مهاجرت کاری کلمبیا

بازار کار رشته کامپیوتر در کلمبیا

بازار کار رشته کامپیوتر در کلمبیا

کلمبیا از کشورهای پیشرفته آمریکای جنوبی است. بازار کار رشته کامپیوتر در کلمبیا با توجه به توسعه صنعت کامپیوتر و فناوری در حال رشد است. در این کشور شرکت های مختلفی وارد بازار کار رشته کامپیوتر در کلمبیا شده اند و انتظار می رود رشد این رشته و تخصص در سال های آینده با توجه به نیاز جهانی و رشد تکنولوژی در سراسر جهان ادامه یابد. امروز مهندسین کامپیوتر از جمله افرادی هستند که در سراسر دنیا تقاضای زیادی دارند و این افراد نیز در کلمبیا با تسلط به زبان اسپانیایی می توانند وارد این بازار کار شوند. جهت بررسی بازار کار رشته کامپیوتر در کلمبیا به این مطالب تهیه شده در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت دقت فرمایید.

کار کامپیوتر در سطح جهان

صادرات خدمات فناوری اطلاعات در کلمبیا از سال 2015 تا 2020 با رشد متوسط ​​3% درصدی روبرو بوده و به 229.1 میلیون $ (دلار) رسیده و کشور را به عنوان بستری برای دستیابی به بازارهای مختلف از جمله ایالات متحده (33%)، اکوادور (14.1%) و مکزیک (%8.3) قرار داده است. کلمبیا دارای شبکه و ارتباطات از راه دور مخابراتی با کیفیت بالا است. کلمبیا دارای 11 کابل ارتباطی زیردریایی است که در رتبه دوم منطقه با بیشترین تعداد کابل قرار دارد. این اجازه می دهد تا کلمبیا ارتباط بین المللی عالی با انتقال سریع داده و باثبات را ارائه دهد. براساس وزارت فناوری اطلاعات، کلمبیا 2.8 میلیون اتصال باند پهن را در سال 2010 به ثبت رسانده است.

در سال 2018، این تعداد به 32.7 میلیون اتصال افزایش یافته است. کلمبیا با هزینه قابل قبول سرمایه انسانی بسیار واجد شرایط را ارائه می دهد. طبق رتبه بندی IMD World Talent، نیروی کار کلمبیا با داشتن بالاترین نرخ رشد و آموزش، بیشترین در منطقه است و از کشورهایی مانند پرو، مکزیک و برزیل پیشی می گیرد.

بیشترین تقاضای صنعت IT در کلمبیا

درباره بازار کار رشته کامپیوتر در کلمبیا

کلمبیا دارای صنعت نرم افزار و فناوری اطلاعات جامع و در حال رشد است، که در زمینه توسعه راه حل های تخصصی فناوری اطلاعات در زمینه های مختلف مانند

  • بهداشت
  • صنعت کشاورزی
  • نفت و گاز
  • انرژی
  • ارتباطات از راه دور
  • تدارکات
  • دولت
  • بازاریابی دیجیتال
  • تجارت و داده های بزرگ تجربه دارد.

با تعهد دولت به تحول دیجیتال به عنوان نیروی محرکه تحول کلمبیا تا سال 2023، این کشور در حال حاضر یکی از اصلی ترین ارائه دهندگان خدمات مبتنی بر فناوری در منطقه است.

در سال 2020، کلمبیا پس از برزیل، مکزیک و شیلی به عنوان چهارمین بازار بزرگ فناوری اطلاعات در آمریکای لاتین قرار گرفت. بازار نرم افزار و خدمات فناوری اطلاعات در این کشور در سال 2019 از 8.2 میلیارد $ (دلار) فراتر رفته است. کلمبیا تقاضای داخلی قوی و رو به رشدی دارد که بخش های زیر بیشترین هزینه IT را ثبت می کنند.

تخصص رشته کامپیوتر در کلمبیا

طبق رتبه بندی دانشگاه جهانی QS ،4 دانشگاه کلمبیا در میان 500 دانشگاه برتر جهان و 12 دانشگاه برتر 100 آمریکای لاتین قرار گرفته اند. بین سالهای 2001 و 2018، 690.491 دانشجو از برنامه های مربوط به نرم افزار و فناوری اطلاعات، عمدتا در شهرهای زیر فارغ التحصیل شدند.

  • بوگوتا
  • مدلین
  • کالی
  • بوکارامانگا

این صنعت به دلیل داشتن تکنسین ها و متخصصان دارای گواهینامه TSP /PSP (فرایند نرم افزار تیمی یا فرآیند نرم افزار شخصی) مشهور است، یک مدل مشهور در جهان از موسسه مهندسی نرم افزار SEI در ایالات متحده است. بورسیه هایی نیز برای دانشجویانی که مشاغل مرتبط با فناوری اطلاعات را دنبال می کنند در دسترس است تا به افزایش و تقویت در دسترس بودن استعداد در این بخش کمک کنند. اینها برخی از موفقیتهای نرم افزار و شرکتهای خدمات فناوری اطلاعات در کلمبیا هستند شرکت های جهانی مانند سرویس های وب آمازون، مایکروسافت و Accenture پتانسیل صنعت نرم افزار و خدمات فناوری اطلاعات در کلمبیا را شناخته و در سال های اخیر در این کشور سرمایه گذاری کرده اند.

سرمایه گذاری در بازار کار رشته کامپیوتر در کلمبیا

فرصت های سرمایه گذاری در کلمبیا در بخش نرم افزار و خدمات فناوری اطلاعات در کلمبیا شامل:

ردیفشرح
1توسعه نرم افزار برای عمودی های مختلف مانند بلاکچین، فاینت ، بهداشت، تدارکات، انرژی و تجارت الکترونیکی و استفاده از آنچه مناطق ارائه می دهند ضمن افزایش رقابت در سطح ملی و بین المللی
2توسعه برنامه های تلفن همراه، نرم افزار و محتوای دیجیتال، با استفاده از پشتیبانی ارائه شده توسط دولت از طریق برنامه های Vive Digital و Apps.co با هدف ترویج و گسترش ایجاد مشاغل مبتنی بر استفاده از ICT
3ایجاد کارخانه های تولید نرم افزار، بهره گیری از توده حیاتی مهندسان سیستم های واجد شرایط و سایر افراد حرفه ای در مشاغل مرتبط که فارغ التحصیل شده اند یا هنوز در حال یادگیری هستند.
4نگهداری برنامه های نرم افزاری برای شرکت های صنایع مختلف و همچنین اجرای عملیاتی که خدمات مدیریت زیرساخت های از راه دور را ارائه می دهند.

کار در بازار کار رشته کامپیوتر در کلمبیا

کار در بازار کار رشته کامپیوتر در کلمبیا

برای انجام کار در کلمبیا نیاز به ویزای کار این کشور دارید همچنین باید به عنوان مهندس کامپیوتر دارای توانایی های زیر باشید:

  • توانایی به کارگیری دانش و درک مهندسی سیستم های رایانه ای، علوم کامپیوتر، ریاضیات و علوم طبیعی
  • امکان تجزیه و تحلیل مسئله و شناسایی و تعریف الزامات محاسباتی مناسب برای حل آن
  • توانایی طراحی، پیاده سازی و ارزیابی سیستم های رایانه ای، اجزا، فرآیندها یا برنامه ها با توجه به نیازهای تعیین شده.
  • توانایی کار موثر در تیم های چند رشته ای و چند فرهنگی، در زمینه های ملی و بین المللی برای دستیابی به یک هدف مشترک.
  • درک جنبه ها و مسئولیت های حرفه ای، اخلاقی، اجتماعی، تاریخی، زیست محیطی، اقتصادی و حقوقی و تخصیص این موارد به عنوان راهنمای کار آنها
  • توانایی برقراری ارتباط موثر و کارآمد با انواع مخاطبان به زبانهای مختلف مانند اسپانیایی، انگلیسی و همچنین از جمله زبان استراتژیک سوم و زبانهای رسمی، گرافیکی و نمادین
  • توانایی تجزیه و تحلیل تأثیر محلی و جهانی محاسبات بر افراد، سازمان ها و جامعه
  • توانایی و تشخیص نیاز به یادگیری مادام العمر به طور مداوم در حرفه شما و در زمینه های دیگر
  • توانایی استفاده از تکنیک ها، مهارت ها و ابزارهای به روز و مناسب در هر زمان برای انجام حرفه

تحصیل علوم کامپیوتر در دانشگاه ملی کلمبیا

دانشگاه ملی کلمبیا یکی از معتبرترین دانشگاه های این کشور است. هدف تحصیل علوم کامپیوتر مهندسی سیستم های رایانه ای مدل سازی و پیاده سازی سیستم های پیچیده است. همچنین مهندسی سیستم سایر رشته ها از جمله استفاده از علوم ریاضی و علوم رایانه ای برای توسعه سیستم ها را ادغام می کند. مهمترین جنبه های دخیل در علوم کامپیوتر عبارتند از:

  • نظریه های اطلاعات و ارتباطات
  • نظریه پیچیدگی محاسبات
  • تئوری زبانهای برنامه نویسی
  • برنامه های رایانه ای
  • و نظریه های سیستم

برنامه مهندسی سیستم رایانه ای دانشگاه ملی کلمبیا دارای یک برنامه درسی اعتباری فعلی و انعطاف پذیر است که باعث تقویت آموزش جامع و خودمختاری و همچنین احساس تعلق خاطر واضح و نتایج عالی در زمینه های مختلف دانشجویان و فارغ التحصیلان می شود. این برنامه در زمینه های سیستم های رایانه ای، سیستم های اطلاعاتی و سازمان ها، زیرساخت های سیستم، روش ها و فن آوری های نرم افزاری، معماری سخت افزار و رایانه، تحقیقات عملیاتی و فن آوری های کاربردی، علوم طبیعی، علوم اقتصادی و مدیریت که توسط آموزش های بنیادی ریاضیات، احتمالات و آمار پشتیبانی می شود، تأکید دارد. چنانچه علاقه مند به کار در بازار کار رشته کامپیوتر در کلمبیا هستید مقاله مهاجرت کاری به کلمبیا را مطالعه کنید. همچنین برای مهاجرت کاری در رشته های مختلف می توانید از متخصصین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت کمک بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *