مهاجرت سرمایه گذاری در برزیل

سرمایه گذاری در برزیل

سرمایه گذاری در برزیل

سرمایه گذاری در برزیل چه شرایط و ویژگی هایی دارد که متقاضیان خارجی بتوانند از این روش مهاجرتی جهت مهاجرت قانونی بهره مند گردند. برزیل به عنوان کشوری پهانور و سرسبز معروف است. کشور برزیل برای ما ایرانیان ناخودآگاه یادآور فوتبال و تیم ملی محبوب آن است. از دیرباز این کشور مورد علاقه ایرانیان بوده است. اما سرمایه گذاری در برزیل امری است متفاوت، با آنچه در اذهان است. سرمایه گذاری یکی از پروسه هایی است که معمولا به اقامت منجر می شود. اما به دلیل مبالغ بالایی که باید در این راه هزینه نمود یکی از راه های پر خطر و دشوار است.

اگر برای سرمایه گذاری دقت لازم وجود نداشته باشد ممکن است به آن فرد از لحاظ مالی ضرر جبران ناپذیری وارد شود. لذا بسیار حائز اهمیت است که افراد با آگاهی کامل برای سرمایه گذاری در یک کشور خارجی اقدام نمایند. ما نیز در این مقاله می خواهیم به این موضوع بپردازیم. لذا با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه همراه باشید.

معرفی کشور برزیل

کشور برزیل یکی از کشورهای امریکای جنوبی است. اقتصاد رو به رشدی دارد. برزیل جمعیتی بالغ بر 182 میلیون نفر دارد. پایتخت آن شهر برازیلیا است. برزیل تقریبا نیمی از امریکای جنوبی را پوشش می دهد. بزرگترین کشور این قاره است. برزیل تنها کشور امریکای لاتین است که زبان و فرهنگ خود را از پرتغال می گیرد. ساکنان بومی آن عمدتا از سرخ پوستان عشایر تشکیل شده است. برزیل در گذشته یکی از مستعمره های کشور برزیل بوده است. روش های مهاجرتی گونگونی برای مهاجرت به این کشور در نظر گرفته شده است. بارزترین روش مهاجرتی به کشور برزیل، روش تحصیلی برای دانشجویان است. ورد توجه ترین روش برای سایر افراد روش مهاجرت از طریق سرمایه گذاری می باشد.

تاریخچه سرمایه گذاری در برزیل

سرمایه گذاری مستقیم خارجی در برزیل در طول دوره 2009 الی 2011 رشد و پیشرفت جدی داشته است. اما از آن زمان به بعد رو به کاهش بوده است. پس از 3 سال متوالی، موفق به راه اندازی دوباره جریان ورود سرمایه گذاری مستقیم خارجی شدند. بر اساس گزارش سرمایه گذاری جهانی 2018 که توسط UNCTAD منتشر شد. جریان سرمایه گذاری مستقیم خارجی بین سال های 2016 و 2017 به 2 در 100 افزایش یافت و به 62.7 میلیارد $ (دلار) رسید. برزیل چهارمین اقتصاد میزبان از لحاظ جابجایی سرمایه گذاری خارجی در سال 2017 است.

جریان های سرمایه گذاری مستقیم خارجی در بخش انرژی 3 برابر شده است. در بخش های حمل و نقل و ذخیره سازی 4 برابر و در بخش تولید 2 برابر شده است. انتظار می رود بخش نفتی در برزیل نقش کلیدی در توسعه این کشور داشته باشد. جهت مهاجرت به برزیل مقاله مذکور را بررسی بفرمائید.

تاریخچه سرمایه گذاری در برزیل

بررسی سرمایه گذاری در برزیل

برزیل یکی از 4 کشور بزرگ در زمینه اقتصادهای نوظهور در جهان است. تولید ناخالص داخلی آن 3.13 تریلیون $ (دلار) است. این کشور در عین حال بزرگترین اقتصاد در آمریکای لاتین محسوب می شود. به طور مداوم بر پایه ثبات اقتصاد کلان جامع که در اوایل سال 2000 آغاز شد. تا سال 2012 تبدیل به سومین کشور بزرگ جهان در جذب سرمایه گذار خارجی در جهان و در آمریکای لاتین شد. شرکت های بزرگ در برزیل شامل Petrobras، Vale، Embraer است.

این کشور هچنین دارای بسیاری از پروژه های بزرگ زیربنایی و لجستیکی است که منجر به برنامه سرمایه گذار لجستیکی می شود. تکنولوژی، بهره وری و پایداری را ترکیب می کند. سرمایه گذاری خارجی در برزیل می تواند به عنوان سرمایه گذاری مستقیم یا از طریق سرمایه گذاری غیر مستقیم انجام می شود. در خصوص اطلاع از شرایط اقامت برزیل می توانید مقاله لینک شده را بررسی بفرمائید.

جذابیت سرمایه گذاری در کشور برزیل

برزیل به دلیل عوامل متعددی برای سرمایه گذاران بین المللی جذاب است. این عوامل شامل بازار داخلی نزدیک به 210 میلیون نفر، دسترسی آسان به مواد خام، یک اقتصاد متنوع که آسیب پذیری کمتری نسبت به بحران های بین المللی دارد. همچنین موقعیت جغرافیایی استراتژیک این کشور که اجازه دسترسی آسان به دیگر کشورهای آمریکای جنوبی را می دهد. با این حال، سرمایه گذاری در کشور برزیل به دلیل برخی عوامل منفی از جمله مالیات سنگین و پیچیده، تاخیر اداری و قوانین سختگیرانه ممکن است بسیار پیچیده و سخت شود. برزیل رتبه 125 در میان 190 کشور جهان را در گزارش تجارت جهانی سال 2018 بانک جهانی به خود اختصاص داده است. جهت اطلاع از شرایط کار در برزیل می توانید مقاله ذکور را بررسی بفرائید.

فرصت های investment در کشور برزیل

فرصت های سرمایه گذاری در این کشور بدین شرح است:

  • بخش کشاورزی
  • گوشت گاو
  • مرغ
  • برگ توتون و تنباکو
  • سنگ معدن
  • آهن و آلومینیوم

این کشور به طور فزاینده ای در صنعت هوافضا، داروخانه، خودرو، آهن و فولاد و بخش های شیمیایی فعالیت می کند. بخش پتروشیمی پتانسیل زیادی دارد. برزیل بزرگترین بازار در امریکای لاتین برای انرژی های تجدید پذیر است. در انتها ضمن سپاس و قدردانی از مطالعه مقاله سرمایه گذاری در برزیل، امیدواریم توانسته باشیم مطالب مفید و ارزنده ای در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با این امید، خرسندیم عنوان نماییم که کادر مجرب مهاجرت در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همواره در تلاش است تا آخرین اخبار مربوط به مهاجرت را در اختیار شما عزیزان قرار دهد. لذا صمیمانه دعوت می نماییم تا در صورت نیاز به اخذ مشاوره و راهنمایی بیشتر با موسسه تماس حاصل فرمایید تا مشاورین ما پاسخگوی شما عزیزان باشند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *