مهاجرت تحصیلی نیوزلند

اقامت پس از تحصیل در نیوزلند

اقامت پس از تحصیل در نیوزلند

یکی از طرق مهاجرت به نیوزلند تحصیل در دانشگاه ها می باشد. اخذ اقامت پس از تحصیل در نیوزلند هدف بسیاری از دانشجویان برای تحصیل می باشد. معمولا دانشجویان قصد دارند بعد از تحصیل در این کشور به کار برسند و اقامت دائم نیوزلند را به دست آورند. زندگی در کشوری برتر در جهان و تحصیل در دانشگاه هایی که در سطح جهانی دارای بالاترین رتبه ها هستند، موفقیتی بزرگ محسوب می گردد.

در مقاله پیش رو که توسط تیم تخصصی مشاوران حاذق در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تنظیم شده به بررسی چگونگی اقامت پس از تحصیل در نیوزلند در سال 2020 الی 2023 می پردازیم. امید است خوانندگان عزیز از این طریق با کسب آگاهی و اطلاعات کامل برای مهاجرت خود اقدام کنند.

اینفوگرافیک اقامت پس از تحصیل در نیوزلند

تحصیل در نیوزلند

امروزه بسیاری از افراد در سراسر دنیا علاقه دارند به کشورهایی با شرایط عالی مهاجرت کنند و در دانشگاه های معتبر ادامه تحصیل دهند. کشور نیوزلند به علت رواج زبان انگلیسی در آن بسیار مورد تقاضای افراد است. زیرا بسیاری از دروس در دانشگاه های این کشور به زبان انگلیسی تدریس می شوند. شهریه دانشگاه ها در این کشور نسبت به بسیاری از کشورها مقرون به صرفه است. به دلیل وجود فرصت های شغلی در این کشور دانشجویان می توانند بعد از فارغ التحصیل شدن در این کشور مشغول به کار شوند. بعد از گذشت مدتی از زمان اشتغال به کار، افراد با رعایت قوانین می توانند اقامت دائم این کشور را به دست آورند.

حدودا در سال 70 هزار دانشجو از کشور های مختلفی به این کشور مهاجرت می کنند. 70% از این تعداد دانشجویانی از کشور های آسیایی می باشند. همچنین این کشور از ورود دانشجویان خارجی به این کشور استقبال می کند. چون با ورود دانشجوی خارجی به این کشور گردش مالی افزایش می یابد و وضعیت مالی کشور در شرایط خوبی قرار خواهد گرفت.

شرایط اخذ اقامت پس از تحصیل در نیوزلند

اگر شما به فکر اقامت پس از تحصیل در نیوزلند هستید، باید ویزاهای مربوطه را اخذ نمایید. افرادی که در این کشور تحصیل کرده اند می توانند بعد از پایان تحصیلات در کارهای مرتبط با رشته تحصیلی مشغول به کار شوند. بر اساس نوع تحصیل افراد می توانند به مدت 4 سال در این کشور اقامت داشته باشند و کار کنند.

متقاضیان برای اخذ اقامت پس از تحصیل در نیوزلند از طرق ذیل می توانند اقامت کنند:

پارامترشرح
اخذ ویزای کاری بعد از فارغ التحصیل شدنافراد با دریافت این ویزا تا 1 سال فرصت دارند در کار مرتبط با رشته تحصیلی خود استخدام شوند. در طول این 1 سال متقاضیان می توانند در هر کاری مشغول به کار شوند تا هزینه های زندگی خود را تقبل کنند
ویزای کاری پس از پایان تحصیلات (با کمک کارفرما)متقاضیان با اخذ این ویزا می توانند به مدت حداقل 2 سال در کاری مهارت و تخصص کسب نمایند، اگر کارفرما بخواهد متقاضی تجربه بیشتری کسب کند ویزای فرد به مدت 1 سال دیگر تمدید خواهد شد. این ویزا برای یک کارفرما و یک کار مشخص صادر خواهد شد

ویزای کاری نیوزلند

اخذ ویزای کاری کشور نیوزلند امتیاز بندی است. اگر فردی در کارهای تخصصی که در آن کار کمبود نیرو وجود دارد، مهارت داشته باشد شانس دریافت ویزای کاری برای او بیشتر است. ویزای کاری نیوزلند در 80 نوع مختلف صادر می گردد. برای صدور این ویزا شرایط فرد از جمله سن، مدرک تحصیلی و سابقه کار مرتبط با مدرک تحصیلی باید بررسی شود. به هر یک از مولفه های فوق امتیازی تعلق می گیرد. برای اخذ ویزای کار نیوزلند حداقل 100 امتیاز نیاز است.

علاوه بر این فرد باید دارای شرایط ذیل باشد تا بتواند ویرایش را دریافت کند:

  • ارائه مدارک تحصیلی ترجمه شده شخص متقاضی
  • ارائه مدارکی که نشان دهنده مهارت فرد در زمینه کاری او باشد.
  • ارائه مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره 6.5
  • 2 قطعه عکس
  • ارائه اصل پاسپورت (با حداقل 3 ماه اعتبار) و کپی آن
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه که نشان دهد فرد در 10 سال اخیر زندگی اش مرتکب هیچ جرم و جنایتی در کشورش نشده است.

به هر حال و در هر شرایطی که فرد بخواهد ویزای کار در کشور نیوزلند را دریافت نماید باید تست های سلامت و ارزیابی شخصیتی را انجام دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این حوزه حتما مقاله شرایط اخذ ویزای کار نیوزلند را مطالعه بفرمایید.

ویزای کار پس از تحصیل در نیوزلند

به محض کسب صلاحیت می توانید برای ویزای کار پس از تحصیل درنیوزلند اقدام کنید. اگر در حال تحصیل در یک دوره بدون مدرک در سطح 7 یا پایین تر هستید، تنها در صورتی واجد شرایط حقوق کار پس از تحصیل خواهید بود که مطالعه شما به طور خاص در زیر مربوط به یکی از کمبودهای مهارت در لیست سبز ذکر شده باشد و اگر در آن شغل اگر در حال تحصیل در مقطع لیسانس یا بالاتر هستید، ویزای کار پس از تحصیل شما دارای شرایط کاری باز خواهد بود، به این معنی که ویزای شما به شغل، کارفرما یا محل خاصی برای شما مرتبط نخواهد بود. ویزای کار پس از تحصیل بسته به مدرک تحصیلی و مدت تحصیل در نیوزلند به مدت یک، دو یا سه سال اعطا می شود.

حقوق کار پس از تحصیل برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا به مدت 3 سال است تا زمانی که دانشجو حداقل 30 هفته تمام وقت در نیوزلند تحصیل کرده باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کار در نیوزلند پس از فارغ التحصیلی، به اطلاعات اداره مهاجرت نیوزلند در مورد ماندن در محل کار پس از اتمام تحصیلات خود مراجعه کنید. موسسه کاریابی برای کار پس از تحصیل در جهت یافتن کار به شما کمک کند، مانند کمک به شما در جستجوی شغل یا ارائه نکاتی در مورد نوشتن CV. همچنین می توانید سعی کنید با معلمان، اساتید، دوستان و همسایگان خود صحبت کنید. آنها ممکن است شغل هایی را بدانند که هنوز آگهی نشده اند.

در نمودار زیر شاهد نرخ بیکاری در نیوزلند هستید:

نرخ بیکاری در نیوزلند

اقامت پس از تحصیل در نیوزلند از طریق کار

افراد پس از دریافت ویزای کاری می توانند در شغل مورد علاقه خود مشغول به کار شوند و برای هر کارفرمایی کار کنند. متقاضیان تنها یکبار می توانند درخواست خود را برای دریافت این ویزا ارائه دهند. فردی که بخواهد دوباره درخواست صدور ویزا را ارسال نماید باید به مدت حداقل 30 هفته مشغول به تحصیل شده و سطح تحصیلات خود را افزایش دهد. افراد اجازه ندارند با این نوع از ویزا درخواستی برای همسر یا فرزندان خود ارائه دهند. همسر و فرزندان فرد می توانند با توجه به نسبتشان با متقاضی درخواست خود را برای دریافت ویزا ارائه دهند.

اقامت پس از تحصیل در نیوزلند از طریق کار

اخذ پذیرش از دانشگاه های نیوزلند

متقاضیان باید با توجه به رشته تحصیلی به سایت دپارتمان های آموزشی مراجعه کنند. در این راستا فرد باید موضوعات تحقیقاتی و اعضای هیئت علمی مورد نظرش را بررسی کند. سپس موضوع تحقیق خود را انتخاب نماید. بعد از آن می تواند با هیئت علمی تماس برقرار کرده و مطمئن شود که امکان پذیرش در دانشگاه برای او وجود دارد.

برخی از عوامل افزایش شانس پذیرش در دانشگاه های نیوزلند عبارتند از:

عوامل موثر بر اخذ پذیرش در دانشگاه های نیوزلند

مدارک لازم برای اخذ پذیرش به شرح زیر می باشد:

  • ارائه رزومه و مدارک تحصیلی
  • ارائه مدارک شناسایی
  • ارائه پروپوزال با توجه به موضوع تحقیقی که انتخاب شده است.
  • متقاضی باید نام هیئت علمی که راهنمای فرد نیز هستند را ذکر نماید.

شهریه دانشگاه های کشور نیوزلند

در این کشور 8 دانشگاه اصلی وجود دارد. شهریه های هر دانشگاه با توجه به رشته تحصیلی و مقطع تحصیلی متقاضی متفاوت است. دانشجویان خارجی شهریه های بیشتری نسبت به دانشجویان دیگر پرداخت می کنند. دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در مقطع دکتری دارند از پرداخت شهریه معاف می شوند. طبق تصمیم دولت نیوزلند شهریه یک سال تحصیلی از سال 2018 دریافت نمی شود. همچنین این کشور قصد دارد از سال 2024 شهریه 3 سال تحصیلی را دریافت نکند.

در جدول ذیل اطلاعات کلی ای در رابطه با شهریه تحصیل در رشته های مختلف ارائه می شود:

رشته تحصیلیهزینه ها به دلار نیوزلند
پزشکیNZD7.500.000
 مهندسیNZD25000
علوم پایهNZD20000

خوابگاه های دانشجویی نیوزلند

محل و مکان زندگی در نیوزلند برای دانشجویان به 3 شکل است:

پارامترهزینه به دلار نیوزلند
دانشجویان می توانند در طول تحصیل در خوابگاه های دانشجویی اقامت داشته باشند.. اقامت در این خوابگاه ها هفته ای تقریبا 200NZD
اقامت در خانه های اشتراکیهفته ای 120NZD
دانشجویان می توانند خانه مستقل اجاره کنند.هفته ای 180NZD

برای کسب اطلاعات بیشتر در حوزه ادامه تحصیل در کشور نیوزلند، حتما مقاله تحصیل در نیوزلند را مطالعه بفرمایید. دانشجویان در این کشور قانونا به مدت 20 ساعت در هفته حق کار در نیوزلند را دارند. میزان دستمزد دریافتی ماهیانه افراد نیز حدودا 1500 NZD (دلار نیوزلند) می باشد. در این مقاله سعی شد نکاتی در رابطه با اقامت پس از تحصیل در نیوزلند در اختیار متقاضیان قرار داده شود. توصیه می شود قبل از اقدام برای مهاجرت حتما با کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید. مشورت نمایید، در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره های رایگان برای متقاضیان در نظر گرفته شد

سوالات مهم در باب اقامت بعد از تحصیل در نیوزلند

در این بخش مفتخربه پاسخگویی در باب اقامت بعد از تحصیل در اسلواکی می باشیم:

  • شرایط اقامت پس از تحصیل در نیوزلند چیست؟ دانشجویان فارغ التحصیل در نیوزلند می توانند از طریق استخدام و کار و یا سرمایه گذاری در این کشور اقامت خود را تمدید کنند.
  • اقامت پس از تحصیل در نیوزلند تا چه مدت اعتبار دارد؟ پس از فارغ التحصیلی در نیوزلند دانشجویان تا 1 سال فرصت دارند اقامت خود را تبدیل کنند.
  • شرایط اقامت پس از تحصیل در نیوزلند از طریق کار به چه صورت است؟ متقاضیان با تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری به مدت 2 سال اقامت خود را تمدید کنند.
5/5 - (3 امتیاز)

2 دیدگاه برای “اقامت پس از تحصیل در نیوزلند

  1. شیرمحمدی گفت:

    سلام من متقاضی ویزای کار در نیوزلند هستم و چند سوال داشتم خدمتون. میخواستم بدونم که برای گرفتن امتیاز سابقه کار مرتبط با مدرک تحصیلی، سابقه کاری در کشور نیوزلند ملاک هست و یا اینکه اگر سابقه کار مرتبط با مدرک تحصیلی در کشور های دیگه داشته باشیم این امتیاز برامون لحاظ میشه ؟ یه سوال دیگه ام داشتم این امتیازی که داخل مقاله اومده برای افرادی که میخوان پس از تحصلیل در نیوزلند به کار مشغول بشند محاسبه میشه و یا اینکه برای کسانی هست که فقط میخوان ویزای کاری بگیرند و در نیوزلند تحصیل نکردند؟و اینکه اگر درخواست بدیم و امتیاز ما برای گرفتن ویزای کاری به 100 نرسه تنها راه برای ادامه اقامت در نیوزلند تحصیل 30 هفته ای در اونه و یا اینکه مجددا برای بررسی امتیاز بهمون فرصت داده میشه؟

    1. صادقی گفت:

      سلام خدمت شما در خصوص کار در نیوزلند می توانید به مقاله مذکور در سایت مراجعه کنید. سابقه تحصیل در این کشور به خودی خود امتیاز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *