مهاجرت تحصیلی نیوزلند

تحصیل دندانپزشکی در نیوزلند

تحصیل دندانپزشکی در نیوزلند

تحصیل دندانپزشکی در نیوزلند با توجه به امکان تحصیل به زبان انگلیسی و همچنین مورد تایید بودن وزارت بهداشت و علوم ایران بسیار محبوب گشته است. البته ورود به این دانشگاه ها کار چندان راحتی نیست و دانشجویان بایستی در آزمون های ورودی این دانشگاه ها شرکت کنند و رزومه تحصیلی بسیار خوبی را برای پذیرش ارائه کنند.

در این مطلب میخوانید پنهان

علاوه بر این دانشجویان بایستی بتوانند از پس هزینه های سنگین تحصیل دندانپزشکی و زندگی در نیوزلند بر بیایند. البته در رشته دندانپزشکی در مقاطع بالاتر دانشگاه های این کشور بورسیه های تحصیلی را به دانشجویان شایسته اعطا می کند. بنابراین دانشجو بایستی در بتوانند در سال هی ابتدایی هزینه تحصیل در نیوزلند را بپردازد. برای دریافت اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنیم به این مقاله که به دست مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به نگارش درآمده توجه بفرمایید.

اینفوگرافی تحصیل دندانپزشکی در نیوزلند

مهارت های دندانپزشکی در نیوزلند

دندانپزشکی، حرفه ای چالش برانگیز است که ترکیبی از علم و دانش بالا و مهارت دستی همراه با توانایی برقراری ارتباط خوب با بیماران را لازم دارد. همچنین درک کامل علمی نه تنها از دهان، بلکه از ناحیه سر و گردن نیز ضروری می باشد. مهارت های دندانپزشکی شما را قادر می سازد به عنوان پزشک دهان و دندان شناخته شوید و بتوانید بیماری های مربوط به دهان و دندان را تشخیص و درمان کنید. علاوه بر این با تحصیل دندانپزشکی در نیوزلند می توانید علم زیبا سازی دندان و جراحی را فرا بگیرید. دندانپزشکی در نیوزلند مانند سایر کشورهای جهان بخش مهمی از خدمات درمانی است و تحصیل در این رشته و حرفه دندانپزشکی شغلی پر اهمیت و ارزشمند است. یكی از جذابیت های دندانپزشکی تاكید آن بر مراقبت از مردم و ترغیب آنها برای مراقبت از سلامت خود است.

بررسی تحصیل دندانپزشکی در نیوزلند 2023

تحصیل دندانپزشکی در نیوزلند به مدت 6 سال به طول می انجامد و در کل شامل 12 تر می باشد. تحصیل دندانپزشکی در نیوزلند به زبان انگلیسی ارائه می گردد و در مقاطع بالاتر مانند کارشناسی ارشد و دکترا نیز ارائه می گردد. دانشجویان در طول تحصیل دندانپزشکی در نیوزلند در سال اول به تحصیل علوم پایه پزشکی می پردازند و در طول سال دوم تا پنجم نیز دروس علوم زیست پزشکی، دندانپزشکی و بیمار، دندانپزشکی و جامعه را تحصیل می کنند و در سال ششم نیز دانشجویان به تحصیل انترن و یا کار در بیمارستان ها و کلینیک ها جهت آموزش عملی می پردازند. با تحصیل دندانپزشکی در نیوزلند مبانی علمی آناتومی، فیزیولوژی و زیست شناسی دهان و درباره دندانپزشکی بهداشت عمومی و چگونگی رشد مهارت های ارتباطی خود را می آموزید.

همچنین مهارت های بالینی در کلاس های شبیه سازی در آزمایشگاه شبیه سازی شده و سپس در جلساتی عملی با حضور بیمار را فرا می گیرید. علاوه بر این درباره طیف گسترده ای از رشته های بالینی دندانپزشکی از جمله پروتز و عمل جراحی بالینی، اندودنتیکس، پریودنتیکس، دندانپزشکی کودکان، ارتودنسی، پزشکی دهان، جراحی دهان و دندانپزشکی با نیازهای ویژه را پیش رو خواهید داشت. علاوه بر دندانپزشکی در نیوزلند دیگر رشته های پزشکی در نیوزلند ارائه می شود که مدت زمان تحصیل آنها به شرح زیر است.

مدت زمان رشته های پزشکی در نیوزلند

شرایط تحصیل دندانپزشکی در نیوزلند 2023

از شرایط اصلی تحصیل دندانپزشکی در نیوزلند سال 2023 شرکت در آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی کشور نیوزلند است. علاوه بر این دانشجویان بایستی در آزمون تافل و یا آیلتس شرکت کنند و مهارت زبان خود را اثبات نمایند. برای تحصیل دندانپزشکی در نیوزلند حداقل آیلتس 6.5 مورد نیاز است. همچنین بایستی مدارک پیشین خود را ترجمه کنند و مدارک معتبر را ارائه نمایند. دانشجویان همچنین بایستی در مدارک خود نمره های شیمی، زیست شناسی و فیزیک بالایی داشته باشند تا شانس پذیرش آنها بالا برود. حداقل سن برای تحصیل دندانپزشکی در نیوزلند 18 سال می باشد. همچنین میزان معدل مدرک تحصیلی دانشجو بسیار اهمیت دارد و بایستی معادل PGA ورودی حداقل مورد نیاز دانشگاه مورد نظر باشد.

تحصیل دندانپزشکی در نیوزلند در رشته جراحی دندان

سالانه تعداد متقاضیان بین المللی که به دنبال تحصیل دندانپزشکی در رشته جراحی دندان هستند رو به افزایش بوده است. یکی از پرتقاضا ترین رشته های دندانپزشکی در نیوزلند رشته جراحی دندان در دانشگاه های پزشکی این کشور می باشد. در مورد شرایط پذیرش در رشته جراحی دندان باید به این نکته توجه فرمایید که، تعداد دانشجویان داخلی پذیرفته شده در دوره دوم کارشناسی جراحی دندان به تعداد تعیین شده سالانه توسط شورا بر اساس منابع موجود محدود می شود. علاوه بر این برخی از مکان های اضافی نیز ممکن است برای دانشجویان جراحی دندان در نیوزلند در دسترس باشد. از سوی دیگر، درخواست ها باید در موعد مقرر مشخص شده برای هر دسته به عنوان بخشی از دستورالعمل های پذیرش در برنامه های حرفه ای علوم بهداشت منتشر شده ارسال می شود. در نهایت اینکه انتخاب دانشجویان واجد شرایط ورود به رشته جراحی دندان توسط کمیته پذیرش دندانپزشکی در نیوزلند صورت می گیرد.

در نمودار زیر می توانید روند درخواست دانشجویان برای تحصیل رشته جراحی دندان را طی سالهای اخیر مشاهده فرمایید:

روند درخواست دانشجویان برای تحصیل رشته جراحی دندان

شرایط رد پذیرش تحصیل دندانپزشکی در نیوزلند

در کنار مواردی که در این مقاله، در خصوص شرایط پذیرش تحصیل دندانپزشکی ملاحضه کردید، برخی از شرایط نیز وجود دارند که موجب رد شدن متقایان در مرحله پذیرش می شود. به هیم جهت الزامی است که دانشجویان شرایط رد پذیرش را قبل از درخواست خود برای دانشگاه های پزشکی نیوزلند مطالعه کنند. به طور کلی معاون آموزشی در دانشگاه های پزشکی نیوزلند این اختیار را دارد، که توصیه ای از سوی کمیته را در مورد هر متقاضی که شرایط پذیرش را رعایت نمی کند اعمال کند.

برای اینکه بیشتر با شرایط رد پذیرش تحصیل دندانپزشکی در نیوزلند به جدولی که برای شما عزیزان تهیه کرده ایم توجه فرمایید:

شرایط رد پذیرش تحصیل دندانپزشکی در نیوزلندتوضیحات
اتهامات کیفریموضوع اتهامات کیفری یا اینکه فرد متقاضی چه شخصیتی دارد از اصلی ترین شرایط رد پذیرش دندانپزشکی در نیوزلند می باشد.
تحت تعقیب انضباطیمتقاضیان نباید تحت تعقیب انضباطی یک موسسه عالیه یا نهاد حرفه ای قرار گرفته باشند. به طور کلی عواملی که شایستگی متقاضیان را برای تحصیل دندانپزشکی در نیورلند را به خطر می اندازد را شامل می شود.
سلامت روانیمتقاضیان باید دارای سلامت روانی کامل باشند جسمی و روحی باشند. همچنین ممکن است کمیته، به توصیه گروه بررسی سلامت و رفتار، پذیرش در برنامه را به طور کلی رد کند.

مزایای تحصیل دندانپزشکی در نیوزلند

مزایای تحصیل در نیوزلند به دانشجویان خواهان کار پس از تحصیل در این کشور، در خصوص کسب و کار و اقامت آن ها مفید واقع می شوند. از این رو شناخت مزایای مختلف تحصیل دندانپزشکی در نیوزلند اهمیت خواهد داشت. همینطور دانشجویان می توانند با بررسی این مزایا، از برخی حقوق تحصیلی خود نیز مطلع شوند.

همانطورکه گفته شد دانشگاه های برتر کشور نیوزلند مورد تایید وزارت علوم و بهداشت ایران است و دانشجویان با تحصیل در این کشور می توانند به کشور برگردند و به کار مشغول شوند هرچند بسیاری ترجیه می دهند در نیوزلند بمانند و در همانجا مشغول به کار شوند و اقامت این کشور را اخذ کنند. از جمله مزایای تحصیل دندانپزشکی در نیوزلند عبارتند از:

  • تحصیل به زبان انگلیسی در رشته دندانپزشکی
  • اخذ مدرک دندانپزشکی بسیار معتبر در سراسر جهان
  • امکان استفاده از ویزای همراه
  • دریافت مدرک معتبر مورد تایید وزارت بهداشت
  • اخذ اقامت پس از تحصیل در نیوزلند
  • امکان بورسیه تحصیلی در نیوزلند
  • استفاده از خوابگاه دانشجویی در نیوزلند

مزایای تحصیل دندانپزشکی در نیوزلند

معایب تحصیل دندانپزشکی در نیوزلند

محدودیت های تصحیل دندانپزشکی در نیوزلند شامل موارد کلی می شود. متقاضیان می توانند با استفاده از روش های متعدد از این محدودیت ها عبور کرده و در نهایت مهاجرت خود را به ثمر رسانند. محدودیت های رایج برای تحصیل دندانپزشکی در این کشور، ممکن است در هر کدام از دوره ها رخ دهد و دانشجو را محدود نماید. برخی از محدودیت های رایج تحیصل دندانپزشکی در نیوزلند عبارتند از:

محدودیت های تحصیل دندانپزشکی در نیوزلند

امکانات موجود برای تحصیل دندانپزشکی در نیوزلند

امکانات موجود برای تحصیل یکی از مهم ترین مسائل برای دانشجویان می باشد. متقاضیان بایستی برای آگاهی کامل از شرایط تحصیل دندانپزشکی در نیوزلند، امکانات موجود را بررسی نمایند. بررسی امکانات تحصیلی این کشور از طریق اینترنت امکان پذیر می باشد. اما برای بررسی دقیق بایستی به صورت حضوری بررسی صورت پذیرد. برخی از امکانات تحصیل دندانپزشکی در نیوزلند عبارتند از:

  • خوابگاه دانشجویی
  • بورسیه های تحصیلی
  • امکان کار در اقصی نقاط جهان
  • وجود اساتید خبره

8 دانشگاه های برتر نیوزلند

تحصیل دندانپزشکی در نیوزلند در جایگاه بسیار بالایی در جهان قرار دارد و این رشته در بهترین امکانات و تجهیزات پیشرفته به دانشجویان ارائه می شود. تنها دانشکده دندانپزشکی نیوزلند واقع در دانشگاه اوتاگو نیوزلند است که اتفاقا مورد تایید وزارت علوم ایران می باشد. علاوه بر این تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه تکنولوژی آکلند نیوزلند نیز به صورت محدود ارائه می گردد. در اینجا برترین دانشگاه های نیوزلند همراه با رتبه آنها را مشاهده می کنید.

نام دانشگاهشهررده بندی TIMES 2023رده بندی QS 2023
دانشگاه آوکلندآوکلند13987
دانشگاه اوتاگوداندین251418
دانشگاه تکنولوژی آوکلندآوکلند251442
دانشگاه کانتربریکرایست چرچ601248
دانشگاه لینکلنکرایست چرچ401368
دانشگاه مسیپالمرستون شمالی601292

تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه اوتاگو نیوزلند

دانشگاه اوتاگو نیوزلند (University of Otago) یکی از محبوب ترین دانشگاه نیوزلند جهت تحصیل رشته دندانپزشکی است. دانشکده دندانپزشکی این دانشگاه تنها دانشکده دنداپزشکی در نیوزلند است. این دانشگاه دارای یک شهرت بین المللی در زمینه بالینی و تحقیقاتی است. این مرکز در سال 1907 تاسیس شده است و مرکز ملی دندانپزشکی نیوزلند به شمار می رود. این دانشکده بخش جدایی ناپذیر از بخش علوم بهداشتی در دانشگاه اوتاگو، در شهر داندین است.

دانشکده دندانپزشکی دانشگاه اوتاگو در رتبه 33 بهترین آموزشگاه های دندانپزشکی جهان قرار دارد. برنامه های کارشناسی در کلیه شاخه های دندانپزشکی ارائه شده در این دانشگاه شامل فناوری دندانپزشکی، دندانپزشکی و بهداشت دهان و دندان است. این دانشگاه همچنین امکانات فوق العاده ای برای آموزش کارشناسی ارشد برای کلیه گروه های حرفه ای دندانپزشکی که مایل به ادامه تحصیل و کسب مدارک بیشتر هستند ارائه می دهد که شامل تحصیلات تکمیلی و CPD در دانشکده دندانپزشکی است.

تحصیل دندانپزشکی در نیوزلند در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه اوتاگو

به عنوان تنها دانشکده دندانپزشکی نیوزلند، در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه اوتاگو مجموعه کاملی از برنامه های کارشناسی ارشد برای آموزش دندانپزشکان ارائه می شود که می خواهند از طریق تخصص، حرفه های خود را ادامه دهند. این برنامه ها شامل موارد زیر است.

  • دیپلم کارشناسی ارشد در دندانپزشکی بالینی (PGDipClinDent): مدرک تحصیلات تکمیلی در دندانپزشکی بالینی بیش از 1 سال تمام وقت یا حداکثر 3 سال به صورت پاره وقت ارائه می شود. این مدرک را می توانید در زمینه های دندانپزشکی بیمارستان، پزشکی دهان، آسیب شناسی دهان، جراحی دهان، دندانپزشکی کودکان و پریودنتیکس اخذ کنید.
  • مدرک تحصیلات تکمیلی در دندانپزشکی جامعه (PGDipComDent): این برنامه از 2 بخش تشکیل شده است که می تواند بیش از 1 سال تمام وقت یا 2 سال به صورت پاره وقت در نظر گرفته شود.
  • کارشناسی ارشد دندانپزشکی (MComDent):این برنامه شامل مطالعه و اپیدمیولوژی بهداشت دهان و دندان در جامعه، ارتقاء سلامت دهان و دندان، تهیه و تأمین بودجه بهداشت دهان و دندان و موضوعات مربوط به برنامه ریزی و مدیریت خدمات عمومی بهداشت دهان و دندان است. این برنامه شامل ارائه مقالات و یک پایان نامه تحقیق است و می تواند بیش از 2 سال تمام وقت یا 3 سال به صورت پاره وقت تکمیل شود. این مدرک توسط شورای دندانپزشکی نیوزلند به عنوان بخشی از آموزش برای ثبت نام به عنوان متخصص دندانپزشکی بهداشت عمومی شناخته می شود.
  • کارشناسی ارشد دندانپزشکی (MD): کارشناسی ارشد دندانپزشکی با 2 تاییدیه دندانپزشکی زیبایی و یا بهداشت دهان و دندانپزشکی روستایی در دسترس دانشجویان قرار می گیرد.

اقامت پس از تحصیل در نیوزلند

دندانپزشکی به بهزیستی، سلامت عمومی و زیبایی دهان و دندان کمک می کند. پس از فارغ التحصیلی و تحصیل دندانپزشکی در نیوزلند می توانید به عنوان یک دندانپزشک مشغول به کار شوید. حتی به عنوان یک جراح دندانپزشکی بیمارستان یا کلینیک پزشکی کار کنید. همچنین می توانید قبل از ورود به بخش تخصصی، تحصیلات تکمیلی و تحقیقاتی را برای یک حرفه تحصیلی انجام دهید یا مدارک بالینی کارشناسی ارشد را تکمیل کنید.

در نمودار زیر، دستمزد دندانپزشکان به طور متوسط در شهرهای مختلف نیوزلند بررسی شده است:

متوسط دستمزد دندانپزشکان در نیوزلند

برای اینکه بتوانید دندانپزشکی را در نیوزیلند انجام دهید باید نام شما به عنوان دندانپزشک در شورای دندانپزشکی نیوزیلند ثبت شود. حداقل صلاحیت لازم برای انجام این کار، مدرک لیسانس جراحی دندانپزشکی (BDS) است که از دانشگاه اوتاگو صادر می شود. به عنوان فارغ التحصیل دانشگاه اوتاگو می توانید با مدرک دریافت شده در دیگر کشورهای جهان مشغول به کار شوید. چنانچه در نیوزلند پیشنهاد شغلی دریافت کردید پس از تحصیل می توانید با ویزای کاری نیوزلند در این کشور اقامت یابید.

میانگین دستمزد دندانپزشکان در این کشور به میزان NZD77143 (دلار نیوزلند) است.

تحصیل دندانپزشکی زیبایی در نیوزلند

هدف از تحصیل این رشته در مقطع کارشناسی ارشد ارائه آموزش های بیشتر به دندانپزشكان عمومی در مناطقی كه به طور مستقیم ارائه دندانپزشکی زیبایی مشغول هستند می باشد. این برنامه به عنوان یک برنامه کارشناسی ارشد دندانپزشکی با اعتبار 180 ECTS و یک ساله تمام وقت ارائه می شود. این دوره به داوطلبان این امکان را می دهد تا ضمن افزایش مهارت های بالینی خود، آنالیز، تشخیص، برنامه درمانی و همچنین درمان موارد چالش برانگیز زیبایی شناسی را انجام دهند. این دوره طراحی شده است تا کلیه جوانب دندانپزشکی زیبایی از ارتباطات، برنامه ریزی درمانی و تکنیک های مختلف آزمایشگاهی و بالینی را پوشش دهد. این برنامه به پزشکان عمومی دندانپزشکی نیوزیلند یا دندانپزشکان کشورهای خارج از کشور علاقه مند به این زمینه ارائه می شود. این دوره منجر به ثبت تخصص در شورای دندانپزشکی نمی شود.

تحصیل دندانپزشکی زیبایی در نیوزلند

مدارک لازم برای تحصیل دندانپزشکی در نیوزلند

دانشجویان برای تحصیل دندانپزشکی در نیوزلند در ابتدا بایستی از دانشگاه مورد نظر در این کشور پذیرش شوند و نامه پذیرش دریافت کنند. همچنین بایستی در آزمون ورودی شرکت کنند و نتایج این آزمون را ارائه کنند. پس از اخذ پذیرش دانشجویان می توانند ویزای تحصیلی نیوزلند را درخواست کنند. روند صدور این ویزا حدودا 3 ماه به طول می انجامد. مدارک لازم برای تحصیل دندانپرشکی در نیوزلند شامل:

  • شرکت در آزمون ورودی
  • گذرنامه معتبر
  • ارائه 2 قطعه عکس
  • نامه پذیرش از دانشگاه نیوزلند
  • ارائه گواهی پزشکی و عدم سوء سابقه
  • ارائه مدرک تحصیلی معتبر ترجمه شده
  • اثبات تمکن مالی در طول تحصیل
  • فرم درخواست ویزای تحصیلی نیوزلند و پرداخت هزینه
  • مدارک زبان و دیگر مدارک خواسته شده

هزینه تحصیل دندانپزشکی در نیوزلند در سال 2023

هزینه تحصیل دندانپزشکی در نیوزلند با توجه به کیفیت دانشگاه های این کشور و در مقایسه با دانشگاه های هم رده خود بسیار مناسب و مقرون به صرفه است اما با این حال برای هموطنان عزیزمان می تواند مبلغی بالا به حساب بیاید. علاوه بر هزینه تحصیل دانشجویان بایستی هزینه های زندگی در نیوزلند را نیز در نظر داشته باشند. هزینه هایی از جمله اقامت، خورد و خوراک، حمل و نقل و موارد دیگر را بررسی نمایند. طبق تخمین های زده شده هزینه زندگی دانشجویی در نیوزلند در ماه حدود NZD20000 الی NZD30000 (دلار نیوزلند) می باشد. گزینه های اقامت دانشجویی در نیوزلند نیز شامل خوابگاه دانشجویی، اتاق مشترک دانشجویی و یا کرایه شخصی آپارتمان در نیوزلند است که هر کدام با توجه به منطقه متغیر است.

در اینجا هزینه تحصیل دندانپزشکی در مقاطع مختلف آورده شده است:

مقطعهزینه تحصیل سالیانه به دلار نیوزلند
کارشناسیNZD75000
کارشناسی ارشدNZD45000

تحصیل دندانپزشکی در نیوزلند با بورسیه دانشجویی

اتباع کشورهای ثالث که توان پرداخت هزینه های تحصیل دندانپزشکی در نیوزلند را ندارند، می توانند برای ویزای دانشجویی این کشور درخواست دهند. بورسیه دانشجویی نیوزلند توسط دولت نیوزلند و با همکاری دانشگاه های این کشور به دانشجویان مستعد ارائه می شود. هدف از ارائه بورسیه به دانشجویان بین المللی، جذب دانشجویان از کشورهای مختلف جهان برای توسعه علوم دندانپزشکی در این کشور می باشد. البته لازم به ذکر است که اغلب بورسیه های دندانپزشکی در نیوزلند بر اساس شایستگی می باشند. به این نکته نیز توجه فرمایید که، بورسیه های دندانپزشکی در نیوزلند می توانند بسیار رقابتی باشند، و اغلب آنها بر اساس پیشرفت تحصیلی نیستند. زیرا برخی عوامل مانند کشور مبدا، منطقه تحصیل یا پتانسیل رهبری را در نظر می گیرند. در نهایت اینکه شانس خود را با یافتن بورسیه دندانپزشکی که با شرایط شما مطابقت دارد و با دادن زمان کافی برای درخواست به خود افزایش دهید.

برای آشنایی بیشتر با انواع بورسیه دندانپزشکی در نیوزلند به جدول زیر مراجعه فرمایید:

انواع بورسیه دندانپزشکی در نیوزلندتوضیحات
بورسیه دندانپزشکی فوچین نیوزلنددرخواست برای همه دانشجویان در آموزش دندانپزشکی در بورسیه فوچین باز است. به طور کلی این بورسیه برای دانشجویانی است که در دوره لیسانس جراحی دندان در دانشگاه اوتاگو پذیرفته شده اند.
بورسیه دندانپزشکی پرستیژبرای واجد شرایط بودن جهت اخذ بورسیه پرستیژ، دانشجویان نباید هیچ سالی از دوره را تکرار کرده باشند.
بورسیه دندانپزشکی جیمز جنکینزاین بورسیه در سال 2004 با بودجه ای که از طریق صندوق یادبود رابرت جیمز جنکینز به ارث گذاشته شده بود تاسیس شد.
بورسیه دانشجویی انتخابیاین بورسیه برای دانشجویان سال پنجم و ششم دندانپزشکی برای رشته های انتخابی آنها در نظر گرفته شده است.

در نمودار زیر می توانید ارزش فعلی انواع بورسیه های دندانپزشکی در نیوزلند را مشاهده فرمایید:

ارزش فعلی انواع بورسیه های دندانپزشکی در نیوزلند

کار دندانپزشکی در نیوزیلند

ممکن است برای دندانپزشکان تازه صلاحیت شده یافتن کار دشوار باشد، زیرا رقابت شدیدی برای مشاغل خالی وجود دارد و همه مطب های دندانپزشکی نمی توانند حمایت لازم را برای فارغ التحصیلان فراهم کنند. ممکن است تا یک سال طول بکشد تا فارغ التحصیلان دندانپزشکی کار تمام وقت پیدا کنند و در ابتدا ممکن است به صورت پاره وقت یا در چندین مطب دندانپزشکی کار کنند. بر اساس سرشماری، 2055 دندانپزشک و متخصص دندانپزشکی در نیوزیلند در سال 2018 کار می کردند.

شانس یافتن کار دندانپزشکی در نیوزیلند به عنوان دندانپزشک در خارج از مراکز اصلی بهتر است زیرا رقابت برای نقش در اوکلند، ولینگتون و کرایست چرچ بیشتر است. همچنین رقابت بالایی برای نقش های دندانپزشکی بیمارستان وجود دارد.

  • اکثر دندانپزشکان در مطب های خصوصی دندانپزشکی کار می کنند
  • همچنین بسیاری از دندانپزشکان در مطب دندانپزشکی خوداشتغال هستند، اما برخی نیز کارمند هستند.

سایرین در بخش های زیر کار می کنند:

ردیفبخش
1بیمارستان ها
2خدمات دندانپزشکی اجتماعی
3نیروی دفاعی نیوزلند
4دانشکده های دندانپزشکی

مراحل دندانپزشک شدن پس از تحصیل دندانپزشکی در نیوزلند

دانشجویانی که با هدف دندانپزشک شدن به تحصیل دندانپزشکی در نیوزلند می پردازند، باید مراحلی را با موفقیت طی کنند. این مراحل به شرح زیر می باشد:

  • گذراندن و پایان سال اول علوم بهداشتی در دانشگاه های نیوزلند: اولین شرط لازم برای ورود به حرفه دندانپزشکی تکمیل برنامه سال اول علوم بهداشتی در دانشگاه معتبر پزشکی در نیوزلند است.
  • تکمیل مدرک کارشناسی جراحی دندان یا معادل آن: گام بعدی برای دندانپزشک شدن در نیوزلند گذراندن مدرک 4 ساله کارشناسی جراحی دندان در معتبرترین دانشگاه دندانپزشکی در نیوزلند است.
  • ثبت نام در شورای دندانپزشکی نیوزلند: برای شروع فعالیت خود به عنوان دندانپزشکی در نیوزلند، باید در شورای دندانپزشکی نیوزلند ثبت نام کنید و شرایط لازم را داشته باشید.
  • پبدا کردن شغلی به عنوان دندانپزشک: متقاضیان پس از اینکه مراحل ثبت نام را با موفقیت طی کردند، دندانپزشکان فارغ التحصیل می توانند مسیرهای شغلی دندانپزشکی خود را انتخاب کنند.

برای اخذ مشاوره و اطلاعات بیشتر در رابطه با تحصیل در نیوزلند و دیگر کشورهای جهان و همچنین تحصیل در رشته های دیگر می توانید به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید و یا تماس برقرار کنید و از دانش و تجربه مشاورین ما در زمینه مهاجرت استفاده کنید.

سوالات پرتکرار در باب تحصیل دندانپزشکی در نیوزلند

در این بخش نظر شما را به سوالات پرتکرار در باب تحصیل دندانپزشکی در نیوزلند جلب می نمائیم:

  • مزایای تحصیل دندانپزشکی در نیوزلند چیست؟ برترین نظام آموزشی جهان/ تحصیل به زبان انگلیسی/ اقامت پس از تحصیل
  • تحصیل دندانپزشکی در نیوزلند چه مراحلی دارد؟ تحصیل دندانپزشکی در نیوزلند 6 سال (12 ترم) به طول می انجامد. تمامی دروس به زبان انگلیسی برگزار می گردد. در سال اول این رشته به تحصیل علوم پایه پزشکی پرداخته می شود. سال های دوم تا پنجم به دروسی نظیر علوم زیست پزشکی، دندانپزشکی و بیمار و دندانپزشکی و جامعه و در سال ششم به دوره انترنی پرداخته می شود.
  • شرایط ورود به رشته دندانپزشکی در دانشگاه های نیوزلند چیست؟ برای ورود به رشته دندانپزشکی دانشجویان باید در آمون ورودی دانشگاه ها شرکت کرده و قبولی به دست آورند. علاوه بر این دانشجویان باید مدرک زبان آیلتس 6.5 یا تافل معادل آن را ارائه دهند. داشتن سن مناسب تحصیل نیز پذیرش و وایزای تحصیلی نیوزلند را گارانتی می کند. دانشجویان باید نمرات خیلی بالایی هم در دروس زیست و شیمی خود کسب کرده باشند.
  • برترین دانشگاه های نیوزلند برای تحصیل دندانپزشکی کدامند؟ می توان گفت تنها دانشگاه نیوزلند که رشته دندانپزشکی را به صورت فوق حرفه ایی آموز می دهد دانشگاه اوتاگو است که مورد تایید وزارت علوم و بهداشت ایران نیز می باشد. این دانشگاه رتبه 33 را در بین دانشگاه های دندانپزشکی جهان دارد.
5/5 - (9 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *