مهاجرت تحصیلی لوکزامبورگ

تحصیل دکترا در لوکزامبورگ

تحصیل دکترا در لوکزامبورگ

تحصیل دکترا در لوکزامبورگ با توجه به اهمیت این مقطع و مدرک تحصیلی آن در این کشور بسیار مورد استقبال دانشجویان خارجی قرار گرفته است. دارندگان مدرک دکترا در کشور لوکزامبورگ از نظر یافتن کار با توجه به مدرک و تخصص آنها کاری آسان دارند. همچنین دارندگان مدرک دکترا در لوکزامبورگ از حقوق بسیار بالایی برخوردار هستند. در هر صورت متقاضیان تحصیل دکترا در این کشور بایستی از شرایط تحصیل دکترا در کشور لوکزامبورگ آگاهی یابند. این کشور یکی از کشورهای واقع در اتحادیه اروپا در کنار کشورهای آلمان، فرانسه و بلژیک است. تحصیل در این مقطع نیز به زبان های مختلف از جمله انگلیسی امکان پذیر می باشد. با مطالعه این مقاله در ادامه که توسط مشاورین متخصص ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است، پاسخ سوالات زیر را خواهید یافت:

  • تحصیل دکترا در لوکزامبورگ چند سال زمان می برد؟
  • شرایط تحصیل در مقطع دکترا در کشور لوکزامبورگ چگونه است؟
  • زبان تحصیل مقطع دکترا در لوگزامبورگ چیست؟
  • هزینه تحصیل دکترا در کشور لوکزامبورگ چه میزان است؟

مزایای تحصیل دکترا در لوکزامبورگ

تحصیل دکترا با توجه به ویژگی های منحصر به فرد این کشور دارای مزایای بسیاری است. این کشور یکی از کشورهای مدرن با جامعه چند فرهنگی و مهاجر پذیر خود مقصد مناسبی برای تحصیل در این کشور به خصوص تحصیل دکترا می باشد. این کشور همانطور که می دانید عضو اصلی اتحادیه اروپا می باشد. سازمان ها و دفاتر بین المللی زیادی در این کشور حضور دارند. این کشور کوچک که به عنوان یکی از کوچک ترین کشورهای اروپا محسوب می شود در کمال تعجب بسیار ثروتمند می باشد. همچنین دارای اقتصادی قوی است. تحصیل دکترا در دانشگاه های این کشور با توجه به همکاری دانشگاه های این کشور با دانشگاه های برتر اروپا مزایای بسیاری از جمله پروژه های مشترک تحقیقاتی، تبادل دانشجویی و موارد دیگر است.

در اینجا به برخی از مزایای تحصیل دکترا در لوکزامبورگ اشاره کرده ایم:

  • کسب مدرک بسیار معتبر دکترا در اروپا
  • استفاده از رابطه ها و توافقنامه های بین دانشگاه های معتبر اروپا
  • امکان تحصیل دکترا در لوکزامبورگ به زبان انگلیسی
  • اخذ بورسیه های تحصیلی مختلف
  • امکان کار حین تحصیل دکترا در لوکزامبورگ
  • زندگی با کیفیت بسیار بالا
  • تحصیل دکترا با هزینه مقرون به صرفه
  • دسترسی به منابع تحقیقاتی دانشگاه های اتحادیه اروپا

شرایط تحصیل دکترا در لوکزامبورگ

تحصیل دکترا در این کشور با توجه به رشته تحصیلی حدود 3 الی 4 سال زمان در پی دارد. با توجه به زبان های فرانسوی، لوکزامبورگی و آلمانی این کشور تحصیل به این زبان ها در کنار زبان انگلیسی امکان پذیر است. جهت تحصیل دکترا در این کشور دانشجویان بایستی یک سری شرایط را رعایت کنند. از جمله این شرایط ارائه مدرک زبان آیلتس 7 و یا ارائه مدرک زبان C1 می باشید. علاوه بر این دانشجویانی که در خارج از اتحادیه اروپا مقطع کارشناسی ارشد را گذرانده اند بایستی مدارک معادل سطح 7 این کشور طبق قوانین این کشور باشد.

همچنین قبل از ورود به این مقطع دانشجویان بایستی در رابطه با موضوع تحقیق خود با یک استاد راهنما یا سوپروایزر صحبت کرده باشند. استاد راهنما به عنوان حامی متقاضی برای تحصیل موضوع خود معرفی شود. علاوه بر این موارد برخی از رشته ها ممکن است شرایط دیگر را داشته باشند.

تحصیل دکترا در لوکزامبورگ به زبان انگلیسی‌

خوشبختانه بسیاری از دوره های تحصیل در سطح دکترا در این کشور علاوه بر زبان های فرانسوی و آلمانی، به زبان انگلیسی نیز ارائه می شود. همانطور که اشاره کردیم ارائه مدرک یکی از آزمون های تافل یا آیلتس (7) برای تحصیل این مقطع مورد نیاز است. یکی از مزایای تحصیل دکترا در این کشور امکان اخذ زبان آلمانی و فرانسوی در طول تحصیل می باشد. برنامه های دکترا در این کشور تماما بر طبق روند بولونیا و امتیازات ECTS می باشد. همچنین این برنامه ها در سطح کاملا بین المللی مطابق با دانشگاه های معتبر اروپا می باشد. دانشجویان در طول تحصیل دکترا در این کشور می توانند از امکانات وسیع دانشگاه های این کشور استفاده کنند. لازم به ذکر است که اخذ مدرک دکترا در این کشور بسیار با ارزش است. در این کشور امکان کاریابی را بسیار بالا می برد.

تحصیل دکترا در دانشگاه لوکزامبورگ

دانشگاه لوکزامبورگ (University of Luxembourg) در پایتخت این کشور واقع شده است. به عنوان تک دانشگاه دولتی این کشور شناخته می شود. در دانشگاه این کشور، برنامه های دکترا ساختار یافته اند. دوره های آموزشی و تحقیقاتی که به دانشجویان ارائه می شوند تمام وقت و به مدت 3 تا 4 سال انجام می شود. در طول تحصیل دکترا در دانشگاه این کشور دانشجویان کارهای تحقیقاتی و یا بین رشته ای را انجام می دهند. همچنین در دوره های ویژه شرکت می کنند که دانشجویان را قادر می سازد. دانش علمی پیشرفته و طیف وسیعی از مهارت های قابل انتقال را بدست آورند. تحصیل دکترا در دانشگاه این کشور همراه با دفاع از کار دانشگاهی یا پایان نامه دکتری در مقابل کمیته این دانشگاه می باشد. آموزش دکترا دراین کشور یک گام مهم برای پیشرفت در حرفه تحصیلی برای تحصیل و یا ورود به کار می باشد.

دانشگاه این کشور دارای 4 مرکز دکترا به نام های زیر است که برنامه های آن در این مراکز ارائه می گردند:

  • دانشکده دکتری علوم و مهندسی (DSSE)
  • دانشکده حقوق دکتری
  • دانشکده دکترا در اقتصاد و دارایی (DSEF)
  • دانشکده دکترا علوم انسانی و علوم اجتماعی (DSHSS)

رشته حقوق و تحصیل دکترا در لوکزامبورگ

رشته حقوق و تحصیل دکترا در لوکزامبورگ

مضامین تحصیل دکترای حقوق در این کشور به کلیه سطوح تحلیلی از جمله حقوق این کشور، حقوق اروپا، مقایسه حقوق ملت ها و حقوق بین المللی می پردازد. برنامه های دکترای حقوق در این کشور دانشجویان را به ارزیابی معرفت شناسی حقوقی، نظریه حقوق و فلسفه حقوق تشویق می کند و متعهد به حمایت از دیدگاه میان رشته ای و چند رشته ای است. این تحقیقات بر اساس رویکرد جامع، تحقیقات پیشرو در حقوق اقتصادی و مالی را توسعه می دهد. تحصیل دکترای حقوق در این کشور هم آموزش نظری و هم عملی ارائه می دهد. زمینه ای مفید برای نوشتن پایان نامه و اتخاذ یک فرهنگ گسترده علمی را فراهم می کند. این آموزش با هدف تجهیز دانشجویان دکترا به ابزارهای معرفت شناختی و روش های لازم برای پیگیری یک پروژه تحقیقاتی دقیق و معرفی آنها با یک فرهنگ مقطعی و چند رشته ای می باشد.

هزینه تحصیل مقطع دکترا در لوکزامبورگ

هزینه تحصیل مقطع دکترا در این کشور با توجه به دولتی یا خصوص بودن دانشگاه های این کشور متفاوت می باشد. هزینه تحصیل دکترا در دانشگاه دولتی این کشور ترمی 200€ (یورو) می باشد و هزینه تحصیل بسیار پایین است. البته ورود به این دانشگاه با توجه به رقابت زیاد و ظرفیت محدود بسیار سخت است. نیاز به رزومه علمی قوی و امتیازات ویژه دانشجویان می باشد. هزینه تحصیل دکترا در دانشگاه های خصوصی این کشور تا 40000€ (یورو) در سال می رسد. هزینه تحصیل این مقطع بسیار گران می باشد. دانشجویان علاوه بر هزینه تحصیل در این کشور بایستی هزینه زندگی در لوکزامبورگ را نیز بررسی کنند. دانشجویان برای برآمدن از هزینه های تحصیل و زندگی نیز می توانند از گزینه وام های دانشجویی و یا بورسیه های تحصیلی این کشور استفاده کنند.

اقامت پس از تحصیل در لوکزامبورگ

مهاجرت از طریق تحصیل یکی از روش های مطمئن مهاجرتی به کشورهای اروپایی و این کشور نیز می باشد. دانشجویان با تحصیل دکترا و اقامت 3 الی 4 ساله در این کشور می توانند پس از تحصیل به دنبال فرصت های شغلی و کار در لوکزامبورگ باشند. بر اساس آمارهای منتشر شده در اتحادیه اروپا میزان حقوق دارندگان دکترا در این کشور بسیار بالا است. همچنین متوسط حقوق افراد تحصیل کرده در این کشور یکی از بالاترین نرخ ها می باشد. در هر حال دانشجویان با اقامت 5 ساله پس از تحصیل در این کشور می توانند برای اخذ اقامت دائم این کشور درخواست دهند. پس از آن نیز برای اخذ تابعیت این کشور اقدام نمایند. البته دانشجویانی که مقاطع تحصیلی گذشته را نیز در این کشور تحصیل نموده اند با تحصیل به مدت 7 سال می توانند برای درخواست اقامت دائم اقدام نمایند.

تیم مهاجرتی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تکیه بر کارشناسان با تجربه خود می توانند برای مهاجرت شما از طرق مختلف شما را راهنمایی کنند. از آخرین تغییرات قوانین مهاجرتی کشورهای مختلف جهان شمار آگاه سازند. برای برقراری ارتباط با موسسه می توانید در بخش تماس با ما آدرس و شماره تلفن این موسسه را بیابید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *