مهاجرت به کشور کره جنوبی

اخذ اقامت کره جنوبی

اخذ اقامت کره جنوبی

اخذ اقامت کره جنوبی در سال 2023 از راه های مختلفی برخوردار می باشد که در این نگارش به این مبحث به صورت کامل نیز پرداخته می شود. با توجه به شرایط زندگی و کار در کشور کره جنوبی هر ساله متقاضیان زیادی تلاش می کنند به کشور که جنوبی مهاجرت کرده و اقامت این کشور را به دست آورند. برای اخذ اقامت کره جنوبی راه های مختلفی وجود دارد که متقاضیان باید با توجه به شرایط خود بهترین راه را انتخاب کنند. کارشناسان و وکلاء مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با فعالیت موفق در عرصه مهاجرت در نوشتار پیش رو سعی دارد به بررسی شرایط اخذ اقامت کره جنوبی بپردازند. اگر کشور کره جنوبی را برای مهاجرت و اقامت انتخاب کرده اید تا پایان مقاله ما را همراهی کنید.

کشور کره جنوبی

این کشور با نام رسمی جمهوری کره با مساحتی بالغ بر 100222 کیلومتر در شرق آسیا و بخش جنوبی شبه جزیره کره جای گرفته است. شهر سئول یکی از شهرهای مدرن و صنعتی کشور کره جنوبی بوده که به عنوان پایتخت این کشور نیز شناخته می شود. شهر سئول به عنوان یکی از بزرگترین کلان شهرها در دنیا شناخته می شود. کشور کره جنوبی دارای 51302044 نفر جمعیت می باشد. از این تعداد حدودا 10 میلیون نفر در شهر سئول ساکن هستند. به طوری که می توان گفت یک چهارم از جمعیت کل کره جنوبی در شهر سئول اقامت دارند. زبان رسمی در کره جنوبی زبان کره ای می باشد. واحد پول در این کشور وون با علامت اختصاری KRW می باشد.

بررسی اخذ اقامت کره جنوبی

وضعیت اقامت خارجی ها در کره به 4 نوع طبقه بندی می شود:

وضعیت اقامت در کره جنوبیخارجیانی که مایل به اقامت بیش از 90 روز از تاریخ ورود هستند باید وضعیت یا آدرس خود را ظرف 90 روز از تاریخ ورود ثبت کنند. Lخارجی هایی که قصد کار در کره را دارند باید نوع ویزای مربوطه را دریافت کنند و فقط در محل کار گزارش شده به اداره مهاجرت کار کنند. برای تغییر محل کار، لازم است از اداره مهاجرت مجوز قبلی بگیرید یا گزارشی را به آن ارائه دهید. دارندگان ویزای بلند مدت نیز باید پس از ورود و قبل از خروج از کره جنوبی، مجوز ورود مجدد چندگانه دریافت کنند. این امر ورود مجدد آنها به کره جنوبی را پس از یک سفر خارجی تضمین می کند.

درخواست برای اقامت دائم می تواند قبل یا در زمانی که در کره جنوبی هستید انجام شود. با این حال، ممکن است انجام این کار قبل از ترک آسان‌ تر باشد. همراه با بسیاری از اسناد که برای دریافت ویزا ذکر شده است (به سایر مقالات مراجعه کنید)، همچنین به موارد زیر نیاز خواهید داشت:

  • آدرس دقیق محل سکونت در کره جنوبی
  • کپی کارت ملی یا کارت اقامت دائم (جلو و پشت)

کسب شهروندی در کره جنوبی در حال افزایش است اما به هیچ وجه آسان نیست. ابتدایی ترین راه از طریق ازدواج یک شهروند کره ای یا داشتن حداقل یکی از والدین کره ای تبار است. با این حال، برای کسانی که چنین ارتباطی با شهروندان کره ای ندارند، این روند بسیار دشوارتر می شود. اخذ شهروندی امکان پذیر است، اما نیاز به مدرک محکمی دارد که نشان دهد متقاضی تمایل جدی به شهروندی دارد.

هزینه درخواست تابعیت کره جنوبی در نمودار زیر آمده است:

هزینه درخواست تابعیت کره جنوبی (وون)

اخذ اقامت کره جنوبی از طریق تحصیل

یکی از راه های اخذ اقامت کره جنوبی تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی این کشور می باشد. دانشجویان خارجی و بین المللی می توانند بدون وجود محدودیت در تمامی مقاطع تحصیلی مشغول به تحصیل شوند. زبان تحصیل در دانشگاه های کره جنوبی زبان کره ای و زبان انگلیسی می باشد. برای تحصیل در این کشور لازم است دانشجو با ارائه مدارکی مانند: مدارک تحصیلی و ریز نمرات، مدرک زبان معتبر، گواهی تمکن مالی و پاسپورت به دانشگاه مورد نظر پذیرش دانشگاه را به دست آورد. دانشجویانی که قصد دارند به زبان کره ای ادامه تحصیل دهند ولی تسلط کامل به این زبان ندارند. از این رو می توانند پیش از ورود به دانشگاه در دوره های آموزشی زبان شرکت کنند.

هزینه های تحصیل در این کشور گران نیست. حداقل هزینه های لازم برای شهریه تحصیلی در کره جنوبی سالانه بین 5000$ الی 6000$ (دلار) می باشد. اگر قصد دارید پس از تحصیل اقامت کره جنوبی را به دست آورید می توانید با تغییر ویزای تحصیلی کره جنوبی به ویزای کاری مشغول به کار شوید. اقدامات لازم را جهت اخذ اقامت کره جنوبی انجام دهید.

از این رو در نمودار زیر به بررسی هزینه تحصیل و زندگی در این کشور می پردازیم:

بررسی هزینه تحصیل و زندگی در کره جنوبی

اخذ اقامت کره جنوبی از طریق کار

با توجه به نرخ پایین بیکاری در کشور کره جنوبی، فرصت های شغلی بسیار مناسب در اختیار متقاضیان می باشد. از این رو به دلیل حقوق و دستمزد بالا بسیاری برای کار این کشور را انتخاب می کنند. متقاضیانی که قصد دارند مهاجرت کاری به کره جنوبی را تجربه کنند باید از کارفرما یا موسسه ای در این کشور دعوت نامه شغلی دریافت کنند. برای یافتن کار در کره جنوبی می توانید از وب سایت های معتبر کاریابی استفاده کنید. همچنین می توانید از موسسات کاریابی و روزنامه های استفاده کنید. شما می توانید با مطالعه مقاله موسسات کاریابی در کره جنوبی اطلاعات بیشتر و کاملتری در این رابطه کسب نمایید.

پس از دریافت دعوت نامه شغلی فرد می توانید با ارائه مدارک زیر به سفارتخانه در خواست خود را برای اخذ ویزای کار اعلام نماید.

  • دریافت فرم مربوطه و تکمیل آن
  • پرداخت هزینه های مربوط به اخذ ویزا کار و ارائه رسید
  • مدرک معتبر زبان
  • مدارک تحصیلی
  • گواهی عدم سوء پیشینه تایید شده
  • پاسپورت معتبر
  • دعوت نامه شغلی دریافت شده
  • 3 قطعه عکس پاسپورتی
  • بیمه سلامت

اخذ اقامت کره جنوبی از طریق تولد

طبق قوانین کشور کره جنوبی تابعیت در این کشور براساس سیستم خون به فرد اعطاء می شود. اگر فرد از پدر و مادری با تابعیت کشور کره جنوبی در خاک این کشور متولد شود تابعیت کشور کره جنوبی را به دست می آورد. از این رو شرایطی برای کودکان متولد شده در خاک کره جنوبی وجود دارد. بنابر آن شرایط می توانند تابعیت کشور کره جنوبی را دریافت کنند.

  • کودکی که در کشور کره جنوبی متولد از پدر و مادری نامعلوم متولد شده باشد.
  • زمانی که کودک متولد شده در این کشور رها شده باشد.

اخذ اقامت کره جنوبی از طریق تولد

زندگی و اقامت در پایتخت کره جنوبی

قیمت های کلی کالاها در کره کاملا مشابه است. اما یک چیز در سئول بسیار گران تر از جاهای دیگر است که آن مسکن می باشد. مسکن دلیل اصلی این است که سئول اغلب در 10 لیست گران ترین شهرهای جهان ظاهر می شود. این لیست ها اغلب با فرض اینکه شما به یک خانه جداگانه با یک باغ احتیاج دارید، کج و معوج است، چیزی که از مدیران عامل سامسونگ و بازیگران مشهور در سئول است. در نمودار زیر توزیع هزینه اقامت در پایتخت کره را مشاهده می کنید:

توزیع هزینه اقامت در پایتخت کره جنوبی

اکثر مردم در آپارتمان های کوچک زندگی می کنند. و یک آپارتمان یک اتاقه می تواند شما را از 300000₩ (وون) در ماه تا بیش از 1000000₩ (وون) در ماه بازگرداند. بسته به موقعیت آپارتمان ارزان تر بودن شهر، امکانات و اینکه آیا یک ساختمان جدید است یا یک ساختمان قدیمی قیمت ها متفاوت می باشد. در خارج از سئول، اوضاع بسیار ارزان تر می شود. حتی برخی از شهرهای اقماری سئول مانند Uijeongbu تقریبا نیمی از قیمت سئول است. شهرهای استان های دیگر به ویژه محله های قدیمی تر هنوز ارزان تر هستند.

سرمایه گذاری در کره جنوبی

یکی از روش های اخذ اقامت کره جنوبی سرمایه گذاری در کره جنوبی می باشد. دولت این کشور با در نظر گرفتن کمک هزینه و عفو پرداخت مالیات در مناطق آزاد از سرمایه گذاران خارجی استقبال می کند. در طول چند سال اخیر تعداد سرمایه گذاران خارجی رشد چشمگیری داشته است. فردی که قصد دارد در کشور کره جنوبی سرمایه گذاری کند باید حداقل 265000$ (دلار) سرمایه داشته باشد. برای دریافت این ویزا فرد باید دارای مدرک دانشگاهی باشد.

در این مقاله سعی داشتیم اطلاعات مختصری در رابطه با اخذ اقامت کره جنوبی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر و انتخاب مناسب ترین راه برای مهاجرت و اخذ اقامت از کره جنوبی با توجه به شرایط خود با کارشناسان حرفه ای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

Rate this post

2 دیدگاه برای “اخذ اقامت کره جنوبی

  1. میلاد گفت:

    سلام
    کشور کره جنوبی شرایطی رو مهیا کرده برای کسانی که میخوان تغییر جنسیت بده بدین صورت که با انجام عمل و درخواست تغییر جنسیت توی شناسنامه میتونن جنسیت رو تغییر بدن
    از این شرایط برای افراد ترنسجندر که به کشور کره جنوبی مهاجرت می کنند اطلاعی دارید؟داز چه نهادی میتونم اطلاعات بیشتری به دست بیارم؟
    سپاس

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب موسسه ما در خصوص ویزای تحصیلی و سرمایه گذاری این کشور اقدام می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *