مهاجرت تحصیلی فرانسه

مقطع دکترا در فرانسه

در میان تحصیل در مقاطع بالاتر از جمله کارشناسی ارشد و دکترا می توانید مقطع دکترا در فرانسه را در میان کشورهای اروپایی را انتخاب بفرمائید. این روش تحصیلی نیاز به مدرک کارشناسی ارشد معتبر و توانایی بالاتر درخصوص سپری کردن این دوره تحقیقاتی و همچنین شهریه بالاتر خواهد بود. پیشنهاد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به دانشجویانی که قصد مقطع دکترا در فرانسه را دارند این است که قبل از اقدام برای دریافت ویزا تحصیلی از شرایط و قوانین این کشور برای تحصیل آگاهی داشته باشند.

شرایط مقطع دکترا در فرانسه

دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل دکترا را دارند باید به مدت 3 الی 4 سال مشغول به تحصیل باشند. دانشجویانی که در مقطع دکترا تحصیل می کنند به عنوان دانشجو در این کشور محسوب نمی شوند. به عنوان محققان حرفه ای در این کشور محسوب می شوند. در مقطع دکترا حدودا 300 استاد که از سطح علمی بسیار بالایی برخوردار هستند. مشغول به تدریس دروس در این مقطع تحصیلی می باشند.

در این کشور بیش از 1200 آزمایشگاه تحقیقاتی وجود دارد. دانشجویان در این دانشگاه ها مشغول به انجام کارهای تحقیقاتی می باشند. برای اخذ مدرک دکترا مقالات ارائه شده توسط دانشجو در مقالات مورد نظر چاپ می شوند. همچنین دانشجو باید پایان نامه را با توجه به موضوع ارائه شده تهیه کند. از پایان نامه خود نیز دفاع نماید. تعداد دانشجویان بین المللی که مشغول مقطع دکترا در فرانسه هستند حدود 280000 نفر می باشد. این تعداد 12% از جامعه دانشجویان در این کشور را تشکیل می دهند.

دانشگاه های کشور فرانسه

در کشور فرانسه تعداد 83 دانشگاه عمومی وجود دارد. هزینه های این دانشگاه ها توسط دولت تامین می شود. یکی از دلایلی که تحصیل در این کشور را مقرون به صرفه کرده است. در نظر گرفتن یارانه های دولتی می باشد. در این کشور بخش بزرگی از تحقیقات توسط سازمان های تحقیقاتی دولتی مثل: CNRS و INSERM انجام می شود. یکی از منحصر به فرد ترین موسسات آموزش عالی در کشور فرانسه کالج گراندس می باشد. برای آشنایی با سایر دانشگاه های کشور فرانسه می توانید با مشاوران موسسه سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

در این کشور دانشکده هایی در رشته های تحصیلی مختلف وجود دارد، که در ادامه به معرفی این دانشکده ها می پردازیم:

  1. دانشکده حقوق و جرم شناسی
  2. انستیتو مطالعات اروپایی
  3. دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی
  4. دانشکده علوم پایه
  5. دانشکده هنر و معماری
  6. دانشکده فلسفه و ادبیات
  7. دانشکده پزشکی
  8. دانشکده علوم کاربردی
  9. دانشکده علوم اجتماعی
  10. انستیتو تربیت بدنی
  11. دانشکده علوم سیاسی
  12. دانشکده علوم اقتصادی
  13. دانشکده علوم دارویی
  14. دانشکده علوم اداری
  15. انستیتو بهداشت عمومی

هزینه تحصیل PHD در فرانسه

در موسسات دولتی هزینه های تحصیلات دکترا توسط دولت پرداخت می شود. برای تحصیل در دانشگاه های خصوصی متقاضیان باید مبلغ بیشتری را برای تحصیل بپردازند. دانشجویان باید برای گذراندن دوره های فوق برنامه آموزشی شهریه بپردازند. بیمه های بهداشتی دانشجویان تا سن 20 سالگی رایگان می باشد. بعد از سن 20 سالگی دانشجویان باید برای هزینه های بیمه بهداشتی سالیانه €200 (یورو) بپردازند. بیمه های درمانی اغلب هزینه های بیمارستان را پوشش می دهند. جهت اطلاع از شرایط تحصیل در این کشور مقاله تحصیل در فرانسه را مطالعه بفرمائید.

بورسیه تحصیلی در مقطع دکترا در کشور فرانسه

جهت مقطع دکترا در فرانسه دانشگاه ها بورسیه هایی را برای تحصیل در این مقطع در نظر گرفته اند. این بورسیه هزینه های مسکن و زندگی را پوشش می دهد. مبلغ در نظر گرفته شده برای بورسیه مبلغ €750 (یورو) می باشد. معمولا سازمان های تحقیقاتی انواع بورسیه های تحصیلی را به دانشجویان ارائه می دهند. اغلب بورسیه ها برای انجام پروژه های تحقیقاتی در نظر گرفته می شوند. دانشجویان مقطع تحصیلی دکترا ماهانه حدود 200€ (یورو) و به مدت 3 سال بابت تحقیقات از شرکتی که در آن کار می کنند دریافت می نمایند. جهت اطلاع از هزینه‌ های زندگی در این کشور مقاله هزینه زندگی در فرانسه را مطالعه بفرمائید.

رشته های تحصیلی مقطع دکترا در دانشگاه های فرانسه

در دانشگاه های این کشور رشته های تحصیلی مختلفی در مقطع دکترا تدریس می شود که در ادامه تعدادی از این رشته ها را نام می بریم: تدریس کلیه رشته های هنر، تحصیل در رشته مهندسی اداری، تحصیل در رشته علوم اقتصادی، تحصیل در رشته پزشکی، تحصیل در رشته دندانپزشکی، تحصیل در رشته دامپزشکی، تحصیل در رشته داروسازی، تحصیل در رشته جامعه شناسی، تحصیل در رشته علوم کامپیوتر، تحصیل در رشته شیمی، تحصیل در رشته فیزیک، تحصیل در رشته جغرافیا، تحصیل در رشته حقوق، تحصیل در رشته جرم شناسی، تحصیل در رشته آمار، تحصیل در رشته علوم کشاورزی، تحصیل در رشته علوم سیاسی روابط بین الملل، تحصیل در رشته علوم انسانی و اجتماعی و سایر.

مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش در فرانسه

دانشجویان برای تحصیل دکترا و اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور باید مدارک زیر را ارائه دهند:

  • ارائه رزومه
  • دانشجو باید انگیزه خود را برای تحصیل در دانشگاه های این کشور نوشته و ارائه دهد.
  • ارائه تمامی مدارک تحصیلی
  • اگر دانشجو سابقه کاری دارد باید مدارک خود را ارائه دهد.
  • ارائه مدرک معتبر زبان فرانسه
  • ارائه توصیه نامه که از حداقل 2 استاد دریافت شده است.
  • ارائه پروپوزال و موضوع پایان نامه

تمامی مدارک ذکر شده باید به زبان فرانسوی ترجمه شوند. دانشجویان بعد از دریافت پذیرش باید هزینه های مربوط به دریافت پذیرش را بپردازند. جهت اطلاع از شرایط اعزام دانشجو به این کشور مقاله شرایط اعزام دانشجو به فرانسه را بررسی بفرمائید.

مدارک مورد نیاز سفارت برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه

دانشجویان برای دریافت ویزا تحصیلی فرانسه باید به سفارت خانه این کشور در تهران مراجعه نمایند. اقدامات لازم را برای دریافت ویزا تحصیلی انجام دهند.

  • دانشجو باید رزومه خود را به صورت کامل و دقیق ارائه دهد.
  • تکمیل فرم های مربوطه و ارائه آن
  • ارائه 5 قطعه عکس
  • آخرین مدرک تحصیلی فرد باید به زبان فرانسوی ترجمه شود.
  • ارائه کپی از تمامی صفحات شناسنامه و ترجمه آن به زبان فرانسوی
  • دانشجو باید گواهی پذیرش تایید شده از دانشگاه مورد نظر در این کشور را ارائه دهد.
  • فتوکپی از 5 صفحه اول پاسپورت
  • دانشجو باید با نام خود یک حساب بانکی فرانسوی با اعتبار €6000 (یورو) افتتاح نماید.
  • ارائه گواهی تمکن مالی برای پرداخت هزینه های تحصیل در کشور فرانسه

در این مقاله سعی شد اطلاعات مختصری در رابطه با مقطع دکترا در فرانسه در اختیار متقاضیان قرار داده شد. متقاضیان می توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر با وکلاء و مشاوران مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند. اطلاعات دقیق تری را در رابطه با مهاجرت به فرانسه، اقامت پس از تحصیل در فرانسه و سایر موارد به دست آورند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *