مهاجرت کاری نیوزلند

کار در نیوزلند برای ایرانیان

کار در نیوزلند برای ایرانیان

کار در نیوزلند برای ایرانیان شرایط خاصی دارد. تمام متقاضیانی که اتباع ایرانی محسوب می شوند، برای اشتغال در این کشور باید ویزای کاری نیوزلند را کسب کنند. مهاجرت به کشور نیوزلند در سال 2023 از راه های مختلفی امکان پذیر است. از این روش ها می توان به تحصیل در نیوزلند، سرمایه گذاری در نیوزلند، ازدواج و تولد در نیوزلند اشاره کرد. اما کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارند هموطنان عزیز را با یکی از بهترین راه های مهاجرت به این کشور، یعنی مهاجرت کاری و همچنین شرایط کار در نیوزلند برای ایرانیان آشنا سازند.

نیوزلند مجموعه کاملی از قوانین اشتغال را دارا می باشد که به حفظ عادلانه بودن شرایط کار در نیوزلند برای ایرانیان کمک می کند. هموطنان عزیز باید قبل از مهاجرت کاری به کشور نیوزلند از قوانین کار در این کشور آگاه شوند. متقاضیان باید از حقوق و مسئولیت های خود در این کشور اطلاعات کافی داشته باشند. علاقه مندان به کار در کشور نیوزلند می توانند با مطالعه مطالب زیر، اطلاعاتی جامع در این مورد کسب کنند.

اینفوگرافی کار در نیوزلند

شرایط اقتصادی نیوزلند

اقتصاد نیوزلند یک اقتصاد آزاد و توسعه یافته در بازار آزاد است. این کشور با در نظر گرفتن اندازه گیری تولید ناخالص داخلی رتبه 53 را در لیست بزرگترین اقتصاد ملی در جهان به خود اختصاص داده است. با در نظر گرفتن برابری قدرت خرید این کشور رتبه 68 را کسب کرده است. نیوزلند یک اقتصاد جهانی دارد و به تجارت بین المللی به همراه کشورهای استرالیا، اتحادیه اروپا، ایالات متحده، چین، کره جنوبی، ژاپن و کانادا وابسته است. توافق نامه روابط نزدیکتر اقتصادی 1983 نیوزلند با استرالیا بدان معنی است که اقتصاد این کشور با استرالیا نزدیک است. به عنوان یک قدرت منطقه ای و نوظهور، نیوزلند از نظر وسعت و جمعیت خود تولید ناخالص داخلی زیادی دارد. شرایط اقتصادی مطلوب کشور نیوزلند یکی از دلایل اصلی جذب کارگران ماهر، سرمایه گذاران، کارآفرینان و سایر افراد به این کشور است.

اقتصاد متنوع نیوزلند دارای بخش خدمات قابل توجهی است که 63% کل فعالیت های تولید ناخالص داخلی را از سال 2023 در این کشور تشکیل می دهد. صنایع بزرگ کشور نیوزلند که افراد زیادی در این بخش ها مشغول به کار می شوند شامل تولید آلومینیوم، فرآوری مواد غذایی، ساخت فلز، چوب و محصولات کاغذی هستند. معادن، تولیدات، برق، گاز، آب و خدمات پسماند 16.5% از تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص داده اند. بخش اصلی همچنان بر صادرات نیوزیلند تسلط دارد، با وجود اینکه تنها 6.5% تولید ناخالص داخلی را شامل می شود. لازم به ذکر است که بخش فناوری اطلاعات در کشور نیوزلند به سرعت در حال رشد است.

اخذ ویزای کار در نیوزلند برای ایرانیان

به طور کلی، هموطنان عزیز باید در نظر داشته باشند که ویزاهای مختلفی وجود دارد که ممکن است واجد شرایط درخواست آنها شود. ویزاهای کاری برای اقامت موقت در نیوزلند است. اما برخی از آن ها می توانند منجر به اقامت شوند. ویزای اقامتی به شما اجازه می دهد تا به طور نامحدود در کشور نیوزلند بمانید و به خدمات عمومی دولتی با بودجه بیشتری دسترسی پیدا کنید. برای کسب ویزای کار در نیوزلند برای ایرانیان، متقاضیان باید پیشنهاد کاری از کارفرمای یک کمپانی معتبر در این کشور داشته باشند. کمپانی های کشور نیوزلند به دنبال جذب نیروی کار ماهر هستند. هموطنان محترم باید در نظر داشته باشند که برای اشتغال در کشور نیوزلند و کسب ویزای کار این کشور، باید ثابت کنند که در یک زمینه خاص مهارت و توانایی های مورد نیاز را برای اشتغال دارند.

برای ورود به خاک کشور نیوزلند از طریق مهاجرت کاری، متقاضیان می توانند از ویزاهای مختلفی بهره مند شوند که معمولا به صورت موقت به متقاضیان اجازه اقامت در این کشور را می دهند. اما در کنار ویزاهای موقت، متقاضیان می توانند با کسب برخی از ویزاها، به صورت بلند مدت مقیم نیوزلند شوند. ویزای کارگر ماهر برای اقامت موقت در نیوزلند در نظر گرفته شده است. مدت زمان اعتبار و شرایط این ویزا بستگی به مدت زمان قرارداد کار، حقوق و دستمزد و شرایط کار متقاضیان دارد. برای کسب این ویزا، همان طور که گفته شد، متقاضیان باید پیشنهاد کاری داشته باشند. کارفرمایان عموماً اوضاع را درک می کنند و وقتی شغلی پیدا می کنید، در درخواست ویزا به شما کمک می کنند. فقط به یاد داشته باشید با این وجود تا زمانی که ویزای شما تأیید نشود، نمی توانید شروع به کار و درآمدزایی در کشور نیوزلند کنید.

شرایط کار در نیوزلند برای ایرانیان

با در نظر گرفتن قوانین اشتغال و استخدام در کشور نیوزلند، کارمندان و کارفرمایان از حقوق خاصی در زمان کار برخوردار هستند. به عنوان مثال:

  • کارفرما نباید از حداقل دستمزدی که دولت تعیین کرده است، مبلغ کمتری را به کارمند خود پرداخت کند
  • کارفرما همچنین باید اطمینان حاصل کند که نیروی کار، در آن کار بی خطر هستند
  • مسئولیت های کار را باید خود به عهده بگیرند

هموطنان ایرانی باید در نظر داشته باشند که برای اشتغال در نیوزلند، تمامی افرادی که قصد دارند در زمینه های خاص در نیوزلند مشغول به کار شوند و سپس اقامت نیوزلند را کسب کنند، باید شرایط زیر را دارا باشند:

  • حتما باید زبان انگلیسی را بلد باشند
  • مدرک زبان معتبر باید ارائه گردد
  • باید مدرک تحصیلی معتبر (حداقل لیسانس) در زمینه مربوطه داشته باشند
  • اگر مدرک متقاضیان، بالاتر از سطح معمول (فوق لیسانس و مدرک دکترا) باشد، می توانند از حقوق بیشتری بهره مند شوند

هزینه های زندگی در نیوزیلند متفاوت است. افرادی که به فکر کار در این کشور هستند، حتما باید قبل از مهاجرت به نیوزلند درباره شرایط کار و حقوق کار در زمینه های مختلف در این کشور اطلاعات کافی داشته باشند. در ادامه با پرتقاضاترین مشاغل در کشور نیوزلند و همچنین شرایط استخدام و کار در نیوزلند برای ایرانیان آشنا شوند.

شرایط کار در نیوزلند برای ایرانیان

شرایط استخدام و کار در نیوزلند برای ایرانیان

روابط خوب اشتغال از یک روند استخدام مناسب شروع می شود تا کارمند و کارفرما انتظارات یکسانی را در مورد نقش و شرایط کار داشته باشند. یک توافق نامه شغلی که به صورت کتبی نوشته شده است، به کارمند و کارفرما کمک می کند تا بدانند که انتظارات آنها از یکدیگر چیست و از چه حقوقی برخوردار هستند. این بدان معناست که با امضای قرارداد کاری در نیوزلند سوء تفاهم ها کمتر اتفاق می افتند. اگر مشکلی پیش بیاید، کارمند و کارفرما می توانند برای حل مشکلات طبق قرارداد کاری عمل کنند. برخی از عوامل موثر بر استخدام در نیوزلند عبارتند از:

عوامل موثر بر استخدام در نیوزلند

حتی اگر قبلاً پیشنهاد شفاهی را برای شغل پذیرفته باشید، باید قبل از شروع کار، قرارداد کتبی امضا کنید. بسیاری از شرکت های بزرگتر توافق نامه اشتغال جمعی را پیشنهاد می دهند که توسط اتحادیه مذاکره شده است. در سال 2023 اگر عضو اتحادیه نباشید، می توانید همچنان از توافق جمعی استفاده کنید. از آن به عنوان پایه ای برای شرایط اشتغال خود استفاده کنید. اگر موردی در توافق نامه شما وجود داشته باشد که در مورد آن اطمینان نداشته باشید، می توانید ار مشاوره های مختلف بهره مند شوید. اگر شما به فکر مشورت درباره شرایط و ضوابط توافق خود باشید، حتما باید قبل از امضاء قرارداد این کار را انجام دهید. به یاد داشته باشید که شما حق عضویت در اتحادیه را دارید و کارفرمای شما نمی تواند در تصمیم شما تأثیر بگذارد.

مشاغل مورد نیاز نیوزلند برای ایرانیان

نیوزلند همواره از افراد با مهارت استقبال کرده است. اما برخی مهارت ها در این کشور به ویژه مورد توجه قرار می گیرند. این ویژگی ها در لیست های رسمی «مهارت های ضروری در تقاضا» قرار می گیرند که به طور مرتب بروزرسانی می شوند. اگر شغل شما در یکی از این لیست های کمبود مهارت قرار داشته باشد، این بدان معنی است که دولت می پذیرد که نیروی کار داخلی به اندازه کافی برای پست کاری یا شغل مورد نظر واجد شرایط نیستند، بنابراین کارفرمایان باید از خارج نیروی کار استخدام کند.

با فرض این که شما از صلاحیت و تجربه مناسب برخوردار باشید، این امر کسب ویزای کاری نیوزلند را برای شما آسان تر می کند.

در حال حاضر، لیست مهارت های پرتقاضا در کشور نیوزلند به صورت زیر است:

کمبودهای بلند مدتکمبود منطقه ایکمبود ساخت و ساز و زیرساخت
کشاورزی و جنگلداری*
ساخت و ساز**
تحصیلات*
مهندسی***
امور مالی و تجارت**
خدمات بهداشتی و اجتماعی**
فناوری اطلاعات و ارتباطات و الکترونیک**
تفریح و گردشگری**
علوم پایه*
معاملات***
حمل و نقل*

برای کسب اطلاعات بیشتر از شرایط مهاجرت به کشورهای خارجی و همچنین کسب اقامت در کشورهای اروپایی، آمریکایی و سایر نقاط دنیا می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

Rate this post

4 دیدگاه برای “کار در نیوزلند برای ایرانیان

  1. دکتر شهاب الدین صفوی(دکتردر تاریخ) گفت:

    درود، بنده ۴۵ سال دارم مدرک تحصیلی دکتري تاریخ، متاهل، دارای ۲، فرزند ۶ ساله ، همسرم نیز ۴۰ سال دارد و فوق لیسانس شهرسازي، است بنده خودم سابقه تدریس در مدارس و دانشگاه، تجربه فیلم نامه نویسی، موزه داری، آموزش اساسی کاربردی فرهنگ وتمدن ، سابقه بیمه، ۲۰ سال ،چگونه می توانم مهاجرت کاری در حوزه تخصصی مثل بخش آموزش مدارس و دانشگاه، یا صدا وسیما ، راه اندازی موزه های مردم شناسی، ، راهنما تورهای گردشگری و موزه داشته باشم ، از راهنما شما سپاسگزارم

    1. صادقی گفت:

      سلام در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  2. پریسا دهقانی گفت:

    خیلی عالی

    1. صادقی گفت:

      تشکر از مطالعه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *