مهاجرت تحصیلی لوکزامبورگ

هزینه تحصیل پزشکی در لوکزامبورگ

هزینه تحصیل پزشکی در لوکزامبورگ

علاقه مندان تحصیل رشته های پزشکی در لوکزامبورگ با بررسی هزینه تحصیل پزشکی در لوکزامبورگ می توانند میزان هزینه تحصیل و زندگی را برآورد کنند. هزینه تحصیل پزشکی در این کشور به طور کلی با توجه به محدودیت ظرفیت دانشگاه های این کشور بالا می باشد. ورود به این دانشگاه ها بسیار رقابتی است. هزینه تحصیل پزشکی در این کشور با توجه به رشته و مقطع تحصیلی متفاوت می باشد. بررسی میزان آن برای تحصیل این رشته قابل توجه می باشد. تحصیل پزشکی در این کشور به صورت کلی با همکاری دانشگاه های کشورهای همسایه از جمله آلمان، فرانسه و این کشور صورت می گیرد. با مطالع این مقاله که توسط همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت منتشر شده می توانید اطلاعات لازم درباره هزینه تحصیل پزشکی در لوکزامبورگ را بدانید.

میزان هزینه تحصیل پزشکی در لوکزامبورگ

این کشور یکی از کشورهای مهاجرپذیر با تعداد زیاد افراد خارجی و بین المللی با ملیت های مختلف می باشد. این کشور کوچک جهت تحصیل پزشکی و بهداشت عمومی دارای دانشگاه های بسیار کمی است و با توجه به محدودیت صندلی، ورود به این رشته رقابتی است. هزینه تحصیل پزشکی در این کشور با توجه به نوع رشته و تخصص متفاوت می باشد. تحصیل پزشکی در این کشور شامل رشته های داروسازی، دندانپزشکی، پرستاری، پزشکی عمومی و رشته های دیگر است و هزینه تحصیل این رشته ها نیز متفاوت است. به طور کلی می توان گفت هزینه تحصیل پزشکی که 6 سال به طول می انجامد در کل حدودا 150000€ (یورو) هزینه در بردارد. البته نوع مقطع نیز در میزان هزینه ها تاثیر گذار است و همچنین با استفاده از بورسیه ها و وام های تحصیلی می توان هزینه ها را کاهش داد.

در جدول زیر میزان هزینه میانگین در این کشور را مشاهده می کنید:

رشتهشهریه سالانه به یورو
پزشکی10000€ الی 20000€
دندانپزشکی32365€

شرایط و هزینه تحصیل پزشکی در لوکزامبورگ

جهت تحصیل پزشکی در لوکزامبورگ متقاضیان بایستی به زبان تحصیل که شامل زبان های فرانسوی، لوکزامبورگی و آلمانی می باشد، مسلط باشند. چنانچه متقاضیان به این زبان ها مسلط نیستند می توانند در دوره های زبان که حدود 1000€ تا 2000€ (یورو) هزینه دارند شرکت کنند. البته این هزینه با توجه به زبان و نوع موسسه می تواند بیشتر یا کم تر باشد. علاوه بر این چنانچه میزان ظرفیت عادی پر شود دانشجویان بایستی در آزمون ورودی نیز شرکت نمایند. همچنین جهت تحصیل رشته های پزشکی در این کشور ممکن است نیاز باشد تا در دوره های آمادگی شرکت کنید. برای مثال دوره آمادگی تحصیل دندانپزشکی در این کشور حدود 20000€ (یورو) می باشد. دوره پیش نیاز تحصیل پزشکی در این کشور نیز حدود 17000€ (یورو) هزینه در بر دارد.

نوع رشته ها و شرایط تحصیل رشته های پزشکی در این کشور را در شکل زیر مشاهده می کنید:

شرایط تحصیل رشته های پزشکی در این کشور

تحصیل پزشکی در دانشگاه های لوکزامبورگ

تنها دانشگاه دولتی در این کشور، دانشگاه این کشور می باشد که از سال 2003 فعالیت خود را آغاز کرده است. این دانشگاه با همکاری دانشگاه های دیگر اروپایی امکان اخذ مدرک مشترک پزشکی را فراهم کرده است. هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه دولتی این کشور نسبت به دانشگاه های خصوصی آن ارزان تر است. علاوه بر این دانشگاه های لونکس و دانشگاه علوم و فناوری این کشور نیز، تحصیل دوره های مختلف پزشکی و بهداشت را به زبان های مختلف فرانسوی، انگلیسی، لوکزامبورگی و آلمانی ارائه می شود. لازم به ذکر است معتبر ترین دانشگاه این کشور، دانشگاه لوکزامبورگ است که جزء 300 دانشگاه برتر جهان معرفی شده است.

برای دریافت ریز هزینه تحصیل پزشکی در این کشور باید به سایت دانشگاه مورد نظر مراجعه کرده و از جزئیات آن اطمینان حاصل کنید. در اینجا 3 دانشگاه لوکزامبورگ برای تحصیل رشته های پزشکی معرفی شده اند:

  • دانشگاه علوم و فناوری لوکزامبورگ
  • دانشگاه لونکس لوکزامبورگ
  • دانشگاه لوکزامبورگ

کار و هزینه تحصیل پزشکی در لوکزامبورگ

با توجه به میزان درآمد رشته های پزشکی در لوکزامبورگ، افرادی که در این کشور مدرک معتبر تحصیلی دریافت کنند می توانند از مزایای زیادی برخوردار شوند. به طور کلی مشاغل پزشکی در کشور لوکزامبورگ دارای بیشترین میزان حقوق و درآمد هستند لذا تحصیل پزشکی در لوکزامبورگ یک جور سرمایه گذاری محسوب می شود. مشاغل پزشکی و انواع جراحی در این کشور به عنوان پردرآمدترین شغل در سال 2024 در لوکزامبورگ معرفی شده است. متقاضیان رشته های پزشکی در لوکزامبورگ بایستی به حداقل 3 زبان رایج در این کشور مسلط باشند و گواهی کار پزشکی در لوکزامبورگ را از طریق وزارت آموزش و بهداشت این کشور دریافت کنند. فارغ التحصیلان رشته پزشکی در لوکزامبورگ با دریافت ویزای کاری لوکزامبورگ می توانند در این کشور اقامت یابند و مشغول به کار شوند.

همچنین متقاضیان به ازای هر ساعت کار قانونی در این کشور حدود 65€ (یورو) دریافت می نمایند. همچنین در مراکز بهداشتی، مطب و سایر مراکز دولتی و خصوصی حقوق دریافتی متفاوت می باشد. لازم به ذکر است پس از اقامت 5 ساله متقاضیان می توانند برای دریافت گذرنامه لوکزامبورگ درخواست دهند. در اینجا میزان حقوق برخی از مشاغل پزشکی در لوکزامبورگ آورده شده است:

شغلدرآمد میانگین به یورو
تحلیلگر بهداشت عمومی8030€
متخصص بهداشت عمومی7750€
تکنسین رادیوگرافی5280€
متخصص بیهوشی12900€
روانپزشک10980€
تکنسین سونوگرافی5640€
تکنسین پرتو درمانی5370€
پزشک روماتولوژی12000€
پزشک چشم پزشکی8600€
پزشک کودکان10780€
پزشک پرتو درمانی12700€
پزشک فیزیوتراپی11500€
مدیر آزمایشگاه6420€
پرستار3960€
دستیار پزشک7170€

کار و هزینه تحصیل پزشکی در لوکزامبورگ

کار حین تحصیل در لوکزامبورگ

همانطور که اشاره کردیم هزینه تحصیل پزشکی در این کشور بالا است. با توجه به قوانین این کشور، دانشجویان در حال تحصیل در این کشور با توجه به مقطع تحصیلی می توانند حین تحصیل به صورت پاره وقت و ساعات محدود کار کنند و کمی از هزینه ها بکاهند. البته توجه داشته باشید که این کار موقت فقط بخش کوچکی از هزینه ها را می تواند پوشش دهد و داشتن تمکن مالی برای برآمدن از پس هزینه تحصیل پزشکی در این کشور لازم است. در صورت داشتن تمکن مالی و نامه پذیرش و دیگر مدارک متقاضیان با دریافت ویزای تحصیلی لوکزامبورگ می توانند به این کشور مهاجرت کنند.

کار حین تحصیل رشته پزشکی در این کشور نباید به تحصیل شما آسیب بزند لذا ساعات کاری در مقاطع مختلف بدین صورت است:

مقطع تحصیلیساعات مجاز کاری
کارشناسی10
کارشناسی ارشد20
دکترا30

اقامت دانشجویی در لوکزامبورگ

جهت تحصیل رشته های پزشکی و اقامت دانشجویی در این کشور دانشجویان بایستی حدود 1200€ الی 2000€ (یورو) هزینه کنند. هزینه زندگی دانشجویی در این کشور با توجه به سبک زندگی و نوع اقامت می تواند متفاوت باشد. هزینه خوابگاه های دانشگاه کشور لوکزامبورگ حدودا 380€ الی 600€ (یورو) هزینه در پی دارند. هزینه اجاره خانه در این کشور نیز با توجه به منطقه و شهر متفاوت است و از 1500€ الی 3000€ (یورو) هزینه در پی خواهد داشت. به طور کلی پایتخت این کشور نسبت به دیگر شهرهای این کشور دارای بازار کار بهتری است و هزینه اقامت و زندگی در آن گران تر است. جهت بررسی هزینه زندگی در لوکزامبورگ می توانید مقاله ارائه شده را که توسط همکاران ما نگارش شده است مطالعه کنید.

ویزای تحصیلی لوکزامبورگ

شهروندان کشورهای ثالث و غیر عضو اتحادیه اروپا برای تحصیل رشته های پزشکی در این کشور بایستی ویزای تحصیلی را دریافت کنند. لازم به ذکر است که این کشور در ایران کنسولگری ندارد و برای انجام مراحل و مصاحبه می توانید به کنسولگری لوکزامبورگ در ترکیه مراجعه کنید. در هر صورت برای تحصیل پزشکی و دریافت ویزای تحصیلی مدارک زیر مورد نیاز می باشد:

  • تمکن مالی برای رفع هزینه تحصیل و زندگی در این کشور
  • مدارک دال بر پذیرش پزشکی در دانشگاه لوکزامبورگ
  • ارائه مدارک تحصیلی و ترجمه شده
  • عدم سوء سابقه
  • گواهی پزشکی
  • ارائه مدرک زبان معتبر
  • گذرنامه و شناسنامه همراه کپی
  • آدرس محل سکونت خوابگاه یا اقامت شخصی
  • ارائه انگیزه نامه
  • داشتن بیمه درمانی

برای دریافت مشاوره در این راستا، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده پاسخگویی به سوالات شما و ارائه مشاوره می باشد.

سوالات مکرر در باب هزینه تحصیل پزشکی در لوکزامبورگ

در این بخش از مطلب به سوالات مکرر در باب هزینه تحصیل پزشکی در لوکزامبورگ پاسخ داده ایم:

  • هزینه تحصیل دوره پیش پزشکیی در لوکزامبورگ چقدر است؟ دوره آمادگی تحصیل دندانپزشکی در این کشور حدود 20000€ (یورو) می باشد. دوره پیش نیاز هزینه تحصیل پزشکی در این کشور نیز حدود 17000€ (یورو) هزینه در بر دارد.
  • هزینه تحصیل پزشکی در لوکزامبورگ چقدر است؟ تحصیل پزشکی در این کشور شامل رشته های داروسازی، دندانپزشکی، پرستاری، پزشکی عمومی و رشته های دیگر است و هزینه تحصیل این رشته ها نیز متفاوت است. به طور کلی می توان گفت هزینه تحصیل پزشکی که 6 سال به طول می انجامد در کل حدودا 150000€ (یورو) هزینه در بردارد.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *