مهاجرت سرمایه گذاری در کلمبیا

سرمایه گذاری در کلمبیا

سرمایه گذاری در کلمبیا

بر اساس گزارش بانک جهانی، سرمایه گذاری در کلمبیا به عنوان یکی از امن ترین روش های سرمایه گذاری در آمریکای لاتین شناخته می شود. بر اثر تحولات عظیم اقتصادی و امنیتی انجام گرفته در کشور کلمبیا از آغاز قرن 21، کشور کلمبیا به یکی از امن ترین کشورهای جهان برای سرمایه گذاری تبدیل شده است به گونه ای که بسیاری از شرکت های مطرح جهانی نیز اقدام به افتتاح شعبه در این کشور کرده اند.

روش های مختلفی برای سرمایه گذاری در کشور کلمبیا وجود دارد که هر یک از آنها دارای شرایط ویژه مربوط به خود است. امکان اخذ تابعیت دوگانه در کلمبیا سبب شده است بسیاری از افراد سرمایه گذاری در این کشور را به کشورهای همسایه قدرتمند تر از این کشور ترجیح دهند. در صورتی که در اندیشه سرمایه گذاری در خارج از کشور هستید، مطالعه مقاله سرمایه گذاری در کلمبیا که توسط مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است، می تواند اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهد.

شرایط خرید ملک در کلمبیا

یکی از رایج ترین روش هایی که به افراد کمک می کند تا در کشور کلمبیا یک سرمایه گذاری امن داشته باشند، از طریق خرید ملک صورت می پذیرد. هیچ یک از شهروندان خارجی در کشور کلمبیا اجازه خرید زمین را نخواهند داشت اما حق خرید ملک برای همه شهروندان خارجی در کشور کلمبیا محفوظ است. همه افرادی که در کشور کلمبیا از طریق خرید ملک سرمایه گذاری می کنند می توانند اقامت موقت در این کشور داشته باشند. اقامت از طریق خرید ملک در کشور کلمبیا 3 یا 5 ساله است. مدت اقامت افراد به میزان هزینه ای بستگی دارد که برای خرید ملک پرداخت می کنند.

بر اساس قوانین کشور کلمبیا دریافت اقامت 3 ساله در این کشور از طریق خرید ملک تنها در صورتی ممکن می شود که فرد ملکی به ارزش حداقل 350 بار بیشتر از حداقل حقوق ماهیانه در کشور کلمبیا خریداری کند. همچنین یک فرد در صورتی می تواند به اقامت 5 ساله در کشور کلمبیا دست پیدا کند. بر اساس گزارشات رسیده حداقل دستمزد نیروی کار در کشور کلمبیا 257$ (دلار) در طول ماه است.

گذاری

ویزای سرمایه گذاری این کشور برای خارجی هایی که در این کشور سرمایه گذاری می کنند در نظر گرفته شده است. این کشور با تغییرات اخیر ویزا و به روزرسانی 2023 را ارائه می دهد. هنگامی که در این کشور سرمایه گذاری کرده اید دریافت این ویزا ها نسبتا آسان است.

این کشور قوانین ویزای کلمبیا را تغییر داد. که از 15 دسامبر 2017 به اجرا درآمد. کلمبیا قبلا 2 نوع ویزای سرمایه گذاری داشت:

  • TP-7 ، ویزای موقتی (TP)
  • ویزای مقیم سرمایه گذار یا ویزای RE

که ویزای مقیم سرمایه گذار نیاز به سرمایه گذاری بزرگتر می باشد. با قوانین جدید ویزا ویزای سرمایه گذار TP-7 به ویزای مهاجر (M) از رده 6 (M-6) برای سرمایه گذاری در مشاغل تجاری یا رده 10 (M-10) برای سرمایه گذاری در املاک و مستغلات تبدیل شد. ویزای مقیم سرمایه گذار (RE) به ویزای مقیم (R) تبدیل شد. هزینه ویزا های مهاجر در نمودار زیر آمده است:

هزینه ویزای مهاجر کلمبیا

سرمایه گذاری در کلمبیا از طریق ثبت شرکت

یکی دیگر از راه های سرمایه گذاری در این کشور، ثبت شرکت در این کشور است. یکی از مهم ترین دلایل توسعه اقتصادی در این کشور، توجه به سرمایه گذاری های خارجی در سالیان اخیر بوده است. دولت این کشور بسیار مشتاق است تا شرکت های بزرگ را به سمت خود جذب کند. به کمک حضور آنها در خاک این کشور، سایر سرمایه گذاران را نیز به سمت خود جذب کنند. افرادی که در این کشور سرمایه گذاری می کنند می توانند با آسودگی خاطر اقدامات قانونی را انجام بدهند. بر اساس آخرین آمار بانک جهانی کشور کلمبیا یکی از امن ترین کشورهای جهان به منظور سرمایه گذاری است. اگرچه واحد پولی این کشور (پزو) چندان قدرتمند نیست. اما سرمایه گذاری در این کشور ریسک چندانی برای سرمایه گذاران نخواهد داشت.

مالیات بر درآمد در کشور کلمبیا 33% است. این مالیات برای شرکت ها و تولیدی ها در کشور کلمبیا همواره کمتر از 1.5% در نظر گرفته شده است. این تنها یکی از سیاست های تشویقی موجود در این کشور است. دولت کلمبیا شرایطی را ایجاد کرده است که شهروندان خارجی برای ثبت شرکت در این کشور نیازی به مراجعه حضوری نخواهند داشت. با گذشت یک پروسه 10 مرحله ای می توانند شرکت خود را در این کشور به ثبت برسانند.

سرمایه گذاری در کلمبیا از طریق ثبت شرکت

مدارک لازم جهت ویزای سرمایه گذاری کلمبیا

مدارک لازم جهت دریافت ویزا برای اقامت کلمبیا از طریق سرمایه گذاری در جدول زیر آمده است:

مدارکتوضیحات
گذرنامهکپی صفحه ای که اطلاعات شخصی متقاضی را نمایش می دهد.
عکسمانند عکس گذرنامه ای که آخرین مهر ورود یا خروج این کشور واقع شده است.
کپی ویزای قبلیدر صورت وجود
عکساندازه عکس گذرنامه به اندازه 4*3 حداکثر اندازه فایل 300 کیلوبایت و jpg

علاوه بر مدارک ذکر شده در جدول، گواهی نامه بیمه درمانی نیز لازم است. این گواهی باید نشان دهد شما یک بیمه نامه بین المللی بیمه درمانی دارید که شما را تحت پوشش قرار می دهد. این بیمه نامه باید حداقل 1 سال اعتبار داشته باشد. چرا که زمان اعتبار ویزای متقاضی به زمان اعتبار بیمه درمانی بین المللی او بستگی دارد. این بیمه نامه بیمه درمانی باید نشان دهد که حداقل 100000$ (دلار) برای ویزای مقیم سرمایه گذار یا 60،000$ (دلار) برای ویزای سرمایه گذار مهاجر دارد.

ویزای سرمایه گذاری در کلمبیا

هر فرد برای اینکه بتواند به کشوری دیگر مهاجرت کند باید دلیل قانع کننده داشته باشد. همه سرمایه گذاران در این کشور نیز برای ورود به خاک این کشور بایستی را دریافت کنند. واجدین شرایط دریافت این ویزا نمی توانند از درون خاک این کشور اقدامات قانونی را انجام دهند. پیگیری این مسئله باید حتما از خارج از خاک این کشور انجام شود. تنها تمدید این ویزا از درون این کشور امکان پذیر است.

مدارکی که متقاضیان برای دریافت ویزا به آن نیاز خواهند داشت عبارتند از:

  1. پاسپورت معتبر با دارا بودن حداقل 2 صفحه خالی
  2. 2 قطعه عکس در سایز 3×3 مربوط به 3 ماه گذشته
  3. مدارک بانکی که نشان دهنده توان مالی فرد باشد
  4. تکمیل فرم درخواست ویزا
  5. پرداخت هزینه 50$ (دلار) برای رسیدگی به مدارک ارسالی
  6. سند ازدواج و شناسنامه اعضاء خانواده
  7. گواهی شناسایی رسمی فرد در کشور خود
  8. هزینه نهایی دریافت ویزای سرمایه گذاری 425$ (دلار) است.

مزایای اخذ اقامت کلمبیا از طریق سرمایه گذاری

دولت کلمبیا در تلاش است تا حداکثر سرمایه گذار خارجی را به سمت خود جذب کند. با کاهش میزان مالیات و همچنین مراحل ثبت شرکت در این کشور، سیاست های تشویقی در نظر گرفته است. از سوی دیگر شهروندانی که در این کشور سرمایه گذاری می کنند. پس از 5 سال از اقامت قانونی، می توانند به صورت رسمی تابعیت این کشور را به دست آورند. علاوه بر این کشور تابعیت دو گانه را برای شهروندان خود می پذیرد. بدان معنا که شهروندانی که تابعیت این کشور را می پذیرند، نیازی به لغو تابعیت اولیه خود نخواهند داشت.

توصیه مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آن است که مقاله سرمایه گذاری در بزریل را نیز مطالعه مطالعه فرمایید تا بهترین گزینه ممکن را برای سرمایه گذاری در قاره آمریکا برای خود انتخاب کنید. بدون شک سرمایه گذاری در کلمبیا برترین روش سرمایه گذاری در جهان نیست. کشورهای قدرمندتری وجود دارد که می توانند خدمات بیشتری را در اختیار سرمایه گذاران خارجی قرار دهند. در صورتی که تمایل به دستیابی به بهترین گزینه های سرمایه گذاری خارجی دارید، می توانید با مشاورین ما تماس حاصل فرموده یا به صورت حضوری مراجعه فرمایید.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *