مهاجرت تحصیلی ایرلند

هزینه تحصیل پزشکی در ایرلند

هزینه تحصیل پزشکی در ایرلند

در این نگارش مفتخر به راهنمایی شما در باب هزینه تحصیل پزشکی در ایرلند برای متقاضیان و علاقه مندان به تحصیل پزشکی در این کشور می باشیم. امروزه رشته پزشکی به دلیل دارا بودن بازار کار مناسب مورد توجه اغلب افراد قرار گرفته است. هزینه تحصیل در این رشته نسبت به سایر رشته ها و کشورهای اروپایی بسیار بیشتر بیشتر خواهد بود. در این مقاله کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی هزینه این رشته خواهند پرداخت و اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار خواهند داد.

موارد مهمی که در این مقاله مورد بررسی قرار خواهد گرفت، پاسخ به سوالات زیر خواهد بود:

  • هزینه تحصیل این رشته در این کشور چه قدر می باشد؟
  • آیا تحصیل این رشته در این کشور از مزایایی برخوردار خواهد بود؟
  • طول دوره تحصیل این رشته در این کشور چه قدر می باشد؟

بررسی هزینه تحصیل پزشکی در ایرلند

متقاضیانی که در این رشته مشغول به تحصیل می باشند، رقابت بسیاری بین متقاضیان در سراسر دنیا وجود خواهد داشت. بهترین برنامه درسی پزشکی در این کشور UCC می باشد که برگرفته از انواع رشته های پزشکی، بیولوژیک، رشته های تحقیقاتی و آزمایشگاهی خواهد بود. تحقیقات یکی از عناصر اصلی رشته پزشکی در این کشور می باشد که متقاضیان می باید در پایان هر سال تحصیلی خود 1 پروژه تحقیقاتی در باب رشته مورد نظر خود به اتمام برسانند. دوره تحصیلی پزشکی در این کشور حدود 4 سال طول می کشد که در طول این 4 سال تحصیلی، مدت 1 سال به دورش پایه و اساسی پرداخته می شود.

موارد مهم در خصوص تحصیل و هزینه در این رشته در این کشور در جدول زیر بیان شده است:

پارامترشرح
نام رشته تحصیلیپزشکی
نوع دانشگاهدانشگاه پزشکی و سلامت
طول دوره تحصیل4 سال
مقاطع تحصیلیMB، Bch، BAO
شهریه دانشگاهاز سال 2019میلادی حدود 14850€ (یورو) برای متقاضیان اروپایی و در سال 2023 میلادی برای متقاضیان بین المللی حدود 5815€ الی 10830€ (یورو)

هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه پزشکی دوبلین ایرلند

هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه پزشکی دوبلین ایرلند

کالج دانشگاه پایتخت این کشور بیش از 20 دانشکده پزشکی را در خود جای داده است. تحصیل در این دانشگاه به خصوص در رشته پزشکی از مزایای ویژه ای برخوردار می باشد. مدت و هزینه تحصیل در دانشگاه های این کشور با توجه به نوع دانشگاه و رشته پزشکی مربوطه متفاوت خواهد بود. در این بخش هزینه های رشته های مختلف در دانشگاه مذکور مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

در جدول زیر هزینه چند رشته پزشکی در این دانشگاه بیان شده است:

نام رشته پزشکیهزینه سالیانه به یورو
تخصص رادیولوژی29000
کارشناسی ارشد علوم پزشکی13000
داروسازی عمومی50000
گرایش علوم پزشکی و اوژانس16000

بررسی هزینه های مهم تحصیل پزشکی در ایرلند

جهت تحصیل پزشکی در این کشور می باید به سایر هزینه های مربوطه نیز توجه نمود. هزینه های اساسی در طول دوره دانشجویی شامل هزینه مسکن، اقلام غذایی و حمل و نقل خواهد بود. دانشجویان در صورت کم هزینه بودن حمل و نقل می ‌توانند از سیستم Students leap card که شامل تخفیفات قابل توجهی برای حمل و نقل دانشجویان می باشد، استفاده نمایند. حدود 27% از دانشجویان در این کشور از وسایل نقلیه عمومی استفاده می کنند، بدین ترتیب از تخفیفات ماهیانه حدود 50€ الی 55€ (یورو) بهره مند می گردند. محبوب ترین حالت حمل و نقل در این کشور استفاده از دوچرخه می باشد، و طبق آمار به دست آمده حدود 38% از دانشجویان این کشور جهت رفت و آمد مسیر دانشگاهی خود از این وسیله نقلیه عمومی استفاده می کنند. هزینه اجاره ماهیانه دوچرخه در این کشور حدود 20€ (یورو) می باشد.

سایر هزینه های اساسی که در این کشور مورد نیاز خواهد بود، هزینه خرید کتاب، خدمات پزشکی و فعالیت های اجتماعی خواهد بود. این هزینه ها به شرح زیر خواهد بود:

سایر هزینه ها در ایرلند

اسامی دانشگاه های پزشکی در ایرلند

متقاضیان پزشکی در این کشور می باید در دوره های 5 و 6 ساله شرکت نمایند. دوره های 5 و 6 ساله تحصیلی پزشکی در این کشور مربوط به دوره های کارشناسی می باشد. دوره های بالاتر مربوط به متقاضیان با سطح علمی بالاتر و متخصص خواهد بود. این دوره های تخصصی بیش از 4 سال طول خواهد کشید که تنها در دانشگاه های Limerick ،UCD ،RCSI و UCC پذیرش متقاضی صورت خواهد گرفت. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه در کشوری دیگر می توانید مقاله هزینه تحصیل پزشکی در اسکاتلند را مطالعه فرمائید.

تعدادی از دانشگاه های پزشکی این کشور به شرح لیست زیر می باشد:

  • The University of limerick
  • Trinity College Dublin
  • University college Cork (UCC)
  • University College Dublin (UCD)
  • The Royal College of Surgeons in Ireland (RCSI)

بررسی هزینه تحصیل در دانشگاه های پزشکی ایرلند

تحصیل در رشته های پزشکی از مهم ترین تخصص ها در دانشگاه های این کشور می باشد. همان طور که در مطالب بالا ذکر شد، بسیاری از متقاضیان بین المللی ترجیح می دهند در این کشور اروپایی به تحصیل بپردازند. یکی از دلایل اصلی برای تحصیل در این رشته و در این کشور سرمایه های بسیاری است که صرف تحقیقات پزشکی می شود. در خصوص تحصیل در رشته های مختلف پزشکی در این کشور هزینه های متفاوتی در دانشگاه ها در نظر گرفته شده است. دانشگاه های پزشکی در این کشور در شهرهای مختلف واقع شده است که گران ترین دانشگاه در پایتخت خواهد بود. جهت آشنایی بیشتر مطالعه مقاله دانشگاه ملی گالوی Galway ایرلند پیشنهاد داده می شود.

تفاوت شهریه دانشگاه های پزشکی این کشور به صورت سالیانه در جدول زیر قابل ترسیم خواهد بود:

دانشگاهشهریه به یورو
Trinity College Dublin21000€
University College Dublin13000€
National University of Ireland, Galway14000€

امروزه تحصیل در این کشور اروپایی همانند پلی برای ورود متقاضیان بین المللی به اروپا می باشد. در اکثر کشورهای اروپایی هزینه تحصیل در رشته های پزشکی و پیرا پزشکی نسبت به سایر رشته ها بیشتر بوده است. در مقاله فوق هزینه تحصیل پزشکی در ایرلند توسط کارشناسان خبره ما به صورت دقیق و علمی مورد بررسی قرار گرفت. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه رشته های پزشکی مطالعه مقاله رشته پرستاری در ایرلند نیز می تواند مفید واقع شود. امید است اطلاعات فوق مورد عنایت شما قرار گرفته باشد، در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل در این رشته امکان ارتباط تلفنی و حضوری با مشاورین ماهر ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای شما عزیزان فراهم شده است.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *