مهاجرت تحصیلی ایرلند

تحصیل در مقاطع مختلف ایرلند

تحصیل در مقاطع مختلف ایرلند

تحصیل در مقاطع مختلف ایرلند هر ساله به صورت عام و در سال 2023 به صورت خاص مورد توجه دانشجویان زیادی از سراسر دنیا قرار گرفته است. این کشور این فرصت را در اختیار متقاضیان قرار خواهد داد تا بتوانند در مقاطع مختلف تحصیلی در این کشور از مزایای ویژه ای برخوردار شوند. در حال حاضر طبق آخرین اطلاعات به دست آمده در باب تحصیل در این کشور امکان تحصیل در 3 مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا وجود دارد. هر کدام از این مقاطع در رشته های متفاوتی پذیرش متقاضی خواهند داشت. کارشناسان خبره ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با کسب تجربه کافی در این زمینه می کوشند تا راهنمایی های لازم را در اختیار شما قرار دهند.

درباره تحصیل در ایرلند

از سال 500 میلادی، این کشور و راهبان صومعه های کشور مذکور در یادگیری و آموزش در قلب اروپا رتبه برتری را کسب نموده است. در سال 1592 میلادی دانشگاه های این کشور رتبه برتری را کسب نموده اند. کالج ترینیتی دوبلین از لحاظ آموزشی در این کشور در سطح بالای علمی قرار گرفته است. دانشگاه ملی ایرلند مینوت که در سال 1795 میلادی تاسیس شده بود، توانسته بود سطح علمی و آموزشی خود را با سایر دانشگاه های این کشور نیز همسان سازد. بیش از 85% از افراد در این کشور تحصیل کرده می باشند. همین امر موجب گردیده است دولت این کشور به صنعت آموزش و ایجاد دانشگاه های معتبر روی آورد.

تحقیقات رسمی این کشور نشان داده است که حدود 18% از آموزش و تحصیل در این کشور در رتبه برتر قرار گرفته است. تمامی دانشگاه های این کشور در 3% از رتبه برتر جهان قرار گرفته اند. دانشجویان از 160 کشور دنیا در این کشور مشغول به تحصیل می باشند. بدین ترتیب حدود 12% از جمعیت دانشجویی این کشور را در کل دنیا به خود اختصاص داده است.

از مزایای تحصیل در مقاطع مختلف در این کشور عبارتند از:

مزایای تحصیلی در ایرلند

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در ایرلند

همان طور که در مطالب فوق ذکر شد، تحصیل در مقاطع مختلف در این کشور امکان پذیر خواهد بود. مهم ترین و بالاترین مقطع تحصیلی که به خصوص برای متقاضیان بین المللی در این کشور از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود، تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد می باشد. هزینه تحصیل در این مقطع تحصیلی بیش از هر چیزی به ملیت متقاضی بستگی دارد. هزینه تحصیل در این مقطع حدود 5000€ الی 9000€ (یورو)خواهد بود. جهت توضیحات بیشتر به مطالعه مقاله تحصیل کارشناسی ارشد در ایرلند رجوع شود.

جزئیات تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در این کشور در جدول زیر مورد بررسی قرار گرفته است:

پارامترشرح
تعداد دانشگاه13
قدیمی ترین دانشگاهTrinity College Dublin
تعداد متقاضیان بین المللی در این مقطع تحصیلی22283
طول دوره تحصیلی1 تا 2 سال
میانگین شهریه به یورو5000€
شروع و اتمام دوره تحصیلیاز ماه سپتامبر تا آگوست

تحصیل در مقطع دکترا در ایرلند

بالاترین و تخصصی ترین مقطع تحصیلی در این کشور، تحصیل در مقطع دکترا می باشد. متقاضیانی که پس از اتمام دوره تحصیلی کارشناسی ارشد تمایل به تحصیل در این مقطع تحصیلی را دارند می باید تحقیقات، پژوهش های علمی و نمرات عالی را در بخش پروپوزال ارائه دهند. یکی از مزیت های تحصیل در مقطع دکترا در این کشور بهره گیری از بورسیه و کمک های دولتی در خصوص تحصیل می باشد.

جزئیات دقیق تحصیل در مقطع دکترا در این کشور به شرح جدول زیر می باشد:

پارامترشرح
تعداد دانشگاه13
قدیمی ترین دانشگاهTrinity College Dublin
طول دوره تحصیل3 تا 4 سال
میزان شهریه دانشگاهی3000€ الی 30000€ (یورو)

بررسی هزینه تحصیل در مقاطع مختلف ایرلند

بررسی هزینه تحصیل در مقاطع مختلف ایرلند

هزینه تحصیل در این کشور در مقاطع مختلف متفاوت می باشد. شهریه تحصیل در دانشگاه های این کشور به ملیت، مقطع تحصیلی و شهری که متقاضی مشغول به تحصیل است، بستگی دارد. بیشترین هزینه تحصیل در این کشور مربوط به تحصیل در دانشگاه های خصوصی می باشد.

میزان شهریه پرداختی در این کشور در جدول زیر مورد بررسی قرار گرفته است:

نوع متقاضیمقطع تحصیلیمیزان شهریه سالیانه دانشگاهی به یورو
متقاضیان اروپاییکارشناسیرایگان
متقاضیان اروپاییکارشناسی ارشد30000€ الی 3000€
متقاضیان بین المللیکارشناسی55000€ الی 9850€
متقاضیان بین المللیکارشناسی ارشد35000€ الی 9950€

هزینه زندگی در این کشور با توجه به سبک زندگی هر فرد متفاوت خواهد بود. به طور کلی برای زندگی در این کشور می باید در حدود 550€ الی 1000€ (یورو) ماهیانه صرف هزینه زندگی دانشجویی در نظر گرفته شود. به طبع در شهرهای بزرگ این کشور هزینه تحصیل و زندگی بالاتر از سایر شهرها خواهد بود. به عنوان مثال هزینه زندگی معمولی در دوبلین پایتخت این کشور بین 1500€ الی 1800€ (یورو) ماهیانه می باشد. مقاله هزینه زندگی در ایرلند به صورت مفصل در مورد این موضوع توضیحاتی مفصل تر در اختیار شما قرار داده است.

در این بخش هزینه های اساسی زندگی در این کشور به صورت ماهیانه در نمودار زیر مورد بررسی قرار داده می شود:

هزینه های اساسی زندگی در ایرلند

بورسیه تحصیل در مقاطع مختلف ایرلند

در این کشور اروپایی همانند سایر کشورها بورسیه های دولتی شامل حال برخی دانشجویان با توجه به شرایط خاص تحصیلی خواهد شد. بورسیه دولتی در این کشور به متقاضیان غیر اروپایی برای مدت 1 سال تحصیلی تعلق می‌گیرد. میزان بورسیه های دولتی در این کشور متفاوت می باشد. در بسیاری مواقع این نوع بورسیه ها هزینه 1 سال تحصیلی متقاضی را پوشش می دهد، در مواقعی دیگر فقط بخشی از هزینه را شامل خواهند شد. به طور کلی هزینه ای که به کمک دولت برای تحصیل در این کشور در نظر گرفته می شود، حدود 10000€ (یورو) برای 1 سال تحصیلی خواهد بود.

تحصیل در دانشگاه های که شامل بورسیه تحصیلی می باشند عبارت اند از:

  • Trinity College Dublin scholarship
  • Maynooth university Scholarship
  • University College Dublin scholarship

در صورتی که تمایل به تحصیل در مقاطع مختلف ایرلند جز اهداف اصلی شما می باشد، کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این امر شما را راهنمایی خواهند نمود. متخصصان ما پس از بررسی شرایط کنونی شما بهترین گزینه مهاجرتی را در اختیار شما قرار می دهند. تحصیل و کار در این کشور اروپایی در سال های اخیر با تقاضای بسیار و هم چنین نقاط مثبت بسیاری همراه بوده است. جهت کار و شفاف سازی قوانین حاکم در این کشور مطالعه مقاله کار در ایرلند از طریق لینک مربوطه در سایت مرجع ما در دسترس شما قرار گرفته است.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *