مهاجرت سرمایه گذاری در کره جنوبی

سرمایه گذاری در کره جنوبی

سرمایه گذاری در کره جنوبی

با توجه به اقتصاد عالی و پر رونق کره، سرمایه گذاری در کره جنوبی در سال 2023 یکی از بهترین راه ها برای اخذ تابعیت این کشور می باشد. متخصصان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه راه های سرمایه گذاری در کره جنوبی را برای شما عزیزان بازگو می کند.

رونق کره با تولید ناخالص داخلی (GDP) که از 943.67 میلیارد$ (دلار) در سال 2009 به بیش از 1.62 تریلیون $ (دلار) در سال 2017 رسیده است. به نظر می رسد که این رشد همچنان ادامه دارد. 1 تولید ناخالص داخلی این کشور %1.37 اقتصاد جهان را نشان می دهد. تولید ناخالص داخلی معیاری از درآمد و تولید ملی کره است.

اقتصاد پررونق کره جنوبی

اقتصاد کره با تولید ناخالص داخلی اسمی (GDP) در رتبه دوازدهم و با برابری قدرت خرید (PPP) در رتبه سیزدهم جهان قرار دارد. عضو 11 کشور بعدی، نشانگر پتانسیل رشد قوی طی سال های آینده است. با وجود تقریبا فاقد منابع طبیعی و افزایش بیش از حد جمعیت، این کشور به طور مداوم یکی از سریع ترین اقتصادهای جهان را می بالد. اکنون هفتمین صادر کننده بزرگ و نهمین وارد کننده بزرگ در جهان است. اکثر این صادرات به صنعت خودرو و همچنین لوازم الکترونیکی مصرفی می باشند.

بررسی سرمایه گذاری در کره جنوبی

کره همراه یکی هنگ کنگ، تایوان و سنگاپور، یکی از 4 ببر آسیا می باشد. گروهی که دهه ها گسترش سریع اقتصادی شناخته شده است. از دهه 1960، تعداد معدودی از کشورها به رشد و رشد اقتصادی انعطاف پذیر مانند کره مباهات کرده اند. چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا پس از هند، ژاپن و چین است که بزرگترین اقتصاد است. در حالی که COVID-19 همه گیر شدن باعث بدترین عملکرد اقتصادی کره طی چند دهه اخیر شده است، اقتصاد به محرک های قوی دولت و افزایش صادرات باز می گردد. سرمایه گذاران که می خواهند در معرض بازار کره جنوبی قرار بگیرند ممکن است بخواهند صندوق های قابل معامله در بورسیه (ETF) را در سهام کره در نظر بگیرند.

سرمایه گذاری در کره جنوبی از طریق ETF

ساده ترین راه برای سرمایه گذاری در کره جنوبی وجوه قابل معامله در بورس (ETF) است که تنوع فوری را در یک اوراق بهادار واحد معامله شده در بورس اوراق بهادار ایالات متحده فراهم می کند. صندوق شاخص کره MSSI iShares (EWY) محبوب ترین ETF کره با ارزش خالص دارایی 30.5 میلیارد دلار و 1198 دارایی از ژانویه 2021 است. در حالی که نسبت هزینه صندوق تنها 0.70% است، سرمایه گذاران باید نسبت به 21.9 آن مراقب باشند قرار گرفتن در معرض سامسونگ الکترونیک و قرار گرفتن در معرض اضافه وزن تا حدودی 32.44% در بخش اطلاعات می باشد. سرمایه گذاران همچنین می توانند ETF را در نظر بگیرند:

  • صندوق AlphaDEX کره (FKO)
  • صندوق AlphaDEX در ژاپن سابق آسیا و اقیانوسیه (FPA)
  • نمونه کارها FTSE RAFI آسیا و اقیانوسیه در ژاپن سابق (PAF)

سرمایه گذاری در کره جنوبی در بخش ADR

سرمایه گذاری در کره جنوبی در بخش ADR

رسیدهای سپرده گذاری آمریکا (ADR) راهی دیگر برای سرمایه گذاری در شرکت های کره بدون سرمایه گذاری در خارج از ایالات متحده است. این ADR سرمایه گذاران را قادر می سازد تا شرکت های خارجی را در بورس اوراق بهادار ایالات متحده خریداری کنند. اما ممکن است به اندازه بسیاری از سهام ایالات متحده نقدینگی نباشد. بنابراین، باید با احتیاط معامله شود. ADR های محبوب کره جنوبی عبارتند از:

  • KB Financial Group Inc. (KB)
  • شرکت SK Telecom، (SKM)
  • شرکت LG Display، آموزشی ویبولیتین (LPL)
  • نکات کلیدی برای یادآوری

اقتصاد کره با توجه به اینکه هم به سرعت در حال رشد است و هم به عنوان عضوی از G20 بسیار توسعه یافته است، مورد توجه سرمایه گذاران قرار گرفته است. ساده ترین راه برای سرمایه گذاری در کره جنوبی استفاده از ETF یا ADR است که بازده متنوعی را برای خرید در بورس سهام ایالات متحده ارائه می دهد. در حالی که کره مزایای قابل توجه زیادی دارد، سرمایه گذاران باید از خطرات ژئوپلیتیکی و سایر خطرات آن آگاه باشند.

مزایا و خطرات راه اندازی بیزینس در کره جنوبی

کره با توجه به ترکیب کمیاب ثبات و نرخ رشد سریع، اقتصادی بسیار جذاب برای سرمایه گذاران بین المللی دارد. اما، همچنین خطرات زیادی وجود دارد که سرمایه گذاران باید قبل از تعهد سرمایه به منطقه در نظر بگیرند، از جمله خطرات ژئوپلیتیکی با همسایه خود در شمال و خطرات مربوط به صادرات که ممکن است در دوره رکود اقتصادی به آن وارد شوند. از مزایای سرمایه گذاری در کره جنوبی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • به سرعت در حال رشد است. پیش بینی می شود اقتصاد کره جنوبی در سال 2023 با %6 رشد کند.
  • اقتصاد کره با درآمد سرانه $28605 (دلار) عضو G20 به عنوان یک کشور OEDC است. به این معنی که بسیار پایدار است.

خطرات سرمایه گذاری در کره شامل موارد زیر است:

  • ریسک ژئوپلیتیک کره جنوبی با همسایه ای بسیار ناپایدار در کره شمالی در یکی از نظامی ترین مناطق جهان واقع شده است.
  • اعتماد به صادرات اقتصاد کره عمدتا به صادرات متکی است. که در صورت انقباض اقتصاد جهانی می تواند زیان آور باشد.

سرمایه گذاری در کره جنوبی توسط افراد خارجی

براساس گزارش سرمایه گذاری جهانی UNCTAD در سال 2020، ورودی های مستقیم خارجی به دلیل تنش های تجاری با ژاپن و پایان تخفیف های مالیاتی برای سرمایه گذاران خارجی در سال 2018، حدود %13 کاهش یافته و به 10.5 میلیارد $ (دلار) رسیده است. سهام FDI به 238$ (دلار) افزایش یافته است. که حدود 5 میلیارد $ (دلار) نسبت به 135 میلیارد $ (دلار) در سال 2010 افزایش یافته است.

جریان سرمایه گذاری از سرمایه گذاران عمده مانند چین، اتحادیه اروپا و ژاپن کاهش یافته است. در سال 2019، اعضای اتحادیه اروپا سرمایه گذاری در منطقه خود را به دلیل Brexit در اولویت قرار دادند. سرمایه گذاری ایالات متحده و چین در میان افزایش اصطکاک تجاری کاهش یافت. در حالی که افت ژاپن به دلیل بدتر شدن روابط دیپلماتیک بود. از سوی دیگر، سرمایه گذاری از ایالات متحده پس از سطح فوق العاده کم در سال 2018 افزایش یافته است.

در جدول زیر نرخ سرمایه گذاری در کره جنوبی توسط افراد خارجی را مشاهده می کنید:

نام کشورنرخ سرمایه گذاری
ژاپن25.5%
آمریکا15.1%
هلند10.1%
انگلستان7.6%
سنگاپور7.2%
آلمان4.4%
مالتا4.3%
چین3.8%
هنگ کنگ3.3%

در نمودار زیر سهام FDI را بین سال های 2017 تا 2019 مشاهده می کنید:

سهام FDI در کره جنوبی

به طور کلی می توان گفت با سرمایه گذاری در این کشور می توانید بعد از حداقل 3 سال زندگی و اخذ اقامت کره جنوبی، تابعیت این کشور را دریافت نمایید. چنانچه قصد سرمایه گذاری در این کشور و یا کشورهای دیگر دارید یا قصد مهاجرت به کره جنوبی دارید، می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید، مشاوران خبره ما آماده پاسخگویی به سوالات شما می باشند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *