد که هزینه ها و مخارج یک دانشجو به مواردی مانند سطح دانشگاه، رشته تحصیلی مورد نظر، محل سکونت، نوع تغذیه و سایر عادات زندگی بستگی دارد و هزینه تحصیل در کشور کانادا متغیر می باشد.

مزایای تحصیل رایگان در کانادا

از مزیت های تحصیل رایگان می توان به موراد زیر اشاره داشت:

  • متقاضیان تحصیل رایگان در کانادا می توانند بعد از موفقیت در این زمینه و به طور کلی تحصیل در مراکز تحصیلی و معتبر ترین دانشگاه های کانادا، نوع روادید خود را تغییر دهند. سپس وارد بازار کار این کشور پیشرفته شوند.
  • با کسب مدرک از دانشگاه های کانادا می توانند با ارائه مدرک خود، شغل مناسبی پیدا کنند. در این صورت و در زمانی که شرایط مورد نیاز را داشته باشند و بتوانند هزینه ها و مخارج زندگی خود را پرداخت کنند و ساکن کانادا شوند.
  • دانشجویان خارجی زیادی به کانادا سفر می کنند تا در دانشگاه های این کشور مشغول به تحصیل شوند. زیرا دانشگاه های کانادا سطح فوق العاده بالایی دارند. در جهان به عنوان بهترین دانشگاه ها شناخته می شوند.
  • همان طور که می دانید نظام آموزشی کانادا بسیار مدرن می باشد. تمامی درس ها و رشته های مختلف در دانشگاه های کانادا با جدیدترین روش های آموزشی تدریس می شوند. این موضوع باعث جذب متقاضیان زیادی از سراسر جهان شده است.
  • دانشجویانی که در دانشگاه های کانادا دوره های تحصیلی خود را به پایان می رسانند.
  • دانشجویانی که در دانشگاه های کانادا مشغول به تحصیل هستند در صورتی که ازدواج کرده باشند می توانند برای همسر خود نیز اقدام به کسب روادید کانادا کنند.

شرایط تحصیل رایگان در کانادا

متقاضیان با داشتن شرایط مورد نیاز می توانند به صورت رایگان و بدون پرداخت هزینه ها و شهریه دانشگاهی در بهترین دانشگاه های کشور کانادا و در رشته مورد نظر مشغول به تحصیل شوند. شایان ذکر است که تحصیل رایگان در کالج های کانادا نیز ممکن می باشد. اما متقاضیان باید حتما شرایط خاصی داشته باشند تا بتوانند از این مورد بهره مند شوند.

در جدول زیر برخی از هزینه های تحصیلی در کشور کانادا ذکر شده اندکه عبارتند از:

دوره تحصیلیهزینه دوره تحصیلی به دلار
دوره دیپلم2400$
دوره های گواهی فارغ التحصیلی3600$
دوره های اشتراکی5151$
دوره کارشناسی6151$

شرایط تحصیل رایگان در کانادا

کمک هزینه های تحصیلی در کانادا

دانشجویان دانشگاه های کشور کانادا در صورتی که بتوانند نمرات عالی کسب کنند و شرایط خوبی داشته باشند، می توانند از کمک هزینه های تحصیلی کانادا و بورسیه تحصیلی برخوردار شوند. 2 نوع بورسیه یا کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان دانشگاه های کشور کانادا ارائه می شود:

  • کمک هزینه تحصیلی دانشگاه ها
  • کمک هزینه تحصیلی وزارت علوم کانادا

با دریافت یکی از این بورسیه ها، دانشجو می تواند مشغول به تحصیل رایگان در کانادا شود. اکثر کمک هزینه های تحصیلی به دانشجویان دوره دکترا تعلق می یابد. به طور کلی دریافت بورسیه نیاز به داشتن اطلاعات مورد نیاز درباره این امر دارد.

میزان مخارج تحصیلی در کشور کانادا

مخارج تحصیلی دانشجویانی که در دانشگاه های این کشور در دوره کارشناسی مشغول به تحصیل هستند حداکثر به میزان 17000$ (دلار) به ازای هر سال تحصیلی می باشد. این مبلغ بستگی به محل سکونت، رشته و دانشگاه مورد نظر دارد. جهت به دست آوردن کمک هزینه های تحصیلی، دانشجوی باید در اولین ترم جزء دانشجویان برتر محسوب شود. لازم به ذکر می باشد که تحصیل رایگان در این کشور در واقع دریافت کمک هزینه های تحصیلی موجود در این کشور و یا برخوردار شدن از این موضوع می باشد.

افرادی که موفق به کسب کمک هزینه های تحصیلی نمی شوند باید توان مالی کافی برای اقامت دانشجویی داشته باشند. در صورتی که شما هم با مطالعه نمودن مقاله تحصیل رایگان در کانادا علاقه مند به مهاجرت و هم چنین اخذ اقامت دائم این کشور زیبا و پیشرفته شدید با مراجعه نمودن به سایر مقالات موجود در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت که در مورد مهاجرت تحصیلی به کشور کانادا می باشند نظیر بررسی شرایط تحصیل در کانادا به اطلاعات جامعی دست یابید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *