مهاجرت تحصیلی اوکراین

تحصیل در رشته IT در کشور اوکراین

تحصیل در رشته IT در کشور اوکراین

تحصیل در رشته IT در کشور اوکراین یکی از بهترین روش های تحصیلی در این کشور است چرا که هزینه کم تحصیل و بازار کار مناسب دارد. اوکراین دارای دانشگاه های معتبر بسیاری است که سالانه دانشجویان بین المللی زیادی را از کشورهای مختلف پذیرش می­ نماید. زیرا دانشجویان با اتمام تحصیلات در این رشته با فرصت های شغلی بسیار مناسبی در این کشور روبرو خواهند بود. از همین رو دانشجویان زیادی علاقمند تحصیل در این رشته می ­باشند. تحصیل در رشته IT در مقطع کارشناسی به مدت 4 سال طول خواهد کشید و دانشجویان امکان تحصیل به زبان انگلیسی در این رشته را در دانشگاه های مختلف این کشور خواهند داشت. همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همچنان درتلاشند تا گزینه های مناسب تحصیلی را به دانشجویان معرفی نمایند.

امروزه اکثر دستاوردهای علمی بر پایه اطلاعات وعلوم ریاضی می­ باشد. دانشجویان با تحصیل در رشته IT در کشور اوکراین می­ توانند به رفع مشکلات IT در شبکه های کامپیوتری بپردازند. برنامه های تحصیلی در رشته های کامپیوتر و علوم و فناوری از جمله پر طرفدارترین رشته ها در دانشگاه های این کشور به حساب می ­آیند.

برنامه های تحصیل در رشته IT در کشور اوکراین

دانشگاه های اوکراین برنامه های متنوعی همچون اقتصاد تجاری، برنامه نویسی، علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات را در رشته IT به دانشجویان ارائه می ­نمایند. دانشجویان جهت اخذ مدرک کارشناسی خود در این رشته بایستی به مدت 4 سال به تحصیل بپردازند. آموزش در دانشگاه های این کشور در رشته IT بگونه ای است. دانشجویان به صورت حرفه ای به آموزش در زمینه های آنالیز الگوریتم ها، پاکسازی، بازساخت و مدیریت پایگاه های داده ای می ­پردازند. دانشجویان می توانند به زبان های روسی، انگلیسی و اوکراینی به تحصیل در این رشته بپردازند.

اخذ پذیرش برای تحصیل در رشته آی تی در کشور اوکراین

امکان ادامه تحصیل در رشته IT در این کشور در دانشگاه های دولتی و خصوصی این کشور فراهم است. دانشجویان جهت پذیرش ابتدا مدارک تحصیلی و درخواست پذیرش خود را به دانشگاه های این کشور ارسال می­ نمایند. دانشجویان جهت ادامه تحصیل در این رشته نیازی به ارائه مدارک زبان نخواهند داشت. تنها با ارائه مدارک زیر می ­توانند درخواست پذیرش را به دانشگاه های این کشور بنمایند:

  • تکمیل فرم درخواست پذیرش
  • پاسپورت معتبر با حداقل 1 سال اعتبار
  • مدارک تحصیلی دیپلم، پیش دانشگاهی به همراه ریز نمرات آن ها

ناگفته نماند تحصیل در رشته IT در کشور این کشور دارای شهریه های بسیار پائینی می ­باشد. همین امر موجب شده است که تحصیل در این رشته مورد توجه بسیاری از دانشجویان قرار بگیرد.

جهت اطلاع از شرایط تحصیل در اوکراین و بررسی میانگین تعداد دانشجویان این کشور نمودار زیر را بررسی بفرمائید:

میانگین تعداد دانشجویان بین المللی در کشور اکراین

تحصیل در دانشگاه های کامپیوتر کشور اکراین

اکثر دانشگاه های این کشور رشته آی تی را به دانشجویان ارائه می نمایند. تحصیل در مقطع کارشناسی در این رشته به مدت 4 سال و در مقطع کارشناسی ارشد به مدت 2 سال و در مقطع دکترا به مدت 3 سال طول خواهد کشید. هزینه تحصیل در این رشته در مقطع کارشناسی برابر با $3000 الی 4000$ (دلار) در سال و در مقطع کارشناسی ارشد 2600€ (یورو) در سال برآورد شده است. دانشجویان امکان انجام کار ضمن تحصیل در اوکراین را خواهند داشت. از این طریق می­ توانند برخی از مخارج خود در این کشور را کاهش دهند. همچنین اخذ اقامت پس از تحصیل در اوکراین با انجام کار و یا سرمایه گذاری و روش های دیگر امکان پذیر است. دانشجویانی که به تحصیل در رشته IT در اوکراین مشغولند، می­ توانند با اخذ این بورسیه ها به تحصیل رایگان در این کشور بپردازند.

تحصیل در رشته IT در تاراس شفچنگو اوکراین

این دانشگاه یکی از معتبرترین ها است که دارای قدمتی چندین ساله می ­باشد. دانشجویان در این دانشگاه می ­توانند به تحصیل در رشته فناوری اطلاعات بپردازند. همچنین این دانشگاه موضوعات مرتبط دیگری را نیز در این زمینه به دانشجویان ارائه می­ نماید. این موضوعات عبارتند از:

  • علوم کامپیوتر
  • مهندسی نرم افزار
  • مخابرات
  • امنیت سایبری و رادیو

بیشترین تمرکز برنامه های فناوری اطلاعات بر روی جمع آوری، ذخیره سازی و حفاظت اطلاعات می­ باشد. جهت اطلاع از شرایط کار در این کشور ابتدا با مبحث ویزای کار اوکراین آشنا شوید.

تحصیل در رشته IT در کشور اوکراین تاراس شفچنگو اوکراین

تحصیل در رشته اطلاعات در اودوسا ماچینکو اوکراین

یکی دیگر از دانشگاه های این کشور که امکان تحصیل در رشته IT در این کشور را برای دانشجویان فراهم نموده است دانشگاه ملی اودوسا ماچینکو می ­باشد. این دانشگاه نیز از قدیمی ترین دانشگاه های این کشور است. از اعتبار قابل توجهی در میان دانشگاه های جهان برخوردار است. این دانشگاه نیز در رشته IT برنامه ها و موضوعات متنوعی را ارائه می­ نماید. از دیگر دانشگاه هایی که امکان تحصیل در رشته آی تی برای دانشجویان فراهم است. همچنین می­ توان به دانشگاه ملی رادیو الکترونیک خارکف، دانشگاه ملی خملنیستکای، پولتاوا و دانشگاه فنی مهندسی ترنوپول ایوان بلوچ اشاره نمود. جهت اطلاع از شرایط مهاجرت به این کشور مطالعه مقاله مهاجرت به اوکراین پیشنهاد داده می شود.

رنکینگ دانشگاه های مرتبط به اطلاعات اوکراین

اکثر دانشگاه های این کشور از رنکینگ و رتبه های بالایی برخوردار می­ باشند. دانشگاه تاراس شفنچکو موفق به اخذ رتبه 3 در میان دانشگاه ها در زمینه تحصیل در رشته IT می­ باشد. دانشجویان با تحصیل در رشته IT در این دانشگاه موفق به اخذ دستاوردهای قابل توجهی گردیده اند. همچنین دانشگاه پلی تکنیک IGOR SIKOSKY از جمله دانشگاه هایی است که میزان رضایت دانشجویان از ارائه آموزش های آی تی را کسب نموده است. جهت اطلاع از شرایط و هزینه زندگی در اوکراین مقاله مذکور را بررسی بفرمائید.

به گونه ای که از هر 10 نفر 6 نفر این دانشگاه را پیشنهاد می نمایند. علاقمندان تحصیل در رشته آی تی در این کشور می توانند با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نمایند. از بهترین دانشگاه های این کشور جهت تحصیل در رشته IT آگاهی یابند.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *