مهاجرت تحصیلی کانادا

تحصیل در کانادا

تحصیل در کانادا

تحصیل در کانادا در سال 2023 هم اکنون توجه بسیاری از متقاضیان را در سراسر دنیا برای شروع سال تحصیلی جدید در این کشور مجذوب خود ساخته است. کانادا در شمال قاره آمریکا قرار دارد که از رشد اقتصادی بسیار مناسبی برخوردار می باشد. مردم این کشور به زبان های فرانسوی و انگلیسی صحبت می نمایند و از استانداردها و امکانات بسیار مناسب زندگی برخوردار هستند. با توجه به مهاجرپذیر بودن کانادا سالانه افراد زیادی به طرق مختلف به این کشور مهاجرت می نمایند. مهاجرت تحصیلی یکی از ساده ترین روش های مهاجرتی به این کشور است که در نهایت موجب اخذ اقامت دائم کانادا می گردد. سیستم آموزشی کشور کانادا یکی از معتبرترین سیستم های آموزشی در جهان است که دانشجویان با تحصیل در دانشگاه های این کشور به راحتی می توانند در سایر کشورهای جهان به کار و فعالیت جدید بپردازند.

مشاورین با تجربه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با معرفی دانشگاه های کانادا سعی بر این دارند تا بتوانند دانشجویان را در انتخاب دانشگاه و رشته تحصیلی مورد نظر راهنمایی نمایند.

تحصیل در کانادا در سال 2023 میلادی سوالات مطرحی را در ذهن متقاضیان به وجود خواهد آورد، نمونه ای از این سوالات به شرح زیر می باشد:

  • نحوه تحصیل در پذیرش 2023 در این کشور چگونه است؟
  • شروع دوره تحصیلی 2023 در این کشور از چه تاریخی می باشد؟

نحوه درخواست تحصیل در کانادا در سال 2023

طبق آخرین اطلاعات به دست آمده در ماه اکتبر سال 2020 میلادی، متقاضیان بین المللی می باید درخواست خود برای تحصیل در این کشور را کامل فرمایند. کلیه مدارک اعم از مدارک تحصیلی و هویتی می باید تا پایان ماه 30 نوامبر (November) سال 2020 میلادی ثبت نهایی گردد. فرصت نهایی که برای ثبت نام نهایی در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت تا پایان تاریخ 15 ژانویه (January) میلادی خواهد بود. چنانچه تمایل به اخذ بورسیه تحصیلی این کشور را دارید، می باید تا پایان ماه دسامبر (December) سال 2020 میلادی اقدامات لازم در این باب صورت پذیرد.

در این بخش کالج هایی که در شروع ترم جدید، سال 2023 میلادی پذیرش دانشجو بین المللی دارند در نمودار زیر چند نمونه شرح داده شده است:

کالج های کانادا

تحصیل در مدارس کانادا در سال 2023

تحصیل در مدارس این کشور از سن 6 سالگی آغاز می­ گردد. اگرچه امکان تحصیل در کودکستان های کانادا برای کودکان امکان پذیر است، والدین می توانند به صورت اختیاری فرزندان را در کودکستان ها ثبت نام نمایند. اما تحصیل از سن 6 سالگی تا پایان 18 سالگی در کانادا به صورت اجباری است. تدریس در مدارس کانادا به 2 زبان انگلیسی و فرانسه امکان پذیر می باشد. دانش آموزان از همان ابتدا 2 زبان اصلی دنیا را به عنوان آموزش اصلی خود خواهند داشت.

اکثر دانش آموزانی که از دیگر کشورها به کانادا مهاجرت نموده اند، تحصیل در مدارس بین المللی و کالج های شبانه روزی را انتخاب می نمایند. این کشور برای این دانش آموزان مزیت های بسیاری از جمله خوابگاه و پوشش دهی سایر هزینه های مهم زندگی را بر عهده می گیرد. مدارس دیگری از قبیل مدارس دولتی، خصوصی و مدارس شبانه روزی در دسترس هستند. هزینه تحصیل در مدارس دولتی رایگان است، اما در دیگر مدارس والدین ملزم به پرداخت شهریه می باشند.

تحصیل در کانادا در مقطع کارشناسی 2023

دانشجویان در کانادا در ترم جدید 2023 میلادی امکان تحصیل در رشته های مختلف را دارند. طول دوره های تحصیلی رشته های پزشکی 5 الی 6 سال و در دیگر رشته ها معمولاً 4 سال است. زبان تدریس در دانشگاه های این کشور نیز همانند مدارس به زبان های فرانسوی و انگلیسی است، دانشجویان باید دارای مدرک زبان انگلیسی و یا فرانسوی باشند. دانشجویان پس از اخذ پذیرش تحصیلی باید ابتدا دوره های زبان انگلیسی را سپری کنند تا مهارت زبان لازم برای تحصیل در مقطع کارشناسی را کسب نمایند. برای تحصیل در دانشگاه های این کشور در مقطع کارشناسی سال 2023 میلادی متقاضیان می باید از سطح دانش زبان انگلیسی خود مدرکی معتبر ارائه دهند.

مدارک معتبر زبانی که مورد تایید دانشگاه های این کشور می باشد به ترتیب در نمودار زیر اشاره شده است:

مدارک زبان معتبر برای کانادا

در مقطع کارشناسی کانادا در سال 2023 میلادی هزینه تحصیل از 7233CAD تا 49800CAD (دلار کانادا) شهریه هر سال دانشگاه های این کشور می باشد. در دانشگاه های این کشور مقاطع کارشناسی بسیاری در دسترس متقاضیان بین المللی قرار گرفته است.

افرادی از دوره های کارشناسی در سال 2023 میلادی در این کشور در جدول زیر مورد بررسی قرار گرفته است:

نام مقطع کارشناسیتعداد دوره های کارشناسی
کشاورزی72
علوم کاربردی121
طراحی و هنر472
مدیریت535
علوم کامپیوتر268
آموزش141
منابع انسانی564
قانون58
ریاضیات و علوم طبیعی579
علوم اجتماعی919

دانشگاه های برتر کانادا در سال 2023

دانشگاه های معتبر این کشور در شهرهای بزرگ این کشور بسیار زیاد می باشند. در بسیاری از سایت های رسمی که امتیاز بندی و رتبه بندی دانشگاه های این کشور را بر عهده دارند، رتبه های مناسبی را با توجه به سطح علمی دانشگاه ها ارائه داده اند. همین امر موجب گردیده است، میزان رقابت برای گرفتن پذیرش در این دانشگاه ها بالا رود. جهت کسب اطلاعات بیشتر مطالعه مقاله دانشگاه های کانادا از طریق لینک مربوطه در سایت مرجع ما به شما پیشنهاد داده می شود.

در این بخش جدولی برای بررسی 10 دانشگاه برتر در این کشور در سال 2023 در نظر گرفته شده است:

رتبه کشور کانادانام دانشگاهرتبه جهانی 2023
1University of Toronto34
2McGill University31
3University of British Colombia47
4Universite de Montreal116
5University of Alberta110
6McMaster University152
7University of Waterloo154
8Western University172
9Queen’s university246
10University of Calgary246

تحصیل در کانادا مقطع کارشناسی ارشد و دکتری

تحصیل در کانادا مقطع کارشناسی ارشد و دکتری

طول دوره­ تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد در سال 2023 میلادی 2 سال است و دانشگاه ها امکان پذیرش در رشته های متفاوتی را در اختیار متقاضیان بین المللی قرار داده اند. دانشجویان در این مقطع علاوه بر ارائه مدرک زبان انگلیسی باید جهت تحصیل در برخی از رشته ها مدرک معتبر GMAT و GRE به خصوص در رشته های مربوط به محاسبات و ریاضیات الزامی می باشد.

هزینه تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در سال 2023 میلادی در جدول زیر شرح داده شده است:

مقطع تحصیلیهزینه تحصیل به CAD (دلار کانادا)
کارشناسی ارشد30000 الی 20000
دکتری20000 الی 8000

جهت تحصیل در کانادا و کسب اطلاعات بیشتر مبنی بر هزینه تحصیل و آشنایی با دانشگاه های این کشور می توانید با کارشناسان متخصص ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید و جهات مشاوره تلفنی (رایگان) و حضوری تعیین وقت فرمائید. زندگی در کانادا با توجه به استاندارهای بالا خود مورد توجه بسیاری قرار گرفته است، همین امر موجب شده است، متخصصان و وکلای موسسه حقوقی ما پس از بررسی شرایط کنونی شما بهترین راه را در اختیار شما قرار خواهند داد.

سوالات متداول در باب تحصیل در کانادا

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات پرتکرار در باب تحصیل در کانادا می باشیم:

  • تحصیل در مقطع کارشناسی در کانادا چه شرایطی دارد؟ تحصیل در مقطع کارشناسی معمولا 4 ساله است. دروس به زبان انگلیسی و در برخی دانشگاه ها به زبان فرانسوی نیز تدریس می شود، لذا نیازمند ارائه مدرک زبان آیلتس 6 و یا مدرک زبان فرانسوی B2 نیز می باشد.
  • تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد چه شرایطی دارد؟ مدرک زبان نیز در حد آیلتس 6.5 باید ارائه گردد. برای ورود به برخی رشته ها نمره آزمون های GRE و GMAT نیز مدنظر قرار می گیرد. اغلب دوره کارشناسی ارشد 2 ساله است.
  • هزینه تحصیل در کانادا چقدر است؟ در کل کشور کانادا از هزینه های بالای تحصیل و زندگی برخوردار است اما میزان شهریه بسته به مقطع و دانشگاه مورد نظر متفاوت خواهد بود. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی 15.000CAD تا 25.000CAD (دلار کانادا)، در کارشناسی ارشد بین 20.000CAD تا 30.000CAD (دلار کانادا) و در مقطع دکترا 8.000CAD تا 20.000CAD (دلار کانادا) خواهد بود.
  • برترین دانشگاه های کانادا کدامند؟ می توان گفت کانادا از برترین نظام آموزشی جهان برخوردار است که برترین دانشگاه ها را نیز شامل می شود که از سطح بالایی در رتبه بندی QS برخوردارند. از برترین آن ها که رتبه 25 تا 200 دنیا را شامل می شوند می توان به دانشگاه تورنتو، دانشگاه مک گیل، بریتیش کلمبیا، مونترال، دانشگاه آلبرتا، واترلو و غیره اشاره کرد.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *