مهاجرت تحصیلی دانمارک

مقطع دکترا در دانمارک

مقطع دکترا در دانمارک

کشور دانمارک یکی از کشورهای منطقه اسکاندیناوی است که دارای بهترین دانشگاه ها در سطح جهان می ­باشد. دانشجویان زیادی علاقه مند به مقطع دکترا در دانمارک هستند. دانشگاه های کشور دانمارک جزء معتبرترین دانشگاه ها هستند. این دانشگاه ها رتبه 5 را در بین دانشگاه های دنیا به خود اختصاص داده است. تحصیل در دانشگاه های این کشور در مقطع کارشناسی به مدت 4 سال و در دوره­ کارشناسی ارشد 2 سال طول خواهد کشید. در مقطع کارشناسی تدریس به زبان دانمارکی ارائه می­ گردد. دانشجویان برای ورود به این مقطع باید تسلط کافی به زبان دانمارکی را داشته باشند. از عزیزانی که قصد تحصیل در کشور دانمارک دارند، دعوت می نمائیم تا مقاله پیش رو را که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه گردیده است، مطالعه نمایند.

مزایا و شرایط مقطع دکترا در دانمارک

تحصیل در مقطع دکترا دراین کشور یک دوره­ کاملاً رقابتی بین دانشجویان خارجی است. در این دوره دانشجویان موظف به انجام کارهای زیر هستند:

  • انجام کارهای تحقیقاتی
  • شرکت در سمینارها
  • ارتباط برقرار نمودن با محققین

از آن جایی که دانشگاه ها در زمینه تحقیق و توسعه دارای رتبه های بالای جهانی هستند، دانشجویان زیادی علاقه مند به مقطع دکترا در دانمارک هستند. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی در دانشگاه های این کشور ارائه می­ گردد. دانشجویان بین المللی تنها با داشتن مدرک زبان انگلیسی می ­توانند به ادامه تحصیل در این کشور بپردازند. تحصیل در مقطع دکتری در دانمارک باید دانشجویان دوره­ کارشناسی ارشد را گذرانده باشد. دانشجویان در مقطع دکتری می توانند به تحصیل در رشته ای مشابه رشته دوره­ کارشناسی ارشد و یا همان رشته به مدت 3 سال در دانشگاه های این کشور ادامه تحصیل دهند.

دانشجویان اجازه انجام کار ضمن تحصیل در دانمارک را دارند. میزان ساعات کاری برای هر مقطع با یکدیگر متفاوت است و به شرح زیر می باشد:

مقطع تحصیلی مجوز کار در هفته
کارشناسی10
کارشناسی ارشد20
دکتری30

کمک هزینه مقطع دکترا در دانمارک

تحصیل در دانشگاه های این کشوربرای دانشجویان خارجی به صورت رایگان نمی ­باشد. اگرچه دانشجویان خارجی می­ توانند جهت تحصیل در دانشگاه های این کشور بورسیه شوند. هزینه تحصیل در دانمارک برای هر رشته و در مقاطع مختلف با یکدیگر متفاوت می ­باشد. اما تحصیل دانشجویان در مقطع دکتری به صورت رایگان است. برخی از دانشجویان از حقوق و دستمزد نیز برخوردار هستند. دانشجویان در مقطع دکتری در دانمارک 40% از حقوق خود را باید به عنوان مالیات به این دولت پرداخت نماید. در ضمن حقوق دانشجویان در مقطع دکتری در دانمارک پس از کسر مالیات این کشور به حساب متقاضی واریز خواهد شد. حقوق دانشجویان در این مقطع حدوداً برابر با 238000DKK (کرون دانمارک) قبل از کسر مالیات می ­باشد.

از این رو هزینه زندگی در این کشور با توجه به نمودار زیر خواهد بود:

نمودار هزینه زندگی در دانمارک

برنامه های مقطع دکترا در دانمارک

دانشجویان زیادی علاقه مند هستند تا تحصیلات در مقطع دکتری خود را در کشورهایی که دارای دانشگاه های معتبر و هزینه های تحصیل در آنها مقرون به صرفه هستند ادامه دهند. این کشور از جمله این کشورها به شمار می ­رود. دانشگاه های این کشور با بسیاری از شرکت های خصوصی همکاری داشته و از دانشجویان در مقطع دکتری استقبال می­ نماید. این دانشگاه ها پروژه های تحقیقاتی شرکت ها را به کمک دانشجویان مقطع دکتری انجام می­ دهند. جهت مهاجرت به این کشور چه از طریق روش تحصیلی یا روش های دیگر پیشنهاد می شود مقاله مهاجرت به دانمارک را مطالعه بفرمائید.

برنامه هایی که دانشگاه های این کشور به دانشجویان در مقطع دکتری ارائه می­ نماید متفاوت از سایر کشورها است، این برنامه ها شامل:

  • انتقال دانش موضوعات درسی در مقطع دکتری در زمان هایی که امکان آن فراهم باشد.
  • برنامه های آموزشی که دانشجویان در این مقطع می­ گذرانند 30 واحد درسی را در برمی ­گیرد.
  • تمامی برنامه هایی که در مقطع دکتری در این کشور ارائه می­ شود به صورت تحقیقاتی و آزمایشگاهی و یا کتابخانه ای است.
  • در نهایت دانشجویان در این مقطع پایان نامه خود را به دانشگاه تحویل دهند.
  • دانشجویان باید به تحقیقاتی مستقل از دانشگاه در این دوره بپردازند.
  • دانشجویان بایستی در این دوره با دیگر شبکه های خارجی و یا موسسات آموزشی خارجی نیز همکاری نمایند.

شرایط پذیرش جهت مقطع دکترا در دانمارک

از مهمترین شرایط تحصیل در مقطع دکتری در این کشور داشتن مدرک کارشناسی ارشد می ­باشد. البته در برخی موارد دانشجویان با دارا بودن مدرک کارشناسی و 1 سال تحصیل در دوره­ کارشناسی ارشد می­ توانند وارد مقطع دکتری گردند. دانشگاه های این کشور قبل از پذیرش دانشجویان با آنها جلساتی را برای مصاحبه برقرار می ­کنند. این جلسات ممکن است به صورت حضوری و یا به صورت تلفنی انجام گیرد.

از دیگر شرایط تحصیل در مقطع دکتری در دانمارک داشتن مدرک زبان انگلیسی می ­باشد. زیرا در این مقطع تدریس به زبان انگلیسی ارائه می­ گردد. مدرک زبان انگلیسی دانشجویان برای ورود به این دوره آیلتس یا تافل می ­باشد. از این رو باید دانشجو حداقل مدرک سطح B زبان انگلیسی را کسب نموده باشد. برخی از دانشگاه های کشور دانمارک از دانشجویانی که قصد تحصیل در مقطع دکتری در این کشور را دارند آزمون ورودی دریافت می ­کنند.

مدارک مورد نیاز مقطع دکترا در دانمارک

دانشجویان جهت تحصیل در مقطع دکتری در این کشور مدارک زیر را ارائه نمایند:

  • ارائه مدرک زبان انگلیسی که باید حداقل دارای سطح B باشد.
  • ارائه مدرک کارشناسی ارشد
  • ارائه رزومه ای قوی با ترجمه انگلیسی
  • ارائه مدارکی که نشان دهنده سوابق کاری دانشجو در زمینه رشته و پروپوزال تحقیقی دانشجو باشد.
  • ارائه انگیزه نامه دانشجو برای تحصیل در دانمارک

در مقاله اعزام دانشجو به دانمارک، تحصیل در این کشور به طور کامل شفاف سازی شده است.

بورسیه های مقطع دکترا در دانمارک

بورسیه های مقطع دکترا در دانمارک

دانشگاه های این کشور بورسیه ها و کمک هزینه هایی را برای دانشجویانی که در مقطع دکتری در این کشور به تحصیل می­ پردازند قرار داده است که به شرح زیر اند:

انواع بورسیهتوضیحات
کمک هزینه دانشجوییبرخی از دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی، شرکت ها و بنیادها در این کشور کمک هزینه هایی را به مدت 3 سال به دانشجویان ارائه می­ نماید. این کمک هزینه ها برای دانشجویان مقطع دکتری در این کشور قرار داده شده است. هر ساله دانشجویان از طریق تبلیغات این مراکز آگاه می­ گردند.
حمایت مالی بین المللیدانشجویان در مقطع دکتری می­ توانند با مراجعه به سازمان های مالی بین المللی و یا سازمان های حمایتی کشور خود برای دریافت کمک هزینه های تحصیلی اقدام نمایند.
کمک هزینه صنعتیبرخی از شرکت های خصوصی که با دانشگاه های کشور دانمارک برای انجام پروژه های تحقیقاتی همکاری می ­نمایند. کمک هزینه هایی را برای دانشجویان مقطع دکتری پرداخت می­ کنند. این پروژه های تحقیقاتی به دانشجویان مقطع دکتری سپرده می­ شود و ارتباط بین دانشگاه و شرکت را نیز آسان می ­نماید. این کمک هزینه ها به مدت 3 سال به دنشجویان تعلق خواهد گرفت.
هزینه های تحصیلی مادام کوریدانشگاه های این کشوربه برخی از دانشجویان اتحادیه اروپا که دارای شرایط خاصی هستند. برای تحصیل در مقطع دکترا به این کشور سفر نموده اند، کمک هزینه تحصیلی مادام کوری را ارائه می­ دهند.

آشنایی بیشتر با تحصیل در دانمارک

دانشجویان جهت تحصیل در مقطع دکترا در این کشور ممکن است با سوالات زیادی از قبیل:

  • آیا دانشجویان پس از پایان مقطع دکتری در دانمارک می­ توانند اقامت دانمارک را دریافت کنند؟
  • آیا دانشجویان برای تحصیل در مقطع دکتری می ­توانند همراه اعضاء خانواده به این کشور سفر نمایند؟
  • هزینه های زندگی دانشجویی چگونه است؟

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت علاقمند به پاسخگویی دانشجویان عزیز در این زمینه می­ باشد. جهت مشاوره و راهنمایی می­ توانید با کارشناسان این مجموعه ارتباط برقرار نمائید.

5/5 - (10 امتیاز)

6 دیدگاه برای “مقطع دکترا در دانمارک

  1. مسعود جهانی گفت:

    دکترا در دانمارک چقدر برامون هزینه در بر داره؟

  2. امیر عباس گفت:

    بابت مطلب جالبتون در مورد تحصیل در مقطع دکترا در دانمارک تشکر می کنم اگه امکانش هست در مورد سرمایه گذاری در دانمارک هم مطلب بذارید

  3. امیرحسین گفت:

    با سلام
    مقاله خوبی بود
    مرسی

  4. ناصر زارعی گفت:

    سلام
    برای مقطع پزشکی آیا میتوان بعد از قبولی کنکور پذیرش دانشگاه دانمارک رو گرفت

  5. هانا وطن دوست گفت:

    با سلام
    درسته که دانمارک ویزای همراه هم داره ؟
    این ویزا به پدر و مادر هم تعلق می گیره.

  6. sohrab گفت:

    دکترا تو سوئد هنوز رایگانه ؟ اگر بخوایم تو کشورهای اسکاندیناوی همراه داشته باشیم همزمان فقط سوئد این شرایط رو داره ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *