مهاجرت به کشور فرانسه

اخذ تابعیت از طریق ازدواج در کشور فرانسه

اخذ تابعیت از طریق ازدواج در کشور فرانسه

متقاضیان جهت مهاجرت از طریق ازدواج باید مدارک معتبری ارائه دهند، زیرا اخذ تابعیت از طریق ازدواج در کشور فرانسه مطابق با قواعد مورد پذیرش است. هرگونه ازدواج صوری و غیر قانونی مورد پذیرش و اعطاء تابعیت نیست. تعداد متقاضیان اخذ تابعیت فرانسه در سراسر دنیا بسیار زیاد است. چرا که مدارک شناسایی فرانسوی در اغلب کشورهای دنیا اعتبار دارد. گوگل ترند حاکی از آن است که بسیاری از متقاضیان پاسپورت فرانسوی، اخذ تابعیت از طریق ازدواج در کشور فرانسه را راهکار می دانند. یک راه مطمئن برای تابعیت اروپایی، ازدواج با یک فرد فرانسوی است. اما نباید توقع داشته باشید که بلافاصله پس از برگزاری مراسم عروسی پاسپورت فرانسوی اخذ خواهید نمود. جهت کسب اطلاعات دقیق کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در بخش مشاوره شما را یاری خواهند نمود.

شروط اساسی اخذ تابعیت از طریق ازدواج در فرانسه

ازدواج با یک فرد فرانسوی می تواند موانع اخذ تابعیت را از جلوی پای شما بردارد. برای اخذ تابعیت از طریق ازدواج در این کشور 5 شرط اساسی وجود دارد. اگر در خارج از این کشور با همسر فرانسوی زندگی می کنید باید اسناد مربوط به زندگی مشترک خود را ارائه دهید. این نکته را در نظر داشته باشید که حداقل 3 سال مستمر باید با همسر خود چه داخل و چه خارج از این کشور زندگی کرده باشید. نکات اساسی و مهم در این زمینه را همکاران ما در موسسه سفیران سروش سعادت با شما در میان می گذارند.

مدت زمان ازدواج دست کم 4 سال باید از زمان ازدواج با یک شهروند فرانسوی گذشته باشد. پس از 4 سال ازدواج می توانید برای شهروندی فرانسه درخواست کنید. علاوه بر این، حداقل 3 سال باید در این کشور زندگی کنید. اگر شما نمی توانید این امر را ثابت کنید، زمان انتظار برای درخواست ملیت به 5 سال افزایش می یابد.

ازدواج به مدت 3 سال و اقامت مستمر در فرانسه

برای اخذ تابعیت از طریق ازدواج قطعا باید به مدت 3 سال اقامت مستمر داشته باشید. از همان بدو ورود به این کشور شما باید یک کارت اقامت از مدت زمان اقامت در این کشور را داشته باشید. اگر چنین سندی را ندارید اسناد مختلف دیگری از جمله سند اقامت، قراردادهای کاری، پرداخت های مالی نیز کمک می کند. این لزوم اقامت 3 ساله در صورتی که با همسر فرانسوی اقامتگاه مشترکی در خارج از کشور هم داشته باشید خنثی می شود. تنها شرط این است که همسر فرانسوی در نزدیک ترین کنسولگری فرانسه در خارج از کشور این موضوع را اطلاع داده باشد.

اگر در خارج از فرانسه ازدواج کردید، باید گواهی ازدواج را که توسط کنسولگری فرانسه فرستاده شده، داشته باشید. اگر قبلا از این کشور اخراج شده اید، شما مجاز به دریافت تابعیت فرانسه نیستید. جهت اطلاع از شرایط اقامت در این کشور مقاله اقامت فرانسه را مطالعه بفرمائید.

رشد نرخ ازدواج در این کشور از طریق نمودار زیر قابل مشاهده خواهد بود:

رشد نرخ ازدواج در کشور فرانسه

مدارک لازم اخذ تابعیت از طریق ازدواج فرانسه

درخواست برای اخذ تابعیت این کشور باید با ارائه مدارک زیر همراه باشد. باید فرم ازدواج به نام Déclaration de nationalitéfrançaise par mariage تکمیل شود.

  • اسناد شناسایی متقاضی و همسر فرانسوی متقاضی
  • مدارک مربوط به اقامتگاه زوجین
  • مدارک مربوط به اقامت دائم و مستمر در فرانسه حداقل 3 سال پس از ازدواج

مدارک مربوط به ثبت ازدواج به همراه یک رونوشت به کنسولگری فرانسه ارسال می گردد. گواهی ملیت فرانسه، پرونده شهروندی یا سایر اسناد از مقامات فرانسوی برای تایید فرانسوی بودن همسر در زمان ازدواج نیز الزامی می باشد. ارائه مدارک لازم مبنی بر عدم سوء پیشینه متقاضی نیز لازم می باشد. جهت اطلاع از شرایط مهاجرت به این کشور مقاله مهاجرت به فرانسه را مطالعه بفرمائید.

مدارک لازم اخذ تابعیت از طریق ازدواج فرانسه

مدارک دال بر زندگی مشترک جهت ازدواج در فرانسه

زوجین باید در وهله نخست ثابت کنند که پس از ازدواج با هم زندگی مشترک به صورت مستمر برای اقامت داشته اند. این امر که همان اثبات تاهل است با اسنادی همچون موارد زیر قابل اثبات است:

  • یک کپی کامل از گواهی تولد فرزندان مشترک قبل یا بعد از ازدواج
  • اسناد مالی، حساب های مالی و قبوض مالی مشترک
  • قراردادهای خرید یا اجاره ملک مشترک
  • گواهی مربوط به سطح دانش کافی نسبت به زبان فرانسه

چنانچه دارای یک مدرک تحصیلی از یکی از دانشگاه های این کشور باشید. نیازی نیست که برای زبان مدرک جداگانه ای ارائه دهید. افراد دارای معلولیت یا سلامت جسمی مزمن، سن 60 سال به بالا از تسلیم چنین مدرکی معاف هستند. اگر هر یک از این زوجین قبلا ازدواج کرده باشند، کپی کامل از گواهی های ازدواج و طلاق را باید ارائه دهند. هر سندی که به زبان غیر از فرانسه باشد باید توسط مترجم رسمی تایید شده ترجمه شود. اخذ تابعیت از طریق ازدواج در این کشور راهکارهایی دارد. از این رو می توانید برای تسهیل در این روند و حصول اطمینان بیشتر برای مهاجرت به پرتغال از راهی که طی می کنید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *