مهاجرت تحصیلی جمهوری چک

تحصیل پزشکی در دانشگاه چارلز جمهوری چک

تحصیل پزشکی در دانشگاه چارلز جمهوری چک

افرادی که قصد تحصیل معتبر در رشته پزشکی و پیرا پزشکی را دارند، تحصیل پزشکی در دانشگاه چارلز جمهوری چک به آنها پیشنهاد می شود. دانشگاه چارلز در شهر پراگ واقع شده است، این دانشگاه از قدیمی ترین و بزرگترین دانشگاه می باشد. این دانشگاه اولین دانشگاه است که در مرکز اروپا واقع شده است. این دانشگاه جزء بهترین دانشگاه های پزشکی است.

در این دانشگاه استادان بسیار موفق مشغول به آموزش می باشند. از این رو این دانشگاه جزء موسسات با سطح آموزشی عالی می باشد. در این دانشگاه کارهای علمی و تحقیقاتی بسیاری در حال انجام دادن می باشد. بیشتر توجه این دانشگاه به دانشجویان مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا می باشد. برای تحصیل پزشکی در دانشگاه چارلز افراد خارجی نیز می توانند می توانند وارد دانشگاه شوند. جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در مومسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

اطلاعات کلی دانشگاه دانشگاه چارلز جمهوری چک

این دانشگاه از 17 دانشکده تشکیل شده است. 3 موسسه آموزشی برای این دانشگاه در نظر گرفته شده است. تعداد دانشجویان در تمامی مقاطع در این دانشگاه به بیش از 5000 دانشجو می رسد. بیشتر دانشجویان در مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل می باشند. این دانشگاه برای دانشجویان آموزش هایی برای زبان های خارجه مثل آلمانی، فرانسوی و انگلیسی در نظر گرفته است.

هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه چارلز به شرح زیر می باشد، این مبلغ بر اساس واحد پول CZK می باشد.

  1. هزینه های اولیه 8461082CZK (کرونای چک) می باشد
  2. هزینه فعالیت های مازاد 260584CZK (کرونای چک) می باشد

دانشجویان می توانند در طول دوره تحصیل پزشکی در دانشگاه چارلز فعالیت های تجاری هم داشته باشند. اگر شما متقاضی زندگی در مرکز اروپا می باشد. برای ادامه تحصیل به اروپا مهاجرت کرده اید دانشگاه چارلز بهترین و مناسب ترین انتخاب برای شما می باشد. افراد زیادی به دلیل تدریس در سطح عالی و در نظر گرفتن برنامه های گوناگون برای دانشجویان خواستار ادامه تحصیل در این دانشگاه می باشند. افراد می توانند در تمامی مقاطع تحصیلی در این دانشگاه مشغول به تحصیل شوند.

بدین ترتیب در نمودار زیر به بررسی رنکینگ دانشگاه های پر متقاضی جمهوری چک می پردازیم:

رنکینگ دانشگاه های پر متقاضی جمهوری چک

آموزش تحصیل پزشکی در دانشگاه چارلز جمهوری چک

در جمهوری چک مباحث درسی و آموزش ها در زمینه های پزشکی با سایر کشورها تفاوت دارد. افراد می توانند در برنامه های در نظر گرفته آموزشی در مقطع کارشناسی ارشد که به مدت 5 الی 6 سال می باشد شرکت نمایند. پس از پایان یافتن دوره تحصیلی کارشناسی ارشد متقاضیان می توانند برای مقطع دکترا و دوره های تخصصی اقدام نمایند. جهت اطلاع از شرایط تحصیل در چک مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

افراد برای دریافت مدارک تخصصی باید به زبان رایج در کشور جمهوری چک مسلط باشند. دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا که می خواهند بیش از 90 روز در جمهوری چک استقامت داشته باشند. از این رو بایستی مدارک خود را به موسسه مربوطه ارسال کرده و ویزا اقامت را دریافت نمایند. دانشجویان می توانند در سفارت خانه ها یا کنسولگری ها برای انجام تمامی مراحل راهنمایی دریافت کنند. افراد باید 3 روز پس از اقامت در جمهوری چک برای ثبت نام به ادارات پلیس و یا دپارتمان های خارجی مراجعه کنند.

آموزش تحصیل پزشکی در دانشگاه چارلز جمهوری چک

تحصیل به زبان چک

افراد برای تحصیل در دانشگاه چارلز به زبان چک لازم نیست شهریه ای بپردازند. اگر تحصیل افراد بیش از زمان در نظر گرفته شده طول بکشد باید شهریه دانشگاه را بپردازد. برای مثال، اگر تحصیل فرد بیش از 7 سال باشد باید برای هر ترم شهریه بپردازد. افرادی که می خواهند در دانشگاه پراگ به تحصیل بپردازند باید آگاه باشند که این دانشگاه یکی از بهترین دانشگاه ها در زمینه رشته های پزشکی می باشد.

دانشکده های دانشگاه چارلز عبارتند از:

  • دانشکده پزشکی
  • دانشکده رشته داروسازی
  • دانشکده رشته علوم پایه
  • دانشکده علوم انسانی
  • دانشکده رشته علوم اجتماعی
  • دانشکده الهیات پروتستان
  • دانشکده الهیات کاتولیک
  • دانشکده رشته تربیت بدنی
  • دانشکده رشته هنر
  • دانشکده رشته ریاضی
  • دانشکده آموزش و پرورش
  • دانشکده رشته فیزیک

شرایط اخذ ویزای تحصیلی جمهوری چک به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

چگونگی اخذ پذیرش از دانشگاه چارلز

افرادی که در دوره دبیرستان، پیش دانشگاهی و دیپلم فارغ التحصیل شده اند می توانند در رشته های پزشکی و دندانپزشکی شرکت نمایند. مدت تحصیل در رشته پزشکی 6 سال و مدت تحصیل در رشته دندان پزشکی 5 سال می باشد.

افراد با چه شرایطی به صورت مستقیم وارد دانشگاه چارلز می شوند:

  • افرادی که توانسته اند مدرک A Level را با نمره های A و B بگذرانند، یا اخذ معدل B در دوره دیپلم؛
  • افرادی که در آزمون ورودی دانشگاه شرکت کرده اند؛
  • ارائه مدرک IELTS با حداقل نمره 6 و یا 6.5
  • شرکت در آزمون SAT و کسب نمره کل 2100 در گرایش های فیزیک، ریاضی، زیست شناسی و شیمی.

آزمون در نظر گرفته شده برای ورود به دانشگاه به زبان انگلیسی می باشد. افراد باید بعد از شرکت در آزمون در مصاحبه ای شرکت نمایند و انگیزه خود را برای تحصیل بازگو کنند. جهت اعزام دانشجو به چک می توانید مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

مدارک لازم برای دریافت ویزا دانشجویی جمهوری چک

افراد بعد از اینکه توانستند از دانشگاه پذیرش را دریافت نمایند باید برای اخذ ویزا اقدامات لازم را انجام دهند. افراد بدون ارائه نامه پذیرش نمی توانند ویزا دانشجویی را دریافت نمایند.

مدارک لازم برای دریافت ویزا به شرح زیر می باشد:

  • فرد باید برای اثبات تسلط به زبان مدرک معتبری ارائه دهد
  • ارائه اصل شناسنامه و یا کارت ملی
  • ارائه پاسپورت با حداقل اعتبار لازم
  • اثبات تمکن مالی برای هزینه های زندگی و تحصیلی
  • ارائه مدرک عدم سوء پیشینه
  • ارائه گواهی سلامت تایید شده

کادر مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آمادگی دارند که به سوالات شما در ارتباط با تحصیل در جمهوری چک و یا قوانین و اعطاء ویزا پاسخ دهند.

4.9/5 - (10 امتیاز)

7 دیدگاه برای “تحصیل پزشکی در دانشگاه چارلز جمهوری چک

  1. احسان هادی زاده گفت:

    این دانشگاه در سال چقدر هزینه در برداره؟

  2. امیر عباس گفت:

    بابت مطلب جالبتون در مورد تحصیل پزشکی در دانشگاه چارلزتشکر می کنم اگه امکانش ست در مورداقامت پس از تحصیل در چک هم مطلب بذارید

  3. امیرحسین گفت:

    با تشکر از مقاله خیلی خوبتون

  4. ناصر زارعی گفت:

    در مورد سرمایه گذاری که تبدیل به اقامت دایم خونواده بشه لطفا مطلب بزارین

  5. هانا وطن دوست گفت:

    سلام من 23 سالمه ، فارغ التحصیل رشته بیولوژی هستم ، برای شروع تحصیلات در رشته دندان پزشکی انتخاب مجارستان عاقلانه تره یا روسیه یا چک ؟
    ممنونم

  6. منوچهر گفت:

    من دوستم تو این دانشگاه درس خونده و میگه واقعا سطح کیفیت پزشکی خیلی بالاست اما رقابت برای ورود به این دانشگاه هم زیاده

  7. معصومی گفت:

    دانشگاه چالز موذد تائید است؟ هزینه هاش چطوره ؟ کانادا برای تحصیل پزشکی خوب یا اروپا؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *