مهاجرت کاری قبرس

بازار کار رشته کامپیوتر در قبرس

بازار کار رشته کامپیوتر در قبرس

با توجه به پیشرفت قبرس در سال های اخیر بازار کار رشته کامپیوتر در قبرس یکی از بازارهای در حال رشد و جذاب در این کشور است. لذا شرکت ها و کارفرمایان قبرسی به دنبال جذب نیروی کار در رشته کامپیوتر هستند. قبرس به دلیل موقعیت جغرافیایی خود سالانه گردشگران و توریست های زیادی را به خود جذب می کند و رشد این صنعت موازی با حضور شرکت های مختلف خارجی و گردشگری شده است. همچنین برنامه ارائه اقامت از طریق سرمایه گذاری و کارآفرینی منجر به حضور شرکت های مختلف در صنعت تکنولوژی در این کشور شده است. تمامی این موارد به همراه میزان تقاضای زیاد برای مهندسین کامپیوتر در جهان باعث رشد بازار کار رشته کامپیوتر در قبرس شده است. جهت بررسی بازار کار رشته کامپیوتر در قبرس به این مطالب تنظیم شده در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توجه فرمایید.

بررسی بازار کار رشته کامپیوتر در قبرس

با تعهد دولت قبرس برای سرمایه گذاری در بخش ICT، حجم مشاغل نرم افزاری و فناوری اطلاعات در قبرس با سرعت بسیار خوبی در حال رشد است. با راه اندازی بسیاری از شرکت های بزرگ و جهانی IT در مراکز این جزیره، همراه با در اختیار داشتن نیروی کار بسیار ماهر و دارای تحصیلات عالی  مشاغل در IT و نرم افزار در قبرس یک مسیر شغلی پر درآمد و عالی ارائه می دهند. به استثنای مخابرات، هزینه های پروژه های فناوری اطلاعات و زیرساخت ها در این جزیره حدود %8 در سال افزایش یافته است.

شرکت های خدمات مالی و بخش دولتی پیشگام در سرمایه گذاری فناوری اطلاعات هستند روندی که ادامه دارد و بیشتر رشد می کند، به ویژه به عنوان دانشگاه های محلی با پیوستن به دوره های جدید یک منبع جدید مستمر از فارغ التحصیلان تحصیل کرده برای پیوستن به بخش و همچنین همگام سازی با پیشرفت های فن آوری جدید را فراهم می کنند. مشاغل رایج بازار کار کامپیوتر و فناوری اطلاعات در قبرس عبارتند از:

  • مدیریت پایگاه داده
  • مدیریت سیستم
  • پشتیبانی
  • مهندسی سیستم
  • معماری سیستم
  • توسعه نرم افزار
  • مهندسی شبکه

درباره بازار کار رشته کامپیوتر در قبرس

بازار کار رشته کامپیوتر در قبرس (از جمله ارتباطات از راه دور) در سال 2018 به 659.39 میلیون € (یورو) رسیده است که رشد 3% را نشان می دهد. بازار IT  (به استثنای ارتباطات از راه دور) 210.05 میلیون یورو تخمین زده شد که رشد 6.5% را نشان می دهد. هزینه های خدمات فناوری اطلاعات به 100.33 میلیون € (یورو) رسید که نسبت به سال گذشته 9% رشد داشته است. همانند سایر بخش های اقتصاد قبرس، بازار ICT در قبرس همچنان از بهبودی بهتر از حد انتظار از بحران مالی بهره مند است که در سال 2013 به آن ضربه وارد شد. رشد تولید ناخالص داخلی در هر دو سال گذشته از %4 فراتر رفت و در حالی که انتظار می رود طی 2 یا 3 سال آینده این نرخ تا حدی کند شود، کمیسیون اروپا رشد سالم حدود 3% را پیش بینی می کند.

چشم انداز تورم و بیکاری نیز به همین ترتیب مثبت است، انتظار می رود اولی در حدود 1% باشد و انتظار می رود در سال 2023 به زیر 6% برسد. علاوه بر این، امیدواری بین مقامات مربوطه این است که ذخایر جدید گاز طبیعی تازه پیدا شده سواحل قبرس می تواند (علاوه بر سرمایه گذاری) از وابستگی قبرس و اتحادیه اروپا به منابع گاز طبیعی از روسیه بکاهد. در نمودار زیر می توانید نرخ رشد این صنعت در قبرس را ببینید:

رشد بخش های مختلف ICT در قبرس

تحصیل علوم کامپیوتر در قبرس

فناوری و کاربرد آن با سرعت زیادی در قبرس در حال پیشرفت است. این تأثیر مستقیم بر سرعت در حال گسترش رشته های علوم کامپیوتر و ریاضیات دارد که هر دو در جوامع و اقتصادهای مدرن نقش مهمی دارند. با تحصیل این علوم در قبرس دانشجویان آموزش می بینند تا بتوانند در تغییر چشم انداز محاسبات و ریاضیات سهیم شوند. شما در معرض روندهای فعلی و نوظهور قرار می گیرید، درگیر تحقیقات پیشرفته ای می شوید، در میان دیگران، هوش مصنوعی، واقعیت مجازی، علوم داده و اینترنت اشیا و توانایی حل مشکلات پیچیده را دارید شما برای یک حرفه در زمینه های مرتبط آماده هستید.

دانشگاه های قبرس مانند دانشگاه نیکوزیا بزرگترین تیم های دانشگاهی، دانشجویی و فارغ التحصیلان جهان را در زمینه های فناوری بلاکچین و ارزهای رمزپایه در اختیار دارد که از مهمترین تحولات دهه آینده هستند. این یک نقطه شروع عالی برای دانشجویان است که می توانند کار خود را در این زمینه آغاز کنند.

مدرک کارشناسی علوم کامپیوتر در قبرس توسط اتاق علمی و فنی قبرس (ETEK) به رسمیت شناخته شده است، که اغلب مورد نیاز استخدام تعدادی از سازمان ها در قبرس از جمله CYTA و EAC است. علاوه بر این، درجه توسط موسسه مهندسان برق و الکترونیک و انجمن ماشین آلات رایانه (ACM) شناخته شده است. دانشگاه های برتر برای تحصیل در قبرس در این رشته شامل موارد زیر می باشد:

  • دانشگاه نیکوزیای قبرس
  • دانشگاه فنی قبرس
  • دانشگاه اروپایی قبرس
  • دانشگاه فردریک

بازار کار رشته کامپیوتر در شرکت های قبرس

تحول دیجیتال در میان شرکت های قبرسی آغاز شده و از حمایت دولت برخوردار است. بسیار مهم است که شرکت های فناوری اطلاعات از متخصصان لازم با مهارت کافی برخوردار باشند تا بتوانند از پس چالش های تحول دیجیتال در برآیند. سطح مهارت در بین فارغ التحصیلان به طور کلی بسیار خوب در نظر گرفته می شود، اما تعداد آنها برای تأمین نیازهای شرکت های IT در قبرس بسیار کم است، بنابراین آنها اغلب نیاز به پیدا کردن مهارت های مربوطه در خارج از کشور دارند. همکاری با شرکت های نوپای مبتکر، با حمایت مشوق های مالی، ممکن است راهی برای کاهش مسئله باشد.

پیشنهاد دیگر می تواند پیوستن نیروها به موسسات تحقیقاتی و نوآوری تخصصی باشد که تحت RISE، مرکز تحقیقات جدید رسانه های تعاملی، سیستم های هوشمند و فن آوری های نوظهور جمع شده اند. با توجه به نیاز این شرکت های به این مهندسین، مهندسی کامپیوتر در کشورهای خارجی می توانند به دنبال مهاجرت کاری به قبرس با دریافت پیشنهاد کاری در این رشته باشند.

بازار کار رشته کامپیوتر در شرکت های قبرس

اقتصاد قبرس

مانند اکثر بخش های دیگر اقتصاد قبرس، بازار فناوری اطلاعات از بهبود مداوم فضای کسب و کار که به دلیل بحران اقتصادی و مالی در سال های 2012–2013 به شدت متضرر شده بود، سود می برد. اقتصاد قبرس در سال های اخیر از نرخ رشد تولید ناخالص داخلی حدود 4% برخوردار بوده است که بالاتر از متوسط ​​اتحادیه اروپا است. با این حال، وزارت دارایی این کشور پیش بینی کرده است که رشد تولید ناخالص داخلی تا سال 2023 به کمتر از 3% خواهد رسید. این پیشرفت مثبت با چشم انداز مشابه مثبت سایر شاخص های مهم عملکرد اقتصادی همراه است. نرخ بیکاری، که در طی بحران اقتصادی در سال های 2013-2016 به حدود 15% رسیده است، قرار است تا سال 2023 به 5.5% کاهش یابد.

همچنین پیش بینی می شود بدهی عمومی به طور مداوم کاهش یابد و کسری بودجه زیر 3% و نرخ تورم سالانه زیر 2% باشد. این چشم انداز مثبت ممکن است در آینده، با کشف اخیر ذخایر گاز طبیعی در جنوب شهر ساحلی لیماسول تقویت شود. به گفته کارشناسان، این ذخایر نشان دهنده ذخایر با کیفیت بالا است و وزارت نیرو معتقد است که منابع تازه یافت شده از پتانسیل خوبی برای تبدیل شدن به یک منبع جایگزین انرژی برای اتحادیه اروپا برخوردار است.

محرک اصلی بازار کار کامپیوتر در قبرس

شرکت های قبرسی پس از برخی مقاومت ها برای سرمایه گذاری در فناوری اطلاعات و ارتباطات در سال های اخیر، اهمیت استراتژیک بهینه سازی، ادغام و تحول در زیر ساخت را مشاهده کرده اند. آنها اکنون می فهمند که پذیرش فناوری های جدید برای ادامه رقابت، ضروری است. این ابتکارات معمولا تحت تأثیر مشاغل انجام خواهد شد و استفاده از راه حل هایی مانند تحرک، تجزیه و تحلیل داده های بزرگ، رابط برنامه نویسی برنامه (API) برای خدمات جدید، یادگیری ماشین و اتوماسیون فرآیند رباتیک را طلب می کند. شرکت های تولیدی، تاسیساتی، حمل و نقل و صنایع خرده فروشی، در میان دیگران، به دلیل بهینه سازی عملیات فناوری اطلاعات شرکتها برای پشتیبانی از نیازهای تجاری، باید فناوری های اینترنت اشیا را با هم ادغام کنند.

چنانچه علاقه مند به کار در بازار کار رشته کامپیوتر هستید می توانید بازار کار رشته کامپیوتر در ایسلند را نیز بررسی کنید. برای اخذ خدمات مهاجرتی و سهل تر شدن مهاجرت خود می توانید با تیم تخصصی ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *